Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

äh, tat lugnt;)
Vad gnäller inte jag över liksom. Att mina hundar snoppedroppar överallt :grin:

Du kommer säker komma med "riktigt" gnäll när du kalvat.

Dock måste jag be om ursäkt till några av er! Det slog mig nu när jag satt här i bilen och tänkte på Juzzzens bekymmer och även Oreganos bröst-bekymmer.. Här gnäller jag över att jag kanske inte kan sola och så mår vissa här så dåligt. Tänkte även på Mikans förlossning. Alla har vi ju såklart olika bekymmer, men mina kändes verkligen så dumma och ytliga i sammanhanget.
Äh! Allt är ju relativt! :idea: Inte hade jag en tanke på att amning skulle göra 10 ggr ondare än förlossningen! Fanns ju inte på världskartan liksom. Gnäll på du! ;)

Knapplånar mig själv nu inför ett onödigt inlägg!

Men HV71 är svenska mästare 2010!
Är ju utflyttad Jönköpingsbo så laget är i mitt hjärta.
Lilleman får gärna födas en fin dag som denna!

Du är definitivt ingen dålig mamma! :love: Jag kände precis som du när jag bara satt och grinade för att amningen gjorde så ont. Min fina älskade unge låg och tittade på mig och var sötast i hela världen, men jag kände bara "sov, så jag slipper mata dig..." Det var verkligen en befrielse när jag började ge urpumpad mjölk med flaska. Jag är medveten att det kan störa en fortsatt amning, men den risken får jag ta. Nu har jag som fått antibiotika mot mina trasiga, inflammerade bröstvårtor och när de läkt ihop helt ska jag göra ett nytt försök.

Jag förstår att det måste vara jättejobbigt att inte få sova! Du får helt enkelt tänka att det går över med tiden. ;) Jag mer än väl förstår din frustration när hon gallskriker...

Taaack:D
Ja, usch, det är synd om dig..mina är ju inte riktigt trasiga, har börjat kännas bättre nu, men hon är tjabbig med brösten, och även amningnappen..Hon vill nog att det ska komma snabbare, eller så är det bara det att hon har en sugteknik, som inte passar boobsen..Hon vill gärna suga längre fram..så hon kommer nog älska både napp och nappflaskan sen. Får se när vi börjar med det..Avvaktar lite till..sen får vi se..Vi ska må bra allihop iaf..

Klart att du måste vila dina bröst, och det är ju faktiskt så att man får göra det som passar en, och just nu är flaskan ert alternativ, och så länge alla mår bra av det så:)

De rekommenderar inte nappflaska innan amningen sitter eftersom det är olika sugtekniker. Men min make har matat ersättning med tesked (silver var tydligen bäst) och en liten medicinkopp. Vi funderade även att pröva med en liten spruta då hon slabbade en del. Man kan även börja med napp före nappflaska. Så var hon snuttig så fick hon ibland en napp på natten när mina bröst höll på att falla av eller jag kände för att skicka iväg henne in i väggen för att smärtan och ångesten var så fruktansvärd.

Har du fått hjälp med att få till liggande amning? Då kan man ju sova och amma samtidigt.

Ja, det e vad dom sa till mig med, det olika sugteknikerna..o att det kan påverka negativt med napp så därför rekommendera dom inte att jag skulle ge henne varken napp eller nappflaska om mitt mål var att amma, o det är det ju.

men hon är otroligt snuttig, och jag överväger starkt att ge napp, för hon har börjat suga på tummen själv, oh även nr hon är jättemätt vill hon gärna sutta, men blir skitsur när det kommer mjölk, för hon vill bara snutta, inte äta..så vi får se..

Vi har en sån amningskopp, så kanse kan man köra lite med den, när hon inte fått tillräckligt pga frustartion..får se..ger dte som sagt lite tid till..

Kl
Dock måste jag be om ursäkt till några av er! Det slog mig nu när jag satt här i bilen och tänkte på Juzzzens bekymmer och även Oreganos bröst-bekymmer.. Här gnäller jag över att jag kanske inte kan sola och så mår vissa här så dåligt. Tänkte även på Mikans förlossning. Alla har vi ju såklart olika bekymmer, men mina kändes verkligen så dumma och ytliga i sammanhanget.
Min förlossning kommer ju och även bebisens första tid med rutiner och amning - återstår att se hur jag har det då :)

Nämen, känn inte så:) Alla har vi olika problem i olika skeden! Finns inga regler för gnäll, tycker jag! Jag tycker att jag gnäller för lite egntligen, min tjej är ju frisk och glad, bara hennes mamma som är lite för snabb och vill att saker ska var perfekta helst direkt;)

Mikan: Vilken förlossning! Och jag gnällde..usch.. Skönt att allt ordnade sig!!:bow:

Amningskudden är guld värd. Då kan jag surfa på buke och har båda händerna fria. :DSå jag känner mig inte lika låst som jg skulle gjort annars.

Rekommenderar dig (er andra) att inte köpa den med kulor i, det är helt hopplöst tt få barnet att ligga bra o kulorna åker åt fel håll o inget hamnar under barnet.
Jag har en sån här från rätt start o den är toppen!

R%E4tt_Start%2C_Medaljong%2C_Amningskudde%2C_Vit

Sen det där med napp, jag struntade i vad bvc sa.. Eddie visste hur man åt från bröstet o då gav vi han napp. Det kan vara räddningen ibland. nu gillar inte han nappen egentligen, men den ärperfekt när han är snutte sugen. Helllre napp än trasiga bröstvårtor. sen vet jag inte riktigt om jag ska tro på att det påverkar amningen så negativt som dom vill ge sken av. alla för tidigt födda o sjuka barn får napp först för att lära sig suga o många av dom suger bra på bröstet....

Senast ändrad:

Fast det måste ju ändå vara bättre att de snuttar på nappen än på brösten om de inte är hungriga? Tänkte för bröstvårtornas skull? Sugandet måste ju vara mycket bättre än bara snuttande, eller?

Armani: Bristningarna kan bli missfärgade :idea: och det är kanske inte det man vill utan man vill ju att de bleks.
Sedan så kan jag tycka att man måste ju få beklaga sig även som gravid. Det har ju de också gjort innan deras ögonstenar föddes. Sedan när eran bebis föds så byter du spår och beklagar dig du också om det som de beklagar sig om nu. Tycker inte det är ngt fel alls.

*kl*
Ni som varit förkylda under tiden som gravida- vad har ni kurerat er med??? Jag känner att jag inte blir bättre så man kanske ska råna apoteket imorgon...
8 alvedon om dagen får man ju ta men inte zyx för halsen... Är det något slemlösande och gärna något som bedövar halsen lite inför natten iaf...

Jo exakt, därför tycker jag att har man ett barn som är väldigt snuttig av sig så ska man ge napp. För snuttandet gör ganska ont....

*kl*
Ni som varit förkylda under tiden som gravida- vad har ni kurerat er med??? Jag känner att jag inte blir bättre så man kanske ska råna apoteket imorgon...
8 alvedon om dagen får man ju ta men inte zyx för halsen... Är det något slemlösande och gärna något som bedövar halsen lite inför natten iaf...

Noskapin - hostdämpande
Bromexin - slemlösande
Nezeril - näsan
Honungste - halsen

Det är väl vad jag har användt, ville få bättre hostdämpande utskrivet när jag var till läkaren men det ville de inte skriva ut eftersom det kunde påverka barnet.

Jo exakt, därför tycker jag att har man ett barn som är väldigt snuttig av sig så ska man ge napp. För snuttandet gör ganska ont....

Då tänkte jag inte helt fel utan som du :)

Blir nog en tur till apoteket imorgon. Peppar pappar så är näsan snäll iaf :)
Är ju lite typiskt att det ska komma precis nu när lungorna precis blivit "angripna" v den lilla ;)

Strepsils för att bedöva halsont och dämpa hosta.
Bisolvon = slemlösande.
C-vitamin i mängder, fick rådet att överdosera.
Te med honung, gjorde av med 3 eller 4 burkar honung i vintras.
Alvedon för att få sova.
Renässens plus, neseril och rhinocort aqua- nässprayer
Mollipect- Slemlösande

Har säkert glömt något. Var rätt så försiktig i början men efter ett tag så struntar man i vilket bara man kan få må lite bättre.

Sambo min kommer att läsa varensa bipacksedel för att se att jag får ta det. Det kommer inte en enda zyx i halsen fast jag har det hemma... Måste vara tillåtet för gravida :)

Oj, jag käkade maxdos av zyx när jag var gravid. Kollade inte ens bipackssedeln. Och jag är sjukvårdspersonal :o.

Söta ni är! Tur det inte gör något att jag gnäller om
mina små saker :D
Måste förresten gnälla lite till ;) sitter på en fest som enda nyktra person och nästan äldst.. Hatar att hamna på sådant här, men får ju ställa upp för sambon ibland.. Blääääää!!

*kl*

Ok, här kommer min berättelse. Pga att lilla grodan inte ville vända sig blev det tillslut ett planerat snitt. Jag höll medvetet på datumet för att ha kvar min lilla överraskning.

Vi fick tid sju på morgonen i fredags och ver först ut. Jag var helt klart duktigt nervös men förväntansfull. Känslan med att vara snuvad på en "riktig" förlossning var borta och det viktiga var att alla tog sig igenom detta utan men.

Förberedelserna gjordes och sen kördes jag ner till OP. En massa folk sprang runt och pratade med mig och varandra, trevlig stämning. Sambon och jag höll handen och sen fick jag bedövningen. Den var jag lite nervös för då den skulle göra ont men antingen så var han duktig på att lägga eller så var mitt adrenalin påslag så stort så jag inte fattade vad som gjorde ont. Ben och mage känslan försvann snabbt och sjynket drogs upp. Sen kände jag hur dom bökade med magen. Jag hade jättemycket fostervatten tydligen, det riktigt skvalpade ut. Sen helt plötsligt började dom säga grattis på andra sidan, grodan skrek lite försiktigt och mitt hjärta gjorde en dubbelvolt, tårarna sprutade och sen kom han runt och lades på mitt bröst. Dom jobbade igång honom mer men han tittade på mig och det var bara helt rätt. Konstig känsla men det bara kom över mig, kärleken var enorm..
Efter ett tag fick sambon klippa sträng, dom lyfte honom till vägning och mätning och mig sydde dom ihop. Läkaren som gjorde ingreppet kom och förklarade att anledningen till att han inte kunde vända sig är att min livmoder är hjärtformad. Hon sa att vissa har så bara och att nästa barn kommer ha samma problem. Hon var trevlig och pedagogisk.

Efteråt fick vara på uppvaket tills jag kände benen. Grodan ammade direkt med ordentligt sug. Han är duktig fortfarande, snuttar inte utan tar bara ordentligt grepp, å andra sidan blir han riktigt förbannad när han inte får till det så man måste vänta ut honom lite ibland. Han är söt för när han blir arg stampar han med benen.

Vi hänger kvar på sjukhuset men jag vill hem idag så jag hoppas det går bra. Är öm i magen och kanske orörlig, detta är frustrerande men dom säger att idag och/eller imorgon kommer det vända.

Jag är lycklig!, ömsom gråter jag sen skrattar jag, trött och ibland väldigt frustrerad över mig förmåga att vara mamma och förstå mitt barn men sambon förklarar tålmodogt att ni känner ju bara varandra i två dagar, ge det tid :grin: Typiskt mig, vill allt på en gång.

Bild kommer när vi är hemma igen.

Måste säga grattis igen! :)

Nu är det jag som sitter och lipar.
Gör det över alla förlossningsberättelser och förlossningar på tv.
Är så jäkla känslig nuför tiden:D

*kl*
Jäkla pissnatt! Sovit ett par timmar bara. Har så nedrans ont i brösten!
De håller väl på att fylla på eller nåt, för så här ont har jag aldrig haft innan och värre lär det väl bli.
Låg även och tänkte för mycket. Vår revisor har blivit svårt sjuk och kan inte ta hand om vår dekleration. Och den ska vara inne 3 maj. Känns så där kul.
Han hann inte ens börja med den, självklart är det jättesynd om gubben, men det ställer till enorma bekymmer. Är svårt att hitta en ny som inte tar allt för mycket betalt så här nära inpå inlämning.
Så jag ska försöka själv. Har bara gjort privat deklerationer och sammanställningar inför företagsredovisningen. Har dessutom extra mycket gröt i hjärnan och tankar på annat håll.
Det va dagens gnäll ifrån mig. Lovar att vara mer posetiv resten av dagen;)

Det låter som att ni fick en riktigt fin upplevelse, vad härligt! Grattis återigen! :bump:

AKB, då pluppar väl du när som helst nu då. Lämna mig ensam bara, gör det! ;)
Haft en bra natt som vanligt, vaknat för att kissa några gånger och låg vaken en stund vid 4 bara. Inte ont eller några känningar alls, skulle jag inte ha den enorma magen och känna av bebis där inne skulle jag seriöst börja fundera på vad det är för klump jag släpar runt på. :D
BF+11 idag, och jag som sagt att den här helgen skulle jag nog föda barn.. Ser inte allt för positivt ut, men det gör inget. Börjar verkligen acceptera att det med största sannolikhet blir igångsättning i slutet av nästa vecka eller i början av maj. Inte kul direkt - men vad kan man göra?

Skönt att få veta varför eran bebis inte ville vända sig, inte bara envishet från hans sida :idea:
Skulle jag få snitt så skulle jag också hålla datumet hemligt av samma anledning som att man inte vet när de tänker komma ut den "vanliga" vägen.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar