Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Jag tror vi åker till västerås iaf.

Åhh, vad jag är arg på min pappa just nu. Sambon skulle åka ut och hjälpa till att ta in hästarna och jag ringde och frågade vilken tid för att jag skulle kunna planera maten. Sonen hade önskat sej myskväll med god mat idag. Så sambon skulle åka ut vid sju så vi hann äta vid åtta. Pappa skulle bara lasta lite höbalar på en kärra så det var lugnt. Tio över åtta är han fortfarande inte klar att ta in hästarna och då har sambon stått där en timma och väntat, helt i onödan. Hade han sagt det hade vi kunnat äta först så sonen kunde komma i säng i tid. Och så ringde jag och sa det att jag tyckte han kunde ha sagt det så vi kunde planera lite bättre. Då tyckte han att då kan ju jag ta och flytta min häst någonannanstans för jag hade ju knappt varit där något i vinter. Så arg nu så tårarna sprutar. Önskar att jag kunde flytta hästen men hon ska ju föla om några veckor så det går ju inte. Förlåt för gnället, är bara så arg och ledsen just nu...

*kl*
Nu har jag sniffat klart på 12 veckors bebben. Hur mysigt som helst:love:
Hans 4 åriga syster ville rida. Så nu har jag travat omkring varv efter varv med henne:D
Ropade på bebben att han kunde komma nu då, så som jag springer;)
Men inte nåt. Fick tillbaks mina sammandragningar som jag saknat ett tag och vattninga flytningar. Men inget mer.

Men så kan han ju inte säga! Så okänsligt, han vet väl mycket väl att du har varit jätte dålig i förkylningar m.m.?! Nej det var dåligt av din pappa. Gnäll av dig här så kanske det känns bättre om en stund. Skickar lite såna dära tröstkramar genom cyberrymden till dig.

Jag tror vi åker till västerås iaf.

Åhh, vad jag är arg på min pappa just nu. Sambon skulle åka ut och hjälpa till att ta in hästarna och jag ringde och frågade vilken tid för att jag skulle kunna planera maten. Sonen hade önskat sej myskväll med god mat idag. Så sambon skulle åka ut vid sju så vi hann äta vid åtta. Pappa skulle bara lasta lite höbalar på en kärra så det var lugnt. Tio över åtta är han fortfarande inte klar att ta in hästarna och då har sambon stått där en timma och väntat, helt i onödan. Hade han sagt det hade vi kunnat äta först så sonen kunde komma i säng i tid. Och så ringde jag och sa det att jag tyckte han kunde ha sagt det så vi kunde planera lite bättre. Då tyckte han att då kan ju jag ta och flytta min häst någonannanstans för jag hade ju knappt varit där något i vinter. Så arg nu så tårarna sprutar. Önskar att jag kunde flytta hästen men hon ska ju föla om några veckor så det går ju inte. Förlåt för gnället, är bara så arg och ledsen just nu...

Åk dit och visa honom magen om han inte fattar varför du varit där lite i vinter!! Förstår att du blir ledsen och arg, vad kan du göra liksom? Han kanske hade en dålig dag? Bara för att föräldrar är föräldrar är de inte alltid smarta, strunta i honom om han inte brukar vara så här korkad!

Och brukar han vara så korkad så flyttar du hästen så fort du kan efter fölning! ;)

Du lär kanske inte kunna hjälpa till så jättemycket med småbarn heller...

Ska flytta henne så fort jag kan iaf så fölet har någon att leka med. Blir nog kvar på seminstationen om jag har råd för de har superfina hagar.
Han är jättesnäll annars. Men jag tycker det är lite lågt att ta upp det att jag inte varit där så mycket i vinter. Flyttade därifrån förut bla för att jag inte trivdes där. Men så flyttade jag dit i somras för deras unghäst behövde sällskap på lösdriften. Jaja, nu ska jag försöka strunta i det. Kan inte göra så mycket just nu iaf. Hoppas på att hitta ett hus snart så jag kan ta hem henne.

Hur säkra är den typen av beräkningar nuförtiden ?

Strax innan min son föddes gjorde jag ett UL (han är född 42+2). På det UL sa de att han ävger över 5 kilo - men ut kom en som vägde 4.2.

Vilken förlossningsberättelse, wow! Tänk vad mycket man klarar av när man verkligen måste och egentligen inte har något val.
Tack för att du delade med dig, alltid intressant att höra om andras upplevelser och berättelser :)

kl
imorgon ska vi till Bm, får väl se vad mitt taskiga järnvärde ligger på då :s hoppas det har blivit lite bättre iaf, har äntligen hittat en kombination som fungerar någerlunda..

Va har inte du varit o ridit långturer varje dag under sista trimestern. För det e ju inte så att man blir stor, otymplig, trött och har ont. O vad katten har det att göra med att der e bra om han kan säga en tid.

kl
Vi måste hitta vårat sätt att var föräldrar på! De rutiner som var rätt för er är inte nödvändigtvis rätt för oss och vi gör inte fel bara därför! De traditioner ni hade runt erat föräldraskap är jättegulliga men inte nödvändigtvis rätt för oss! Det är VÅRT barn inte ert!

Jag är så trött på svärföräldrarna. Så himla ruskigt jätte trött. Jag är trött på att de får mer kvalitetstid med våran dotter än vad vi får som familj. Och ändå får vi bara skit och spydiga kommentarer. Jag är trött på sårande dräpande kommentarer så som att jag bara överdriver problematiken runt amningen… Deras besök har blivit till ett stort ångestmoment.

Sitter här bitter o inser att ytterligare en helg har försvunnit utan att vi har fått någon tid som familj.

Hur säkra är den typen av beräkningar nuförtiden ?

Strax innan min son föddes gjorde jag ett UL (han är född 42+2). På det UL sa de att han ävger över 5 kilo - men ut kom en som vägde 4.2.

Oftast stämmer de hyfsat bra uppskattningsvis (+/- 200g) men det händer inte allt för sällan att de misstämmer rejält som i ditt fall.

Håller verkligen med Cyllene. Stå på dig nu! Jag är jätterädd för att det ska bli så med våra föräldrar också, fast att det ska bli dragkamp de sinsemellan vem som ska få hålla lillan och vem som ska få komma då osv. Hur fungerade amningen inatt? Fick du sova något?

*kl*
Fy tusan vilken jobbig natt jag haft! :( Har inte sovit många timmar kan jag säga, men tack och lov så känner jag mig rätt pigg ändå.
Har haft sjukt ont i hela bäckenet, smärta som strålat upp i ryggen och ner i låren samtidigt som jag haft molvärk i nedre delen av magen och ljumskarna. :crazy: Två Alvedon hjälpte inte mycket, men jag fick i alla fall sova lite då. Hade därtill några regelbundna förvärkar som pressade på rejält neråt, men nu känner jag ingenting - som vanligt. :grin:

Hoppas ni haft en bättre natt än mig i alla fall!

Men tror du inte att det är dags snart då... Gud va trist med falska alarm hela tiden ;) Du kommer missa det sen ju... hihihi
Du får vila upp dig lite nu på dagen :)

*kl* mig själv som vanligt.

Har haft en riktig pisshelg. Har hållit igång för mycket, jag vet, får skylla mig själv, så dagarna och nätterna har varit en ren plåga rent ut sagt. I lördags natt vaknade jag av att jag hade en sån migrän att jag bara ville karva bort vänstra sidan av ansiktet som gjorde så ont. Satt i duschen och duschade varmt i 1 h för att försöka göra det bättre samt alvedon, men jag tror jag sov sammanlagt en timme. Som om det inte vore nog hade jag några av de värsta sammandragningarna och förverkarna, så jag låg och grinade över det för jag ville verkligen inte att bebis skulle födas den 18, då mitt ex fyller år då. :p Som tur var så lugnade det ned sig.

Inatt var det inte mycket bättre. Hade så ont i ryggen och bäckenet att hur jag än låg så kändes det som om det var någon som satt med en voodoo-docka och stack nålar i mig. Min sambo fick dra ur mig ur sängen imorse för att jag var så orörlig. Som tur var ska han vara hemma i stort sett hela den här veckan och jobba, bf är ju imorgon, så att jag får hjälp med hundarna.

Har ont i magen till och från och ryggen har en molande värk, så jag hoppas att det är på gång nu. Orkar inte med att inte kunna sova och röra mig mer nu. Min faster tog den här bilden igår och den visar ungefär vilken boll jag har på magen 22kg senare...
13297_1349779956096_1579282307_823633_3483299_n.jpg

Kl

besök hos Bm imorse.
Allt såg fint ut och bebisen är så gott som fixerad! Är nu i vecka 35, 34+3.
Hon är dock märklig min barnmorska.. Trots extremt låga järnvärden så tyckte hon inte att det behövdes ta ett blodprov, vadå inte behövs?? Sen vet inte jag vad jag ska säga i sådana lägen för egentligen vill jag ju att hon kollar. Och så blir jag arg på mig själv efteråt som inte sa något.
Sf-mått på 34
hjärtljud på 140

Ja, det är det jag kommer ihåg :)
ha en härlig dag allesammans!!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 228
· Visningar
64 047
Senast: cherie
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 036
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset