Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Husvagn? Haha! Vem är det som ordnar med det? Är det de som äger fastigheten? Vad oväntat. SKönt för er att ha nytt och fräscht när bebbe kommer dock. :) Känns som att jag ska sluta klaga på våra badrumsrenoveringar, vi kan iaf bo hemma.

Vi valde kakel igår till vårt badrum. :love: Längtar verkligen efter att det ska bli klart. Blir stora vita b lanka 30*60 plattor på väggarna, svarta 5*5 på golvet och så lite minipluttar på 1*1 i en nisch vid badkaret.

*kl*

Passar på att gnälla av mig lite då det känns som om jag har haft värsta helgen på länge. Har haft något migränliknande som vägrat gå över och jag har inte kunnat sova sen i fredags typ. Har varit som en zoombie som inte klarat någonting. Igår natt kunde jag sova nästan 5 timmar i sträck och lite på dagen så nu känner jag mig som en ny människa, men fy alltså, nu längtar jag tills bebban ska titta ut, vill få tillbaka min kropp.

Fy vad tråkigt med migrän! Det är ngt jag iaf sluppit...

Här är det också rätt segt. Jag mår allmänt risigt och tycker allt är mest tråkigt. Jag kan knappt göra nåt pga foglossningen, och sen helgen har jag världens konstigaste hosta. Har Ia* skickat hit sin? Så fort jag lägger mig ner så hostar jag slem så jag nästan spyr, det rosslar när jag andas. Framförallt på morgonen när jag legat länge.

I måndags gick jag ut (hasade mig ut) och släppte ut hästarna 07.20 och gav dem mat. Sen låg jag på sidan i soffan (kan och får inte sitta) och kollade på TV4 Fakta till tolv då jag värmde rester av helgens mat i mikron, se la jag mig igen. Sov mellan 13 och14.30 och sen låg jag kvar till klockan 5 då jag gick ut till stallet igen. :crazy:

Vad är det för liv? Jag vill ha tillbaks mitt vanliga liv. Helst igår...

lägger till mig själv på listan

Mars
8/3 - Svartfot, första
10/3 - Doris, andra barnet, pojke (egentligt BF var 22/3)
31/3 - Cattan, första barnet, pojke (men ul i v 9 sa 4/4)

April
1/4 - Mikan, andra barnet
10/4 - Oregano, första barnet
14/4 - Zody, första barnet
15/4- Juzzzen, första barnet, flicka
17/4 - AKB, första barnet, en pojke
20/4 - Lottch, första barnet, en flicka
24/4 - _saga_ första barnet
28/4 - zask, första barnet

Maj
2/5 - Viv första barnet
5/5 - Cyllene, första barnet, en pojke
6/5 - Michellan, första barnet
8/5 - ia* andra barnet
15/5 - Emmah.S, första barnet, en pojke
22/5 - Armani__, första barnet
24/5- Magzzan, första barnet, en pojke
24/5- indiv, första barnet, en flicka

Gör sista ordentliga rycket i skolan denna vecka. Efter detta blir det bara en redovisning och lite föreläsningar. Men nu ska jag skriva PM om undersökningsplikten av marken vid fastighetsköp… Känns ganska tungt, har nämligen svårt att sitta länge för att jag får så förb ont i ryggen. Glömde dessutom att tvinga sambon att hänga på mig TENSapparaten innan han gick hemifrån.

*kl*

Var som sagt på infon på FK igår, inte så där jättebra måste jag tyvärr erkänna men det kändes ändå bra att komma dit. Dock kommer jag nog få lov att ringa till FK då frågor dök upp när vi gick där ifrån.

Den första frågan som dök upp på vägen hem va just det här med 10 pappadagar, måste man skicka in alla papper för sambons del så FK kan beräkna den tillfälliga FP, vi vill helst vänta med detta eftersom sambon men största sannolikhet kommer att ha fått löneförhöjning innan det är dax för han att ta ut sina riktiga dagar. Jag kommer dock att få en del av hans dagar eftersom det är han som står för den största inkomsten i vår familj och hans FP skulle bli skandalöst låg.

Näää, varför måste dom göra saker och ting så himla krångligt...det blev ju inte mindre grötigt i huvet efter infon om jag säger så....blir nog att ringa dit och fråga....

wow! 3 veckor! Det ska bli skoj med första bebisen i vårtråden!!

Här har vi 60 dagar kvar:banana:

hi hi, med stigande panik önskar jag att jag hade 60 dagar kvar as well.. Eller ännu fler..

Fast kroppsligt vill jag ha ut skrutt nu.

Välkommen!!!

Skönt att inte vara först ut längre :D

Mår du bra förutom ryggont när du suttit ner länge?

Hihi! Se det positivt- nästan ingenting att städa ju :)
Fast liten kan nog hålla sig inne i värmen ett tag till- för jag tror inte att det är jättekul med en liten i husvagn i början....
Men det går ju klart det med...

Jag är ganska van vid att bo campingliv i lastbil sedan hästskötartiden. Det jobbigaste var ju att packa ur allt o det slipper ni göra så ofta ju ;)

Vi har fått prelldatum att vårt badrum är klart nästa fredag! :banana::banana:

Igår när jag kom hem stog det ett badkar mitt i allt..som jag längtar tills det är klart!

Välkommen!!!

Skönt att inte vara först ut längre :D

Mår du bra förutom ryggont när du suttit ner länge?

Funderade på att istället ansluta mig vill vintermammorna bara för att slippa just den rollen som först.

Nja… Graviditeten har varit både stökig och jobbig. I framtiden lär det bli tredubbla kondomer, p-piller och spiral :D. Men jag hoppas på den ”biologiska glömskan” då jag anser att barn mår bra av att ha syskon.

Ungefär sådär har mina dagar sett ut också, förutom att jag "sluppit" fixa hästarna, men istället dragit mig ut för att rasta två stycken överenergiska hundar som är vana vid minst en timmes promenad om dagen, men numera bara får går till och från brevlådan och hästarna 4 gånger om dagen för att kroppen inte orkar. UÄH! Tycker att bebbe kan komma nu så att vi kan gå på långa promenader med barnvagnen på våra mysiga skogsvägar.

Sambon är i stort sett hemma hela dagen idag och jobbar, tack och lov, så vi ska iväg till vår lokala mysiga restaurang och äta lunch tillsammans och mysa bort en timme. :love: Det enda jag inte ser fram emot är att klä på mig "riktiga" kläder och skilja mig ifrån mina sexiga mjukisbyxor och gigantiska munktröjor. :p

*kl*
Woho, F-kassan har i alla fall fyllt i min arbetsgivares uppgifter nu. Men fortfarande saknas årsinkomst, årsarbetstid, befattning och ordinarie arbetstid i procent. :grin: Ska ringa under eftermiddagen och höra vad som händer.. Jag förstår verkligen inte hur det kan skilja så mycket för oss, allt jag skickat in har varit komplett och ändå så drar det ut på tiden...

*kl*
Vår renovering börjar på måndag, vi har anlitat folk så det tar väl ca 2 veckor sen har vi en ny nedanvåning:D Blir stökigt under tiden, får väl bosätta mig hos mamma på dagarna, eller nåt..men sen ska det bli så skönt o få nytt fräscht kök, nya golv och öppe planlösning!

Jag drömde inatt att jag födde en liten bebis, men jag mindes inte att jag fött, så jag blev helt ställd! Min sambo hade missat allt så jag grät över det, för jag fick inte tag i honom..o var då övertygad att han inte skulle vara delaktig framöver heller..bebisen var sötful men jag kände sån kärlek till henne så jag grät och grät.
Sen så såg jag att det var en pojke, dom hadfe skrivit det på en lapp som låg på bebisen. Där stod flicka, sen hade dom ändrat det till pojke, man såg att där stått flicka först...

men sen sa dom, nää, det är en flicka, dom kan vara lite svullna, vi bara lurades:crazy::confused::D
Så det var en liten flicka som blev sötare och sötare för varje sekund. Hon var lik mej när jag var liten, så där lite knubbig..

jag ammade henne, och mjölken kom utan problem och lagom mkt för henne och allt kändes bra..Gillade den delen av drömmen:p

Bara tre veckor, samtidigt som jag blir avundsjuk på dig så tycker jag det är ganska skönt att ha 11 veckor kvar ;) sedan så tycker jag att det är ganska mysigt att ha vildbatting buffandes i magen även om jag vill ha bebisen på utsidan.

Kl

Åh vad jag längtar efter min ledighet! Ska ju jobba till sista mars och det är så tungt nu. Jag orkar inte resa mig från huk utan det märks att musklerna inte är van vid att man väger så mycket mer. Det är tungandat och fogarna värker som fan just nu.
Så himla trött, sover jätte dåligt på nätterna och det är för att jag vaknar och är hur pigg som helst.

Vilket flax! Vi var inte med på första f-utbildningen eftersom vi var på 3D-ul så fick jag för mig att jag var tvungen att titta när nästa var och det är onsdag nästa vecka! Tänk om det hade varit denna vecka då hade jag suttit här som ett fån och skämits/skämts :o

Alltså dom här drömarna :eek:

Jag drömde igår att jag bytte blöja i frysdisken på ICA. Alla påpekade att bebisen frös rumpan av sig men jag fattade lixom inte. Jag ville inte lyssna. :crazy:

Jaa, dom är så sjuka..:eek:

Hahaha, man drömmer ofta att man inte ahr en jävla susning om vad man sysslar med..typ som din dröm, helt galet..hahaha

Därför jag blev så positivt övverskad när jag drömde något positivt om ammningen, ofta är det mest prestationsångets osv..

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 146
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 857
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar