Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

*kl*
Sådär då - BM-besök, pizza och film avklarat. Bm-besöket gav ingenting, hon ville inte ens känna efter om tappen börjat mogna.. Sa att det bara var onödigt, ifall något inte var på gång kunde det bara ge mig pinvärkar osv. Så vi får fortsätta vänta här hemma. :cry:
Enda positiva är att det garanterat var sista besöket där, men har inte Räkan kommit innan tisdag så ska vi ringa förlossningen och boka tid för överburenhetskontroll. Troligtvis blir det under torsdagen som den kommer göras, och då MÅSTE jag tydligen stå på mig och tala om hur jag mår. :crazy: BM tog rätt allvarligt på hur jag mår, vilket känns skönt med tanke på min bakgrund.

Värden för v. 41+0 var iaf:
Vikt: +11 kg totalt
Blodtryck: Sa inget annat än att det var bra precis som vanligt
SF: 38 cm! Det står äntligen still
Hjärtslag/minut: 130-140
Huvud: Fixerat igen. Himla skönt

Så nu får vi verkligen hoppas att lillfisen i magen bestämmer sig för att komma av sig själv inom de närmsta dagarna, igångsättning känns inte så lockande. :crazy:

Det var helt rätt :D Mao har vi fått fel handtag egentligen...*suck*, vi har inte samma typ uttav infästningsanordning för ligg/sittdelen till chassiet. Har byglar på varje sida som man klickar fast i en låsspärr i chassiet...Så mina misstankar basannades, men men, har väntat 3 månader och det var ju egentligen bara nya teleskopjusterare jag skulle ha men fick ett helt nytt handtag också :bump: så nu ser vagnen ännu fräschare ut :laugh:

Tråkigt att hon inte ville känna efter.
Men gött ändå att hon inte ville ge dig pinvärkar!

38 i sf, vad behändigt:D
Min är uppe i 41.
Men ungen kanske låg och sköt röv. För min mage har ju blivit
väldigt låg ändå.

*kl*

Fick hem min LadyTENS igår, nån fler än jag som tänker prova det?! Har ju (i dagsläget) valt att inte ta någon EDA, om det nu går...:crazy: (optimist) utan tänker köra på kvaddlar, TENS och värme...

Ja, jag är jättetacksam för att hon inte ville ge mig pinvärkar - men hon kunde ju känt, nån hinnsvepning behövde det ju inte resultera i tycker jag. :D Men men, nu är det såhär det är och det är väl bara att gilla läget.

Behändigt?! :eek: Känns som jag ska explodera snart, kolla in senaste magbilden liksom. Var lite rädd för att magen skulle växt 3 cm precis som sist, så jag drog en suck av lättnad när hon sa att det var samma mått som för 2 veckor sen. Tror BM också gjort det haha. :D

Någon mer än jag som känner som att magen ska explodera på kvällarna? Det gör ont åt alla håll inkl. neråt. Så till den grad att det är svårt att gå.

Det gör inte så jätteont, trycket nedåt är det som gör ondast.

Eftermidda/kväll är oftast tufft, men idag hade han rally hela tiden hos frisören vid 10. Skynket for åt alla håll och jag hade svårt att sitta för det tryckte både neråt och uppåt och utåt. Han kör säkert en vända till nu när jag ska gå och lägga mig.

Jag är så himla glad att jag gjorde slingor i januari förresten, nu bättrade vi bara på utväxten och jag är jättenöjd. Nu bör jag klara sommaren fram till lillebrors bröllop i juli! :D

Jag undrar också hur det går för Lottch. Man blir ju nipprig av att vänta på alla andra er OCH sig självt. ;)

Blir med nipprig av att vänta på att få höra ifrån alla.
Till och med så att jag loggar in med mobilen de gånger jag vaknar på natten:D Bara för att kolla av läget.

Haha, jag passar på att kika in när jag ändå går upp och kissar. Varje gång förväntar jag mig att nån ska sitta med värkar, att vattnet gått eller att nån åkt in. Men inte då! Får se om jag får rätt inatt ;)

Sitter här med tänderna i en hel ananas;)
Det kanske hjälper denna gången av hundra.
Gott som tusan är det iaf och det kommer garantera femtielva kisspauser inatt.

Jag har också ätit färsk ananas!

Och en liter jordgubbar, en låda körsbärstomater och färskpressad apelsinjuice från 4 stora apelsiner. Kommer väl få kissa ihjäl mig inatt men jag åt buffé på thai-restaurang till lunch och har gått och varit törstig hela eftermiddagen!

Jag ska göra ett försök att sova i sängen inatt efter tre nätter i soffan. Håll tummarna, kan jag väl sova där så är det skönare än soffan. Sover jag dåligt så är soffan lättare då det är smidigare att vända sig i den plus att man kan halvsitta om han där inne får för sig att döda mina lungor...

Tänkte göra tvärtom och testa ditt sätt och sova på soffan inatt. Då kan jag titta på tv utan att väcka gubben.

Eller vänta... jag menar ligga på soffan inatt för sova är väl en önskedröm...

Hahaha.... Jag sover iaf bra. mellan kissepauserna...... o dom är många

Förresten. Det var bodysar och byxor. Sen köpte man de i 2pack. Med en randig och en enfärgad i rött tror jag det var.....

Ok, tack så mycket. Ska kolla på det nästa vecka när vi hämtar vagnen. Skulle nog behöva lite mer kläder. Det är svårt bara att veta vad man kommer få av andra. Och i vilken storlek de köper...

Tycker också det är himla svårt att avgöra hur mycket kläder och sådant som man själv behöver köpa. Många säger att man behöver massor med pyjamaser, för de går åt. Men vad är massor då?

Tror att vi med behöver köpa lite mer, för säkerhets skull. Tycker bara det är så svårt att beräkna vilka storlekar..

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 634
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24