Sv: Vårmammor 2010 del 4
Zody jag lider med dig. Men jag kan berätta om min natt så kanske det känns lite bättre att ha den på insidan. Det börjar med att maken har ett jätteviktigt prov idag. Misslyckas han måste företaget återinvestera en jäkla massa pengar i honom bara i kursavgifter. Sen e det boende o resor till USA. Fram till dess får han svårt att utföra stora delar av sitt jobb. Dessutom e jag inte så pigg på att han ska åka tre vändor till USA igen.
Jag ska bara tillägga att jag försökte övertala honom att sova på soffan.
Vid den första amningen passar dottern på att väcka honom emedan jag går på toa. Detta bara med de ljudeffekter som ackompanjerade resultatet i blöjan. Han trodde det var jordbävning på gång.
Vid amning nummer två reser jag mig upp för att byta blöja. Just utanför sovrummet passar hon på att kräkas. Ingen liten fin mjölkspya. Utan Niagarafallet i ystad spya. O det kommer du att märka, att den varianten inte bara ser äcklig ut den kan också lukta satan. Hon lyckas träffa hela mig. O då menar jag hela. Min sista rena ammningsbh var dyngsur trosorna var blöta o håret kladdigt. Hon hade dessutom lyckats träffa den något förvånade o nu jävligt upprörda katten som kommit för att hälsa. Det var inte så mycket att göra än att ropa på maken för jag behövde hjälp. Han försöker sanera bebis emedan jag försöker rengöra mig själv o leta upp en bh i tvättkorgen som inte är så mölkfläckad att den kan stå av sig själv. När jag återvänder mot sovrummet hör jag ett mycket trött och uppgivet nej… där står maken indränkt i en liknande spya med en skitnöjd och återigen hungrig dotter i famnen…
Vid amning nummer tre ligger gryningen för dörren. Om maken vaknar vid den här tiden kan han sällan somna om. Så tyst sätter jag mig upp. Efter en stund hör jag ett droppande ljud o känner något varmt som rinner längs sidan. Blöjan läcker! O mycket! Givetvis sitter jag över delen av sängen där vi inte har underlägg. Så jag, lakanet, täcket o bäddmadrassen var nu blöta. O ja maken vaknade vid mitt tjut och när jag börjar riva ur sängen…
Är det någon som e förvånad över att jag tvättar idag. Maken skulle försöka skjuta på provet tills i morgon.