Sv: Vårmammor 2010 del 15
Åhhh bara måste få gnälla lite....
Vi har precis sålt våran nya bil. Vi sålde tillbaka den till handlaren förra veckan. Detta för att vi var inte riktigt nöjda med den (gubben är ju BMW-fantast) och en subaru kan aldrig bli det... Då vi fått igång min gamla trotjänare som gått 44' (det var en del småsaker, men ny är det bytt) Den gick igenom besiktningen utan en anmärkning! Vi har alltså köpt grejjer för närmare 10' inkl nya sommardäck.
Eftersom jag ska plugga så skulle inte våran ekonomi klara av det lånet vi hade kvar på nya bilen så det var det som var avgörande till att vi sålde den.
Så skulle jag åka och jobba nat här i söndags och bilskrället startar inte
Min man höll på hela dagen i går och försökte få igång den. Han är bra på att mecka, så var det något enkelt hade han hittat det. Men nej då. inget alls. Så nu har vi två alternativ om kan vara trasigt, antingen någon sensor, eller dieselpumpen.
Så då skulle vi testa ifall det var någon sensor (visade inget på datorn när han kollade av felkoder vilket de borde göra) för att testa detta så skulle vi bogsera igång den, då detta fungerade sist den sensorn var trasig. Men då hittar vi inte bogserlinan, den ligger kvar i bilen vi sålde
Ifall det är pumpen som är trasig kostar en ny ca 15' och en på skroten 4' och den är tydligen knepig att byta. Suck
Bilen har ett värde av kanske 10'
Jag som ska åka och jobba kommer behöva gå 5 km till stationen för att ta tåget som går en gång i timmen. kommer komma nästan en timme för tidigt bara för det. Plus att jag har med mig S då min man ska hämta henne utanför mitt jobb då han jobbar.
Dessutm ska jag tävla på lördag, detta är enda bilen vi har med dragkrok
vår andra bil har ingen krok. Men det är kanske lättare att ordna, jag får fråga grannen ifall de skulle kunna låna ut sin dragbil över dagen.
Så nu är frågan, ifall det är pumpen, är det värt att fixa???? eller ska vi köpa en "ny" bättre beg bil. Såg en som kostade 59' som vi skulle kunna tänka oss. Helst hade vi nelat spara ihop och köpt en 4x4 men vi behöver två bilar och vi har förlorat närmare 150' på att vi köpte subarun och sålde den efter ett år. Så hela kontantinsatsen som vi sparat tilli 4 år är borta
Vi hade kunna köpt en beg BMW som vi tänkt från början. Men gubben hade läst att Subarun skulle vara så bra så han ville ha en.
sorry för långt gnällinlägg men det känns bara skit.