Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äh! Allt är ju relativt! Inte hade jag en tanke på att amning skulle göra 10 ggr ondare än förlossningen! Fanns ju inte på världskartan liksom. Gnäll på du!Dock måste jag be om ursäkt till några av er! Det slog mig nu när jag satt här i bilen och tänkte på Juzzzens bekymmer och även Oreganos bröst-bekymmer.. Här gnäller jag över att jag kanske inte kan sola och så mår vissa här så dåligt. Tänkte även på Mikans förlossning. Alla har vi ju såklart olika bekymmer, men mina kändes verkligen så dumma och ytliga i sammanhanget.
Du är definitivt ingen dålig mamma! Jag kände precis som du när jag bara satt och grinade för att amningen gjorde så ont. Min fina älskade unge låg och tittade på mig och var sötast i hela världen, men jag kände bara "sov, så jag slipper mata dig..." Det var verkligen en befrielse när jag började ge urpumpad mjölk med flaska. Jag är medveten att det kan störa en fortsatt amning, men den risken får jag ta. Nu har jag som fått antibiotika mot mina trasiga, inflammerade bröstvårtor och när de läkt ihop helt ska jag göra ett nytt försök.
Jag förstår att det måste vara jättejobbigt att inte få sova! Du får helt enkelt tänka att det går över med tiden. Jag mer än väl förstår din frustration när hon gallskriker...
De rekommenderar inte nappflaska innan amningen sitter eftersom det är olika sugtekniker. Men min make har matat ersättning med tesked (silver var tydligen bäst) och en liten medicinkopp. Vi funderade även att pröva med en liten spruta då hon slabbade en del. Man kan även börja med napp före nappflaska. Så var hon snuttig så fick hon ibland en napp på natten när mina bröst höll på att falla av eller jag kände för att skicka iväg henne in i väggen för att smärtan och ångesten var så fruktansvärd.
Har du fått hjälp med att få till liggande amning? Då kan man ju sova och amma samtidigt.
Kl
Dock måste jag be om ursäkt till några av er! Det slog mig nu när jag satt här i bilen och tänkte på Juzzzens bekymmer och även Oreganos bröst-bekymmer.. Här gnäller jag över att jag kanske inte kan sola och så mår vissa här så dåligt. Tänkte även på Mikans förlossning. Alla har vi ju såklart olika bekymmer, men mina kändes verkligen så dumma och ytliga i sammanhanget.
Min förlossning kommer ju och även bebisens första tid med rutiner och amning - återstår att se hur jag har det då
*kl*
Ni som varit förkylda under tiden som gravida- vad har ni kurerat er med??? Jag känner att jag inte blir bättre så man kanske ska råna apoteket imorgon...
8 alvedon om dagen får man ju ta men inte zyx för halsen... Är det något slemlösande och gärna något som bedövar halsen lite inför natten iaf...
Jo exakt, därför tycker jag att har man ett barn som är väldigt snuttig av sig så ska man ge napp. För snuttandet gör ganska ont....