Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Ska du verkligen släpa spån med din bauta mage:D;)
Eller du kanske hade den lyxen och fick hjälp.
Det är man minsann inte bortskämd med:devil:

Sant.... det är nog värre.... mycket värre...
Nu vet jag ju exakt var jag ska lyssna på min bäbis då den legat likadant läääänge. Man hittar hjärtat på 2 ställen. framifrån o bakifrån. Du kanske kan fråga BM om var det är och om den ligger någotsånär på samma ställe isf :)

Jag hade varit jättenojjig om jag hade haft det som du. Missfallet min syster fick v 25 fick mig att bli extremt osäker....

Det är ju en av anledningarna till varför jag inte skulle vilja hålla på och försöka lyssna hemma - till och med barnmorskorna har svårt att hitta hjärtljudet på mitt foster ibland, så att man inte hör något hjärta säger varken bu eller bä, egentligen. Men nog skulle man bli orolig!

Ska du verkligen släpa spån med din bauta mage:D;)
Eller du kanske hade den lyxen och fick hjälp.
Det är man minsann inte bortskämd med:devil:

Hjälp har jag, men orkar inte vänta på hjälpen till senare så jag fixar alltid det själv :D fördelen med stor mage är att man kan lägga balen uppepå, funkar skitbra att bära ;) dock har min sambo förbjudit mig att bära så, hehe.. Ofta blir det ju bara ett par meter till bilen. Väl framme i stallet så tar jag skottkärran till hjälp, allt för att inte oroa mig väldigt försiktiga sambo :D

Men nä, vidare bortskämd med hjälp är jag inte. Sambon tänker inte direkt på att jag kanske skulle behöva extra hjälp nu, om jag inte påminner honom
om det, så vi sitter kanske i samma båt där:devil:

Han rycker bara in och hjälper till när det är löjliga saker som att bära in matbrickan till matsalen och sånt.
Men ligga på golvet och rensa avlopp. Lasta av en hel pall med spån och bära in ved får jag ingen hjälp med.
Men tar ja de bara lilla lugna så brukar det gå bra.

Vad händer då när sambo säger att han inte hör något??

Jag förstår att du blir orolig men tänkte bara säga att min sambo aldrig hörde dotterns hjärtljud trots att hon enligt min BM hade VÄLDIGT starka sådana. Så alla hittar inte rätt ställe/får in rätt "teknik". :)

Men jag har ingen sambo hemma som kan lyssna på hjärtljud i veckorna i vilket fall ;) Och jag kan lova att jag inte kan lägga till mitt öra ;)
Jag är inte nojjig varje dag o asar ut maskinen- MEN som jag skrivit innan. Den är en enorm trygghet den dagen det känns konstigt... Ibland räcker det med att dricka vatten. Tror inte att det är snällare att buffa på magen för att få bekräftelse. Ibland har min party så fort jag äter...

Men eftersom den lägger sig tillrätta de sista veckorna och det inte ska röra sig så mkt kanske man blir ännu nojjigare då- jag har ingen aning...
Zazzarazz- jag ändrar mig. Spara en toarulle och lek med den :)

Fast jag tyckte inte att det var så :crazy: Gustav rörde sig så hela magen flyttade sig iof sparkade han inte som innan men den sista tiden var det omöjligt att undvika att se när han rörde sig

Och jo det är nog mer humant att buffa magen än att gör ul hela tiden, oftast räcker det med att man la sig på ena sidan för att få bebis att rör sig.

Buffa gjorde jag i vart fall när jag tyckte att han legat stilla för länge

Vi är alla olika... Och jag tror inte vi behöver buffa o lyssna hela tiden heller... För det mesta så märker man ju faktiskt att det är någon där ;)

*kl*

Skitnatt!!! Har legat vaken nästan hela natten. Om det ändå var för värkar eller något konstruktivt men nej, jag får ingen luft igen... Så roligt så. Ont i halsen och luftrör som sugrör. Börjar känna mej som ett spöke här hemma, som vandrar runt på nätterna :) Jaja, om ett par veckor får jag kanske sällskap på nätterna iaf :D

Hoppas ingen härifrån behöver åka in till förlossningen just nu iaf, här är det riktig snöstorm. Och alla har bytt till sommardäck... Jag tänker iaf hålla mej inomhus idag.

Cyllene: Känner du ingenting av det hon gjorde igår?

Lite lite mensvärk igår och fortf pyttelite blödning men inget mer! Men då gjorde hon ju ingen riktig hinnsvepning den här gången. Får se hur det ser ut på tisdag. Jag har bestämt mig att göra nåt kul varje dag innan dess för att få tiden att gå. Om jag nu kan komma på nåt. Idag ska jag klippa mig och tvinga med sambon på lunch på stan och imorgon tänker jag åka och kolla på hopptävling. Lördag och söndag har jag inte kommit på än. Får fundera lite...

Igår när jag kom fr läkaren sov jag från ett till fyra, sen var den här natten körd. Sov väl från fyra till sju. Lite segt..

Här skiner solen men det är kallt och är risk för regn/snö senare, men än så länge klarblå himmel och riktigt fint. Vad olika det kan vara!

Min man gör allt jag ber honom om. Jag behöver aldrig bära ngt tungt eller göra saker jag känner att jag inte orkar men så är min man rädd att vi får ett april-barn istället för maj-barn ;) han var inte glad på mig när jag hade städat sadelkammaren :p

*kl*

Idag ville jag åka till E-tuna för att vi ska göra något roligare tillsammans innan vi blir föräldrar men det lär ju inte bli av med det i det här skitvädret. Visst det töar men det snöar ju också. Allt på en gång. Även om man har 4-hjulsdrift så känns det dumt att riskera ngt för en nöjestripp.

Jag är så uttråkad...

Riktigt jäkla skitväder är vad det är! Matchar mitt humör perfekt dock, idag är verkligen ingen bra dag för min del. :cry:
BM-besök under eftermiddagen i alla fall, får se om jag ens vågar be om en hinnsvepning eller om jag bara kommer bryta ihop och gråta när vi är där. Risken finns ju...

Hoppas ni mår bättre än vad jag gör i alla fall! :)

Satsa på förlossning i morgon du så att ni kan ta er in till v-ås säkert. Kanske en liten tröst (om än ynklig) så varje dag som går tar dig bara närmre eran lilla bebis :)

Ta du och böla lite hos bm om en hinnsvepning.
Så du kalvar snart! Du måste ju få innan mig för att vi ska få lite rätsida på de häringa som smiter före i listan:D

Tycker Lottch kan rapportera lite snart. Är lite nyfiken.

Han rycker bara in och hjälper till när det är löjliga saker som att bära in matbrickan till matsalen och sånt.
Men ligga på golvet och rensa avlopp. Lasta av en hel pall med spån och bära in ved får jag ingen hjälp med.
Men tar ja de bara lilla lugna så brukar det gå bra.

Det där känner jag igen och kan skriva under på :D älskar min sambo och han gör allt jag ber honom om. Men som sagt först när jag ber honom, han ser ju inte direkt själv ;)

Ni är väl för goa både du och Michellan. ;) Tack för peppet, idag behövs sånt kan jag säga. Tårarna sprutar mest hela tiden, inte just för att Räkan inte kommer utan för att allt känns som skit. Avskyr att vakna upp till en sån känsla, den är svår att få bort. :(
(och du - du får gärna kalva innan mig. :D Jag har gett upp det där om turordning och skit, så länge det går bra för alla så är jag nöjd ;))

Ja, hur har det gått för Lottch? :bump:

Jag kan trösta dig med att jag oxå känner mig gråtfärdig idag. Åh jag har ju inte ens kommit till BF :eek: Wimp!

Städar runt här för att få tiden att gå, saknar min kompis som är fast i Vegas, saknar sambon som jobbar, vädret suger och jag är tjock.

En riktig BLÄdag! :mad:

Haha, skönt att jag inte är ensam! :D Städa ska jag också göra, inte så mycket för att det behövs men för att ha nåt att göra. Sen när gör jag sånt liksom? :rofl:

Jag kniper tills du kalvat. Jag håller stenhårt på turordningen. Särskilt när du enligt dina beräkningar hade bf långt innan den 14e. ;):D

Här ser det ut som att bli toppenväder idag. Snöade lite igår, men det försvann på en timme. Inte sjutton känns det som att det snart är maj när det snöar!

jo, jag är lite chockad över min städning jag med. Idag har jag torkat att skåp i köket och skurat ugnen. Bara för att få tiden att gå, så inte jag.:p

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 634
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar