Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har inga skötgrejer alls hemma, om vi bortser från frottétvättlappar och Ikeas 5 kronors-handdukar att ha på skötbädden.
Hmm är det alltså det man använder Ikeas tvättlappar till? vi är lyckliga ägare till 40 stycken pga rekommendation från mannens facebookkompisar (eh de sa att vi borde köpt 100 stycken direkt) men vet inte riktigt vad de ska vara till. Pappa hade då inga, jag trodde man använde ngt slags redan fuktiga engångslappar ur en låda... ehem.
Nåja vi äger dem så det är ju enkelt ordnat att använda dem
Har fiskat upp boxen, visst är det blöjor i men inga oerhörda mängder direkt, verkar vara lite olika storlekar men om bebisen tänker ägna sitt första dygn åt att bara uhm nyttja blöjor och om man inte får låna på BB tvivlar jag starkt på att de räcker mer än typ 24 timmar.
Blöjorna i boxen är väl bara prov så det vore ju konstigt om det vore mängder av dem, tycker du inte det? De två paketen som följde med oss hem från maxi för ngn vecka sedan de räcker nog kanske 2-3 dagar/paket om inte mindre om man får en bebis som bajsar/kissar en gång i timmen.
Goa' ni är allihopa vad jag önskade att vi bodde lite närmre varandra.
Ja det har vart uppförsbacke hela tiden nästan, hjärnskakning o annan skit. "Bara" 9 veckor kvar nu... Ska bli så skönt när liten kommer ut! Man oroar ju sig att h*n ska ta skada av att jag inte mår bra. Men jag vill inte äta tabletter... Eller är jag jätte-ego som tänker så?
En kul grej, två av mina vänner fick barn samtidigt idag, den ena bebisen hade bråttom. Min kompis gick på föräldraledighet i fredags, med 3 veckor till bf, och 12 timmar senare gick vattnet. Snygg tajming
Lite allmänt:
Det kanske är olika, men vi fick en hel del blöjor på BB i olika "presentlådor/påsar" och på 24 timmar hinner man absolut handla rätt strl.
Nej ni gör som ni vill, men hade vi köpt blöjor innan hade vi iaf fått köpa nya efter något dygn eftersom hon var så liten
Jo jag håller såklart med om att det vore konstigt Det var bara ngn annan i tråden som påpekade att man fick med blöjor i det paketet men som inte hämtat ut det ännu. Så jag tänkte det kunde vara kul för henne att veta att det inte var så många i så att man ändå blir tvungen att köpa i förväg.