Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Hem till gården is the shit!
Min favvo serie. Har följt den i hur många år som helst.
Tyvärr så glor jag lite på Våra bästa år med, den serien är ju så jäkla värdelös.
Men måste hänga med lite i den.

Du e ju inte klok du!!!! Jag har alltid varit förundrad över människor som följer den serien. Den o kvinnofängelset. Ok, våra bästa år också. Jag är helt enkelt ingen serie människa.

Suck... Varje gång jag tror hon somnat så slår hon upp ögonen. Hon e också ganska mammig idag och vill INTE bli nerlagd.

Jag måste fråga dig ang. din vagn. Du har väl en som man skiftar mellan sitt och liggdel?! Har ju också en sån men dock några år äldre. Beställde nytt handtag till våran vagn för att det var så glappt. Igår kom det äntligen efter typ 3 månaders väntetid men nåt blev fel iaf. så därför tänkte jag fråga dig hur själva infästningen i chassiet ser ut och hur fästanordningen på ligg/sitt korgen ser ut?! Sambon fick lov att ta lös enbart handtaget från den nya delen då själva infästningen för liggkorgen inte passade till vår. Var inget "klick"system på det nya fästet utan man va som tvungen att skruva och mecka för att kunna byta mellan ligg & sittdel. Är misstänksam att vi trots allt fått delen till en kombivagn istället för en duovagn...

Fattar du hur jag menar?!

Japp det är en vagn med liggdel och sittdel. Men det är kompaktchassit
med teleskophandtag och så är det vändbart med, d.v.s jag kan fälla över handtaget till andra sidan.
Men jag kan knäppa några kort och visa.

*kl*
Nu ska vi snart åka till barnmorskan, känns väl inte sådär jättemotiverat kanske... Men men, vi får hoppas att det här blir det sista besöket i alla fall. Håll tummarna för att allt ser bra ut och att hon går med på att känna efter om nåt är på gång/göra en hinnsvepning. :banana: (fast egentligen, tänk om hon känner efter och så får vi höra att tappen är stenhård och inget är på gång.. Då drar jag nåt gammalt över mig tror jag..)

Åh så skönt! De ringde precis från amningsmottagningen och meddelade svaret på odlingsprovet. Det var bakterier och kanske därför jag haft/har så ont. Jag ska tillbaka imorgon och då ska läkaren titta på de stackars bröstvårtorna också.

Håll alla tummar ni har för att jag kan börja amma igen när det här är behandlat! :idea:

*kl*

Tänkte ge ifrån mig ett livstecken och förklara mig varför jag försvinner emellanåt... Jag är faktiskt en väldigt vanlig tjej egentligen, inte så psykotisk som jag kan verka ;) Har aldrig tidigare mått dåligt på det här sättet jag gör nu. Därför det känns extra tungt. Känner inte igen mig alls.
De flesta här inne vill ha ut sina bebisar, men jag vill att min ska stanna inne läääänge till. Det här med förlossningen är så ångestladdat så emellanåt kan jag knappt andas.

Vad kul med massa bebisar också! Men hallå tråd nummer 4 och alla knyten är inte ens ute :eek: Vilka kackelmajjor vi är :p

Men Zody och AKB vad pysslar era filurer med egentligen? ;)

Bete?! *tittar ut på snön 22 april* Förra året släppte jag odjuren 5 juni på dygnet-runt-bete men i år så känns det som om det inte blir mer än dagbete på hela sommaren!

:D
Nja, det blir iofs inget bete för mina ponnysar. Den ena är fångkänslig å den andre har eksem. Så det får bli vinterhagen med tillgång till lösdrift med stödutfodring hela sommaren.
Men mockning slipper jag iaf.
Annars så tror jag det kommer bli en kanonsommar i år.
Så ute dygnet runt är nog inga bekymmer. Kanske kan bero lite på vart man bor med. Jag bor ju rätt långt söderut.

Här har du en till som bara älskar Hem till gården * räcker upp en hand * ser verkligen fram emot att kunna se varje avsnitt nu när man snart ska gå hemma på heltid :D

kl
löste om era städvanor nu när det börjar närma sig och jag kan säga att jag är sjukt avundsjuk på er!!
Efter att ha bott i en husvagn från -76 i snart två veckor så börjar det tära på mig. Vill inget hellre än att flytta till min lägenhet och börja städa ordning, montera ihop bebis-grejer och boa till det ordentligt..
Jag älskar husvagnslivet, men i fyra veckor utan något val? Nä tack.. :D

Oj, har ni redan bott där två veckor? Tiden kanske går ganska snabbt iaf... Jag som ihärdigt envisas med att allt går så himla långsamt ;)

Oj, har ni redan bott där två veckor? Tiden kanske går ganska snabbt iaf... Jag som ihärdigt envisas med att allt går så himla långsamt ;)

Nja, på söndag har det gått två veckor :D
och även jag måste erkänna att tiden gått fort! Det är ju faktiskt bara två veckor kvar av vårt camping-liv, alltså halvtid nu i helgen!!!

Min ena har sommareksem men han får gå ute ändå, kommer bli så söt så inpackad som en anjovis i täcke :D

Svartfot: vad smart med "babygym" över skötbädden! Vi har inget som hänger över skötbädden och kommer väl ha världens ledsna bebis när vi ska byta blöjor. Skulle också vilja ha ngt, svägerskan hade en musikmobil.

viv: Jag är på din linje, jag ser inte alls fram emot min förlossning. Klara-barnmorskan verkade nästan lite besviken (fast förstående) att jag inte såg fram emot den. Jag är lycklig för varje dag som går och jag inte har värkar eller vattenavgång.

Senast ändrad:

Ja, den är underbar den serien. Börjar bli lite tunn i handlingen för tillfället, men de kommer nog igen.
Jag har inspelningsbar boxer. Hade inte överlevt utan den!
Ska spela in massa saker sen som jag kan fördriva tiden med när jag ammar lilleman.

Redan två veckor! Jag som står ut max en natt i husvagn!
Stackare. Tur att det inte flera meter snö ute och 25 minus.

Skönt att höra av dig! :laugh: Det måste verkligen vara jättejobbigt att behöva må så dåligt och vara så rädd för förlossningen. Jag önskar dig iallafall all lycka till och hoppas att allt kommer att gå bra!

Vi kom iväg till E-tuna i alla fall idag och nu har mer eller mindre all snö töat bort :) var in på H&M och köpte en rosa jeansklänning (stl 62) och vita strumpbyxor :love: Var helt underbart söt och jag kunde inte låta bli att impulsa lite! Skaffade H&M-klubbkort nu också eftersom jag misstänker att det blir en del handlande av kläder nu och i framtiden. Förr handlade jag aldrig så mycket kläder att det blev värt att ha ett kort.

Åh men HEJ :)

Vad kul att du dyker upp här!
Måste vara jobbigt att må så dåligt. Hoppas du får all hjälp du kan få så att det lättar lite.

*kl*
Har läst i kapp massa nu, någon som hört nåt från Lottch el Cattan?

...och dagens äckel, läs inte om ni är känsliga!

Igår vid lunchtid när jag var på toa, hittade jag nåt skumt i trosorna... Det var som en tjockare flytning med blodstrimmor/klumpar i. Antar att det var en del av slemproppen eller? Idag på morgonen när jag gick upp för att gå till jobbet, kände jag hur nåt började rinna längs med benet och det blev en pöl på golvet. Det kan väl inte vara vattnet? Borde det inte komma mer då? Har under dagen på jobbet käntatt det liksom "läcker". Men kan det vara vattniga flytningar? Ni som haft det, hur vattniga var de?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 634
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar