Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Men vännen då! :( Det låter som allt är uppförsbacke för dig. Inge kul.

Ändå skönt att höra av dig! Skickar en massa energi och glada tankar!

Har saknat dig!

Kramar om!

Present 1a, pocketbok :laugh: föredrar vuxna framför barn faktiskt, bara att svepa en pocketbok att lämna över. Det är typ som blommor.

Gillar födelsedagsfester men å andra sidan är min släkt och vänner ganska trevliga om det, den som orkar och bryr sig har födelsedagskalas (ngn gång vartannat var tredje år) och de som orkar och bryr sig dyker upp för att äta kakor :p Present mellan 50-150 kr (dvs pocketbok) om de inte fyller 30 eller typ 60.

Har inga skötgrejer alls hemma, om vi bortser från frottétvättlappar och Ikeas 5 kronors-handdukar att ha på skötbädden.

Hmm är det alltså det man använder Ikeas tvättlappar till? vi är lyckliga ägare till 40 stycken pga rekommendation från mannens facebookkompisar (eh de sa att vi borde köpt 100 stycken direkt) men vet inte riktigt vad de ska vara till. Pappa hade då inga, jag trodde man använde ngt slags redan fuktiga engångslappar ur en låda... ehem.

Nåja vi äger dem så det är ju enkelt ordnat att använda dem :D

Har fiskat upp boxen, visst är det blöjor i men inga oerhörda mängder direkt, verkar vara lite olika storlekar men om bebisen tänker ägna sitt första dygn åt att bara uhm nyttja blöjor och om man inte får låna på BB tvivlar jag starkt på att de räcker mer än typ 24 timmar. :cool:

Usch, din stackare.. Vad tråkigt att höra :(
Vi tänker på dig, även om vi inte kan göra så mycket tyvärr...

Är glad att du gick in och skrev och berättade lite grann om din situation, vi tänker på dig och det känns skönt att veta att du finns i kulisserna.

Hoppas allt reder till sig, kramar i massor!

Jag äter Novalucol när mina receptbelagda Omeprazol inte hjälper helt.
(vissa dagar räcker det alltså inte med "magsårsmedicin" utan jag får toppa ett par gånger om dagen med novalucol)

Novalucol funkar bra, och är godare än gaviscon, men räcker dock bara i ca 30 minuter..

Trist att höra om hur du mår.

Jag hoppas, och håller alla tummar för att det går över när hormonbalansen blivit annorlunda.

Skickar några styrkekramar.

Goa' ni är allihopa :love: vad jag önskade att vi bodde lite närmre varandra.

Ja det har vart uppförsbacke hela tiden nästan, hjärnskakning o annan skit. "Bara" 9 veckor kvar nu... Ska bli så skönt när liten kommer ut! Man oroar ju sig att h*n ska ta skada av att jag inte mår bra. Men jag vill inte äta tabletter... Eller är jag jätte-ego som tänker så?

En kul grej, två av mina vänner fick barn samtidigt idag, den ena bebisen hade bråttom. Min kompis gick på föräldraledighet i fredags, med 3 veckor till bf, och 12 timmar senare gick vattnet. Snygg tajming ;)

Skönt att höra ifrån dej. Kan trösta lite med att jag tycker att just mina graviditeter har varit de jobbigaste perioderna i mitt liv. Och jag blir oxå ledsen för det "ska" ju vara så underbart. Har heller inte handlat något och tycker inte om att prata om det någon annanstans än här. Vilket är svårt när man jobbar med kunder hela dagarna och magen står rakt ut... Uppenbart och lätt samtalsämne tydligen för många kunder. Urk...

Skickar iaf lite sturkekramar. Det är aldrig fel. KRAMIZAR!!!!!!!

Hmm är det alltså det man använder Ikeas tvättlappar till? vi är lyckliga ägare till 40 stycken pga rekommendation från mannens facebookkompisar (eh de sa att vi borde köpt 100 stycken direkt) men vet inte riktigt vad de ska vara till. Pappa hade då inga, jag trodde man använde ngt slags redan fuktiga engångslappar ur en låda... ehem.

Nåja vi äger dem så det är ju enkelt ordnat att använda dem :D

Har fiskat upp boxen, visst är det blöjor i men inga oerhörda mängder direkt, verkar vara lite olika storlekar men om bebisen tänker ägna sitt första dygn åt att bara uhm nyttja blöjor och om man inte får låna på BB tvivlar jag starkt på att de räcker mer än typ 24 timmar. :cool:

Du kan använda ikeas frottétvättlappar till vad du vill egentligen. Om du t.ex. tänker amma så kan du lägga en lapp under bröstet för att rädda kläderna lite från mjölk. Du kan ha dem till att torka spya (mindre spya då inte några kaskadkräkningar), du kan använda dem i badet till liten och tvätta barnet med dem och använda dem vid blöjbytet.
Användningsområdena är enorma om man använder sin fantasi :)

Blöjorna i boxen är väl bara prov så det vore ju konstigt om det vore mängder av dem, tycker du inte det? De två paketen som följde med oss hem från maxi för ngn vecka sedan de räcker nog kanske 2-3 dagar/paket om inte mindre om man får en bebis som bajsar/kissar en gång i timmen.

Lite allmänt:

Det kanske är olika, men vi fick en hel del blöjor på BB i olika "presentlådor/påsar" och på 24 timmar hinner man absolut handla rätt strl.

Nej ni gör som ni vill, men hade vi köpt blöjor innan hade vi iaf fått köpa nya efter något dygn eftersom hon var så liten :D

Skönt att höra ifrån dig, men fy för att må som du gör! Har tyvärr själv varit nere i "träsket" för några år sedan och det är inget jag unnar min värsta fiende ens. Jag hoppas verkligen att du snart mår bättre och att allt vänder när liten är på utsidan.
Personligen tycker jag nog att du ska acceptera medicineringen, även om det känns fel. Det är inte för evigt, och kanske kan de hjälpa dig att må lite bättre i alla fall fram till förlossningen. En liten hjälp på vägen liksom. Tyvärr fungerar ju hjärnan så att ju längre den går utan alla "må bra"-hormoner, desto svårare har den att producera sådana själv. Den behöver alltså lite hjälp på traven, och det är inget konstigt alls!
Om du skulle känna att du vill prata är det bara att slänga iväg ett PM. Jag vet hur det är att må skit, att vara långt där nere (även om jag hamnade där av helt andra orsaker). Men ibland kan det vara skönt att ösa ur sig allt till nån man inte känner, men som ändå förstår hur man har det. Många kramar!

*kl*
Vet ni, idag är en mycket bättre dag! Försäkringskassan har fått tummen ur, för nu syns i alla fall mina inkomstuppgifter! 2 veckor tog det, men det struuuuntar jag i. :D Får väl se om jag har sån tur att det kommer lite pengar också på fredag, men så optimistisk är jag inte.

Idag är det även 50 dagar till BF! :eek: Var det inte augusti nyss liksom? Räknade lite, och om 30 dagar så kan Räkan titta ut och räknas som fullgången. 30 dagar, det är ju ingenting!

Blöjorna i boxen är väl bara prov så det vore ju konstigt om det vore mängder av dem, tycker du inte det? De två paketen som följde med oss hem från maxi för ngn vecka sedan de räcker nog kanske 2-3 dagar/paket om inte mindre om man får en bebis som bajsar/kissar en gång i timmen.

Jo jag håller såklart med om att det vore konstigt ;) Det var bara ngn annan i tråden som påpekade att man fick med blöjor i det paketet men som inte hämtat ut det ännu. Så jag tänkte det kunde vara kul för henne att veta att det inte var så många i så att man ändå blir tvungen att köpa i förväg.

Goa' ni är allihopa :love: vad jag önskade att vi bodde lite närmre varandra.

Ja det har vart uppförsbacke hela tiden nästan, hjärnskakning o annan skit. "Bara" 9 veckor kvar nu... Ska bli så skönt när liten kommer ut! Man oroar ju sig att h*n ska ta skada av att jag inte mår bra. Men jag vill inte äta tabletter... Eller är jag jätte-ego som tänker så?

En kul grej, två av mina vänner fick barn samtidigt idag, den ena bebisen hade bråttom. Min kompis gick på föräldraledighet i fredags, med 3 veckor till bf, och 12 timmar senare gick vattnet. Snygg tajming ;)

Usch, det låter inget vidare det där, det är så svårt att tänka sig in i hur det kan vara men låter allt annat än roligt, graviditeten vill man ju kunna njuta lite av och ha bra minnen ifrån! Skickar ett gäng med styrkekramar och pepp för dom 9 veckor som är kvar! Vi här inne kanske kan få dina jobbigaste dagar lite muntrare iaf?!

*kl*

Dax för mig att få gnälla lite, vaknade halv 6 i morse, har legat med halsbrännan från :devil: hela j*vla natten, men till slut gick det inte längre. Klev upp och insåg att det även va -30 grader, fick som tur tag på syrran så hon kunde åka förbi och ge hästarna lite tidigare frukost. Hon var även gullig och svängde förbi med några paket samarin. Nu är det bara -25 och halsbrännan är inte värre än vanligt.....

Skulle även ringa och avboka föräldrarträffen vi var erbjudna hos en annan barnmorska, insåg att första träffen va redan i morgon :o (preg.brain....) men där var dom ju på utbildning hela dagen och träffen börjar kl 8.00 i morgon..
Väntar fortfarande på att dom ska höra av sig från Barnens Hus ang reservdelarna jag beställt till vagnen men jag verkar blivit bortglömd...

Nae, ska boka tid hos frissan och se fram emot besöket hos barnmorskan i morgon :love:

Hur har ni andra det en dag som denna?!

Som vanligt foglossning och förkylning. Tänkte dock jag ska ta mig från gården för första gången sen i torsdags. Jag behöver skriva ut lite saker på jobbet samt åka till stan och köpa en ny kalender, jag har lagt bort min vanliga och nu börjar det bli mkt saker att hålla i huvudet med läkartider, bm-tider, sjukgymnasttider osv. Jag fasar dock för att hasa runt på stan med min foglossning, jag ser minst sagt skum ut när jag går...

Här är det "bara" minus 12 men snöar ganska ymnigt. VAR ÄR VÅR VÅR??? ;)

Lite allmänt:

Det kanske är olika, men vi fick en hel del blöjor på BB i olika "presentlådor/påsar" och på 24 timmar hinner man absolut handla rätt strl.

Nej ni gör som ni vill, men hade vi köpt blöjor innan hade vi iaf fått köpa nya efter något dygn eftersom hon var så liten :D

Fast även om man köper innan och det visar sig att de är för stora så blir de ju lagom någon gång heller hur? ;)

Jo jag håller såklart med om att det vore konstigt ;) Det var bara ngn annan i tråden som påpekade att man fick med blöjor i det paketet men som inte hämtat ut det ännu. Så jag tänkte det kunde vara kul för henne att veta att det inte var så många i så att man ändå blir tvungen att köpa i förväg.

Hihi... Det var nog jag som sa det men jag är fullt medveten om att det bara är prov :) så det var ju kanske bra att du sa det ändå ifall någon annan har trott att det är flera blöjor.

Haha men det är väl självklart, men jag svarade på att man måste ge sig ut och köpa blöjor inom 24 timmar.

Det var bara ett tips i all välmening du får köpa hur många blöjpaket du vill i förväg för mig!

Här var det också förkylt och jag har förvärkar eller magknip men det verkar vara magknip för vetevärmaren fungerar inte på magen. Ont har jag i alla fall...
Annars så en väldigt lugn dag på jobbet då tandläkaren var sjuk och vi fick ringa återbud till att patienterna. Slutade redan 14.30 istället för kl. 18 :banana:

Hehe nja, jag hade förhoppningar på att inte behöva köpa så mycket blöjor i förväg för tänk om det blir fel märke och barnet får babianrumpa av blöjan ;) har man tur så har man en pigg man eller snälla bekanta som kan köpa blöjor när de ändå kommer och hälsar på :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 866
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?