Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Men jag har aldrig skrivit att hon sparkar efter hjärtlyssnaren. Jag har bara skrivit att det är skönt att höra att hjärtat slår när hon är "för lugn" i magen.
Det var CTG:t hon buffade efter- men det gör hon ju vid beröring av magen också :)

Ja, det ända som påminner mig om att jag är på smällen är att han far omkring där inne, magen pekar åt alla möjliga håll. Och så gör sig ischiasen påminnd då å då, men det hade jag bekymmer med långt innan bullen la sig i ugnen.

Ingen bebis här i alla fall, tror svärmor får äta upp sitt löfte om att bebis kommer den 18 april. :D Hen trivs helt enkelt alldeles för bra i min mage tyvärr.
Får se om en vän eller sambons bror får rätt i sina gissningar - 19 och 20 april. Själv säger jag nästa helg, men det känns lite för positivt det med. :D

Idag har solen hittat tillbaka så idag ska jag banne mig ta en promenad! Ska även besöka vårt lilla museum, sambons syster jobbar där och just nu har dom någon Kiss-utställning som sambon ville kika på. Skönt med lite aktiviteter även om jag är trött - vaknade strax efter 4 och låg vaken till nångång efter 6. :crazy: Lyckades i alla fall somna om och sov till 8.30 så jag är ju inte helt slutkört. ;)

Det e olika hur lång tid det tar men ca 20 min-1,5h o vanligen 2 mål per natt. Det beror på hur mycket hon ätit under dagen. Men på helgen får även maken gå upp. Han får byta blöja emedan jag går på toa mitt i. Så skönt att få en liten paus.
Jag har dock svårt att somna om innan hon har somnat om vilket kan ta lite tid. Förr däckade hon men nu brukar hon behöva prata av sig en liten stund.

Så här har vi det.. Nu när vi börjat få in något som kan liknas vid rutiner. :angel:

Lilleman äter vid 21-22 nånting, mycket och i ca 1tim och sen somnar han fort om vi haft honom mer vaken på dagen, och om han inte har magkramp.

Sen sover han ca 4 timmar och äter då ett nattmål som är mindre och tar kortare tid än matningen på dagen/kvällen. Han är nätt och jämt vaken :o Äter i ca 15-20 minuter och somnar direkt efter det.

Sover i ca 3 timmar till och äter ett till litet nattmål, somnar direkt.

Vaknar igen efter 3 timmar, är mer vaken då - äter i ca 45min/1tim sen går vi upp.

Problemet är ju att jag själv har lite svårt att somna om ibland mellan matningarna, så man är ju lite trött om dagarna. :crazy:

Nej, precis lika förkyld som för en vecka sen. Jättesnorig och hostar så det bara rosslar om mig. Verkar inte vilja ge sig alls...

Blä blä blä blä.

Jag tror inte jag gjort annat än att gnällt i den här tråden?

*KL*

Ja nu börjar man verkligen undra hur det gått för Cattan, beräknad 31/3. Hon måste väl blivit igångsatt nu?

Viv får gärna höra av sig hon med!

Jag har ju börjat vakna tidigt och vara pigg, kroppen laddar väl för sömnlöshet men idag när jag vaknade masserade min älskling min rygg och somnade om som en sten. Helt fantastiskt :love::love:

Kan ju vara sista helgen man kan sova ifred tillsammans...:eek:

Cattan skulle bli igångsatt i onsdags om inget hänt på naturlig väg om jag förstod henne rätt, så förhoppningsvis har dom fullt upp med att gosa bebis just nu. :D

Gud vad jag hoppas att det här var min och sambons sista bebisfria helg, jag vill vakna ofta av bebisknorr och annat nu :love:

TACK alla för er omtanke!:D

Hr går det framåt, men guud vad jag gråtit, ifrågasatt min egna förmåga att vara mamma, hur jag ska orka och vilken omstllning det är!

Detta pga amningen, som inte alls fungerat:cry:

Lilltjejen ville helt plötsligt inte hålla kvar i bröstvårtan, tog den och sen blev hon frustrerad och bara släppte..och det har inte med för lite mjölk, för det fullständigt sprutar in i munnen på henne..Sen låg hon bara och skrek eller slickade och öppnade inte munnen

Två nätter och dagar så sen brör jag ihop, och bara grät och grät, sambon blev oxå helt desperat..

Men, dåtesteade jag tipset som Svartfot(?) var det du? ) om amningsnapp, för det verkade som mina bröstvårtor inte var i den storleken som lillan behövde..och det funkar KANON!!:bump::bump: Äntligen rejäla grejjer man kan greppa om, tycker Nellan:love:

Nu har vi haft en natt, där lillan fått mat direkt, somnat om, vaknat efter 5 h och velat ha mat, för att sen ha somnat om sött igen, nöjd och utan att vi behövdt "bråka" med bröstvårtorna

Så nu känns det som om livet börjar komma igång, jag mår bättre själv, börjar nog komma upp i järnvärdet..ligger nog inte på 84 längre iaf;)

Tänkte titta in o skriva lite snabbt, medan lilllan fortfarande snusar här bredvid..o det är ovanligt, annars vill hon bara sova på mamma:p

GRATTIS Saga såg att du oxå fått samma dag!

Hoppas ni andra mår bra, har tyvärr inte tid att kolla igenom tråden nu..måste betala räkningar, passa på:p

Ja, det ända som påminner mig om att jag är på smällen är att han far omkring där inne, magen pekar åt alla möjliga håll. Och så gör sig ischiasen påminnd då å då, men det hade jag bekymmer med långt innan bullen la sig i ugnen.

Men det är väl bra att han gör dig påmind att du faktiskt är gravid :D Min mage verkar vara väldigt trång, sparkar och bökar på revbenen och skallar min urinblåsa, annars händer det inte många knop i magen.

zask Min man jobbar denna helg, blir inget lugn och trevlig helg tillsammans då heller. Sedan så är han inte ledig förrän på torsdag och sedan lör-sön men då är vi uppbokade som vanligt.

Tänkte se om jag hann skriva lite om hur det gick på förlossningen.

Blev igångsatt på Måndagmorgon, inget hände, fick piller. Hann få två stycken innan det började kännas något öhvt. Satte väl igång runt 17 tiden på måndagkvällen, med små värkar. Sen ökade det allt eftersom, men det var segt.

Natten mellan måndag och Tisdag var hemsk, ärligt talat. Först kunde jag andas genom värkarna jättebra, och då var det ingen fara, snarare en utmaning!:D
Sen började det trycka enormt neråt bäcknet i varje värk, och då var det svårare.
Fick lavemang, och det var inget kul alls!! Försöka hålla inne vätskan och få enoma värkar..så jag satte mig på toa efter bara ca 2 min, kunde inte hålla inne längre. Kul och ha diarre och ha värkar samtidigt, not, haha:p

Jag var dock bara öppen 1 cm!

Tillsist började värkarna göra så ont, jag kunde inte ligga ner, utan stod och gungade mot sambon, vilket var så skönt! Efter värkarna började jag gråta, för trycket kändes så stort.
Skickades till förlossningen, och fick en lugnande spruta, för jag vilade inte mellan värkarna alls:( den var guld! Kollades, och var bara öppen 2 cm..men fostervattnet sprutade ut när hon underskte mig.

Sen fick jag lustgas, och allt blev så mkt lättare!!:love:
Minns att jag sa till sambon nr jag givk på toa: Sjukt att vara så här full när man ska föda, haha. Sambo testade med, och vi sa att det var som en liten förfest:laugh:
Sen kändes det som timmarna gick snabbare, för plötsligt var jag öppen 8 cm, och nån ryggbedövning var försent, men jag brydde mig inte så mkt, för nu var jag ju snart öppen hela vägen!

Sen började jag känna känslan av att krysta, men vi var ju inte riktigt där, och jag fick hålla tillbax, vilket inte var lätt!! Jag låg och smällde i handtaget till sängen för att inte trycka på!

forts:

jag började dock bli rätt trött, och tillsist visste jag inte hur jag skulle krysta..jag stod på alla fyra, låg på sidan, hängde över sängen..men jag fick lixom inte till det..orken började ta slut..Jag hade fortfarande lustgasen men dom hade nog stängt av den, tror dom gör det i slutet, men jag vägrade släppa masken.

Sambo sa att dom hade börjat prata lite om att jag kanske inte orkade..och jag vet att jag sa: hur jävla svårt ska det vara och få ut henne några millimeter???:p

Till sist la jag mig på rygg(som jag inte tänkt för det kan ju vara svårare att föda så ibland, och släppte masken, tog tag i mina ben, och KRYSTE ATTAN! Jag tänkte att jag spricker nog, men jag skiter i det, jag vill föda fram min bebis NU!
Var jag fick krafterna ifrån vet jag inte, men det var häftigt!

Helt plötsligt bad dom mig att känna mellan benen, och där var hennes huvud! Jag tog i för allt jag kunde, och jag tror att 3-4 krystisar efter kände jag hur hon kom med hela huvudet(vilket inte alls jorde så ont som jag trodde, det var mer skönt att det hände något!)och sen kände jag hur huvudet kom, kände hennes axlar och tänkte, nu är hon snart här! och där kom hon!! Världens finaste!!:love:

Sambo peppade mig och jag hörde hur han var helt exalterad när han såg hennes huvud komma ut(han stod vid mitt huvud men såg ju över min mage)
Underbart att få ut henne, men jag var rädd för att moderkakan skulle vara ett proble, vet inte varför, hade bara en känsla..o den var ju rätt..

dom tryckte på min mage(AJ) och då kom den, men inte hela:crazy:
Så helt slut, blev jag skickad på operation..och jag var så rädd..hade ju aldrg blivit sövd. och lämna sambo med vår nya bebis var inte kul..Han var själv livrädd

fort

upp på operationsbordet, dom var dock jättesnälla när jag berättade att jag aldrig blivit sövd, och att dom måste lova att jag skulle vakna, för jag hade en bebis och min fina sambo som jag ville tilbax till.

Det positiva var att dom sydde mig(sprack knappt dock!!!) under operationen så det slapp jag utsättas för extra..vilket jag var glad för, efter behanligen av moderkakan(dom tryckte på magen hårt, gav mig akupunktur under tånageln och pillade så jag blev helt arg)

Opererades vid 8.15, vaknade 13.00 på uppvaknet!! sovi skitlänge, för jag var helt slut. Rullades ner till min fina familj, men såg dubbelt:( förlorat 1 l blod med.

Några timmar senare mådde jag bättre, och tog med mig sambo för jag skulle kissa..dumt..för nästa jag minns efter att jag satt mig på toan var att barnmorkorna kom inspringade..jag hade däckat på toan! Sambon hade fått larma!:eek: Han sa att mina ögon stått åt olika håll och jag hade andats sjukt skumt, stackaren som fått se det:(
Sängen rullades till toan, sen fick jag ligga där i typ två dygn..och kissa på bäcken, hade inte ork att gå upp..hade järnväden som var i botten, snurrig och lessen. Sambon fick inte stanna heller och jag delade rum med bebisar som skrek nätterna igenom, så jag fick inte sova(Nellan var däremot så tyst hela nätterna så hade jag bara haft henne hade jag nog varit på föttrena tidigare)
Barnmorskorna var 100 olika och det var så opersonligt, ingen sa att nu går jag o nästa ska ha passet, utan olika hela tiden, som hade olika uppfattninar om amning osv..så jag valde, trots att mina värden inte var helt ok, och amningen inte funkade kanon, att åka hem dag 3..Jag ville bara få vara med min sambo, få sova mer och inte vara väckt av andras bebisar..

Har mått kasst hemma med, men det har varit pga dåliga värden, amningen som inte funkade och för att jag inte fått hämta mig. kroppen känns ok ändå, knappt sydd som sagt, bara lite ont i bäcknet men det är lugnt:)

jag vill inte skrämma er med denna berättelsen, det var bara dumma omständigheter som gjort att jag känner så negativt(även om det är SÅÅ VÄRT DET, älska den lilla fina!!) Nu börjar amningen som sagt funka, och idag känns det som jag börjar komma tillbax:D

Själva förlossningen i sig känns inte så farlig nu, mer tiden innan och efter pga komplikationer..

idag ska vi på återbesök så vi får se hur mkt hon tappat i vikt, och få lite tips gällande amningen kanske..Nu vaknar lillan tror jag, hoppas, för mina boobs håller på att sprängas..haha

jag hoppas att det inte blev allt för rörigt, skrivi snabbt pga att jag har problem att lägga henne ifrån mig, dels av kärlek, men hon är ju också mammig, såklart:D

Vilken upplevelse! Det du har upplevt sedan på BB är jag skit-orolig för. Att bli lämnad av mannen för att han inte får vara kvar (jag har hotat att åka hem då, min man verkar inte vilja det) och att de ska vara olika barnmorskor som säger olika m.m..

Vet du varför inte moderkakan släppte helt?

Underbart att läsa trotts struligheter. Trist att behöva bli sövd. Man är ju inte så pigg på att lämna sin lilla.

Ja, allså, det är sjukt att han inte fick stanna, när jag var så dålig..men BB var fullt, annars hade dom kanke kunnat ordna det..men det var hemskt..hatar att sova utan honom i vanliga fall med..o då behövde jag ju honom som mest..men jag hade ju kunnat åka hem..men för Nellan så var de ju bäst att jag stod ut..Överlevde ju:) Fick ju all hjälp jag behövde av BB personalen, men ändå..

Vet nte varför den inte släppte helt faktiskt..kanske man skulle fråga:o;)

Dom tog iaf ut 5 cm till, så det var ju bra att dom gick in och gjorde det, för risken för infektion är ju ganska stor annars..så det var ju bra, men efter en förlossning som var så seeeg innan den kom igång(började ju med vattenavgången på Fredagen för att föda på Tisdagen) så var det inte så kul..

Fick ju äta antibiotika tre dagar också, så det kan ju oxå spela in till att jag varit så trött, nu är den ju över, o efter en bra natt med amning som funkat och allt, så känns allt SÅ mkt bättre:)

För min del behöver du inte fråga ;) men du kanske själv vill veta varför det hände?

Det är de små sakerna som gör det bra :)

*kl*

Åhhh, just nu är jag bara så irriterad som jag kan bli :devil:

Bestämde i fredagseftermiddag att vi skulle fixa iordning här hemma i helgen. Var meningen att vi skulle börja igår efter lunch så jag skulle hinna ut med hästen och göra stallet klart....MEN...

Kommer hem runt 1. Då har vi besök som blir kvar till typ 16.00. Sambon hade börjat städa på loftet där han har alla sina radioflygsaker men var LÅÅÅÅÅÅNGT ifrån klart. Meningen är att vi ska flytta upp gästrummet dit eftersom lillen ska få gästrummet som sitt rum. Inte för att han kommer sova från början men det är ju som skönt att ha allt klart. Jaja, hur som helst så lyckades vi iaf få upp gästsängen på loftet :bow: SEN bestämmer sambon tillsammans med min lillebror att vi ska grilla. Okej, om dom inte for och sökte reda på ännu mera folk som skulle komma och grilla, självklart hemma hos oss :grin: Vi grillar och äter och killarna tar några öl till maten. Sen åker alla dom iväg till några bekanta. Klockan är då ca 19.30 och jag har med hjälp av lillasyster städat ut bebisrummet, dammsugit och dammtorkat. Redan innan killarna åker iväg bestämmer dom att dom ska köra fyrhjuling idag, jag säger att Tommy inte kan för vi MÅSTE fixa i ordning här hemma. Hämtar iaf hem en onykter sambo runt 23.00 igår kväll....

Idag vaknar jag som vanligt runt halv åtta och far iväg till stallet och släpper ut hästarna. Kommer hem och sambon är vaken. Käkar frukost och tar det lungt en stund. Sen säger jag att nä nu måste vi börja fixa i ordning här så vi blir klara. Sambon går upp på loftet för att dammsuga och jag viker undan tvätten. Men vi hinner knappt börja först första fyrhjulingen står på gården. Det rings och planeras och sambon åker iväg, utan att ens lyssna på att jag inte vill...BLIR SÅ J*VLA FÖRBANNAD :devil: Han kan inte säga till sina kompisar att han inte kan följa med ut för att vi måste fixa i ordning här hemma, det är mot hans manlighet att säga nej till en fyrhjulingstripp. Jag vill ju heller inte framstå som en sur j*vla bitch men markerar väldigt tydligt att det inte är okej från min sida att han far iväg...Okej, det är fint väder idag men jag känner att vi måste verkligen få allt klart. Har man planerat så har man.

Åh gud va skönt att få skriva av sig litegrann

Om min man hade gjort så hade han fått ful-fingret :devil: Jag är inte go att tas med om man ändrar planer som jag är inställd på.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
820
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
63 64 65
Svar
1 291
· Visningar
67 177
Senast: Nordthor
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 678
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 040
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka