Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Jag känner helt klart mest när jag sitter still. Här på jobbet eller hemma i soffan. När jag rör mig tex går, tränar, städar är det lugnt men man säger att bebis ofta somnar av rörelse.
På natten är det dock lungt som tur är :D

Jag tror faktiskt att jag kände lite likadant, det var en period när det lugnade sig och jag kände att, hjälp är det nåt fel? Men det har jag fått svar på tal på för nu är det mycket mer bök än innan. Det börjar nog bli trångt :p

Just den övningen såg jag nog mer som en träningssak, man blev ordentligt trött. Tyckte ifs att hon gjorde ett bra pedagogiskt upplägg runtom förloppet av en förlossning.

Men alltså, större delen av den övningen går ju ut på att stå still och vagga, det kan du väl omöjligt ha blivit trött av?

Och kändes det inte liiiite orealistiskt att jämställa utdrivning med bensprattel? Eller att hela förlossningen från början till slut skulle ta fem minuter?

vi låg och sprattlade hela tiden. Det var nog inte på pricken samma övning vi gjorde.

Självklart tar det inte en låt att förda ett barn men jag tycker inte det var helt orealistiskt att tänka så som hon beskrev det men alla är vi olika.

Jag känner helt klart mest när jag sitter still. Här på jobbet eller hemma i soffan. När jag rör mig tex går, tränar, städar är det lugnt men man säger att bebis ofta somnar av rörelse.
På natten är det dock lungt som tur är :D

Jag tror faktiskt att jag kände lite likadant, det var en period när det lugnade sig och jag kände att, hjälp är det nåt fel? Men det har jag fått svar på tal på för nu är det mycket mer bök än innan. Det börjar nog bli trångt :p

Då behöver jag nog inte oroa mig :D
Kände faktiskt precis att någon bökade runt på högersidan av magen, så nog finns där någon där inne som möblerar runt vissa stunder, härligt och jag älskar det!!

Jo, det är sant, det är mysigt :)

Min lilla krabat har dock en lite förkärlek just nu att trycka upp rumpan mot revbenen = mindre mysigt :crazy:

*kl*

Åhhh, idag blev jag tvärövervänt på lillen och längtan blir ju inte mindre heller precis när man har som allt färdigt....

Höll förresten på att skratta ihjäl mig i förrgår när vi va på FP infon, lillen började böka runt rejält där inne och hela magen bara skumpade upp och ner, vi satt längsfram dessutom..haha, va svårt att hålla sig för skratt. Men han är inne i en vild period nu, han va lugnare förra veckan. Igår kväll när jag låg och kikade på OS så sparkade han så häftigt i revbenen och sidan att jag flög nästan rakt upp, sambon bara började skratta, vårt lilla charmtroll :love: Tror att det blir en liten Eliahs, men sambon vill ha en Theo, får kompensera genom att döpa han till Theo Eliahs

Fick bekräftelsen på SGI:n i går från FK också :banana: den låg på hela 3500 kr mer än vad jag räknat på. :bump:

Oj, vilket rörigt och osammanhängande trådinlägg, sorry.

*kl*
Jag tror jag seriöst blir tokig snart! :crazy: Jag vet inte om det är så att Räkan är på väg längre ner i bäckenet, om hen ligger och trycker eller om det är ligamentsmärta (även om det inte känns som det) men jag har galet ont på vänster sida mot höftbenet, nere vid blygdbenet liksom. :cry: Förvärkar är det i alla fall inte, men det är aspissigt att ha ont. En varm dusch hjälpte under tiden, men nu är det tillbaka. Får nog prova med vetekudden, även om jag gärna är vaken och kikar på OS så vill jag ändå kunna slappna av lite. :D

Har du ont hela tiden eller när du rör dig? Det är nämligen där jag har som mest ont också, men nästan bara när jag rör mig. Säger som ovanstående, håll ihop knäna hela tiden. När du reser dig, vänder dig i sängen osv. Hjälper mkt.

Nu har jag laddat upp med Ben & Jerrys, panodil, bafucin, bisolvon och nässpray. Som om jag inte led av tillräckligt med krämpor så har jag blivit genomförkyld med feber och hosta. Jag har jobbat på fm men nu är jag ledig till 2 mars. Det ska bli skönt men samtidigt tråkigt att man knappt kan göra något...

Jag hade ett riktigt utbrott igår där jag konstaterade att jag inte har ngt liv längre... Ibland tycker jag faktiskt väldigt synd om mig själv. Särskilt när andra berättar att de fortfarande rider och mår bra och ska ha barn två månader FÖRE mig.

Men i slutänden kanske det jämnar ut sig ändå! Jag kanske får en mkt enklare förlossning och en mycket snällare bebis?? ;) :D

får man äta bisolvon? Det trodde inte jag. Och det som jag har ligger hemma.

Blev oxå orolig i helgen men när vi var på ultraljudet i måndags fick vi förklaringen. den låg med huvudet ner och jag har moderkakan i framkant så det var därför jag inte känt något.

Jag bad tanten på apoteket kolla så allt jag plockat fram var okej för gravida! Men nu måste jag dubbelkolla...

Och googlar man på bisolvon + gravid så verkar det som om folk dricker det för att bli med barn!???? Måste läsa mer....

Nu har jag laddat upp med Ben & Jerrys, panodil, bafucin, bisolvon och nässpray. Som om jag inte led av tillräckligt med krämpor så har jag blivit genomförkyld med feber och hosta. Jag har jobbat på fm men nu är jag ledig till 2 mars. Det ska bli skönt men samtidigt tråkigt att man knappt kan göra något...

Jag hade ett riktigt utbrott igår där jag konstaterade att jag inte har ngt liv längre... Ibland tycker jag faktiskt väldigt synd om mig själv. Särskilt när andra berättar att de fortfarande rider och mår bra och ska ha barn två månader FÖRE mig.

Men i slutänden kanske det jämnar ut sig ändå! Jag kanske får en mkt enklare förlossning och en mycket snällare bebis?? ;) :D

Jag som haft det väldigt lättsamt hittils har också funderat kring det där, jag får säkert 36 timmars förlossning som slutar i akut snitt...Näää fy, nu skrämde jag nästan upp mig själv. Men jag får ju se hur mör jag är i morgon kväll, ska jobba i eftermiddag och i morgon...

Men vänta nu! Var vi inte överens om att alla vårbebisar är snälla och sover som småljus när vi lapar vårsol :confused:

Jag har planerat för det! :p

Och googlar man på bisolvon + gravid så verkar det som om folk dricker det för att bli med barn!???? Måste läsa mer....

Det är ett husmorsknep, så att säga, inget läkare rekommenderar.

Bisolvon är ju slemlösande, så tanken är att det ska göra slidsekretet mer lättflytligt, och så ska spermierna ha lättare att simma fram till ägget. Ingen aning om det verkligen funkar, dock.

Försäkran om att man slutat jobba? behöver alla det och ska den skrivas under av jobbet? jag har inte fått ngra sådana papper som man kan skicka in och jag har väl bara en månad på mig att hitta dem om det finns.

kn:

Gnäll, mina händer är äckligt svullna, det märks inte så mycket när de bara ligger där och ser dumma ut men när man knyter händerna eller ska använda högerhandens tumme är det värdelöst och obehagligt och fumligt. Tips någon? snyft.

(springer och håller dem under iskallt vatten ibland, skönt! men säkert dumt på ngt vis).

Men vänta nu! Var vi inte överens om att alla vårbebisar är snälla och sover som småljus när vi lapar vårsol :confused:

Jag har planerat för det! :p

:D Självklart, det är därför kompisen som ska ha snart får ta sig genom snödrivor med sin bebis medans vi sitter i en vårgrön trädgård och bara njyyyyyter av vårvärme! ;)

kn:

Gnäll, mina händer är äckligt svullna, det märks inte så mycket när de bara ligger där och ser dumma ut men när man knyter händerna eller ska använda högerhandens tumme är det värdelöst och obehagligt och fumligt. Tips någon? snyft.

(springer och håller dem under iskallt vatten ibland, skönt! men säkert dumt på ngt vis).

Karpaltunnelsyndrom. Det finns handledsskydd som hjälper lite, fråga en sjukgymnast.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 858
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar