Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

Är det bara med barn som hunden inte är att lita på? Om du och hunden fungerar ihop så hade jag förslagit ett byte en dag/natt. Mamma tar hand om Nellan och du hunden. Visst kräver det lite passning med, men inte i samma omfattning ;)

Hon använder inte skeden så mycket, utom att röra runt maten och banka med, haha, men maten kommer in i munnen iaf. ;) och det är superkul att gegga själv!

Har du provat att ge henne en gaffel? :) E äter i huvudsak med fingrarna, men ibland börjar han hojta och peka på mina bestick, och utifrån de experimenten skulle jag säga att det verkar lättare att bemästra en gaffel än en sked. Eller så är han bara överintelligent :angel:;)

Jag är en av dem som faktiskt inte bryr mig om ifall någon vill känna på magen :) Inte nu när jag är gravid, tar inte illa upp om kommentarer om att magen växt osv. Beror säkert på att jag nu har en anledning till att ha en mage, och inte som innan då det bara varit för lite träning och god mat som varit orsak :angel:
Däremot så hatar jag att visa magen bar, bikini är uteslutet :eek:

Fy fan rent utsagt att behöva gå upp så mycket som du gjorde! :( Jag vägde 69,8 kg på morgonen den dagen Vilgot föddes och det var så skönt att jag inte sprängde 70-gränsen. Jag förstår att du grinade, det hade nog jag också gjort. Jag grinade flera gånger över att jag var så ful...

Jag är ändå lugnare nu eftersom jag vet att allt försvinner utan problem sen. Det visste jag ju inte sist. Om nu bara alla människor kan låta bli att påminna mig om hur jag ser ut så känns det ändå ganska okej.

kl
Jag är nästan lite stolt över mig själv.
Insåg att det inte går att ha ett barn som somnar kl 14-15 på e m när hon ska börja dagis. Så jag har aktivt arbetet för att tidigarelägga hennes sovpaus. O idag somnade hon 11.30. Samma tid som de har sovpaus på dagis.

Hur gör man det? Här råder full sovaranarki :p. I och för sig gör det mig inte så mycket, dagarna brukar gå ihop till slut ändå, men det vore kul att ha knepen i teorin i alla fall :D

Vad skönt det måste vara att känna som du. Önskar att jag inte heller skulle bry mig, så mycket enklare det hade varit då.

Ändra inte datum för min skull iallafall om inte alla kan då. Jag har ju semester i 5 veckor, så vi kanske kan ordna nån mer träff senare?

Vi får väl se lite vad alla svarar, men såklart ordnar vi fler träffar - jag har gärna träff varje vecka! :laugh:;)

Ingen aning. :o haha. Vi bor på landet, trodde ni stadsbor visste sånt. ;) det borde väl finnas på babyland eller liknande?

Men nu sitter jag ju och är nyfiken på vad det är för utbildningar! :laugh: Om du redan skrivit det skyller jag på att jag missat det i min racergenomläsning ;)

Givetvis ska ni GENAST få ta del av dessa :D Ni kanske även kan hjälpa mig och råda mig till vilken jag ska välja. Kanske inte är så lätt eftersom ni inte känner mig så, eller ja, ni fattar hur jag menar tror jag. Men om ni tittar på utbildningarna, vilken verkar vettigast.

HÄR är den i Osby.

Och så HÄR är den i Malmö

Avståndsmässigt är egentligen skitsamma, Osby är ju närmare (tänker ju på Milton i första hand när det gäller det mesta), men samtidigt är det lättare att pendla till Malmö (kommer åka tåg i första hand) =)

Kan ni inte börja producera syskon hela högen, så vi kan ha träffar i vinter/vår också?! ;) :banana:

Jag kan tyvärr inte råda dig, för det där är rena grekiskan för mig! :p Är så imponerad av alla som pluggar annat än teknik. ;) Men vilket guldläge för dig att kunna välja och vraka så! :banana: Hade du sökt flera utbildningar också som du inte fått svar på än? Men så kul!! Välj det som känns bäst.

Jag funderar seriöst på att ta tjänstledigt ett år efter min föräldraledighet och läsa lite konstruktion och CAD. Ska undersöka möjligheterna under hösten och vintern.

Ååååååhhh vad jag var trätt på den kommentaren, precis som du; Är du säääker på att där bara är en??
Och likaså, SHIT vilken stor mage, men du har ju BARA fått mage!

Men tack för kommentarerna, herregud vad det kan trötta ut en :grin:
Jag gick upp 16 kg och det var verkligen fullt tillräckligt, förstår att du mådde dåligt över att gå upp så mycket.. Och att folk bara måste! Jag tror inte att jag slänger ur mig sådana kommentarer. jag var å andra sidan väldigt stolt över min mage, den var jättefin tycker jag så jag tog aldrig illa vid mig, men blev liksom trött på dem.
Om jag säger något så är det nog en snäll kommentar, och inte direkt om magen, typ "vad fin du är" etc. Eller jag vet inte, mest svammel känner jag :D

Mitt bästa tips när man ska välja är att jämföra delkurserna i utbildningen mot varandra - det ger en mycket bättre uppfattning om vad respektive utbildning innehåller. Min snabba uppfattning är att utbildningen i Malmö verkar lägga mer fokus på säljbiten och den i Osby är mer internationellt inriktad. Vilket som är bäst beror ju förstås på vad du vill göra sen :).

Jag kan tyvärr inte råda dig, för det där är rena grekiskan för mig! :p Är så imponerad av alla som pluggar annat än teknik. ;) Men vilket guldläge för dig att kunna välja och vraka så! :banana: Hade du sökt flera utbildningar också som du inte fått svar på än? Men så kul!! Välj det som känns bäst.

Jag funderar seriöst på att ta tjänstledigt ett år efter min föräldraledighet och läsa lite konstruktion och CAD. Ska undersöka möjligheterna under hösten och vintern.

Jag känner precis tvärtom, alla som pluggar teknik imponerar starkt på mig :D
Ja det känns helt fantastiskt underbart att jag har kommit in på dessa två! Fick ju besked på en annan säljarutbildning med inredningskompetens i Älmhult och blev riktigt besviken över att jag inte kom in där. Såhär i efterhand rör det mig inte i ryggen för jag ville hellre in på dessa två och utbilda mig inom marknadsföring. Men att få besked på att jag inte kom in där sänkte mig enormt och jag trodde inet att jag skulle ha en chans att komma in på dessa andra två eftersom konkurrensen kändes hårdare - men jag kom ju in på bägge :banana: :banana:
Sökte även ett par universitetsutbildningar fast mer inom digital design etc. och inte riktigt det jag ville, men var tvungen att ha en plan B mitt runt att marknadsföring ;)

Men du vad spännande och vad roligt att du funderar på att ta tjänstledigt, ser fram emot att höra mer om det! Du vad betyder CAD? :o Vad blir du då om du läser konstruktion eller det där CAD:et? ;)
Och förresten hur går det med att byta jobb? Din dålige chef pratade väl med någon på en annan avdelning/enhet eller hur det nu var, väl?

Jag tror att det är en jättebra idé att plugga när man har små barn, det är ju lite mer flexibelt än ett jobb (och små barn kostar mindre än stora barn ;)). Och med tanke på dina önskemål om inriktning på jobb låter det också som en bra grej att göra!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 023
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar