Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Haha, det är ju sjukt att man blir glad över nåt sånt litet. :D Pratade nyss med dem också, och mina uppgifter finns där men de syns inte hos mig än bara. Skönt som tusan! Var så orolig över att det strulat ännu mer, men det hade det alltså inte. Frågade även om det var någon utbetalning på g i februari, men det kunde hon tyvärr inte se. Men hon sa också att så fort min försäkran om att jag slutat jobba kommit in så skulle det nog gå rätt fort (fort, 3-4 veckor eller? :angel: ). Försäkran borde kommit till dem igår eller idag, så nu håller jag tummarna för att det slutar strula. :D

Som vädret är nu så skulle vi väl kanske varit med i vintertråden i stället? hihi

Känns ju inte direkt som vår, men men. Mycket kan väl hända på knappt 3 v?? :angel:

Med tanke på preventivmedel efter denna bebbe så är det nog säkrast att köra med 100% avhållsamhet, hahaha :rofl: (Jag skulle INTE ha fler barn efter 1:an med tanke på förlossningen, men kroppen ville tydligen annorlunda)

Nej du, har inte skickat min hosta till dej. Den har jag tyvärr kvar själv. Efter Stockholmstrippen påspädd med feber och halsont... Krya på dej och var försiktig när du hostar så inte musklerna går sönder, det är inte skönt!

Så det kan gå ;) vi kommer bli väldigt försiktiga nu efter förlossningen för hade vi slarvat tidigare så hade vi haft ett helt gäng med ungar. Ibland är det tur att man inte vet hur fertil man är. Våran lilla juli-bebis blir ju som det ser ut en maj-bebis :)

Michellan95 + doris

Jag är rädd för att vår preventivmedelsbäbis kommer att bli en f ö r b envis jäkel. Hon har ju ändå visat på en viss målmedvetenhet igenom att förbigå skydd och se till att bli till. Så ja, avhållsamhet fram till klimakteriet kan bli planen :crazy:.

Måste kännas snopet med ett preventivmedelbarn eftersom man skyddar sig i tron om att man inte ska bli gravid. Jag själv har inte ätit p-piller på 3 år så sedan dess så har vi använt kondom om kört utan på de s.k. säkra perioderna (känner av min ägglossning jätte tydligt) så hade det blivit barn så hade man ju inte blivit så snopen.

Haha, nä så farligt blir det kanske inte med husvagn. Vi får ju bo kvar i lägenheten om vi vill, men då får vi dras med:
- att byggarna är här 7-16 i en månad.
- att springa 4 våningar ner för att kissa.
- att duscha i källaren i bostadsrättshuset bredvid.

Därför kommer vi bo på mammas och pappas tomt i deras husvagn. Vi kan ju bo inne hos dom också, men vi ville bo där ute hellre, då det är lite större utrymme än deras gästrum. Dock kommer vi äta, duscha och nyttja toan inne hos dem. Hellre det liksom känner jag, än att bo i lägenheten :D

Bara hoppas att byggarna håller tidsschemat och att vår lilla bebis håller sig inne tills vi kan flytta tillbaks !

Jo, sambon bara skrattade åt mig när jag ringde upp honom på jobbet och sa att mina bröst kändes stora. Men det var svårt att ta fel på hans min när han kom hem :p.

Fy fanken… Jag börjar bli mäkta nervös och dagarna försvinner i skrämmande snabb takt. Men det blir ingen bebis denna vecka eller nästa vecka för det har jag bestämt ;). Nu skriver jag PM och nästa vecka har jag redovisning. Hoppas bara att bebisen håller med mig.

endera det, eller att sterilisera sig...

Nu skall man ju inte säga så.. Men det är dags att prova något annat prev.medel efter förlossning.. Spiral kanske?

Urg.... Jag hade spiral innan och det är bland det värsta jag har varit med om!! För det första hade de bekymmer med att sätta in den, de niper ju tag med en tång om livmodertappen, dock var min svår att greppa så de slant ett par gånger. Dessutom tyckte jag det överlag gjorde rysligt ont att sätta in den.
Sedan att ha den insatt var också ett bekymmer; läskiga flytningar och konstig mens typ hela tiden i ett år.
Ett år senare så avtog det och blev någorlunda bra, hade den sammanlagt i 2 år och det var en fröjd att bli av med skiten sen :D

Det finns ju de som är skitnöjda med sin spiral, dock är inte jag en av dem ;)

Haha, jag är en av dem som var skitnöjd! ;) Eller ja, nöjd och nöjd - det visade sig att den låga hormonhalten pajade min sexlust, så jag tål nog helt enkelt inte hormoner. När Räkan är ute och det är dags för efterkontroll, då åker en kopparspiral in. :D

*kl*
Jag tror jag seriöst blir tokig snart! :crazy: Jag vet inte om det är så att Räkan är på väg längre ner i bäckenet, om hen ligger och trycker eller om det är ligamentsmärta (även om det inte känns som det) men jag har galet ont på vänster sida mot höftbenet, nere vid blygdbenet liksom. :cry: Förvärkar är det i alla fall inte, men det är aspissigt att ha ont. En varm dusch hjälpte under tiden, men nu är det tillbaka. Får nog prova med vetekudden, även om jag gärna är vaken och kikar på OS så vill jag ändå kunna slappna av lite. :D

Jag hade spiral fram tills ett halvår innan vi bestämde oss för bebbe, då gick jag över på minipiller. Kände inte när de satte in den, hade ingen eller väldigt lite mens och kände inget när de tog ur den. En ny åker in så fort jag får efter förlossningen. Tänkte ni skulle få en lycklig spiralhistoria oxå ;)

*kl*

Ikväll var det vattengympapremiär för min del.

Det var bra, jag gillart! :p

Varm bassäng! Gympan i sig var inge tung direkt mer skön med lite rörelse och framförallt känna sig lätt.

Frukt paus

Avslappningsövningar dels på två och dels själv med flytpinnar.

Det är en förossningsförberedelse del, den var riktigt bra. Man fick dels prata med BM om vad som faktiskt händer när man kommer in på förlossningen.
Vi pratade om andning och mental inställning. Det var kul att träffa andra gravida i samma vecka och prata lite.

Vi fick även massage på slutet när det var avslappning.

aj aj.. Inte bra att höra.. Jag vill ju bara höra gott om spiraler nu, eftersom inget annat funkar. Och jag skall INTE INTE INTE ha fler barn efter denna skrutt.

tack :)

Fler sådana historier vill jag höra!!!

Funderar ju på kopparspiral. Får se hur det blir sen.

Vet vad du menar med smärtan vid blygbenet, så jag har, fast jag har på båda sidorna o mitt på blygbenet..När bm kollade mitt SF i veckan gjorde det gaanska ont:crazy:
Det hjälper med värme, vetekudden är att rekommendera, och att vara noga med att sätta båda benen i golvet när du ska resa dej osv..

Igår var jag igång som tusan hela dagen, när vi var på Ikea på kvällen hade jag så ont så jag var tvungen att hålla upp magen när jag givk, för trycket mot bäcknet var enooormt...fötterna var rätt svullna på kvällen med..bättre idag dock, men fortfarnde fogkänningar..

*kl*

Ikväll var det vattengympapremiär för min del.

Det var bra, jag gillart! :p

Varm bassäng! Gympan i sig var inge tung direkt mer skön med lite rörelse och framförallt känna sig lätt.

Frukt paus

Avslappningsövningar dels på två och dels själv med flytpinnar.

Det är en förossningsförberedelse del, den var riktigt bra. Man fick dels prata med BM om vad som faktiskt händer när man kommer in på förlossningen.
Vi pratade om andning och mental inställning. Det var kul att träffa andra gravida i samma vecka och prata lite.

Vi fick även massage på slutet när det var avslappning.

Låter som du varit på aquamama?;)

Själv blev jag rätt full i fniss när man skulle leka förlossning genom att sprattla med benen, men du kanske har mer självkontroll än jag. Jag fick associationer till såna där ramslekar man lekte på dagis, med rörelser till, och hade oerhört svårt att ta det på allvar. :D

Och jag håller med om att gympan inte är mycket till gympa, man får maxa allting om man ska få nån träningseffekt. Men jag gissar att de flesta inte är där för träningens skull (om jag ska döma av med vilken låg energinivå de andra "gympade").

Just den övningen såg jag nog mer som en träningssak, man blev ordentligt trött. Tyckte ifs att hon gjorde ett bra pedagogiskt upplägg runtom förloppet av en förlossning.

Jag tror att denna tid är bra för mig att verkligen ta mig tid att reflektera och tänka på förlossningen. Jag gör det inte i min egen vardag. En mental uppladdning så att säga.

Jag är dock i den fasen när jag enl alla böcker borde börja tänka runtom förlossningen så jag är väl extra mottaglig :p

Kl

Måste bara fråga, under vilken period har ni känt som mest rörelser från bebisen? Tycker nämligen att rörelserna från Liten har avtagit den senaste veckan. Jag har känt att det rör sig, annars hade jag blivit väldigt orolig. Men funderade på om Liten där inne börjar bli större och därför rör sig mindre/på ett annat vis eftersom platsen inte är lika stor längre, tänker jag rätt eller jag är inne på helt fel spår? Är ju dock bara i vecka 27..

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 858
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar