Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Nu har jag precis kommit hem från bästa vännen! :love: Världens finaste lilla kille har dom fått, längtar än mer efter vår skrutt nu. Så himla liten verkligen, inte svårt att förstå att han fått plats i mammas mage inte när han låg alldeles ihopkurad. Svårare att förstå dock när han sträckte på sina 50 cm. :D
Får se om nåt händer här under natten, har ett par som tippar på att Räkan kommer ut den 18 april. Tveksamt dock, men vi kan ju hoppas.

Hoppas ni har en trevlig lördagkväll, det har vi haft och kommer nog fortsätta ha! :laugh:

I morgon ska jag få mysa med en 3 månaders bebis. Hade varit mysigare med min egna, men det får gå;)

Här är det fortfarande lungt:devil:
Känner mig minde gravid nu än för flera månader sen:confused:

Hoppas Cattan hör av sig snart. Hon bör ju mysa med bebis nu.

Nej du- ngn reaktion av ngt ultraljud så att hon går igång - det är INTE reaktionen av en hjärtlyssnare.... Iaf inte på mitt foster.... Har din party varje gång bm lyssnar på hjärtat? Eller hon får inte det?

Naturligtvis lyssnar man efter ett ljud på hjärtat o sen e det bra... Jag märker inte alls att hon skulle märka det.... Det var CTG:t hon buffade efter- precis som hon kan göra om jag smeker magen med handen- är det också sadistiskt?

Nej du- ngn reaktion av ngt ultraljud så att hon går igång - det är INTE reaktionen av en hjärtlyssnare.... Iaf inte på mitt foster.... Har din party varje gång bm lyssnar på hjärtat? Eller hon får inte det?

Naturligtvis lyssnar man efter ett ljud på hjärtat o sen e det bra... Jag märker inte alls att hon skulle märka det.... Det var CTG:t hon buffade efter- precis som hon kan göra om jag smeker magen med handen- är det också sadistiskt?

Men du skrev ju att du brukar använda hjärtlyssnaren för att få barnet att sparka, om det varit still för länge i ditt tycke? :confused:

Naturligtvis får min BM lyssna efter hjärtat, det gör hon ju av medicinska skäl för att se att allt är ok. Inte för att få barnet att sparka för att lugna mig. Min BM brukar dessutom i första hand lyssna med tratten, just för att inte störa barnet om det inte behövs.

Det är ju skillnad på saker som man behöver göra av medicinska skäl, och att på olika sätt för sitt höga nöjes skull försöka störa/reta fostret så att det sparkar. Det förra sker för fostrets skull, det senare för ens egen skull.

Jag vill också ha en trevlig lördagskväll.. Själv jobbar jag inatt, precis som förra natten, blä! Dock lovade jag sambon att detta är sista natten på väldigt länge som vi inte sover tillsammans. Ska ju inte jobba fler nätter nu innan förlossningen, vilket är skönt :) går här och är varmt som ett element och sammandragningar. Bebisen lever loppan i magen, blir nog lite tokig dygnsrytm där inne när jag inte sover som jag brukar.

Någon mer än jag som är vaken inatt? På tal om att sova, härom natten drömde jag att jag fick barn nu, alltså alldeles för tidigt. Det första jag tänkte på när jag vaknade med ett ryck var att -shit, jag gick före alla vår-mammor! Haha, vad man är inne i denna värld :D

Tja jag e vaken o ammar :D. Bebbe har ju sovit mycket idag så det e stora nattmål som gäller.

Åh vad roligt för mig :D blir glad av lite sällskap. Min kollega är inte så talför såhär dags, inte jag heller, men skriva är ju en helt annan sak! Hur funkar det med amningen på natten förresten? Jag är ju såemot att behöva vakna när jag väl sover och speciellt om jag dessutom måste resa mig ur min varma säng. Så jag oroar mig faktiskt lite över hur jag ska fixa "en massa" amning på natten..

Självklart fixar man ju det, man har ju inte direkt något val menar jag. Så missförstå mig inte, jag tänker ju inte direkt strunta i mitt hungriga barn. Gud vad jag skriver illa och formulerar mig kasst! Kan jag skylla på tiden på dygnet?!

Nejdå jag förstår. Det suger att vakna. Men har man bara satt sig upp så e det lugnt. Det går ännu lättare när de lärt sig svarsleende. I natt blev hon så till sig av att se mig så benen for rakt upp mot taket o hela ansiktet sprack upp i världens största leende. Sen spydde hon visseligen på mitt täcke men det e väl bitar man får ta.

Åh vad härligt när man får den reaktionen!! Då är det väl ännu lättare att resa sig från sängen kan jag tro :) men hur lång tid tar det typ att amma ett mål? Är det skillnad på dagen och natten? Tar det sen lång tid för henne att somna om?

Det e olika hur lång tid det tar men ca 20 min-1,5h o vanligen 2 mål per natt. Det beror på hur mycket hon ätit under dagen. Men på helgen får även maken gå upp. Han får byta blöja emedan jag går på toa mitt i. Så skönt att få en liten paus.
Jag har dock svårt att somna om innan hon har somnat om vilket kan ta lite tid. Förr däckade hon men nu brukar hon behöva prata av sig en liten stund.

Senast ändrad:

Vår fina babykorg har dock aldrig blivit använd. Hon vill inte alls sova där hon inte kan se oss. Korkade vi att tro nått sånt. O jag måste säga att det e ganska skönt att inte behöva resa sig upp.

Kl

Hälsar er alla en god morgon :)
Nu jobbar jag en timme till och sedan får jag äntligen hem och sova!! Har våldsamt ont i ryggen och som vanligt är jag varm som två element, hatar att vara varm..

Hoppas allt är bra med er och att ni får en skön söndag :)

Vildbatting ligger och trycker på en nerv eller något i min vänstra ljumsken och det gör så förbannat ont! Känns som sendrag och det är så obehagligt. Räcker med att jag ska ta ett steg så kommer det där draget eller som i morse när jag skulle slänga ut benet utanför täcket och det bara hugger till som knivar i ljumsken :crazy:

AKB känner sig ogravid och jag får bara fler och fler krämpor. Igår räckte det bara med att mocka så kunde jag inte ta mig ur soffan efter det. Mockningen har aldrig varit ngt problem för fogarna så länge jag har använt mitt bälte. Fast ändå så känner jag inte den där tröttheten på graviditeten som alla andra verkar känna är ju ändå i v. 38 och har ca 2 veckor kvar till BF.

Håller med dej, känner mej bara mer och mer gravid för varje dag nu. Har ju förutom den långdragna lugninflammationen inte haft några besvär direkt av graviditeten. Men nu har det blivit ett mindre projekt att vända sej i sängen, allt från midjehöjd och neråt får ligga där det ligger, kissar 100 ggr per natt, vaggar som en anka när jag går plus att foglossningen har blivit ett faktum = inga promenader längre än ett par hundra meter. Men nu är det inte lång tid kvar så det gör inte så mycket.

Här är en till som bara radar upp krämpor och allt blir värre (vilket jag som vanligt inte trodde). Troligtvis har bebis vuxit rejält nu och han eller livmodern trycker på mina lungor, för att ligga ner är nästan omöjligt, det känns som om jag ska kvävas. Jag har gjort ett försök att ligga i sängen nu två nätter men har efter 1 fått gå ner och sätta mig i soffan. Framåt fyra fem är jag så utmattad att jag somnar halvsittandes. Sen vaknar jag liggandes och då är det inte lika illa som det varit på natten känns det som, hur skumt som helst.

Så jag är trött trött trött och tycker han kan komma ut nu. Dessutom har han de senaste två dagarna varit rejält vild, mer vild än sammanlagt tidigare då han varit väldigt lugn. Nu viftas det med fötter vid naveln så det ser ut som om han är på väg ut och ibland trycker han neråt så det gör ont. Han kanske försöker sprattla sig ut, vad vet jag...

Är det ngn som vet varifrån Cattan kommer? Jag undrar vad som hänt?

Jag lider verkligen med dej!!! Har din förkylning gått över iaf?

Jag är så oerhört tacksam att jag inte har så ont den här gången.

Om jag kissar innan sänggång och inte dricker så mycket precis innan så behöver jag inte gå upp och kissa på natten men jag vaknar tidigt vid 5-6-tiden och måste kissa då istälelt. Tycker det är överkomligt.
Jag vaggar jag också men försöker låta bli det eftersom det är sämre för fogarna. Myrstegen man får ta för att undvika vaggningarna gör ju att knappt 50 m ner till stallet tar hur lång tid som helst! Promenader har jag gett upp, får bara förvärkar som inte släpper förrän jag slutar gå.

Cyllene Att du är trött på din grav det förstår jag, du har ju haft långt ifrån en trevlig upplevelse kanske man kan säga? Jag hade antagligen varit helt knäckt om jag inte heller sov på nätterna men det får ju jag göra och sover relativt bra också. Fast jag ser antagligen ut som en fisk när jag sover eftersom jag är så täppt i näsan ;)

Jag funderar på vart både cattan och viv är men jag lever efter ordspråket inga nyheter är bra nyheter och det är bara för att jag är en orolig själ.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 231
· Visningar
64 107
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 036
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18