Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Stort GRATTIS till er lille (stora) kille :)

Hoppas att du mår bra trots att det blev snitt ändå.

Haha, det är nog ingen risk. Sonen föddes om en vecka, jag har nog ett tag kvar. Dessutom har jag fått förbud att föda nästa vecka av sambons jobbarkompis. De har för mycket att göra. Tänkte vänta tills efter nästa helg iaf. Vi får väl se vad fialotta har för planer :)

Ni som har fått era älsklingar förresten, låg de med ryggen åt rätt håll när det startade? Min tös ligger fortfarande med ryggen åt höger (mitt) och armar o ben åt vänster.

Ska de ligga på ett visst håll när de föds.
Har missat det helt.
Ja, utöver att de ska ha huvudet neråt då:D

Förresten.... Hur kunde du ge mig halsont genom datorn- Jag har INTE beställt det.........

*kl*

Vem av alla goa i tråden här var det som hade renoverat sitt kök och tagit IKEAs kök??
Det är ju så gott om babbelmajjor här så jag vet inte om jag orkar leta igenom 6287 inlägg för att hitta det jag söker... ;)

Mars
8/3 - Svartfot - första barnet- födde 1/3 en flicka
9/3 - Arabis födde 8/3 - en pojke
11/3 - Doris födde 9/3 - en pojke
31/3 - Mikan födde 12/4- en pojke

31/3 - Cattan - första barnet, pojke

April -10
6/4 - yodi tredje barnet
10/4 - Oregano - födde 5/4 första barnet en pojke
14/4 - Zody - första barnet.
15/4 - Juzzzen-Första barnet - födde 13/4 en Flicka
17/4 - AKB- första barnet. En pojke
18/4 - uva. Första barnet, föddes 15/1
20/4 - Lottch - första barnet.
23/4 - _saga_ - första barnet - födde 13/4 en flicka
25/4 - tintilar - första barnet.
28/4 - zask - första barnet - födde 23/4 en pojke

Maj - 10
2/5 - Viv - första barnet
6/5 - Michellan95 - första barnet
12/5 - Ia* - andra barnet
12/5 - Cyllene - första barnet,
15/5- Emmah.S, första barnet, pojke,
16/5 - Minisan, första barnet
16/5 - Amica, första barnet
22/5 - Armani__ - första barnet
24/5- Magzzan, första barnet, pojke

6-3 till pojkarna :)

Jag har länge försökt lära mina hästar att hålla sig hela natten men det fungerar inte. Michelle (avataren) kissar alltid det första hon gör när hon kommer in från hagen :mad: Sedan försökte jag lära dem att mocka själva men det var också tröstlöst så det är som du säger, mockningen fixar inte sig själv... tyvärr. Fast mockningen har jag gjort för dagen och nu ska jag göra mig själv i ordning och ska till svärföräldrarna och grilla :)

:rofl: hahahaha!! Ordspråket att man kan lära gamla hundar sitta stämmer visst inte alltid :D
I normala fall tycker jag dock om att mocka, men när man är sjuk och grepen är kass så är man ju måttligt motiverad.

Nu håller vi dock kväll för längesen och hästarna är inne. Imorgon är en ny dag!

Jag är precis hemkommen från svärföräldrarna och mina hästar har precis kommit in och blivit nattade :) jätte skönt med hästar som inte bryr sig om de kommer in kl 20 eller 24 och om de går ut kl 6 eller 8. Det är bara första natten ute de brukar vara lite förvirrade och inte riktigt förstår att de ska sova under stjärnhimlen.

Svärmor har beställt bebis innan den 8 maj, men det känns tveksamt att det händer ngt före dess.

Vi har också Ikea-kök i vårt nya vi byggde förra sommaren. Helnöjda, har dock fläkt och alla vitvaror fr annat ställe.

STORT GRATTIS ZASK!!! :) :)

Halsontet har kommit till mig med, inte okej att smitta en övertidare tycker jag! ;) Tack och lov så är det bara halsont än så länge, får hoppas att varmt te med honung kan lindra lite i alla fall.

Inte hänt nåt under den här natten heller, får se vad resten av dagen och helgen bjuder på. Shoppingturen igår hjälpte ju inte till med nåt i alla fall (mer än att jag hade ett sjukt tryck neråt stundtals då vi gick och hade rätt ont av det) så idag ligger jag nog lågt vad gäller aktivitet. :D

Skitnatt igen. Somnade vid tolv. Vaknade strax efter ett och somnade inte om fören efter fem. Vaknade vid halv åtta igen. Nu ger jag upp. Får försöka sova någon timma på dagen istället. Ska åka ut till stallet mot kvällningen och pyssla lite. Tror jag sover bättre då.

Har sovit mittemellan bra inatt, fick av någon outgrundling anledning för mig att cykla i går, det gör jag inte nåt mer...tog mig just se pass upp ur sängen i natt när jag skulle gå på toa, trodde ett tag att Tommy skulle vara tvungen att vakna och hjälpa mig upp.

*kl*
Ojoj säger jag bara, ombyggnationerna här hemma fortsätter. Tur att det är körtävling i helgen så man slipper vara hemma i eländet :p

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 634
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar