Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

Speciellt med min lyxdisktrasa! Får se till att jag har inhandlat en sådan till en träff i höst så att ni får se den :p

Den måste bara finnas på plats då! :D Jag är faktiskt riktigt nyfiken på den, helt ärligt alltså! :laugh:

Väldans fint golv ni har! Vi har nästan, nästan precis likadant i vårt vardagsrum och biorum. ;)

Du kanske har skrivit det förut, men jag har missat det, vad ska ni ha för luckor? :)

*kl*

Måste bara få säga att Henrik zetterberg och Robinson-Emma var inne och handlade på jobbet i fredags. Typiskt att jag var ledig ;)

Det är oxå lagom kul att höra hur de skriker utanför att de hatar oss...
Danne smsade hyresvärden vid 23 när han kom hem och då gick de in iaf.
När han klev ur bilen blev han mött av en skällande rottis, med frågan "är du hundrädd?" när han svarade nej säger ägaren (grannens kompis) "spring o hälsa" :crazy:
Mikaela är ännu pigg och leker för fullt... vi som äntligen fått henne att sova klokt även om just nattningarna är knepiga!

Jag har precis varit och impuls-shoppat en Urban Jungle, hmm det var ju en resevagn vi skulle ha....
Men gud vad lång vagnen är ihopfälld, jag fick lägga den på bredden i bilen. Är Urban Jungles 2010 också långa?

Lutar åt att vi säljer den vidare, med den var så lättkörd och vägde pyttelite fast den var stor som ett hus!:o

Den måste bara finnas på plats då! :D Jag är faktiskt riktigt nyfiken på den, helt ärligt alltså! :laugh:

Haha, ja jag ska se tilll att den finns på plats ;)

Väldans fint golv ni har! Vi har nästan, nästan precis likadant i vårt vardagsrum och biorum. ;)

Du kanske har skrivit det förut, men jag har missat det, vad ska ni ha för luckor? :)

Väldigt nöjda med golvet, blev lika bra som jag hade tänkt det ;) Vi ska ha Ikeas lidingö med svarta handtag och svart bänkskiva.

Det är oxå lagom kul att höra hur de skriker utanför att de hatar oss...
Danne smsade hyresvärden vid 23 när han kom hem och då gick de in iaf.
När han klev ur bilen blev han mött av en skällande rottis, med frågan "är du hundrädd?" när han svarade nej säger ägaren (grannens kompis) "spring o hälsa" :crazy:
Mikaela är ännu pigg och leker för fullt... vi som äntligen fått henne att sova klokt även om just nattningarna är knepiga!

Men varför står de utanför och skriker att de hatar er? :crazy: vad skönt att ni ska få flytta därifrån!

Har ni köpt Swift modellen eller den vanliga terrainvagnen? Vi har ju terrain hemma och den är verkligen lååång, jag fick precis in den på längden i vår bil, men brukade binda upp den mot ryggstödet istället för att hundarna skulle få plats bättre. Det slutade ju med att vi köpte en Swift för att bara kunna slänga in den i bilen och så blev den andra gårdsvagn. :)

Troligen för att vi inte passar in då vi nog är de enda som klagat till hyresvärden Ang lite olika saker vad gäller just dessa personer...

Hur lång är Swiften ihopfälld? Jag älskar vår UJ, förutom just det att den är enorm ihopfälld och vår hund alltid får sitta i sätet på grund av detta, vilket inte är okej.. Trodde det skulle gå när vi bytte bil, men icke, fattas ungefär fem cm, dumma vagn ;)

Det är Urban Jungle-modellen, alltså inte lillebror swift eller storebror terrain ;).
Men som det känns nu så är det kanske en sådan vi borde ha. För jag vägrar att ha vagnen på bredden i bilen. Jag vill kunna få med mig 2 vagnar ibland och det blir omöjligt.
Blir swiften kortare hopfälld? Jag tror att det saknas 5 cm som för Armani_

Sitter "bumberbaren" lika högt på swift? Det känns som om Vera måste kika över den för att kolla sig omkring.

Åhhh bara måste få gnälla lite....

Vi har precis sålt våran nya bil. Vi sålde tillbaka den till handlaren förra veckan. Detta för att vi var inte riktigt nöjda med den (gubben är ju BMW-fantast) och en subaru kan aldrig bli det... Då vi fått igång min gamla trotjänare som gått 44' (det var en del småsaker, men ny är det bytt) Den gick igenom besiktningen utan en anmärkning! Vi har alltså köpt grejjer för närmare 10' inkl nya sommardäck.
Eftersom jag ska plugga så skulle inte våran ekonomi klara av det lånet vi hade kvar på nya bilen så det var det som var avgörande till att vi sålde den.

Så skulle jag åka och jobba nat här i söndags och bilskrället startar inte :( Min man höll på hela dagen i går och försökte få igång den. Han är bra på att mecka, så var det något enkelt hade han hittat det. Men nej då. inget alls. Så nu har vi två alternativ om kan vara trasigt, antingen någon sensor, eller dieselpumpen.
Så då skulle vi testa ifall det var någon sensor (visade inget på datorn när han kollade av felkoder vilket de borde göra) för att testa detta så skulle vi bogsera igång den, då detta fungerade sist den sensorn var trasig. Men då hittar vi inte bogserlinan, den ligger kvar i bilen vi sålde :(
Ifall det är pumpen som är trasig kostar en ny ca 15' och en på skroten 4' och den är tydligen knepig att byta. Suck :( Bilen har ett värde av kanske 10'

Jag som ska åka och jobba kommer behöva gå 5 km till stationen för att ta tåget som går en gång i timmen. kommer komma nästan en timme för tidigt bara för det. Plus att jag har med mig S då min man ska hämta henne utanför mitt jobb då han jobbar.
Dessutm ska jag tävla på lördag, detta är enda bilen vi har med dragkrok :( vår andra bil har ingen krok. Men det är kanske lättare att ordna, jag får fråga grannen ifall de skulle kunna låna ut sin dragbil över dagen.

Så nu är frågan, ifall det är pumpen, är det värt att fixa???? eller ska vi köpa en "ny" bättre beg bil. Såg en som kostade 59' som vi skulle kunna tänka oss. Helst hade vi nelat spara ihop och köpt en 4x4 men vi behöver två bilar och vi har förlorat närmare 150' på att vi köpte subarun och sålde den efter ett år. Så hela kontantinsatsen som vi sparat tilli 4 år är borta :cry: Vi hade kunna köpt en beg BMW som vi tänkt från början. Men gubben hade läst att Subarun skulle vara så bra så han ville ha en.

sorry för långt gnällinlägg men det känns bara skit.

Orkade inte vänta på Lottch :D så jag googlade.

Swiften blir 96,5 cm när den är hopfälld. Vilket jag tycker är i längsta laget...
59cm bred är vagnen.

Ahaa, ja det var ju också ganska långt. Hur lång blir den vanliga, kommer inte ihåg det sen jag mätte och jag orkar inte googla ;)

Haha, skönt, då behöver jag inte mäta. Stod med tumstocken i handen och skulle just till att fälla ihop vagnen när jag tog en paus och läste klart vad ni skrivit.

Jag uppfattar inte bumperbaren som hög på swiften, snarare tvärtom. Jag har verkligen ingenting att gnälla på förutom på storleken när vagnarna är ihopfällda. Vi är supernöjda med våra vagnar. :) sen så är jag glad för att vi valde den bilen vi valde, annars hade vi aldrig fått plats med allt. :p

Tänkte på dig och din riskerade häromdagen :D Fick en så fin diskutera av en vän för ett tag sedan och tänkte att nu ska jag göra som du och ha en ful-trasa också. Jo visst, sambon missade den detaljen och använder endast den fina eftersom den hänger framme ;) Hur konar man dem, alltså hur länge ska den koka för att bli fin igen?

Hahaha, vilket roligt inlägg! Jag fick läsa första meningen flera gånger, men sen förstod jag och då var resten inga problem :p Kanske ska tillägga att jag är seg som bara den idag, så jäkla trött! Fattar inte varför, sambon har tagit natten och jag har redan sovit middag. Hoppas jag kommer igång snart, det är ju sol ute!

Vad ska ni andra göra idag? Vi har inga planer annat än stallet en sväng sen. Kanske att vi tar oss ut och plocka lite blåbär, men vi får se om jag kan komma igång först.

MEN HERREGUD vilket konstigt inlägg jag skrev :rofl: :rofl: :rofl: Den där iPhonen alltså, skyller allt på den :D
Översättning:
riskerade är alltså disktrasa
diskuterade är också disktrasa
konar är kokar

Så tokigt det kan bli!
/Fanny, som nu slog alla rekord i iPhone-felstavning :rofl:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 024
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023