Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Usch... tänk om man skulle behöva åka till ett annat sjukhus? Det fixar inte jag mentalt. Tur att det är 2 veckor kvar till bf v. 39 idag, 38+0

Förlossningen sa de inget om och det om bb var nåt jag bara hörde delar av. Tror inte du behöver vara orolig. De skickar väl hel några pappor i värsta fall och här på återbesöksavdelninger finns flera lediga rum. Sitter på ett just nu och väntar på läkaren. En bm har precis tagit ett till prov på mig.

Skönt att det är bra med kroppen :) mår man bra fysiskt så blir vardagen lite lättare tycker jag. Jag är inte ett dugg avundsjuk på de som inte kan sova. Jag sover ju väldigt bra på nätterna precis som du verkar det som :laugh:

Tror du att de tar emot på förlossningen om det är fullt på bb? För skulle det dra igång ngt så kan jag åka hem samma dag bara jag inte behöver föda ngn annan stans. Tror nog som du säger att pappor får inte stanna kvar om de behöver sovplatser till mammor.
Tänk att det ska vara så stressande att få barn?!

Kl

Vilket fruktansvärt stressmoment det är att ensam försöka passa en tid med en bebis som skriker, kräks, bajsar och är hungrig på samma gång... :eek: Jag är rätt cool i vanliga fall, men nu är jag nästan förvånad över vilken stress det innebär.

I know the feeling!! :crazy:

Kan bara klaga över hur jobbigt det är med ovan nämnda + en 3-åring som är i trots och bara hjälper till genom att ta av sig alla kläder igen, så när man väl är klar med den ena, så måste man börja om med den andra.

Att ha en tid att passa är det värsta som finns som småbarnsförälder :devil:

Hästarna mina har fått lunch vid väldigt varierande tider, stackarna :p

Det låter som om ni har fullt upp Oregano och Doris. Sen jämför jag med en kompis som fick för en månad sen, hennes bara sover och äter. Hon har det hur lugnt som helst. Hon tränar sin 5månaders hund, hon rider osv. Bebis sover hela nätter, är glad när hon är vaken, äter det hon ska sen sover hon långa perioder.

Kan man beställa en sån tror ni? På vilken lapp kryssar man i det? ;) :D Jag kommer ju behöva jobba vissa tider redan direkt efter förlossningen då jag har eget företag som måste hållas igång med vissa telefontider osv, så det kommer ligga mkt ansvar på sambon!

Det är därför man väntar tills den första är 10 år ;)
Och han läääängtar så efter sina småsyskon..... Tror inte han förstår vad det innebär än...

Blev det inget åka på tävling idag? Funderar själv på att åka en sväng till Hamre imorgon eller på söndag och kolla på ridsportallsvenskan.

Ja verkligen! Det är skönt att kunna röra på sig och fixa saker här hemma utan problem nu när man är på övertid. Tiden släpar sig fram som det är, tänk hur jobbigt det måste vara om man i princip är sängliggande pga. smärta eller trötthet. :eek:

Har iaf en förebild nu, en bekant gick 13 dagar över tiden innan deras son kom - orkade hon så orkar jag med! :banana:

Jodå, i brist på annat kul att göra ska jag åka 10 mil för att kolla på två unghästklasser i Eksjö, ute i världens sämsta väder! :D Snacka om att vara uttråkad! Tar med mig min mor som får passa på att träffa en bekant som flyttat dit plus att jag lurat en kompis som bor där att komma och hålla mig sällskap.

Tiden släpar sig fram som det är, tänk hur jobbigt det måste vara om man i princip är sängliggande pga. smärta eller trötthet. :eek:

Så som jag haft det sen februari menar du? ;) Det är lustigt hur fort det ändå gått, men nu får han gärna komma ut snart...

Gud det vill jag inte ens tänka på - 7 april! :eek: Dock har jag rätt lång cykel, runt 35 dagar, så UL:et stämmer nog ganska bra. Jag försöker intala mig det i alla fall :D

Okej :) ja det verkar ju som om ditt ul-datum stämmer bättre må jag säga ;)

Ingen tröst jag säger nu kanske men jag har läst gammalt skrock eller vad man ska kalla det och långa menscyklar = långa graviditeter. Kanske en viss sanning ändå?

Jag har en vanlig TENS. Vad är skillnaden på din?

Ingen aning, rådfråga din BM och hör vad hon tycker. Min BM tyckte vi skulle hyra en istället för att köpa trots att priset var detsamma. Mkt är väl just det som Michellan skrev att LadyTENSen är väldigt enkelt gjord och lätt att använda!

Oj, samma pris? Att hyra för mig kostar 395 kr och köpa skulle kosta över 1000 kr och en annan jag tittade på kostade 2500! Var har du hyrt ifrån?

Ja det skulle ju inte vara helt omöjligt om det ligger något i det. För min del verkar det ju stämma i alla fall :D

Blir visst en tur till Tuna Park idag, skönt att komma iväg hemifrån. Tror sambon är sugen på att bränna pengar :angel:

Vi var där igår :) tycker det är en trevlig galleria eller vad man kallar den. Mannen fyndade rejält på Dressman som har ombyggnadsrea.

Nej men gud, det var inte en LadyTENS vi tänkt köpa isf, sambon hade hittat en på Classe som kostade en hundring mer än att hyra LadyTensen...Den hade fler elektroder. Men BM kände sig nog inte så säker på kvalitén eftersom den var så billig, Sen vet man ju inte heller om det kommer att funka, då känns det nog bättre att ha hyrt en än köpt en även om priset nästan vart detsamma! Men vi har hyrt från samma firma till samma pris :laugh:

Har kört den lite på armen och jag håller verkligen på garva ihjäl mig varje gång...så även om det inte lindrar smärtan så kanske man får nåt annat att tänka på :D Men det ska bli spännande att se, det finns ju tydligen dom som enbart använt TENSen under förlossningen och allt det innan.

jahaa, jag skulle nog väntat en 7 år till.

I dagsläget låter det som en plan som jag BORDE hållt.. Men jag vet att det kommer gå bra framöver.. Måste bara komma in i rutiner och komma över värsta trotsen med brorsan ;)

Har iaf en förebild nu, en bekant gick 13 dagar över tiden innan deras son kom - orkade hon så orkar jag med! :banana:

Du klarar det :D

Jag gick över 16 dagar med första sonen.. Visst, man gråter mycket, och har ju så klart stirrat sig blind på det där förbannade BF datumet, och hatar folk som hela tiden frågar om det hänt nått. Det är pest och pina, men det går.

Du verkar iaf må bra. Och det måste kännas så skönt. Själv gick jag upp 8 kg på dessa 16 dagar, dock bara vatten, men iaf.. Fram till BF dagen hade jag gått upp 9 kg, så hur kul var det att få nästan lika mycket till på bara 2 veckor? Nä usch... Hoppas att din lilla skrutt kommer snart. :bump:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 634
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar