Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

Jag har inga bölder på benen men jag har fläckar efter bett och full i blåmärken, känner mig skitläcker eller inte för mina spiror är inget att visa upp :p fast hade vi haft broms så hade jag också haft bölder :crazy:

Isabella äter också själv (dock inte med bestick) och har nog gjort det i snart två månader. Tycker det är skönt, hon äter allt med händerna: potatisgratäng, grönsaker, potatissallad, kött, korv osv. det är bara sås hon inte får på sin tallrik men det behövs ju inte om man har typ potatissallad. Eller jo en gång har hon ätit sås, då rörde jag runt den med potatisen som var grillad :laugh:

AKB: Åh vad jobbigt, du har så där ljus hy som min man :( han bränner sig jämt men i år är han inomhus så nu lär han ju klara sig :D

Svartfot: Isabellas sovtid på förskolan kommer vara kl. 12 och lunch kl. 11. Vi är ju lite sena upp här på mornarna så lunch skulle hon aldrig få i sig kl. 11 men jag tror det blir skillnad i höst när hon kommer att få börja 6.30/7.30. SÅ jag måste nog ta tag i det jag också och se om vi kan styra in henne på nya rutiner för att det ska bli enklare i höst.

Och på tal om förskolan så fick vi aldrig någon info om vad som behövs mer än allt ska vara namnmärkt. Som tur är så träffar jag min bekant/vän som har sin tvååring där imorgon så jag får luska med henne om vad som behövs.

Visst är det lite imponerade. Trodde själv inte det skulle gå. O jag ska väl kanske inte fira alltför mycket innan vi ha lyckat upprepa det här i ett par dagar i rad.

Är du sugen på att komma in till stan någon dag och låta de små terrorisera Fredhälls plaskdamm?

Kollade vädret nu, verkar som det kommer att regna i Kulltorp (chappen) hela dagen på lördag.
Så det blir nog som så att jag lämnar kiddet hemma och åker alena ner.
Oscar nöjer sig inte med att sitta i vagnen en hel dag och jag vill inte att han blir blöt för han (och jag) är dunderförkylda nu :(
Men du får ju den stora äran att träffa mig ;)

Jaha, ja då slippr vi bli kokta/stekta/grillade iaf ;)
Mikaela trivs bra i sin vagn så det ska nog gå bra för våran del, men vi kan ju hoppas på uppehåll ändå :)

Absolut, det skulle vara jättemysigt! Selma älskar att bada! Nästa vecka är i stort sett helt tom för mig och sambon jobbar hårt. :)

Här hemma firar vi att Selma börjat sova till 8 igen, peppar peppar. Jag tror attdet är för att hon håller igång heeela dagarna ute nu och är så trött. :)

Tack och lov kan vi åka bakvägen över Dingtuna, men det blir sån omväg för otäcka raggares skull. :mad: Men jag lider verkligen med de som bor längs cruisingsträckan. En gång såg jag min stackars kusin åka mitt i kortegen för att kunna ta sig hem. Hon bodde i Östra hamnen och där finns det ju inga bakvägar. När vi bodde på Lillåudden fixade de faktiskt en bakväg till oss och det var snällt! :)

Ha ha ha men du, nu drar du väl ändå alla över en kant ;) Vi har många vänner som nog skulle räknas till "raggare". Men de är inte otäcka på något sätt och vis :) Sen finns det ju självklart människor som beter sig illa åt och då drabbas tyvärr de som sköter sig, men så är det ju överallt.

Aneka:
Såg att du ska Gekås och Ullared, jag kikar gärna förbi och säger hej :)

Och ni andra mammor som bor lite längre söderöver, skulle vi ses hemma hos mig? Vilka datum passade er?

Jag har lite panik här.. Alltså vi hade tänkt ta hösillage (stavning?) på vårt arrende, inga problem så långt.. Men detta jäkla väder alltså.. Killen som vi har kontakt med behöver ett par dagar på sig innan han kan ta vårt från det att jag säger att jag vill ta det, sa till i måndags så han skulle kunna börja som idag, onsdag. Vädret är jättefint idag och ska vara imorgon också, men sen ska det slå om natten till fredag, vara okej på fredag, dåligt lördag och osäkert på söndag.
Hur mycket vågar man chansa? Och hur ska man egentligen göra? Jag kan ju snart inte vänta mycket längre.....

Oh ja! Trivs mycket mer i regnet än i hettan! Inget vidare att bli blöt, men jag slipper att (i mitt fall med tanke på fetthalten) bli friterad i värmen ;)

Antar att ni kommer ner rätt tidigt då? Jag hade planer på att dyka upp så det kan bli aktuellt med lunch när jag kommit fram.

Gud, jag förstår att du blev galen av att inte ha bil!! Jag blev ju helt knäpp av att vara utan i några dagar bara. Men så finns det verkligen ingenting att göra ute hos oss. Bara att åka till Maxi och handla var ju värsta nöjesutflykten. :D

AKB: Jag förstår att du inte hade så stor glädje av boken. Din kille har ju inte riktigt följt normen vad gäller utveckling. :D När min man suckade över att behöva jaga Vilgot hela dagarna så berättade jag att du plockar ner din grabb från köksbänken flera gånger om dagen. Då tyckte han lite synd om dig. :D

Kl
Idag fräste jag ifrån och bröt ihop (iaf nästan) på ett möte på jobbet. :o Det är en på avdelningen som alltid kommenterade min mage förut och jag var ju så himla less på det. Jag träffar inte honom så ofta eftersom han inte sitter på samma ställe och hittills har jag haft rätt bylsiga kläder. Idag tog jag verkligen mod till mig och satte på mig ett vanligt linne så magen syns tydligt. Har känt mig fruktansvärt obekväm i det dock. Iaf så sa han sin standardkommentar "och maggen den växer!" och jag tände på alla cylindrar samtidigt och fräste att jag faktiskt inte ville ha några såna kommentarer. En annan kille skojade och sa att "nu sa du något dumt" och jag sa med gråten i halsen och mkt darrande röst att jag tyckte att det verkligen var skitjobbigt. Sen fick jag sitta och kämpa ett långt tag för att inte börja gråta. Lite pinsamt, men nu hoppas jag att han förstod allvaret i det hela. Han menar inget illa, det vet jag verkligen, men jag bara avskyr min kroppshydda... :(

Haha, ja då blir isåfall jag med friterad :D
Synd bara att det inte smälter i vatten ;)

Ja, planen är troligen att åka hemifrån runt 7, vilket borde göra att vi är framme ca 11 som brukar vara lunchtid för Mikaela :)

Jag kan ju PMa mitt mobilnr så får vi höras närmare :)

Ja, jag är så glad över att veta att jag kan åka om jag vill :D för här finns ju inte heller något att göra...

Jobbigt att få kommentarer när man känner som du :( hoppas det blir bättre i fortsättningen även om det var jobbigt idag.

Sorry! :o ;) Men har du varit på Powermeet och sett cruisingen? De fina bilarna åker ju inte den och det har faktiskt mest varit grisar som åkt runt. Vill minnas att det från förra året skulle införas regler för vilka bilar som fick delta, så det kanske är lite bättre. Det är iaf mycket fylla och högljudda och stökiga människor som deltar. Och så många nakna stjärtar som man ser under den helgen har jag typ aldrig sett i mitt liv annars. Sånt kan jag vara utan. :laugh:

Det är verkligen guld värt att ha tillgång till bil hela tiden! Förstår att du är lycklig nu! :laugh:

Jag överreagerar väl eftersom jag bara går och väntar på att kommentarerna ska komma, men samtidigt är det nog bra att säga ifrån ordentligt så de verkligen förstår.

:D:D Nu har jag iaf gömmt undan alla stolar och pallar, så nu kan han inte klättra upp mer :devil:

I stan där viv bor har de ett nästan lika stort arrangemang. Wheels and wings.
Kanske inte lika stort som i Västerås, men eftersom Varberg är skitlitet om man jämför så känns det nog lika stort:D Så viv vet nog hur det är att bo mitt i bland fulla raggare och brummande bilar ;)

Jag förstår verkligen vad du menar med magkommentarer. Jag gjorde ju allt för att göra magen så liten som möjligt, fast på slutet blev det ganska svårt... Jag trivdes inte alls som gravid och kände mig inte alls komfortabel med kommentarer om magen och, ännu värre, folk som skulle ta på magen. :eek: nästa graviditet kommer jag att vara mycket mer bestämd på den punkten. Kommer säga, märks det att jag funderat på det här? :D att jag förstår att de inte menar något illa, men jag känner mig inte bekväm med att någon tar på min mage.

För mig är det en sak om jag frågar om någon vill känna när bebis sparkar eller har hicka, än om någon halvt främmande bara kommer fram och klappar. :eek:

*kl*

Man är en otacksam en..Nu när det äntligen är fint väder orkar jag bara inte ge mig ut..Det finns inget att göra här omkring, då måste jag köra till gamla trakterna där alla finns..Och det är ändå inte många man kan umgås med..Så trött på att sätta mig i bilen hela tiden..Rida kan man inte göra heller för man har ingen som kan ta Nellan nu(sambo jobbar med förberedelserna i Falsterbo denna veckan o nästa veckan jobbar han på showen. Han är hemma runt 23 varje dag nu.
Jag älskar nelly, men jag känner mig så låst, man kan inte slappna av en sekund ute heller för hon är ju i upptäckartaget(som är jättemysigt och skojj såklart) och att vara själv med henne hela dagarna utan paus och redan må skit är så där. Vi har jättekul o leker mycket, så jag tror inte hon märker att mår skit, men inuti mig känns det :crazy:

Vår trädgård är skittråkig att vara i, hatar helt enkelt att bo här.

Känner mig riktigt deppig igen och jag undrar om jag inte håller på att få en 30 års kris eller något..jag funderar på ALLT som hänt förr, framtiden och nu och det gör mig helt matt..
Ensam o deppig, jihaaa!

Hoppas ni alla fått en fin dag iaf :laugh:

själv så längtar jag efter sängen.

Jag har lite panik här.. Alltså vi hade tänkt ta hösillage (stavning?) på vårt arrende, inga problem så långt.. Men detta jäkla väder alltså.. Killen som vi har kontakt med behöver ett par dagar på sig innan han kan ta vårt från det att jag säger att jag vill ta det, sa till i måndags så han skulle kunna börja som idag, onsdag. Vädret är jättefint idag och ska vara imorgon också, men sen ska det slå om natten till fredag, vara okej på fredag, dåligt lördag och osäkert på söndag.
Hur mycket vågar man chansa? Och hur ska man egentligen göra? Jag kan ju snart inte vänta mycket längre.....

Putteliputt! Någon ska kan detta??

Juzzzen: Usch vad du verkar ha tråkigt och jobbigt :( Hur långt har du till vänner och familj? Kan du inte bo några dygn hos familjen nu med Nellan och få lite miljöpmbyte och lite barnpassning?
Idag känner jag nog lite som du.. Sambon har varit med vänner på stranden hela dagen och har precis kommit hem. Och sticker snart på fotbollsträning.
Själv sitter jag fast här hemma med en övergnällig Milton som har feber :/ Vill inte riktigt ha besök när Milton mår dåligt och absolut inte åka iväg med honom heller.. Klart man själv blir både bitter, gnällig och småjävlig.. Är faktiskt lite sur på sambon, egentligen helt utan anledning. Igår var det jag som var iväg från morgon till kväll. Men jag ville ju grilla och äta lite gott ikväll, nu blir det ju inte så i och med fotbollsträningen som jag helt glömt bort..

Det behöver nog ligga på tork i ungefär 3 dagar om det ska bli som hö.
I vart fall pressa den tredje dagen.

För om du bara ska fodra två hästar med det så måste det vara snustorrt, för annars hinner det nog en öppnad bal mögla på 5-6 dagar om du har otur om det är högt ts-värde.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
996
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 183
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar