Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Jag måste bara få säga att jag är så grymt imponerad över att du tog dig igenom en sån jobbig förlossning! :bow: Tur att mitt redan är klart, annars hade jag varit jätterädd nu... ;) Jätteskönt att allt gick bra tillslut och att amningen börjar fungera.

Själv börjar jag misströsta igen... På utsidan, längst ner på båda bröstvårtorna har de liksom spruckit och ca 2-3 mm ny vävnad har dragits ut. Självfallet vätskar och varar det hela tiden och jag inser ju att det inte kommer att växa ut nån hud där. Så det vätskar och sen sjunker in och torkar ihop. Sen vid nästa amningstillfälle kommer min lilla sugplopp och drar ut allt i ett enda sug. Det är ju det som gör så vansinnigt ont. Måste prata med BVC-sköterskan på torsdag igen, då vi ska dit och väga lilleman.

*kl*

Jag har fan fått mask eller nåt, jag har varit hungrig HELA förmiddagen, konstant. Tänkte äta lunch (matlåda) redan vid 10-tiden men nu sitter jag äntligen med min matlåda :)

Ja, allså, det är sjukt att han inte fick stanna, när jag var så dålig..men BB var fullt, annars hade dom kanke kunnat ordna det..men det var hemskt..hatar att sova utan honom i vanliga fall med..o då behövde jag ju honom som mest..men jag hade ju kunnat åka hem..men för Nellan så var de ju bäst att jag stod ut..Överlevde ju:) Fick ju all hjälp jag behövde av BB personalen, men ändå..

Vet nte varför den inte släppte helt faktiskt..kanske man skulle fråga:o;)

Dom tog iaf ut 5 cm till, så det var ju bra att dom gick in och gjorde det, för risken för infektion är ju ganska stor annars..så det var ju bra, men efter en förlossning som var så seeeg innan den kom igång(började ju med vattenavgången på Fredagen för att föda på Tisdagen) så var det inte så kul..

Fick ju äta antibiotika tre dagar också, så det kan ju oxå spela in till att jag varit så trött, nu är den ju över, o efter en bra natt med amning som funkat och allt, så känns allt SÅ mkt bättre:)

Måste fråga födde du i lund??

Fick läsa din berättelse i omgångar för att inte grina för mycket. Djupt imponerad av dej! Men det är nog tur att man inte vet innan hur det ska gå. Och det är häftigt hur mycket man kan älska någon från första stund.

Jösses vilken förlossning!
Underbart att allt gick bra i slutändan ändå!

Har kommit på hur bra det går att logga in på buke med mobilen. Så när
jag va ute på långtur med ponnyn och när jag kom till den tråkiga biten där det bara är en lång raksträcka så satt jag och läste din berättelse.
Satt där å försökte hålla tillbaks tårarna. Tur att jag va ute ensam:D

Nu sitter jag och väntar på att de bekanta med 3 månadersbebisen ska komma.
Ska bli mysigt.:)

Och jag hade nog låst och inte släppt in honom igen. Hur många gånger i sitt liv ska han bli far och hur många gånger i livet kan han åka 4-hjuling? Hade vi bestämt att det skulle göras klart i helgen och sambon helt enkelt gör annat hade jag blivit JÄTTEbesviken. Jag är planeringsmänniska och hatar att skjuta på saker och ting.

Här har vi varit väldigt effektiva idag. Städade på morgonen, gjorde i ordning i tvättstugan där vi ska ha skötbord och tömde skåpet så vi kan få in barnsaker. Sen var garderoben klar i barnrummet så idag packade vi upp alla kläder, filtar och snuttisar. Det mesta uppe i barnrummet och lite nere i tvättstugan. Efter det åkte vi på en snabbshoppingrunda och postade en mängd viktiga papper som blivit liggande för länge. Sen bad jag om hjälp att få ordning utanför uteboxarna som inte använts i vinter så sambon bar undan stora saker som jag inte orkade och så sopade jag och krattade utanför. Efter det tog vi stallet (jag mockar, han kör kärran och byter vatten och bär ensilagepåsar), fodrade och gjorde i ordning ute i hagarna med foder och vatten. Kom in 14.22 och så började världscupshoppningen! :)

Vilken resa ni gjort, helt otroligt. Tack för att du delar med dig! :laugh:

*kl*
Förbannade, vattninga flytningar! :mad: Jag trodde seriöst att mitt vatten gick när vi strosade runt på museet - men när jag väl kom in på toa för att kika så upptäcker jag att det bara var en flytning. Gaaaah, vad jag är trött på att vara gravid!!! Nu tänker jag lägga mig på soffan, sätta på en film och sen sova. Jag skiter i det här nu, jag ska fan inte föda något barn! :D

KL: Juzzen, imponerande att läsa din berättelse men jag får ångest av det. Fyyyyyy fasen. Men skönt ändå att ni båda är friska och pigga nu. Grattis till den fina lilla tjejen!

Jag är också planeringsmänniska så det här och bara gå och vänta på en förlossning är väldigt märkligt och stressande att jag inte vet hur den kommer att bli. Lite lagom kontroll-freak.

Jag har inte gjort ngt bra alls idag förutom tömt en byrå och tvättat kläder. Har mest suttit vid datorn och tv:en. Ätit i mängder också, jag är jätte hungrig!

:rofl: Vilket hårt jobb? ;) Jag kan typ inte göra ngt, hugger som tusan i ljumsken av att bara gå. Mockningen är typ det enda tunga jag gör på en dag.

OJ vilken jobbig förlossning du haft. Vad skönt att det äntligen är över och du kan njuta tillsammans med din sambo med er lilla tjej!
Hoppas att du får må bra nu framöver, det är tufft nog med omställningen att bli mamma.

Måste fråga om du födde i Ystad?

Förlossningen kanske....

Ja så långt tänkte inte jag :D :rofl: Fast jag gick iofs runt och funderade på varför inte diskmaskinen hade kommit i gång, ett par timmar senare så kom jag på att jag bara hade slagit på den men inte startat programmet :o

Tror inte det är ngn förlossning på gång än på 2-3 veckor. Jag har ju äntligen fått en känsla för när det är dags och jag tror det är min mormors man som får dela födelsedag med vildbatting 13 maj. Har gått helt nollställd hela graviditeten men senaste dagarna så har 13 maj poppat upp i huvudet på mig.

Tack alla!:bow:

Ju längre dagarna går, desstu mindre hemskt känns det! Jag överlevde ju, och mår bättre och bättre. Tösen mådde ju bra hela tiden, och det var nästan det enda jag brydde mig om faktiskt
Vill inte skrämma er som inte fött än, och jag tror det är vanligare att allt flyter på än blir så här:) men tji fick jag för jag trodde att jag skulle få mammas lätta, snabba förlossningar;)

Idag var vi på återbesök, och lillan hade inte tappat farligt i vikt, utan låg på normalt:) Fick henne till o med att suga bara på bröstvårtan emd hjälp av BM, så det gååår ju! Ska sitta på en vanlig stol och ta tag i bröstet mer och vägleda bebis. Vi ska träna som vi gör, men går det inte kan jag ta amningsnappen mellan, och sen testa igen. Amningsnappen är ju en trygghet:)

Fick henne att ta bröstet här hemma en liten stund, men sen släppte hon igen, och blev till slut hysterisk, så då tog jag amningsnappen, men det går framåt, och jag känner mig såå mkt lugnare:D

Sen stack vi och handlade med lillan, och det var lite för mkt för mig..Blev yr och trött, så kalaset vi skulle på nu på em struntade jag och Nelly i, vi är hemma o vilar istället. Skönt och kunna säga nej!

Min tjej är bara så söt, jag är så kär i henne. Gråter för att hon är så fin, ser mkt av min sambo i henne, och det gör henne extra fin. Så vackert att det är en del av oss. Och jag älskar henne så det gör ont!:love::love:

Födde i malmö föressten!

Födde i malmö föressten!

Lät så väldigt likt min förlossning och hur de var på avd :crazy:

jag hade lika lång vattenavg som du och mitt gick på sjukhuset där jag legat inne för havandeskap dock var min förlossning betydligt snabbare än din när de väl satte igång mig.

Avd var hemsk att ligga på både före och efter :(

Ja, allså, det kändes så opersonligt, och även om dom är duktiga kände jag mig aldrig trygg, plus att jag hatade att dela rum med andra när jag var så dålig, och dessutom inte fick ha min sambo där:(...Önskar att jag valt Ystad på det viset..

Var födde du? Lund?

Ja jag födde i Lund, blev också op efter förlorade 2l blod :(

ja på avd fick ingen stanna krav inte heller fick jag ta emot besök förutom sambon. Dock så fick jag flytta till hotellet efter ett par dagar dvs 5dagar vilket var rena drömmen. Låg inne i 13 dagar totalt varav 8dagar med den lille

Kan tillägga att förlossnings avd var super i Lund, jättebra bm och ett jättebra bemötande

Nu har jag aldrig varit på BB men jag har fått uppfattningen av när man lyssnar på andra som har blivit mammor så är personalen på förlossningen oftast trevliga och trivsamma. Det är BB-avdelningen som folk oftast är missnöjda med.
Säkert väldigt generellt nu då men det verkar vara så folk tycker.

Ia*: har du bestämt dig vart du vill föda denna gång?

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 229
· Visningar
64 047
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 036
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar