Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

Du överreagerar inte. Shit vad arg jag hade blivit. Vad synd att inte din far eller Terese (som såg det) fräste ifrån till svärmor och svägerskan. Ibland kan det ta bättre skruv om det kommer från någon annan. Så de ser att det inte är bara du som reagerar och är överkänslig. Utan att det är fler som tycker det här är fel. O kommer det från ex din far (samma generation som svärmor) så är det riktigt svårt att vifta bort det.

Att du inte vill släppa Selma till svärmor när hon gång på gång ignorerar din vilja förstår jag. Vad det gäller barn passning till T är det stenhårt principen vårat sätt eller inget sätt. Men ska du framföra till svärmor, att hon inte kommer att få passa Selma tills hon visar att hon respekterar er som föräldrar, så se för guds skull till att ha Jeppe med på tåget. För du kommer a n t bli den elaka. O e han det minsta lilla vag i argumentationen med svärmor så kommer du definitivt bli svartepetter. Utan det måste tydligt framgå att detta är ett gemensamt beslut som ni båda står bakom.

Doris
Vilken fantastisk säng! Ruskigt avundsjuk.

A n g er fyraåring så tror jag att det är en utmärkt taktik. Det tar bättre om det är fler än bara samma gamla tjatmamma som säger ifrån.

Oregano
Det där känner jag igen från makens familj. Större delen av släkten jobbar inom medicin. De uppmuntrar, uppmärksammar och berömmer varandra. Och är väl insatta i varandras forskning. Vilket är jättetrevligt! Men maken som jobbar med ITsäkerhet får aldrig höra nått. Ändå är han läskigt bra på det han gör. Är företagets yngsta senior consultant någonsin. Men jag tror inte hans föräldrar ens vet vad han pysslar med. Eller tja han jobbar med data, är vad de säger till andra. Har sett hur illa det har sårat honom så många gånger.

Det är din mors förlust. Hon kommer ju successivt förlora kontakten med en fantastisk dotter.

Det är väl det fina vädret som förstör tjattret. ;)

Ja det är väl så ;) Här kunde vi vara ute en stund på förmiddagen, tills bremstrycket blev för hårt.

Åååååååh, vad förbannad jag hade varit om jag var du! (och det tror jag du är också) Svärmor som inte lyssnar på vad du säger, svägerskan som inte agerar, skitungen.. Jo det tycker jag faktiskt att han är, finns kanske en vettig förklaring bakom men tills den har kommit fram så är han en skitunge. Som 6-åring bör det finnas vissa spärrar.

En kanske lite långsökt parallell, men ändå relaterat.. När jag jobbade som ridlärare så fanns det vissa barn som det uppenbart fanns/borde finnas någon diagnos på, eller kanske trassliga familjeförhållanden/mobbing/vem vet. Allt stod hur som helst inte rätt till. I vissa fall var föräldrarna toppen, ringde och berättade vad som var problemet och hur jag kunde bemöta det. Suveränt. Sen fanns det föräldrar som verkligen låtsades som att det regnade, istället för att underlätta situationen för alla parter. Visst, man ska väl gå en mil i deras skor, men.. Vad jag försöker komma fram till är att om det finns någon problem som ligger bakom XX beteende - vad än det månde vara - så hoppas jag att svägerskan berättar det. Det gör det så mycket lättare.

God förmiddag :)
Jag har faktiskt varit in på buke tidigt imorse men läste en annan tråd men sen har jag varit ute och jag har oljat frökens sandlåda. Ville inte ens ha sandlåda men nu blev det så eftersom mina päron kom släpande på det. Får väl vara nöjd att den inte var rosa :grin:

Vet inte riktigt om jag ska skratta eller tycka synd om dig! Blir själv frustrerad över tanken att få en massa scheisse som jag inte vill ha, men ser samtidigt en snygg, rosa plastlåda framför mig :D

Vi köpte en sandlåda till H i helgen, hittade en snygg, gråblåtonad olja som hette Blueberry. Mer åt det gråa hållet. Då ska det bara finnas tid att olja den..

Blir så frustrerad, snacka om att sista veckan innan semestern ger skäl för sitt namn. Känns som att vi lekt med alla leksaker 1000000000 gånger, inget är kul, vi är båda så uttråkade och han går bara på "ajaj-sakerna", ÖF är stängt för sommaren, ska inte träffa mina mammor förrän på torsdag, utomhus är det brems och dessutom är det bara punktmarkering som gäller. Önskar att jag åtminstone kunde få vattna blommorna i fred men nää, full fart mot.. just det, "ajaj-sakerna".

Ni har också gjort det så himla fint! Vi håller sakta men säkert på att göra i ordnings Ms rum nu, men det ska bredspacklas först eftersom det är väv där. Kul är det hursomhelst att få lite inspiration :) vi har köpt wallies med havsmotiv som vi hoppas blir fint.

Jag kan ju förresten berätta att jag och sambon träffades på krogen för dryga 10 år (!!) sedan. Duktigt överförfriskade hade vi dock gott omdöme både två :D Jag var inne på ett lånat leg då jag inte fyllt 18 än och sambon låg i lumpen så jag hade inte sådär jättestora förväntningar på att det skulle bli något, men helt plötsligt slog förälskelsen till hårt och nyförälskelsen höll i sig länge och även om jag kan säga att vardagen är påtaglig här, så känner jag fortfarande pirret ibland :)

Vårat förhållande har förändrats sen vi fick M på så sätt att vi umgås mer. Innan hade jag häst och han fixade massor med sina garageprojekt och vi har båda dragit ner massor för att få mer tid tillsammans. Så jag tycker definitivt inte att det har blivit sämre, bara annorlunda. Det jag kan sakna lite är väl iaf spontaniteten som fanns förr på ett annat vis.

Ja gud tänk om de hade kommit med en rosa plastsandlåda :crazy: nej usch och fy, den här är iaf träfärgad och nu är den inoljad och vi kan fylla upp den med sand. Stackars sandlådan har bara stått ute i 2-3 veckor från det att vädret slog om så ingen har orkat ta tag i inoljningen.
Jag vet inte... sandlåda känns onödigt och jag blir bara irriterad för då ska stackars Bellan sitta där och skita ner sig med sand innan för kläder och blöja och så ska man inte kunna duscha av henne på ett vettigt sätt efteråt.

Sedan ska jag förtydliga att vi inte har något mot rosa rent generellt men mina föräldrar köper allt i rosa: badbaljor, bebispoolen, leksaker osv..

Hur går det förresten med badandet ute i poolen? :) (med tanke på "avtvättningsbekymren")

Det är det jag tvivlar på, om jeppe kommer att ta det lika allvarligt som jag gör. Han har aldrig sett xx hålla på, så han hör ju bara från mig att det är allvarligt och alla andra förringar situationen. Såklart att han har varit på min sida och så fort xx har varit vis Selma när jeppe har varit där har han haft stenkoll och sagt ifrån direkt när han blivit det minsta hårdhänt. Han står även på min sida när det gäller svärmor, så jag har inte behövt säga något på flera veckor, han hinner alltid före mig.

Problemet är bara att det här med hans familj är ganska känsligt. Vi träffar inte dem lika mycket som vi träffar vår familj, även fast det är ytterst marginellt. Svärmor är här minst 2 gånger i veckan och vi träffar kusinerna kanske 1-2 ggr i månaden. Det är betydligt mer än vad vi träffar mina bröder dock, men skitsamma. ;) vi var ju där i söndags också och då sa jeppe på kvällen att det var kul att Selma fick träffa sina kusiner för en gångsskull. Jag tror att hans mamma varit på om det, tyvärr. Men för mig är det ett stort stressmoment att ses allihopa, tyvärr.

Storebrodern till xx har precis fått diagnosen adhd, men han är världens gulligaste kille, förutom att han inte kan sitta still och fokusera längre stunder. Nu får han medecin, så förhoppningsvis blir det bättre. Min pappas reaktion idag var att det måste vara något fel på honom, annars beter man sig inte som man gör. Han gjorde ju en massa andra saker som jag inte skrivit, gick och slog på grejer, gungade på min fina y-stol och vem fick säga ifrån? :grin: osv. Suck. Ska prata med karln snart, han är och hämtar vår bil som fått en ny ruta. :)

Senast ändrad:

Usch vad jobbigt med Selmas kusin Lottch! Och med svärmor inte minst! Alltså jag skulle nog ha sagt nåt om att han kanske är snäll mot annat, men elak med Selma. Om han inte förstår att han gör illa är det ju mer än dags att ändra på det och hur ska han veta att han gör fel om ingen säger något. Och om han ändå inte förstår kanske det är dags att söka hjälp?

Jag skulle fö inte heller känna någon trygghet i att lämna mitt barn till någon som tycker att det är ok att hon gör sig illa gång på gång i onödan.

men usch vilken jobbig unge, jag tycker verkligen inte att du överreagerar och hoppas att du har jeppe med dig så att ni kan få "ordning" på svärmor.
Jag tycker helt klart att det låter som om pojken har/bör få någon diagnos, jag har ju själv en syster med adhd+något mer, och vet hur hon varit delvis...
En 6åring brukar ju ha relativt bra koll på vad som gäller och hur man ska bete sig mot andra, sen kan det ju visst ha att göra med uppfostran oxå eftersom det verkar som om alla(?) bortförklarar beteendet.

Ja... Jag vet inte vad det beror på, jag blir bara så ledsen. Jeppe försökte bortförklara hans beteende och att han inte lyssnar med att han var i trotsåldern? :crazy: Antar att det är en av (bort)förklaringarna till beteendet.

Har iaf pratat med karln nu och han trodde det var meningslöst att prata med hans mamma, han var övertygad om att hon inte skulle lyssna, med tanke på att vi har sagt det här trehundra gånger. Varje gång är hon frågande och undrar varför då "xx är ju så snäll". Så vad vi än säger verkar det vara ett lost call. Han är helt med på att xx inte ska komma i närheten av Selma förrän "han kommit ur trotsåldern och lugnat ned sig, så jag undrar om Selma kommer att ha någon kontakt med hennes kusin ensam någon gång. :grin: Idag skulle jag nästan vilja ansöka om besöksförbud. :D

Jeppe sa dock att han hört svägerskan säga åt xx när han fällt Selma, så jag är inte särskilt arg på henne. De väljer att ha sin snälla, lugna uppfostran av deras barn och det måste jag respektera, inte när det gäller att slå på saker hos oss dock, hemma hos dem får han göra vad han vill...

Jag tycker att man ska, precis som Doris, säga va som gäller. Selma är också en väldigt aktiv unge som inte vet hur man ska bete sig mot andra barn, men det vet jag om och alltså släpper jag inte henne vind för våg och försöker vara där direkt. Nu tränar vi klappa fint för fullt härhemma. :D Vad jag blir så förbannad över är alla sanslösa bortförklaringar och att man väljer att vara så jävla blind för sanningen. Svägerskans syster har ju fått tuppjuck på xx och skällt ut honom efter noter till slut och mormodern klarar knappt av att ha båda på en gång för att det är så stökigt, så det är ju inte bara jag som tycker något... Jag klarar verkligen inte av att gå tyst mycket längre, för mig har bägaren runnit över.

Det är tråkigt när ens närmaste inte är intresserade av att veta vad man gör om dagarna. Sitt yrke och jobb är ju faktiskt en stor del av ens liv. Jag känner igen det där.

Kl
Halvvägs idag. Hittills har det ju varit plan mark så att säga, men snart börjar den långa uppförsbacken. Och den kommer att bli brantare och brantare och vara extrem på slutet. Blä, vad jag ogillar det här...

Emmah: Glömde svara dig om skinnen! :o När får ni skinnen från årets lamm då? Du skulle inte vilja ta ett kort på något lämpligt lamm så jag får se hur de skinnen kan tänkas se ut? ;)

kl
Vet ni vad? Idag har jag fått tillbaka den nyckeln till lägenheten som målarna haft! DE ÄR KLARA! Så nu börjar det tröstlösa arbetet med att städa upp dammet. De sista dagarna ägnades b l a åt att fixa till lite efter att elektrikern dragit bort onödiga kablar i resten av lägenheten. Så dammet finns tyvärr i hela lägenheten… Men skit samma. De är klara! Jag funderar på att hasa runt i BH och trosor hela förmiddagen i morgon. Bara för att jag kan.

Äntligen! :laugh: Hur länge har de hållit på nu? Håller med om att det är jobbigt att ha folk hemma. Vi hade ju typ en inneboende under en månad för några år sedan och det var jättejobbig att inte kunna röra sig som man ville. Så jag förstår din känsla av att vilja gå utan kläder bara för att! :D

Kl
Är det förresten nån som har koll på när Powermeet är? Är det nästa helg? Jag avskyr det där spektaklet. Ni som varit hemma hos mig förstår kanske att vi bor lite dumt till. Vi är liksom nästan isolerade under tiden det pågår.

Ja det är nästa helg och ja ni bor helt fel, får flytta hem till mitt kaos under tiden om ni vill ;) :p haha nej här vill man fan inte bo frivilligt :rofl:

*kl*
Idag har vi äntligen fått tag på ett par sandaler, de enda de hade i strl. 19, kassörskan var lite orolig att de var för grabbiga (de är marinblå inget annat som utmärker sig grabbigt) men jag menade på att det var en perfekt färg att ha på skor att busa runt i :idea:
Är det någon som vet vad Din Sko börjar på för storlek? Är strl. 25 deras minsta?

Måste få tag på stövlar också till hösten, både att ha hemma i klafset och på förskolan :cool:

Jag har fått lova honom flera gånger att vi alltid skall veta vad T jobbar med. Man kanske inte alltid lyckas förstå allt. Men vi ska inte ge upp innan vi stångat oss blodiga i försöken.

-----------------------------------------

De började den 13e. Så, SÅ länge är det faktiskt inte. Men vi har bara haft sovrummet att vara i. De har nämligen jobbat i matsalen och vardagsrummet och datorrummet fungerar som möbel förråd. O det finns heller ingen dörr in till vardagsrummet. Så för att hålla katter och barn ute så har vi fått sätta upp en skiva och bokhyllor i vägen. Detta har gjort att man inte har kunnat stänga toalettdörren.

Uj uj uj, det va mååånga år sen sist.
Det va en rolig period i livet. Men det är undanlagt på hyllan tills vi bli gamla.
Då kan vi ju åka runt i v70n vi har nu, den lär ju vara antik då:D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 164
Senast: Rie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 745
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar