Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Matförgiftning som orsakats av salmonella är extremt obehagligt och för med sig svåra kräkningar, diarré, buksmärtor och mycket hög feber. Om du drabbas kommer du att få antibiotika och kommer att behöva vätskeersättning. Ibland krävs sjukhusvård.
Under graviditeten fungerar ditt immunförsvar sämre än vanligt, vilket gör att du är mer mottaglig för matförgiftning och i allmänhet drabbas värre. Salmonellaförgiftning är inte direkt skadligt för ditt barn, men det är bäst att undvika infektion för ditt eget välbefinnandes skull under graviditeten.
Guuuu, hade ingen aning om att man inte fick äta råa ägg. Har jag gjort flera gånger...
Och att man ska dricka 8 dl mjölk?? Det skulle jag kunna göra varje varje dag! Men min kära sambo har fått för sig att vuxna inte ska dricka mjölk...
Ang. alkohol - hur förhåller ni och era respektive till det nu när ni är gravida? Vi kom överrens om tidigt att visst är vi gravida tillsammans, men det är jag som bär fostret. Sambon har alltså druckit som vanligt men från och med nästa helg är det totalstopp till dess att Räkan är ute.