Sv: Vårmammor 2010 del 15
Alltså det är ju det som är problemet.... Hittills så har Timmyn varit bäst, men den har 4 fasta hjul (kanon på landet, speciellt när man har ena handen upptagen med diverse hinkar, dunkar hästmojjänger överlag...) men gud så trist det är i stan. Den är framåtvänd, vilket har gjort att vi inte ville ha den till Vera. Så därför blev det en Fun till henne. Men den är tung, att köra och att lyfta. Jag stör mig på att att här på landet är inte vägarna raka, utan sluttar gärna lite ut mot diket. Det gör att jag hela tiden får parera vagnen.
Så en kombination av dessa hade varit kanon.
Jag hade snöat in på en Baby Jogger city mini som Zazzarazz skriver om, men efter att ha provkört den så går den bort. Den kändes plastig och framhjulen wobblade. Detta skulle försvinna när vagnen var inkörd enligt försäljaren (alltså wobblandet
). När jag körde den tom så hade den tendenser till att välta om man svängde för fort
. Den har i o f ett väldigt bra pris i USA
Swiften kändes kanon, men det är fortfarande en för "stor" vagn att ha som extravagn som ligger i bilen. Vi tenderar att ta med oss massor av grejer oavsett vad vi ska göra, så ju mindre desto bättre.
Men jag tror jag har hittat en vinnare, kanske, hmm...
En Babyhome Emotion Xtreet
Mått:: L84 x H100 x D46 cm
Mått ihopfälld: L70 x H27 x D46 cm
Den var skön att köra och extremt lättkörd. Både Alice och Vera satt bra i den. Endast framåtvänd, men det hade jag räknat med. Nu är det bara övertalningskampanj och ett beslut från mig kvar