Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

Tips är att ha tabbar uppe istället. Äpple+t så får du upp tabbar :)

Ja tabbar uppe går jättebra, bara jag lätt kan skifta mellan mina rutor. Men vad menar du med äpple+t? Hittar inget äpple, vadå som jag ska trycka på? Oj, vad jag inte kan så mycket känner jag :D

Mm jag är ruggit avis på min systers och Armani__s mcbook. Nu startar jag bara min minipc när jag måste betala räkningarna. Vill slänga den i väggen innan den ens startat. Seg maskin :p det är tur att jag har iPonen!

Alltså det är ju det som är problemet.... Hittills så har Timmyn varit bäst, men den har 4 fasta hjul (kanon på landet, speciellt när man har ena handen upptagen med diverse hinkar, dunkar hästmojjänger överlag...) men gud så trist det är i stan. Den är framåtvänd, vilket har gjort att vi inte ville ha den till Vera. Så därför blev det en Fun till henne. Men den är tung, att köra och att lyfta. Jag stör mig på att att här på landet är inte vägarna raka, utan sluttar gärna lite ut mot diket. Det gör att jag hela tiden får parera vagnen.
Så en kombination av dessa hade varit kanon.

Jag hade snöat in på en Baby Jogger city mini som Zazzarazz skriver om, men efter att ha provkört den så går den bort. Den kändes plastig och framhjulen wobblade. Detta skulle försvinna när vagnen var inkörd enligt försäljaren (alltså wobblandet ;)). När jag körde den tom så hade den tendenser till att välta om man svängde för fort :crazy:. Den har i o f ett väldigt bra pris i USA :angel:

Swiften kändes kanon, men det är fortfarande en för "stor" vagn att ha som extravagn som ligger i bilen. Vi tenderar att ta med oss massor av grejer oavsett vad vi ska göra, så ju mindre desto bättre.

Men jag tror jag har hittat en vinnare, kanske, hmm...
En Babyhome Emotion Xtreet
4312-4-xtreet_green.jpg

Mått:: L84 x H100 x D46 cm
Mått ihopfälld: L70 x H27 x D46 cm

Den var skön att köra och extremt lättkörd. Både Alice och Vera satt bra i den. Endast framåtvänd, men det hade jag räknat med. Nu är det bara övertalningskampanj och ett beslut från mig kvar :angel:

Är den lika lätt å fälla ihop som babyjoggern? Kostar?

Har vänner som har bj och älskar den. Upplever inte de problemen du nämner. Var kan man köpa den till bra pris i US? PMa gärna mig :)

Nej den är inte lika enkel att fälla ihop, där är Bj outstanding!
Den ligger på 2800:-

Vad jag har förstått så kan man inte få Minin fraktat till Sverige från USA, min man skulle få ta med den hem från sin jobbresa. Men jag Pmar dig!

Den går tydligen att fåtag på billigt från england. En bekant har nyss fått hem sin Bj och är toknöjd! Vet dock inte vilken sida men kan fråga om intresset finns! :)

Jo, men när jag sökte runt så var USA billigast. Runt 1200:- mot Svenska priset 3000- 3500:-
I England finns en variant som heter city Micro, som är ännu mindre. Jag blev lite lurad av den....

Ja det ska bli spännande att lära sig den här lilla vita ;)
Tycker väldigt mycket om min "stora" laptop också, men denna ska bli nimmare att ha med sig när jag ska iväg till skolan i höst har jag tänkt :D

Och vilken har vart bäst då? :)

Vad bra att du skrev det där om UJ:n, vi har vart på väg att köpa en sån. Men inte kul om den inte går in där bak.

Vår Teutonia Spirit har gått sönder. Sambon var ute med tre hundar och Iggy i vagnen när framhjulet lossnade :eek: så han fick köra på två hjul hem. Hände inte det någon annan här inne också?

Nu vet jag inte riktigt hur vi ska göra, om vi ska köpa en ny "riktig" vagn eller en sittvagn. Vill helst ha en trehjulig vagn då jag tycker de är smidigare att köra med en hand. Har oftast tre hundar i den andra nämligen. Vad finns det för tre-hjuliga vagnar? Jag kommer bara på Teutonia S3 och UJ just nu....

Easy Walker Sky skall enligt ÅF vara 86 cm lång ihopfälld, 65 cm bred, 32 på höjden och väga 10 kg. Är VÄLDIGT lik UJ!

Easy Walker Sky skall enligt ÅF vara 86 cm lång ihopfälld, 65 cm bred, 32 på höjden och väga 10 kg. Är VÄLDIGT lik UJ!

Oj ja den var ju riktigt lik UJ'n. ATTANS att min sambo förbjuder mig att byta van till Milton, det lovade jag när vi (jag!) köpte UJ'n. Är så himla besviken över att den inte går in på längden i bilen, men det hade ju den vagnen gjort :idea:

Typiskt, men eftersom den är så lik kanske du kan byta i smyg :idea::angel::D
En EW av nåt slag står då högst på min önskelista!

kn tar sista:

Gah nu förstår jag de som klagar över att barnen blir matade med bullar i tid o otid. I min naivitet så trodde jag det gällde en liten bullkant här eller en sked glass där. Icke, nu har jag slutligen stött på den släkting som har uhm helt andra idéer än vad jag har och som försöker ignorera mig. Trodde inte det existerade personer som tänkte att en ettåring klarar äta hela bullar, glassar och tårtbitar.

A har gnagt i sig salta pinnar efter att jag sagt att han inte alls får och förklarat varför. -salt + att jag är rädd att han ska ramla med pinnen. Eftersom han fick en oliv (i bitar) av mig ignorerades jag totalt, jag gick ut ur rummet och när jag kom tillbaka hade jag en unge som är helt galen i salta pinnar. Han skriker i högan sky, nåja vi har dem aldrig hemma och jag behövde bara tillbringa två dagar med att bita av saltkristallerna innan han fick dem i alla fall.

Vann striden om den dagliga glassen i alla fall... (typ kornetto till en 1-2 åring, det är vad, två dagars kalorier? överdriver såklart men ändå) däremot var h tvungen att testa mitt påstående att 2 åringen kunde äta glass framför A utan problem genom att dela ut glass till halva bordet och gnaska det mitt framför nosen på honom bara för att visa att jag hade fel. Eftersom jag inte åt någon själv klarade jag mig undan med att ge en bit av min leverpastejmacka :cool: vid illtjutet som kom.

Nog med gnäll, hejsan :laugh: hoppas ni har haft en bra sommar så långt!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
996
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 184
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar