Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Enligt vad jag precis läst så har pappan 60 dagar på sig efter att man kommit hem från BB! googla på "pappadagar"....

Jag har precis lämnat pappren till min arbetsgivare, så jag ligger långt efter er!

Inte lika långt som mig eftersom jag precis har skickat in mitt moderskapsintyg och har inte ens fått några papper än från fk ;) så du kan vara lugn. Det är snarare jag som stressar om det ska vara 7-8 veckors handläggningstid allt som allt. Blir det minus två veckor från bf så kommer ju knappt papperna vara klara innan bebisen är ute!

Det borde alltså vara lugnt för mej eftersom de har moderskapsintyget och mina inkomstuppgifter redan? Eller? Känner mej helt lost på det där just nu...

Ja om de har vad de behöver så borde det bara vara för dig att begära fp. Min inkomst är däremot inte densamma som jag anmälde för ett år sedan eftersom jag har ju fått löneförhöjning och jag har pluggat så min års taxering stämmer inte eftersom sgi ska vara skyddad när man pluggar men de vet ju inte fk att jag har gjort de ser ju bara en minskning i taxeringen.

Allt står på FK, man kan använda "fråga Hannah" till mycket :D

Speciellt för människor med gravidhjärna ;)

Senast ändrad:

Det borde alltså vara lugnt för mej eftersom de har moderskapsintyget och mina inkomstuppgifter redan? Eller? Känner mej helt lost på det där just nu...

Det borde det nog absolut vara.
Jag har ju liksom du redan inkomst mm inne i systemet pg ett tidigare barn.

Jag skickade in moderskapsintyget förra veckan, och allt annat fanns ju redan på min sida på FK. Idag kan jag planera och begära föräldrapenning osv för denna bebis, så jag tycker (i motsats till de övriga) att FK har varit snabba :)

*kl*

Jag har namnpanik. Just nu känns det som att jag adrig kommer att hitta ett bra namn.

Då stämde i alla fall din magkänsla du hade i julas :) vi hade fått problem om de hade sagt det andra könet eftersom jag inte ville ha det namnet längre ;)

Ja, den gjorde ju det. Bestämde ni tillsammans eller hur kom ni fram till erat namn?

*kl*

Jag har namnpanik. Just nu känns det som att jag adrig kommer att hitta ett bra namn.

samma här!!!!!

Vi hade mega problem med första barnet då det visade sig vara en grabb.. Å vi hade bara en massa tjejnamn.. Till slut enades vi om ett namn...

Å nu väntar vi en till grabb.... Å har inte ett enda namn på lager.. *panik*

Hmm... vi hade detta namn redan innan vi började planera för barn. Vi började prata när hans syster blev gravid första gången hösten -06. Sedan så en dag i soffan så frågade jag bara vad han tyckte om namnet och sedan blev vi fast. Så jag kom på namnet men han tyckte det var fint och passande med vårt krångliga dalmas-efternamn.

Första barnet hade vi fem namn typ. Linus, Max, Emil och nå fler jag inte minns. Ut kommer en kille med tre cm långt nästan svart hår..... Och helt plötsligt var alla namn fel och vi fick börja om...

Uppdaterar denna lista då jag fått datum för snitt.. (hoppas dock att det flyttas ett par dagar fram)

Mars
10/3 - Doris, andra barnet, pojke (egentligt BF var 22/3)
31/3 - Cattan, första barnet, pojke (men ul i v 9 sa 4/4)

April
1/4 - Mikan, andra barnet
10/4 - Oregano, första barnet
14/4 - Zody, första barnet
15/4- Juzzzen, första barnet, flicka
17/4 - AKB, första barnet, en pojke
20/4 - Lottch, första barnet, en flicka
24/4 - _saga_ första barnet
28/4 - zask, första barnet

Maj
2/5 - Viv första barnet
5/5 - Cyllene, första barnet, en pojke
6/5 - Michellan, första barnet
8/5 - ia* andra barnet
15/5 - Emmah.S, första barnet, en pojke
22/5 - Armani__, första barnet
24/5- Magzzan, första barnet, en pojke
24/5- indiv, första barnet, en flicka

*SHIT* Bara 3v kvar...... :eek:

wow! 3 veckor! Det ska bli skoj med första bebisen i vårtråden!!

Här har vi 60 dagar kvar:banana:

Kl

Nu är det bekräftat - jag och sambon ska bo i husvagn en månad, när jag är höggravid :cool: :angel: :D
Badrumsrenoveringen sätter igång den 12 april och 4 veckor framåt, tur för oss att vi (förhoppningsvis!!!!) inte ska ha barn förrän slutet av maj, hoppas innerligt att lilla Liten håller sig på plats till dess.
Fördelen är väl den att jag kommer befinna mig i samma by som mina hästar och jobb, så jag har nära till allt under dessa veckorna, men ändå, hur fasen ska detta gå?? Spännande är det allt :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 145
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 857
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V