Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Vad träligt, här i Kolbäck känner inte vi någon men alla vet mer eller mindre vem vi är ;) ALLA visste att jag druttade av hästen och ambulansen fick hämta mig men ingen hade pratat med oss. Alla känner apan, apan känner ingen.
Jag hade säkert svarat henne med att nej du måste ha hört fel, vi vet inte könet ;)

Ibland tycker jag magen är stor men oftast tycker jag att den är ganska liten. Blir förvånad när folk kommenterar den som stor och blev så glad så när svärmor tyckte den var liten :)

Örk för halsbränna, har tidigare tyckt, när folk gnällt, att det kan väl inte vara så farligt?! Men nu när man för första gången i sitt liv har det (under graviditeten) så håller, iallafall jag, på att dö!
Igår var det extremt, hade riktigt ont i halsen så mycket det brände och blev nästan lite orolig över magmunnen, är det egentligen något att oroa sig över? Jag menar, halsbränna har väl ingen dött av? Känner mig nästan lite löjlig.. :o

Tänkte på en annan grej kring det här med besök när man kommit hem osv.. Jag avskyr oväntat besök, folk som bara dyker upp och räknar med att man ska ha ork och lust att umgås. Gärna ska man också bjuda på kaffe och baka något/ha fikabröd redo. Troligtvis kommer det bli ännu värre när Räkan kommit till världen, och hur tusan hanterar man sånt?
Jag vill inte stå med vänner utanför dörren som oanmält förväntar sig en kik på bebis medans jag står oduschad i morgonrock med bebiskräk i håret liksom. :D

Har också tänkt mycket på det här.. Sambons familj är experter på att komma oanmälda och får min familj/släkt att framstå som ett gäng asociala dönickar jämförelsevis.. Skillnaden är väl att min familj är social, men har vett nog att avvakta och vänta lite. Sambons familj hade kunnat döda för att se ett nyfött barn, sådan är hela hans släkt.

Tack och lov, har hans familj fattat att jag hatar oväntat besök och blir ganska (:angel:) otrevlig vid sådana tillfällen, likaså mot de som kommer typ 40 minuter för tidigt till våra kalas.. Så de har slutat komma hit utan att fråga före, som vanligt framstår jag som the bad guy.. Men jag kan inte garantera att det inte kommer bli så ändå när vi fått barn, eftersom hela gänget är så bebis-kåta..
Jag kommer nog göra så som cyllene (tror jag det var?) sa; att jag kommer inte öppna vid oväntat besök, punkt.
Sambons mamma har ju varit uppe hos sitt, idag två veckors, gamla barnbarn, varje dag utom en. Jag vill inte ha henne här varje dag. Bebisens farmor däremot har varit där kanske 1-2 ggr/vecka, lite mer lagom anser jag.

Jaja, detta blev långt, och som vanligt nedklankande på sambons familj, känner mig så elak och bitchig som alltid har något negativt att säga om dessa, men men, vi är så olika helt enkelt.

Jaja, detta blev långt, och som vanligt nedklankande på sambons familj, känner mig så elak och bitchig som alltid har något negativt att säga om dessa, men men, vi är så olika helt enkelt.

Olika är rätta ordet, och då är det inte lätt alla gånger...

Jag är inte heller något fan av oanmälda besök, men har aldrig haft problem med det. Ingen i vår bekantskapskrets eller familj skulle drömma om att komma hit oanmälda. Vi är helt enkelt borta rätt mycket och vill de träffa oss (vilket man får anta om de ska komma på besök) är det störst idé att ringa innan :) Får se hur det blir när liten kommit, men jag kan inte tänka mig att det skulle bli annorlunda.

*kl*

Hemsk kväll..massa sammandragningar och inget hjälper. Har duschat och har vetekudde på magen. Knodden tycker inte heller det är skönt utan lever full rulle mellan sammandragningarna :crazy: Här har vi inte lagt oss tillrätta ned huvudet ner inte!! snurrar runt som en karusell.
Verkar bli en spännande natt....sover dåligt redan innan!

Delvis kl

Och jag har haft en hemsk morgonkvist, denna morgonen också, precis som igår.
Vet inte hur jag ska ligga längre. Vaknar någonstans mellan 4 och 6, behöver då kissa. Dessutom är jag alltid täppt i ena näsborren. Jag har fullständigt nässpray-stopp eftersom jag är så beroende sedan tidigare.
Sedan har jag ont i höften jag legat på större delen av natten. Försöker då byta sida, men kan verkligen inte sova på andra sidan. Dessutom gör det ont i magen också, på den sidan som jag ligger på, oavsett vilken. Vet inte varför, men det känns som om den hänger ner mot den sidan och av någon anledning gör det ont..

Fördelen är väl att man kommer upp i tid, idag har jag inte sovit sedan 6,00.. Trist, när jag inte börjar jobba förrän 13, dock får jag ju ut mycket av förmiddagen.. Eller inte, för i gengäld är jag ju trött som en lus :D

Gnäll, gnäll och gnäll :angel:

Gnäll här också. Jag sover (eller inte sover) som du Armani_. Jobbigt som fasen. Nu börjar det bli riktigt obehagligt när han bökar runt inne i magen, nästan så jag tappade andan igårkväll ett par gånger. Dessutom tror jag att jag hade mina första sammandragningar ute i stallet när jag skulle kvällsfodra.

Annars rätt ok. Klarblå himmel och sol gör ju att man iaf känner sig lite gladare även om man inte direkt kan gå ut. :D

kl

PM:et förra veckan tog slut på mig. Det blev inte bra, vilket det sällan blir när man skriver de sista orden kl 05.30 samma morgon som det e inlämning. Institutionen hade meddelat att man blir underkänd om det kommer in för sent och man fick inte maila in det utan det skulle lämnas på plats. Givetvis var det totalkaos i Stockholms kollektivtrafik på måndag morgon. Det var en fruktansvärd resa med foglossningar från helvetet. Varje steg fick mig att kvida eller skrika rakt ut. Tågen och bussarna var så packade att om jag över huvud taget fick plats kom magen i kläm med en mäkta förbannad bebis som resultat. Men jag hann! Så nu e skiten inne!

Behöver jag säga att paniken snabbt kom krypande om att detta var det sista jag gjorde innan vi blir föräldrar. Sedan kom jag på den briljanta idén att om jag får vara med på en annans grupp seminarium så kan jag även hinna redovisa mitt PM. Då får jag nått att fokusera på.

Dagen skall ägnas åt tillväxtultraljud. Igen. Vi premunerar på dem. Mitt SF mått e tydligen ganska litet men varje gång visar det sig att bebisen växer och mår bra. Jag bär henne antagligen väldigt djupt men de vill ändå hålla lite extra koll.

Gnäll här också. Jag sover (eller inte sover) som du Armani_. Jobbigt som fasen. Nu börjar det bli riktigt obehagligt när han bökar runt inne i magen, nästan så jag tappade andan igårkväll ett par gånger. Dessutom tror jag att jag hade mina första sammandragningar ute i stallet när jag skulle kvällsfodra.

Annars rätt ok. Klarblå himmel och sol gör ju att man iaf känner sig lite gladare även om man inte direkt kan gå ut. :D

Det är så himla trist alltså. Också är man egentligen så trött i kroppen, men det går helt enkelt inte att somna för det gör ont lite överallt. Dessutom blir man, iaf jag, grymt frustrerad av att ligga och vända och vrida på mig hela tiden. Speciellt när sambo och hund sover djupt på sina sidor av sängen :D Hunden har ju vett nog att ligga nergosad i sambons täcke numera och slippa bli störd av mitt bökande på min halva, haha.. Tur de sover djupt så jag inte väcker dom!

Usch och fy! Sådant är ju nog så jobbigt i vanliga fall, är man dessutom gravid så är allt sådant 10 reser värre!!
Skönt att det kom in iallafall =)

Här är en till som sover som en kratta :crazy:

Idag känns trycker mot revbenen bättre, iaf tills nu. Ska till BM på fredag, känns som det expanderar i rekordfart i magen just nu :eek:

Både i måndags och igår tog jag mig en tupplur i soffan efter jobbet. Det gör livet lite lättare, får väl va så nu.

Ang oanmälda besök. Jag gillar inte sånt! Men i min närhet håller vi inte på med sånt så det är inget problem som tur är.

*kl*
Vet ni - jag har nog vaknat på världens bäst sätt idag! :D :love: Försäkringskassan ringde ang. min sjukskrivning och funderade lite över arbetstiden, och när vi benat ut det så avslutade den enormt trevliga tjejen samtalet med "Men då betalar jag ut det här på en gång så du har pengarna om 2-3 bankdagar". :banana: :bump: :banana: Förstår ni vilken lättnad det är? Åh, idag är en underbar dag. Solen skiner, F-kassan har fått rätsida på allt och jag slipper oroa mig. :D Jag har till och med fått sova en hel natt utan att vakna av ryggont liksom, vad händer?! (okej att jag fått gå upp och kissa, men det räknas inte)

Dessutom gör det ont i magen också, på den sidan som jag ligger på, oavsett vilken. Vet inte varför, men det känns som om den hänger ner mot den sidan och av någon anledning gör det ont..

Har du provat att lägga en kudde under magen som stöd? Det hjälper för mig i alla fall, när jag har svårt att sova för att magen gör ont när man ligger på sidan.

Och ta en alvedon till natten om det blir för illa, ingen mår bra av att du inte får sova!

Åh gratulerar vad skönt!
Jag har också haft en skön morgon, sovmorgon efter som det har varit såna trafikproblem här och jag ska jobba i stan. Så jag bestämde igår att jag tar bilen eftersom tågen inte har varit åkbara och åker vid 10 istället. Så sovmorgon, dusch och härlig frukost med solen skinandes in genom de skitiga fönstrena - underbart :)

Har du provat att lägga en kudde under magen som stöd? Det hjälper för mig i alla fall, när jag har svårt att sova för att magen gör ont när man ligger på sidan.

Och ta en alvedon till natten om det blir för illa, ingen mår bra av att du inte får sova!

Kör stenhårt på kudde under magen, och det gör faktiskt det någorlunda bättre faktiskt, ett mycket bra tips det där =)
Kanske skulle fundera på en alvedon eller iaf köra igång vissa nätter med nässpray, det är det som stör mig en hel del tror jag :crazy: Sambon får väl gömma det och portionera ut det i rätt mängd åt mig, typ. Illa att man inte kan hantera vissa saker bättre, tur det inte är värre saker man är beroende av, treo har jag ju tyvärr fått lägga ner (det har varit min drog länge innan graviditeten!), så det var kanske bra iofs att jag blev gravid och insåg att det var bara att sluta :D

Nej fasen vad skönt för dig!! Förstår att du är mycket glad över det, grattis till dig!!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 866
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?