Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Den där beräkningen verkar dock varit helt åt skogen. :D (hoppas jag, för tänk om jag går på maximal tid, 42+5, utefter vad UL:et visade. :eek: Det betyder ju att jag då egentligen är i v. 43+5 och då vill jag inte vara med längre! :D)

zask; Ah, ugnen! Den har jag hittills ignorerat så den kan få sig en omgång idag. Skåp, lådor och dörrkarmar har fått sig en omgång här hemma redan - kanske skulle ta en vända till bara för att. :p

Å jag satte mig vid symaskinen en stund i morse.
Har hela graviditeten gnällt över att alla mina mammabyxor är för långa i benen. Och det åtgärdade jag först nu:D
Smart va? Men jag har planer på att använda dem efteråt ändå, de är ju så mysiga.

Det lutar nog åt en elefantdräktighet då. hehe.

Dörrkarmarna! Torkar man någonsin av dem?:D
Har nog aldrig gjort något sånt mer än när vi flyttstädade huset vi hyrde medans vi byggde kåken vi sitter i nu.

ja varför inte :D

denna vecka ha alla fönster tvättats, vitrinskåpet dammats, soffan dammsugits och idag var det kökets tur.

Har aldrig haft allt rent samtidigt förut...känns bra och det får man leva på för det lär ju inte hända igen :o

Zody jag lider med dig. Men jag kan berätta om min natt så kanske det känns lite bättre att ha den på insidan. Det börjar med att maken har ett jätteviktigt prov idag. Misslyckas han måste företaget återinvestera en jäkla massa pengar i honom bara i kursavgifter. Sen e det boende o resor till USA. Fram till dess får han svårt att utföra stora delar av sitt jobb. Dessutom e jag inte så pigg på att han ska åka tre vändor till USA igen.

Jag ska bara tillägga att jag försökte övertala honom att sova på soffan.

Vid den första amningen passar dottern på att väcka honom emedan jag går på toa. Detta bara med de ljudeffekter som ackompanjerade resultatet i blöjan. Han trodde det var jordbävning på gång.

Vid amning nummer två reser jag mig upp för att byta blöja. Just utanför sovrummet passar hon på att kräkas. Ingen liten fin mjölkspya. Utan Niagarafallet i ystad spya. O det kommer du att märka, att den varianten inte bara ser äcklig ut den kan också lukta satan. Hon lyckas träffa hela mig. O då menar jag hela. Min sista rena ammningsbh var dyngsur trosorna var blöta o håret kladdigt. Hon hade dessutom lyckats träffa den något förvånade o nu jävligt upprörda katten som kommit för att hälsa. Det var inte så mycket att göra än att ropa på maken för jag behövde hjälp. Han försöker sanera bebis emedan jag försöker rengöra mig själv o leta upp en bh i tvättkorgen som inte är så mölkfläckad att den kan stå av sig själv. När jag återvänder mot sovrummet hör jag ett mycket trött och uppgivet nej… där står maken indränkt i en liknande spya med en skitnöjd och återigen hungrig dotter i famnen…

Vid amning nummer tre ligger gryningen för dörren. Om maken vaknar vid den här tiden kan han sällan somna om. Så tyst sätter jag mig upp. Efter en stund hör jag ett droppande ljud o känner något varmt som rinner längs sidan. Blöjan läcker! O mycket! Givetvis sitter jag över delen av sängen där vi inte har underlägg. Så jag, lakanet, täcket o bäddmadrassen var nu blöta. O ja maken vaknade vid mitt tjut och när jag börjar riva ur sängen…

Är det någon som e förvånad över att jag tvättar idag. Maken skulle försöka skjuta på provet tills i morgon.

hmm, börjar fundera på om detta med elefantdräktighet inte är någon dum idé ändå:crazy:

Tänkte jag skulle bildbomba med lillens tilltänkta rum.

Skötplats
30816675.jpg

Förvaring
30816676.jpg

Spjälsängen
30816677.jpg

Min sovplats (vill inte väcka min hårt arbetande sambo på veckodagarna)
30816679.jpg

Översikt
30816681.jpg

Funderar på om jag ska ställa upp i ikeas nästa katalog:D

Vilken underbar natt du! Fast du skriver himla bra, kan riktigt se framför mig nattens eskapader :D

Haha det gör ju det! När en bekant frågade om det var en elefantunge i magen ville jag klappa till henne - nu börjar jag nästan tro att hon har rätt. :D Men egentligen så ska jag inte gnälla, bara BF+8 idag och normalt är ju +-14 dagar. Svårt att minnas det hela tiden dock. ;)

Dörrkarmarna kan jag inte minnas att vi någonsin torkat. Möjligtvis om det blivit en kladdig fläck från barnhänder eller nåt - men det har ju inte hänt allt för ofta liksom. :angel: Så jag tyckte det var lika bra att ge dom en rejäl omgång nu, vet ju aaaaldrig när jag får tid igen! :p

Svartfot - jag måste vara sjuk i huvudet men jag längtar efter såna nätter. :D När vi väl är där kommer jag ju hata dom, men just precis nu så tycker jag att det låter rätt mysigt ändå. :rofl: Dock förstår jag verkligen hur jäkligt det måste kännas för er som står där mitt i natten och inte har något val.

Visst är det mysigt..? ;) här är en till som är nerspydd... Sitter utan tröja i en blöt bh och försöker få ungen att somna så jag kan lägga ifrån mig honom. Sen måste jag försöka pumpa fram mer mat. Undra när jag får lunch idag... Brukar bli runt 14-14:30.

Jag överlevde vårt första besök utan pappa på BVC idag iaf. Han hade ökat nästan 250 g sen i fredags, så det var fullt godkänt! :) Sköterskan undrade om vi var ute nånting, men när i hela friden skulle vi ha hunnit med det?? Är det inte blöjbyte, matning, tröstning eller kräksanering så är det tandborstning, pumpning eller mat till mig själv. Sen är dagen slut!

Jesus, jag som hade planerat att min hästskötare bara ska behöva ta dem en vecka innan jag kommer tillbaks:crazy:
Kanske tagit vatten över huvudet.
Tur att det bara är två små shettisar och inte tävlingshästar och att det är bete snart. Slipper ju mockningen några månader då.
Å mina hundar. Tur att de är vana vid att jag öppnar dörren å säger till dem att gå till skogen och göra det de ska själva utan att jag behöver hänga med och glo.

Alla
Jo det finns ju både en och två ggr man funderar på vad man gett sig in på. Men när hon ler mot en blir man ju så varm inombords.

Zody
Jag förstår att du längtar. Det är ju ändå en del av paketet. O jag kan tillägga att vi skrattade en hel del också. Något uppgivet men vi skrattade.

Oregano
Lunch? Vad e det? Jag tror att jag i ett tidigare liv har hört talas om detta koncept? Min make började lämna ett par färdigbredda smörgåsar i kylskåpet, varje morgon, när han insåg att jag inte åt nått.

Bete?! *tittar ut på snön 22 april* Förra året släppte jag odjuren 5 juni på dygnet-runt-bete men i år så känns det som om det inte blir mer än dagbete på hela sommaren!

Du är en ängel! :love: Bubbles har jag övergett för Woobies, fluffiga hårbollar känns som grejen för mig just nu när jag är så deppig. :D

Nu har jag massor att läsa och titta på ju, perfekt.

Oregano
Lunch? Vad e det? Jag tror att jag i ett tidigare liv har hört talas om detta koncept? Min make började lämna ett par färdigbredda smörgåsar i kylskåpet, varje morgon, när han insåg att jag inte åt nått.
Alltså att laga mat finns inte på världskartan ju! Sambon har fått fulla ansvaret för maten och i det ingår att se till att det finns matlåda i kylen, så jag bara kan värma. Men till och med det känns lite väl svårt...

Alla
Dagens I landsproblem 1: Hon har ”varit nära” att somnat i över en timme (ligger på mitt bröst)… Tv kontrollen ligger just utanför räckhåll och hem till gården är på. Tack o lov för datorn o buke..

Michellan95
Tack för berömmet. Man kan även lära en gammal hund att sitta. Det har varit ett envist arbete för att lära mig skriva någorlunda.

Oregano
Ffa så brukar den maten som ska värmas i mikro behöva ätas med två händer. Smörgåsar är så bra för de kan man även gå och äta.

AKB
Vad fint ni har gjort. Riktigt fint.

Vi är sjukt stolta över skötbordet vi byggt själva. Inte så speciellt för många andra men vi har båda två tummen mitt i handen.
Tvättmaskinen som är under har blivit en av mina närmaste vänner.

s_4.jpg

s_863.jpg

Börjar fundera lite över maten. Min sambo kan inte ens koka makaroner:crazy:
Så antingen kommer jag bli smal som en speta för att jag inte kommer att äta nåt ( gör iofs inget då jag är överviktig) Eller så kommer jag bli ännu fetare då
han säkert kommer släpa hem pizza varje dag.

Har middagar för ungefär en månad i frysen. De kanske räcker tills man kommit in i någon slags rutin.

Tack :laugh:

Ingen dålig konstuktion ni fått ihop. :idea:
Har en sån där uppblåsbar bädd som du har på bänken inne i tvättstugan jämte vasken. Ska använda den vid de tillfällen ungen skitit på sig ordentligt.

Hem till gården is the shit!
Min favvo serie. Har följt den i hur många år som helst.
Tyvärr så glor jag lite på Våra bästa år med, den serien är ju så jäkla värdelös.
Men måste hänga med lite i den.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 634
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar