Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Åh ni är så goa alla här inne... :love: Fattar inte varför jag inte går in här när jag mår som pissigast. Blir så glad av er allihop, och läsa om allas vardag.

Ja, den är underbar den serien. Börjar bli lite tunn i handlingen för tillfället, men de kommer nog igen.
Jag har inspelningsbar boxer. Hade inte överlevt utan den!
Ska spela in massa saker sen som jag kan fördriva tiden med när jag ammar lilleman.

Redan två veckor! Jag som står ut max en natt i husvagn!
Stackare. Tur att det inte flera meter snö ute och 25 minus.

Kan hålla med dig om handlingen just nu. Fördelen är väl den att man kan lätt missa några avsnitt utan att egentligen missa något innehåll av serien :D

Ja jag vet, redan två veckor, vilket är helt sanslöst!! Är sp evigt tacksam över att vädret är så pass bra som det är ny, precis som du med skriver, för jag går ut gång mitt i natten alltid för att kissa. Tro då inte att jag springer in till mina föräldrars toa. Nej, jag sätter mig bakom husvagnen:o

Men jösses! Blev det t.o.m en pöl på golvet så måste ju vattnet börjat gå. Allt behöver nog inte komma på en gång.

Det skulle kunna vara vattnet som läcker, du kanske ska ringa förlossningen så att de kan kontrollera dig? Det i går låter ju som slemmisen.

Är väldigt glad att jag har egen tvättmaskin.

Häromdagen hände följande. Bytte på honom från nermjölkad pyjamas på till rena kläder. Ammade lite senare, fick byta kläder på honom och mig. Han bajsar, på skötbordet kissar han ner kläderna. Jag duschar medan han sover, när han vaknar ammar jag i morgonrocken, försöker knipa om andra bröstvårtan men det rinner ändå. När jag ammat klart, in i duschen igen och morgonrock till tvätten. Och detta var innan kl 12..

Igår kväll så gick jag och lade mig och läste medan han sov hos pappa. De kom upp vid 11 och jag ammade honom då bajsar han. Byter blöja snabbt i sängen, men han hinner kissa på täcket och hela pyjamasen.
Lägger ner honom på handduken som jag har under mig i sängen då brösten läcker. Då kräks han vilket han bara gjort två gånger. självklart precis utanför handduken.
Kl 2 ammningdags och bajsdax samtidigt. Ska fixa detta lite smidigt tänker jag..lägger honom på handduken och tar av blöjan. Då sprutbajsar han rakt ut. gissa var? utanför såklart!

i morse hade jag dessutom lyckats fixa lite snygga blodfläckar på lakanet.

Sängen kändes inte helt fräsch i morse :angel:

Höll på att köra till stan igår med mjölkuppsamlaren på ena bröstet. Tur att jag upptäckte det i hallspegeln :rofl:

Alla blir vi lite hobbypsykotiska till mans runt en graviditet och förlossning… Det hör nog till konceptet :D.

Men du tar och ringer förlossningen omedelbums.

När jag fick sonen fattade jag inte att vattnet gått. Det var så jag hade en vanlig tunn binda bara. Och då var han inte ens fixerad. Kan ju ha varit yttre fostersäcken som gått bara oxå...

Åh ni är så goa alla här inne... :love: Fattar inte varför jag inte går in här när jag mår som pissigast. Blir så glad av er allihop, och läsa om allas vardag.

Det är därför denna tråden är så bra, blir lite som en typ av terapi liksom :)
ta hand om
dig och gå in här oftare om det gör dig gott ;)

kl
Maken kom hem med blöjor strl 3!!! Hon växer fan ta mig snabbare än vad min mentala hälsa klarar.

Hur katten kan en sån sak vara traumatiserande.

kl
Maken kom hem med blöjor strl 3!!! Hon växer fan ta mig snabbare än vad min mentala hälsa klarar.

Hur katten kan en sån sak vara traumatiserande.

typ samma undrar jag.. Hur sjutton kan allt gå så snabbt??
Min skrutt har haft stl 3 i blöjor ett bra tag, hoppade över stl 56 i kläder och har stl 62 redan nu... Gaaah.. Tiden bara springer iväg. :eek:

Hur mkt blöjor går åt i början egentligen? Har funderat på det om man behöver mängder hemma för att slippa handla det första man gör.

De var dock lite stora så det e nog strl 2 i ett litet paket till..

Ja, man hinner ju bara använda hälften av kläderna man fått.

Hmm... om man räknar på snitt 8st/dag, då är ett paket slut på 3,5 dag.... blir nog några paket som kommer gå åt med andra ord?

*skriver upp på inköpslistan*
Mer blöjor!
Har två paket hemma, en libero å en pampers.
Förvisso kanske jag ska låta ungen gödsla upp dem först och utvärdera vilken av dem som passar bäst innan jag köper mer...

Kl.

Ingen som vet hur det gått för Lottch? Var det inte ett par dagar sen hon åkte in nu..?
Roligt med alla vårbebisar, och lycka till hörrni :bump:

Vattnet gick igår på morgonen och på eftermiddagen 17-17.30 så hade hon 4-5 min mellan värkarna, men vi har inte fått ngn rapport om hur det har gått.

*kl*

Skönt" om man får skriva så, att läsa att det inte är onormalt att sörja sitt gamla liv, gråta över allt och tvivla på sig jälv, samtidigt so man får dåligt samvete för hur man känner o så älskar man sin lilla bebis så man nästan döör..många känslor:o

Inatt var en helvetes natt, mest för jag e så trött..o lillan var så otillfreds..stackaren...

Viv: Härligt att höra av dig!! Låter som vattnet givk, ring förlossningen:)

Hoppas ni all mår bra, här kämpar vi på, o nu vakande som sagt lilla sötstumpn så nu är det blöjbyte o mat..(aj aj mina bröstvåårtoor)

Kram på er alla!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 634
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar