Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Jooo fast de är inte som min kollegas var, krampar totalt om natten till små kanelbullar, de gör inte heller ont. De är bara irriterande och klumpiga.

Men jag ska kolla på det :D.

Min gravisa syster fick opereras för det i måndags... Hennes händer sov bara.... hon var inte svullen.

Har du ont hela tiden eller när du rör dig? Det är nämligen där jag har som mest ont också, men nästan bara när jag rör mig. Säger som ovanstående, håll ihop knäna hela tiden. När du reser dig, vänder dig i sängen osv. Hjälper mkt.

Det gjorde ont hela tiden, släppte dock under kvällen. Jag vill inte ha foglossning juuuu! :cry: Det räcker med att jag känner av ryggen då och då, fram hade jag ju bestämt att jag skulle slippa. :D Tycker dock att den smärtan jag kände igår inte alls påminner om den jag känner från fogarna bak, men säker kan man ju aldrig vara.

Cattan skrev:
Försäkran om att man slutat jobba? behöver alla det och ska den skrivas under av jobbet? jag har inte fått ngra sådana papper som man kan skicka in och jag har väl bara en månad på mig att hitta dem om det finns.

Det tror jag inte, det är om man ansökt och fått beviljad havandeskapspenning som man ska fylla i datum då man försäkrar att man inte jobbar. :) Jobbet behövde inte skriva under något, utan det är endast du som ansökt om HP som behöver skriva under.

Har precis samma sak i båda händerna. Har sen några år tillbaks haft lite lättare känningar av karpaltunneln i ena handen, men p.g.a att mina fingrar är som svullna korvar av allt vatten så har det blivit 100 ggr värre. Skitirriterande.
Foglossningar i f*ttfogen , nerv i kläm i bäcknet som gör att högerlåret domnar bort och ryggvärk. Känns som jag bara vill bli nedsövd de veckor som är kvar.
Men gud vad jag ser fram emot bebisen! Inte kommer det bli bättre när jag ska pussa på kompisens 2 veckors pojk på lördag:love:

I morgon ska jag vara sååå nödvändig och åka en sväng till ullared igen, va ju där för bara någon vecka sen. Men har blivit övertalad att vara chaufför åt de körkortslösa stallkompisarna.
Fast denna gången är det nog mest hästavdelningen som gäller, kikade inte ens in där sist.

Ush så illa hoppas jag att det aldrig blir!

Upptäckte en annan sak också som är pinsam på riktigt. Är inte såå förlossningsrädd direkt eller så, trodde jag. Men var på guidad tur på förlossningen igår, mådde riktigt illa när jag såg rummets sjukhussäng och uhm kala inredning, undrans om jag kan ha sjukhusobehag? Ush för att vara där i en till två dagar! Kliniskt

Nu känns det bättre med lite perspektiv, men jag måste nog vara pinsam och packa en filt och en hög böcker eller så att lägga i ett hörn för att få lite hemkänsla och färger så jag inte svimmar av ren vithetskänsla och otrivsel.

Senast ändrad:

Ush! hemskt, finns det ngt du gör för att göra det bättre? antagligen ingenting, snyft. Hade lite känningar för flera år sedan när jag klättrade mycket men en naprapat fixade det med stretching.

Grattis! :D Inte en dag för tidigt inte, förhoppningsvis finns mitt också uppe snart. *håller tummarna*

Hörrni tjejer, har ni börjat packa nån väska än?! :eek: Jag insåg alldeles precis att det inte alls är lång tid kvar och bebis kan ju få för sig att komma tidigare. Funderar på om jag ska börja lite smått till nästa vecka, för om jag måste panikpacka allt innan vi åker in kommer jag glömma allt viktig - virrhjärna som jag är så fort jag blir stressad...

Jag ringde nyss FK, och fick massa bra info om vad som händer. :D Handläggaren som har hand om mina uppgifter har varit seg tydligen och har fått en påminnelse om att fixa alla inkomstuppgifter så fort som möjligt, så de borde synas snart. Troligtvis får jag även en utbetalning på min HP nu den 26e, och även sjukersättningen. :bump: Mycket bra torsdag känner jag! :D

Nu tänker jag tokgnälla så hoppa ner ett par rader om ni inte orkar läsa...
Idag är en bajsdag. Inte sovit alls inatt (tack gode gud att det var hockey iaf) hostat som en dåre hela dagen, torrhostan har än en gång övergått i slemhosta, har svårt att få i mej mat igen och fick jordens blodsockerfall på eftermiddagen mitt i kundruschen så jag höll på att svimma. Tre veckor kvar att jobba och det känns som en evighet. Nu börjar det bli svårt och andas, luftrören drar ihop sej... Är så less så kunde jag säga upp mej från graviditeten eller backa tiden och använda dubbla kondomer så skulle jag inte tveka!

Min kompis packade två månader i förväg. Men hon kommer gärna i god tid överallt.... Iofs varför inte packa den tidigt. Det tar ju ingen plats och det lär inte bli gammalt heller ;)

Jag har inte ens beställt barnvagn ännu- men jag tillhör ju eg sommartråden. JAg har ju typ 14 v kvar :( ;) Fast själv kom jag 7v för tidigt. Jag har iaf goa mått kvar att packa. Hinner nog planera det tids nog... En månad innan vill jag nog vara klar :)

Jag har inte packat någon väska ännu.. hi hi, jag har ju nästan 3 hela veckor på mig....

Ang foglossning så kan inte jag iaf hålla ihop några knän när jag vänder mig i sängen eftersom då hugger det som satan i höfterna. Gjorde någon härlig rörelse i halvdvala här om natten och det brände till och gjorde så jäkla ont i blygdbenet och ner i benet.

Har inte packat någon väska men det är ju ca 10 veckor kvar så jag är lugn :) har en lista i huvudet vilka kläder jag vill ha med till mig och vildbatting och saker men annars så finns det ingen nedskriven lista eller ngt packat som sagt.

Haha, det är jag som är ute i god tid allså! ;) (som vanligt, är det något jag äääälskar att göra så är det att skriva listor och planera inför resor och liknande) Kan ju börja knåpa på en lista i alla fall nästa vecka och börja packa sånt som annars bara ligger, typ kläder till Räkan osv. Som sagt - jag vill inte stå där med panik när vi ska åka in och inse att väskan inte är packad...

Jag har dålig koll på allt känns det som..min hjärna är bara deg och jag får inte ihop nån väska, kan inte tänka..grr..Inte ens tvättat upp kläderna för jag har inte fått tummen ur arslet och köpa parfymfritt tvättmedel..trött på min egna virrighet och oplanering just nu:(
Så mkt annat som håller på i skallen så jag får inte ihop det och börjar inte nånstans..typiskt mej..finns nog ett namn på min oförmåga att få ihop det..nån diagnos..'suck*

Förlåt för självömket här;)

Jag älskar också att skriva listor men jag har förträngt att jag måste föda också :angel: annars har jag skrivit lista på allt som ska handlas och allt som är handlat sedan har jag skrivit om mina listor 10 ggr också bara för att :D

Det är ett husmorsknep, så att säga, inget läkare rekommenderar.

Bisolvon är ju slemlösande, så tanken är att det ska göra slidsekretet mer lättflytligt, och så ska spermierna ha lättare att simma fram till ägget. Ingen aning om det verkligen funkar, dock.

............det funkade på mig ;D
eller så blev jag gravid ändå helt enkelt..

Igår var jag hos BM, vecka 30+4

SF 30
Blodtryck 120/60
5,6 i socker.

Det kändes så bra att mitt blodtryck har gått ner, senaste två mätningarna har det sjunkit! Det var inte farligt högt förut, men ändå lite förhöjt med min ålder i beaktande.

Bebisen ligger med huvudet neråt och har så gjort sen förra mötet vecka 28+ nånting.

Jag har också fått så sjukt ont i mitt blygdben! Jag kan knappt gå ibland, men det är verkligen dag för dag.. Ibland tar en kort bit att gå ca en halvtimme, ibland 10 minuter.
Nej, det hade jag gärna sluppit =( Ont i ryggen också så jag har svårt att sova, men det är också dag för dag..
Nu har jag gnällt klart.

Mitt sto åker nästa helg till min kompis för mellan 1-2 år.. hur ska jag överleva?!?!?!?! Hon är ju min drömhäst..
Nojar för att jag inte ska kunna köra henne de ca 22 milen mellan sthlm och finspång, eller snarare hitta nån som kan hjälpa mig, jag vågar inte köra själv.. Jaja, det löser sig nog..

*kl*
Vad min lilla bebbe bökar nu på morgonen:love:
Varit lite halvlugn nu vissa dagar, men idag är hon på G! Föredrar det:D

Haft en ok natt, sovit nästan hela natten! Nog för att jag var lite dålig igårkväll, hade jätteont i magen, inte bebisrelaterat, snarare något jag ätit som magen inte riktig gillade, så jag var nog helt slut i kroppen, inte varit uppe och kissat en enda gång förrän vid halv sex..helt däckad!(om jag då inte gått upp utan att veta om det, men tror inte det:p )

Idag måste jag fortsätta med projektet här hemma, att få undan allt löst grejjs i köket, för imorrn( om nu inte snöstormen som ska komma sätter käppar i hjulet för oss) ska gamla köket ut, och jag ska leva utan soffa, tv och kök i några veckor..även utan bredband, så jag kommer nog få läsa ikapp en del sidor här sen!
Varit ute och hängt ut mat till fåglarna idag, små godingarna behöver det, denna vintern är inte lätt för dom små..Härligt att sitta och kolla när dom kalasar utanför fönstert:) Hoppas ni andra mår bra idag!

Nu ska jag vila lite sen blir det väl ett litet ryck här hemma!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 858
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar