Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Ja jag räknar med att vara hemma ett tag till, det går ju fortfarande jättebra att andas, använda vetekudden och rörelse mot värkarna så. :laugh: Tänkte ringa efter 4, då har jag haft värkar i 2 timmar ungefär - då borde det väl vara lagom att iaf förbereda dom på att vi kommer om några timmar?

Emelie, vi har ungefär 30-40 minuter till förlossningen så det är ingen större fara! E18 hela vägen så.

Låter jättebra. Jag ringde vid 10 och åkte vid 17.
Åhh, vad avis jag blir på dej ;) Men man kan ju lugnt säga att det är din tur nu!!

Haha, ja nu är det banne mig min tur!! ;) BF+12 nu, så det är hög tid tycker jag.
Sa till sambon för en stund sen att vi kanske blir föräldrar idag, han såg helt förvirrad ut stackare. :rofl: Som tur är så sover han igen, ska låta honom sova så länge som möjligt. Än klarar jag mig själv, visst hade massage i svanken varit skönt men jag kan lika gärna testa duschens massagemunstycke först. :laugh:

Ett tips är att få i dej lite frukost innan det börjar göra för j***a ont.

Har precis tagit en tallrik yoghurt och müsli. :D Tänkte ringa förlossningen nu, sen äta och duscha och se hur det utvecklar sig. Ska försöka småäta lite hela tiden medans jag kan, tänker INTE få blodsockerfall mitt i en värk. :eek:

Haha, vad bra :)
Jag åt en McSallad när jag hade väldigt ont och den fick jag inte behålla kan jag säga. Ingen bra ide..
Tänk, nu är det inte många timmar kvar till du har din älskling på utsidan :)

Pratade precis med förlossningen :bump: Fick komma in redan nu om jag ville, men än går det ju bra här hemma så jag avvaktar ett tag till.
Hur går det för dig med förkylningen och allt?

Ja, gör det för det är rätt tråkigt att skumpa upp och ner i korridoren där..

Mja, svårt att andas när jag ligger ner och får hostattacker titt som tätt så nu har jag förflyttat mej till soffan istället. Sömn ska vara överskattat har jag hört :s Sover ca 3 timmar per natt nu. Tur man är ledig på dagen :)

Usch ja, sjukhuskorridorer är inte direkt inspirerande. :rofl: Är skönt att vanka av och an här hemma istället och plocka lite, det kan jag ju inte direkt göra på förlossningen.
Alltså det låter helt sjukt - men FY FAN vad skönt det är att äntligen ha värkar! :banana:

Usch och fy, det låter verkligen inte trevligt alls! :crazy: Vad säger läkarna då, får du någon hjälp?

Nej, inte så. Det är skönt att komma dit men sen blir det ju jättetråkigt om det drar ut på tiden.

Det är rätt inställning! Vad är det de säger... Varje värk för dej närmare din bebis ;)

Läkarna har jag gett upp hoppet om... Blir det inge bättre när bebbe är ute så får jag väl göra ett nytt försök.

Precis, så jag biter ihop här hemma ett tag till. Ska låta sambon sova så länge som möjligt också, han har känt sig lite krasslig under helgen så han behöver all energi han kan få. :D
Exakt så tänker jag, vår BM har tjatat in det tänket hos mig så varje värk är positiv även om det gör ont. Förhoppningsvis så får vi ju barn idag! :bump:

Så du får ingen hjälp alls? Det är ju bedrövligt, har inte du gått med det där hela vintern nu?! :eek:

Jo, men nu är det så kort tid kvar... Har redan varit till läkaren 5 gånger bara för att få höra att han inget kan göra. Har inte lust att lägga mer pengar på att få höra det igen... Har jag däremot fått astma pga det så ska jag stämma honom ;)

Nu ska vi strax åka in till förlossningen, har ca. 3-4 minuter emellan värkarna nu och det tar i rejält. Håll tummarna nu tjejer! :bump:

Precis som vårvinter skrev så tittade vår Selma ut i onsdags för en vecka sen. Har försökt gå in och skriva, men det har alltid dykt upp något.

Vår förlossning gick inte så bra som jag hoppats på. Efter att vattnet gått halv sju på tisdagen, värkar sen halv åtta på morgonen tills vi åkte in på kvällen klockan 18-19. Sen så plockades Selma ut med akut kejsarsnitt 13.34 dagen efter, 54cm lång och 4730gr tung. Hon var helt enkelt för stor för att komma ut genom mitt bäcken. Sen så fick vi inte åka hem för att mina värden bara toksjönk. Nu är vi iaf hemma och jag ska dra hela förlossningsberättelsen, tänkte bara titta in och uppdatera. :)

och grattis zask till din låååånga kille!

Grattis till Selma! Jobbigt med akut snitt men skönt att ni redan är hemma! :bump::bump:

Jag hoppas vi får åka hem idag!

Nu ska vi strax åka in till förlossningen, har ca. 3-4 minuter emellan värkarna nu och det tar i rejält. Håll tummarna nu tjejer! :bump:

Nu har ni väl redan åkt men jag håller tummen för er :D Lycka till idag!

Precis som vårvinter skrev så tittade vår Selma ut i onsdags för en vecka sen. Har försökt gå in och skriva, men det har alltid dykt upp något.

Vår förlossning gick inte så bra som jag hoppats på. Efter att vattnet gått halv sju på tisdagen, värkar sen halv åtta på morgonen tills vi åkte in på kvällen klockan 18-19. Sen så plockades Selma ut med akut kejsarsnitt 13.34 dagen efter, 54cm lång och 4730gr tung. Hon var helt enkelt för stor för att komma ut genom mitt bäcken. Sen så fick vi inte åka hem för att mina värden bara toksjönk. Nu är vi iaf hemma och jag ska dra hela förlossningsberättelsen, tänkte bara titta in och uppdatera. :)

GRATTIS! :bump::banana:

Det var verkligen grymt skönt att få komma hem och bara lägga sig på ens egna soffa med sin sovande bebis på bröstet. :love:

Jag skulle ljuga om jag sa att det inte varit en bumpy ride, men just nu, när sambon ligger och snarkar bredvid mig, hundarna är nykissade och Selma som ligger som en groda tvärs över mig, nöjt sovandes, då är det svårt att tänka på hur det har varit.

Grattis till stora, lilla tjejen!! Hoppas du mår bättre nu :)

Zody: spännande och äntligen är det pågång!! Lycka till och uppdatera när du kan och vill!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI