Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

Vi känner nog ganska lika verkar det som. Jag har inte råkat ut för så många (förutom svärmor) som tagit mig på magen, men alla dessa kommentarer! Precis som att jag inte ser själv att magen växer?! :confused: Det är mycket mycket värre den här gången eftersom jag vet vad som väntar. Och den här (ursäkta) jävla årstiden!! Jag ääälskar sommaren och vill njuta av den precis som vanligt och inte se ut som ett hängbukssvin... :grin: Det är liksom lättare att dölja magen under tjocka tröjor på vintern än nu. Fast jag får väl helt enkelt tänka framåt. Nästa sommar kommer jag att vara skitdnygg och i toppform eftersom jag tränar till halvmaran då. ;)

Vilket skumt väder det är idag! Jag sitter i utesoffan och svettas/bränner mig på ena sidan och fryser på andra sidan eftersom det blåser. Satt nyss under parasollet men då frös jag. Hmm... Undra vart jag ska sitta för att det ska bli lagom. Vilgot är med sin pappa och hälsar på farmor och farfar igen, så det är därför jag har tid att sitta och slappa bara. :bow:

Hur svårt kan det förresten vara på en skala att få upp och sätta tillbaka ett tanklock?! :eek: Typ 1 kan man tycka, men det är banne mig helt omöjligt på vår lilla bil. Har bara tankat den en gång förut och när jag väl fick upp locket satt nyckeln kvar och det var omöjligt att varken få ur nyckeln eller skruva tillbaka locket. I ren panik (kö bakom) slet jag loss nyckeln och körde hem utan tanklock. Idag var jag tvungen att tanka, så redan på jobbet testade jag lockets funktion. Efter en del vridande fick jag loss det, men inte tillbaka det. Har provat massor av gånger och även ringt maken och varit förbannad men det går verkligen inte!! Det bara snurrar. Det som stör mig allra mest är att jag är verkligen inte oteknisk, men det är maken och han kan tydligen hantera tanklocket utan problem. :grin: När han kommer hem får han minsan visa hur man gör, för det här går ju inte...

Det är inte så konstigt att du känner dig deppig. Jag hade nog redan gått under om jag var du. Det måste verkligen vara skitjobbigt att vara hemma ensam så länge som till 23 varje kväll. :crazy: Jag har stort behov av egentid och är så oändligt tacksam över att min man tar så stort ansvar för Vilgot. Ibland har jag nästan dåligt samvete för det. När jag var hemma lämnade jag över i princip allt när han kom hem, men nu när jag jobbar har det inte blivit tvärt om. :o

Var det inte du som skrev för några dagar sen att du fick ta alla nätter också? Det verkar iallafall vara en helt orimlig belastning på dig. Klart att du älskar Nelly mest av allt, men du behöver faktiskt vila ibland också. Finns det ingen möjlighet för dig att få någon eller några dagar + natt/nätter alldeles för dig själv? Det är så otroligt mycket värt att bara få vara utan att göra nånting. Jag sitter och bara toknjuter just nu och på fredag när de kommer hem så kommer jag att vara överlycklig för det. :love:

Du anar inte så skönt det var att läsa :bow::bow:
tack Aramani med för ditt inlägg!

Jag sitter här o känner mig som en egoist utan dess like, och så får man reda på att det inte är så ovanligt ändå att känna så! Man vill inte att nån annan ska känna så, men ni förstår vad jag menar..

Nu är hon ju duktig och sover hela nätterna för det mesta, emn så fort det är något så är det jag som går upp, vaknar av minsta lilla gny från damen, medan han inte ens vaknar om hon skriker..

Jag har ju Nelly mesta tiden, när sambon kommer hem tar han aldrig över självmant, det är om jag ska iväg till stallet bara. Annars blir det automatiskt jag som tar allt, om jag inte säger: kan du lägga henne?

Tror bara det blivit så, o när man säger annat så "har vi olika uppgifter här hemma" Vilket vi tyvärr har, (han har mest koll på ekonomin, tyvärr, jag vill vara mer insatt men han lämnar mig lite utanför o jag har väl inte varit bra på att försöka förstå. jag hade hand om ekonomin själv när jag bodde ensam så jag är inte dum i huvudet, det har "bara blivit så" här med, skamligt)
Hemmet är på mig också, men det blir inte gjort så mkt som jag vill, för jag har inte tid/ork just nu.

Just nu vill jag just det som du gör nu, bara få vara själv! Gå ut o sola, titta på tv, åka iväg o rida eller till nån vän utan någon annan i släptåg:o

Jag har tyvärr ingen att sova hos eller lämna Nellan en stund, mer än svärföräldrarna (min mamma har en hund man inte kan lita på, min pappa har för mkt grejjor för jag ska kunna slappna av när Nellan är där) och svärisarna ska ha dom andra barnbarnen i 10 dagar under Falsterboveckan då alla (utom jag för jag har ingen barnvakt) ska jobba på FHS..så dit vill jag inte lämna Nellan nu eller åka dit och få avlastning..dom är änglar och ställer upp alltid annars...

Svammel svammel..

Känns sjukt att gnälla när andra här har män som jobbar borta hela veckorna..:crazy: All eloge till er:bow:

+ Oregano

Vad snälla ni är mot folk som tar er på magen. Jag mötte en gammal klasskamrat som räckte fram handen mot magen. Jag formligen flög bakåt och fräste ur mig ”rör du så dör du”.

Det blir ju automatiskt så att man faller in i rutiner. Jag sköter ekonomin och tvätten tex medan maken sköter matning och nattning. Finns ju mer att göra hemma, men det var ett exempel. Jag tar för givet att han nattar Vilgot om han inte ber mig göra det. Så det gäller ju att säga till och tillsammans bestämma om man vill ändra på något.

Varför väcker du inte honom istället för att själv gå upp på natten? Såklart vaknar du lika mycket för det, men det är inte mer än rätt att han också får gå upp ur sängen. Det ÄR lätt att sova vidare om man vet att nån annan går upp! När Vilgot flyttade in i sitt eget rum var maken så orolig för honom att han vaknade för minsta lilla och gick in och tittade till honom. Innan sov V i sin säng på min sida och då tog ju jag automatiskt hand om honom. Nu har det faktiskt blivit så att jag omedvetet sover vidare om Vilgot ger ljud ifrån dig eftersom jag inte "behöver" gå upp. Flera gånget har maken berättat att han varit upp på natten och jag har inte hört något! :o

Nu låter det ju som att jag är en jättedålig mamma som inte gör något alls, fast riktigt så är det faktiskt inte.

Jag menade inte att du ska lämna bort Nelly, utan jag menade att hennes pappa skulle åka bort med henne så du får vara ensam. Jag vet ju inte riktigt vad ni har för problem i ert förhållande, men det kanske är himla nyttigt för honom att ha Nelly alldeles själv en helg och få känna på hur du har det varje dag?

Fast det var ju typ så jag reagerade idag. Först skämdes jag, men sen ändrade jag mig. Jag tänker inte skämmas för att jag inte accepterar att andra kommenterar min kropp. Jag kommenterar ingen annans kropp. (Eller jo, jag sa nyligen till min granne "åhh så smal och fin du är!!" :laugh: Men hon förstår precis vad jag känner)

För det första tycker jag inte alls att du låter som en dålig mamma:)

Ja, det blir ju så som du sa, han vaknar inte för att han vet att jag tar det, så är det ju! Saken är att han har ett konstigt humör när han vaknat/man tror att han vaknat. Han har varit otrevlig många många gånger när jag väckt honom i soffan tex...Egentligen tror jag inte att han skulle vara det mot N men jag har ändå den känslan någonstans att det är bättre jag tar det (så har jag kontroll)

Han kan ibland verka vaken och typ gå i sömne, är skiträdd att han ska göra nåt konstigt, typ ta upp henne och sätta henne så hon går iväg och rillar ner för trappan eller något..Han är verkligen helt väck ibland..Därför tar jag det helst själv om han inte vaknar( han har aldrig varit dum mot Nelly så det får inte misstolkas) men jag är alltid klarvaken på natten så dte är ett säkert kort..

ang och åka iväg, så är det halvplanerat att han iaf ska sova borta med henne en natt, när jag tänkte ha tjejmiddag. Men det blir inte förrän augusti tidigast..Innan dess jobbar han två veckor(alltså helgerna med) och sen har vi gemensam semsetr en ynka vecka..ajja, vi får se..

just nu är det svårt o skriva, nelly står o skriker o drar i mej så fort jag inte visar henne uppmärksamhet..suck.

Senast ändrad:

Absolut, det skulle vara jättemysigt! Selma älskar att bada! Nästa vecka är i stort sett helt tom för mig och sambon jobbar hårt. :)
O min dag underhållning (min föräldralediga kompis) har flytt till Island :mad:. Så det passar mig utmärkt. Fram tills på torsdag em e jag fri o ledig. Lite beroende på hur mycket biverkningar sprutan ger mig denna gång.

Men var det inte träff nästa vecka förresten? Vilken dag var det i s f? För ett alternativ, om vädret fortsätter att vara så här, är att vi flyttar hem den hit och helt enkelt tar över plaskdammen.

Gnäll på du. O jag förstår att du gnäller. Jag älskar mitt barn men ibland är det så skönt att kunna pyssla med nått utan att ha ögon och öron på helspänn. Jag orkar inte vara rolig jämt och ständigt heller. Nu mer tar maken ut T på kvällen och leker med henne så får jag pyssla hemma. Samma sak gjorde jag tidigare när han var föräldraledig.

Tidigare körde vi även med ”ansvarsnätter”. För vilken skillnad det är på hur djupt man sover om man vet att man inte behöver ha koll. Och man sover inte alls lika djupt de nätterna man inte kan lämna över ansvaret på någon annan.

Oj, då har jag lättare att förstå varför du hellre går upp själv. Hmm... Knepigt. Vad jobbigt att det är så. För att man inte tänker klart när man precis vaknat är nog inte så ovanligt. Själv vaknade jag igår natt av att vår Sodastreamer lät i köket (en högst manuell maskin som inte kan låta av sig självt) och det tog ett bra tag innan jag fattade att det inte var den utan ett rådjur som stod utanför och skällde. :rofl:

Jag hoppas iaf att ni fixar lite ledigt åt dig, för det behöver du verkligen.

Själv vaknade jag igår natt av att vår Sodastreamer lät i köket (en högst manuell maskin som inte kan låta av sig självt) och det tog ett bra tag innan jag fattade att det inte var den utan ett rådjur som stod utanför och skällde. :rofl:

:rofl::rofl::rofl:
Ja, yr kan man vara, det kan till o med vara lite kul ja:D

Men var det inte träff nästa vecka förresten? Vilken dag var det i s f? För ett alternativ, om vädret fortsätter att vara så här, är att vi flyttar hem den hit och helt enkelt tar över plaskdammen.

Joooo! Jag har varit en usel arrangör, bara ;)

Från början sa vi måndag (4:e), men nu när jag läste ikapp såg jag att en del inte kunde. Jag tror att det här är uppdaterad status:

Oregano - kan inte den 4:e?
Kaktusblomma - kan 4:e och 5:e
Michellan - kan inte pga bilen (blä vad tråkiga bilutgifter är!)
Lottch - kan när som
zazzarazz - kan inte den 5:e?
Svartfot - kan tom torsdag
uva - kan när som
Western_Ivy - kommer kanske

Kan vi komma fram till något klokt utifrån det? :) (Och rätta mig om jag fått något om bakfoten ;)) Hur är klädkoden i er plaskdamm, Svartfot? :)

Pappa kör nästan dygnet runt nu för att hinna få in det innan imorgon kväll då det ska regna. Han har gått och svurit över vädret och så plötsligt säger det poff och så bor han på gärdet i några dagar. :)

Kan han som ska fixa göra mindre balar till dej? Håller med om att du inte kommer hinna förbruka en storbal på två små hästar innan den hinner mögla.

Vi hade två stora hästar och två ponnyåringar hemma i vintras och vi tog precis slut på en storbal, som var torr och fin. Tror jag aldrig haft så bra ensilage. Så jag tror också att småbalar är ett bra alternativ om det inte är supertorrt. :)

Vi tar inte själva, skulle aldrig ha lugnet för att göra det. Det skulle vara det enda jag och sambon tänkte på hela året. :D

Är det baddräkt eller badblöja som gäller? Vi har bara baddräkt. :/ hemma kör vi dock naket, om jag inte ska ta kort. Vilket är sjukt att jag ska behöva egentligen...

Killen jag har kontakt med tar ju eget också så han behöver allti ha ett par dagar på sig från det att jag gett klartecken tills han kan vara här tyvärr. Jag vill ju ha supertorrt sillage i och med att det blir stora rundbalar. Har haft det på två hästar under alla år och det har faktiskt fungerat kanon! Jag är ändå extremt petig, rensar bort allt som visar minsta tecken på att vara dåligt och så luktar jag och har mig på det stup i kvarten :D Men det fungerar ju som sagt bara om det. Är väldigt torrt.. Surt att Armani inte tål vanligt hö för det har jag gratis i mängder..
Jag blir verkligen tokig på det.. Hade jag haft maskiner och kunnat göra det själv så hade det varit klart, då hade vi dragit igång här i typ söndags också hade det varit färdigt innan sämre väder till helgen.... Blir nog inget eget hö för mig i år verkar det som.. Tyvärr för det hade blivit bra mycket billigare :(

De drygaste kommentarerna som jag fick måste ändå ha varit: är du säker på att det inte är tvillingar ni ska ha? Osv. Det är inte sp jävla kul att höra när man har nog med ångest för att man gått upp 30kg. Jag grinade när jag passerade 70 kg. När jag passerade 80 kg visste jg inte vart jag skulle ta vägen. :(

Svartfot: haha! Jag kör rätt och slätt p "rör du så dör du" istället. Känns mer rakt på sak. :D fan vad less jag är på alla som ser en gravidmage som allmän egendom. Eller som min sambos mosters fru som tror att han kommer undan med allt för att han garvar efteråt. Hade inte sambon hällt i mig när han klatschade mig på rumpan när jag stod och grävde efter en sak i skötväskan hade jag flugit på honom. Grr.

Hittade ni någon stuga att hyra förresten?

Kl
Vet ni, idag fick jag besked på ytterligare en utbildning :banana: :banana: Så nu har jag möjlighet att välja om jag vill ;)

Men nu sitter jag ju och är nyfiken på vad det är för utbildningar! :laugh: Om du redan skrivit det skyller jag på att jag missat det i min racergenomläsning ;)

Ändra inte datum för min skull iallafall om inte alla kan då. Jag har ju semester i 5 veckor, så vi kanske kan ordna nån mer träff senare?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
996
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 183
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar