Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

104 cm får jag fram på nätet.

Gah, jag blir galen på vagnar. Min man påstår att jag är en vagnoholik.... Senaste är att jag önskar att han tar med en vagn hem från USA när han är där på jobb (lite som straff från min sida :devil:).

Hittills har vi (läs jag) testat:
Emmaljunga classic
Graco Mirage 2 st
Teutonia Timmy
Teutonia Fun
Carena Double Swing
Mountain Buggy Urban jungle

Detta på två barn och 3 1/2 år och jag fattar inte vad han menar :angel:

Tänkte på dig och din riskerade häromdagen :D Fick en så fin diskutera av en vän för ett tag sedan och tänkte att nu ska jag göra som du och ha en ful-trasa också. Jo visst, sambon missade den detaljen och använder endast den fina eftersom den hänger framme ;) Hur konar man dem, alltså hur länge ska den koka för att bli fin igen?

MEN HERREGUD vilket konstigt inlägg jag skrev Den där iPhonen alltså, skyller allt på den
Översättning:
riskerade är alltså disktrasa
diskuterade är också disktrasa
konar är kokar

Så tokigt det kan bli!
/Fanny, som nu slog alla rekord i iPhone-felstavning :rofl:

:rofl::bow::rofl:

Tvättmaskinen, min vän, tvättmaskinen :idea:

kl
Bellan vaknade 7 imorse och hjälpte mig att skruva kökstommar. När stommarna (ja jag har iofs några kvar) var klara åkte vi och inhandlade ett nytt eksemtäcke till Devlin som har haft sönder sitt i molekyler (blivit rädd för något och dragit rakt igenom ett buskage) och sedan en sväng på IKEA. Eftersom jag tyckte Isabella verkade pigg så åkte vi även till pappan och åt lunch med honom, hmm det var inte så smart. Ett övertrött litet barn somnade precis ute i vagnen :crazy:
Fick ett sms från M att vi kommer få springa några varv runt byn med henne sen så hon blir trött i kväll och somnar ;)

Eftermiddagen tillbringade vi på ett friluftsmuseum här i stan, där vi hade bestämt träff med våra vänner från Umeå som är hemma och hälsar på. Vi har tittat på getter och kaniner och gamla bygnader. Och ätit glass. :angel: Det var riktigt trevligt, för vi har inte träffat dom sen vårt bröllop för snart ett år sedan. Naturligtvis drog ett rejält regnväder förbi, så vi blev alldeles dyngsura. :crazy:

Nu på kvällen har vi haft en hyperaktiv unge som sprungit runt och varit helgalen. :cool: Fast han var lite rolig, för jag pussade på hans pappa och då tog han efter och sprang fram till oss och gav oss pussar på munnen! :love: Nu har han precis softat till i pappas famn och det är dags för välling och sängen alldeles snart.

Jo, jag beställde Formfix-kudden osedd idag också, så nu håller jag tummarna för att den är så bra som jag tror. :laugh:

Tänkte på dig och din riskerade häromdagen :D Fick en så fin diskutera av en vän för ett tag sedan och tänkte att nu ska jag göra som du och ha en ful-trasa också. Jo visst, sambon missade den detaljen och använder endast den fina eftersom den hänger framme ;) Hur konar man dem, alltså hur länge ska den koka för att bli fin igen?
Det är tur att alla vi andra (nästan) också har iPhones så vi vet varför det blir så konstigt ibland! ;)

Det är tur att alla vi andra (nästan) också har iPhones så vi vet varför det blir så konstigt ibland! ;)

Hahaha, ja det är en himla tur :D

Måste fråga er andra, är det någon som har en macbook? Har precis varit och införskaffat en liten vit sak :banana: Men alltså, hur fasen får jag internet-rutan så att den täcker hela skärmen? På en vanlig dator är där ju förstoringssak uppe i högra hörnet, men det finns ingen sådan hör och jag vet inte var den finns, för visst borde det gå att förstora den??

Trist med regnet! Här har det varit kalasväder hela dagen faktiskt och ser ut att bli fint imorgon med. Vad sött det lät med pussarna! M gillar när vi pussas och vill gärna pussas med vidöppen mun och en lätt touch av blöt tunga. Lätt slibbigt, men älskvärt ;)

Hoppas formfixen är så bra som du hoppas!

Vi hade en konstig sömndag idag, blev knappt någon dagssömn alls och nu vid 19 formligen stupade hon i säng! Hoppas hon sover bra i natt. Själv sitter jag ensam på verandan med en iskall cider och njuuuter! Det såg ut att bli fint här imorgon också och då blir det nog stranden :)

Hehe så gör Milton också. Så om han inte vill pussas så kan man luras med honom genom att vi föräldrar pussas för då ska man minsann pussa oss båda två! Hihi!

Han har precis lärt sig att stänga munnen när man pussas. Innan va det öppet och gärna lite tunga med. :D

Hoppas kudden är bra. Jag vet inte ens hur den ser ut, får googla när jag skriva klart här. :)

Åh, vad gott det skulle vara med en kall cider... :crazy: Jag brukar verkligen inte längta efter alkohol, men bara för att jag inte får dricka nåt nu så kan jag bli jättesugen på cider och bacardi breezer och sånt. Men jag brukar köpa en schweppes och låtsas att det är breezer. :D

104 cm får jag fram på nätet.

Gah, jag blir galen på vagnar. Min man påstår att jag är en vagnoholik.... Senaste är att jag önskar att han tar med en vagn hem från USA när han är där på jobb (lite som straff från min sida :devil:).

Hittills har vi (läs jag) testat:
Emmaljunga classic
Graco Mirage 2 st
Teutonia Timmy
Teutonia Fun
Carena Double Swing
Mountain Buggy Urban jungle

Detta på två barn och 3 1/2 år och jag fattar inte vad han menar :angel:

Och vilken har vart bäst då? :)

Vad bra att du skrev det där om UJ:n, vi har vart på väg att köpa en sån. Men inte kul om den inte går in där bak.

Vår Teutonia Spirit har gått sönder. Sambon var ute med tre hundar och Iggy i vagnen när framhjulet lossnade :eek: så han fick köra på två hjul hem. Hände inte det någon annan här inne också?

Nu vet jag inte riktigt hur vi ska göra, om vi ska köpa en ny "riktig" vagn eller en sittvagn. Vill helst ha en trehjulig vagn då jag tycker de är smidigare att köra med en hand. Har oftast tre hundar i den andra nämligen. Vad finns det för tre-hjuliga vagnar? Jag kommer bara på Teutonia S3 och UJ just nu....

Ja den såg verkligen tjock och gosig ut! Fast den är också sådär hästskoformad som jag inte riktigt kommer överens med. Tror min gravidkudde kommer passa mig bra. Kan lägga den dubbelt dessutom så blir den extra hög och då borde väll bebis nå upp till brösten utan att jag ska behöva lyfta. Undra om man ska ta med sig den till bb så man slipper spänna hela ryggen första dygnet när det ska ammas non-stop. Men känns lite bökigt kanske. Får boa ner mig i amningsfotöljerna dom har ist kanske.

Det hände mig. Men det var inget trasigt, utan bara att klicka dit hjulet igen. Förmodligen hade den röda knappen blivit lite intryckt mot marken eller golvet i bilen när den varit ihopfälld. Dom där gumiplupparna som sitter bredvid och ska skydda lite hade trillat bort.

Phil & teds finns också. Den är trehjulig och finns i några olika modeller.
En vagn med fyra hjul fast dom två fram är svängbara då? Våran El är supersmidig att köra med en hand. Inte så tung att hålla på raktspår heller som jag tycker 3hjuliga vagnar är.

Det är en ren chansning, svindyr var den ju också... :crazy: Funkar den inte till amning får väl Vilgot och Valter leka med den sen. :laugh:

Jag berättade förresten för min kompis idag att jag vill att lillbebisen ska heta Valter. Hon blev alldeles till sig och sa att det var hennes favoritnamn och att hennes man vägrade låta sonen heta det. Vad är det för hemskt med Valter egentligen? :confused: Maken har en ingenjör med tyskt efternamn som heter Valter på hans jobb, tror han assosierar namnet med honom. :p

Apropå BB, har du nån plan för hur länge du ska vara där och andra praktiska detaljer ang Milton? Vi har inte pratat om det, men jag har funderat lite för mig själv. Förra gången stannade vi över natten eftersom V föddes på eftermiddagen, men vi hade lika gärna kunnat åka hem efter 6 timmar. Den här gången känns det faktiskt lite lockande att stanna nån natt extra bara för att få lite lugn och ro. :o Det blir väl kaos när man kommer hem...

Armani__ du drar nere det nedre högra hörnet!! Frågade min syster som har en sån. :) hoppas det funkar!

Milton föddes på natten men vi landade inte på bb förens kl 10 på fm efter inskrivning och utskrivning från 33:an. Så då stannade vi en natt efter det sen. Men åkte hem såfort läkarkollen va gjord på fm. Jag trivdes inte alls på bb. Ville bara hem till min säng och egen toa och avlastning så man kunde få kissa utan att M började gnälla. Den här gången stannar jag gärna bara 6h och sen få åka hem. Det får blir mkt hemma. Sambon är ju iaf hemma och kan busa med M. Dessutom så kommer jag längta ihjäl mig efter M misstänker jag. Slipper vi ha så mkt barnvakt också.

Vi ska köpa en babyjogger mini så fort vi sålt EL. Sjuuuuuuuukt smidig och det finns ingen anledning till större vagn har vi kommit fram till. Eftersom vi mest åker bil i vilket fall :)

Armani__ du drar nere det nedre högra hörnet!! Frågade min syster som har en sån. :) hoppas det funkar!

Skulle du vilja höra med henne om hur man kan ha flera internet-rutor uppe samtidigt? Har alltid minst tre rutor uppe på vanliga laptopen, men här får jag inte rätt på det..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 023
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar