Sv: Vårmammor 2010 del 15
Oj, jag hade blivit JÄTTEARG över svärmors och svägerskans beteende. Att du ska behöva "vakta" pojken och vara den som säger ifrån till honom för att ingen annan gör det, är väl inte tanken. Det är väl först och främst föräldrarna (om de är i närheten, vilket de ju var (mamman)) och är du ensam och ser det så givetvis är det kanske du som är först framme och säger ifrån till pojken.
Jag hade blivit rosenrasande och tänkt elaka tankar om pojken, även om jag givetvis kanske vet att det inte är hos honom problemen bottnar. Likaså om Milton hade varit denna pojke, som trampat på bebisen eller knuffats eller vad som helst, så hade jag skämts som en hund, men skämts ännu mer om jag låtit någon annan ta problemet med honom och inte jag. Förstår inte riktigt hur svägerskan resonerar, är det just för att hon skäms som hon bara klappade honom på huvudet och lät det vara, eller för att hon inte bryr sig/tror att det är en stor grej?
Och svärmor sen, herrejisses.. Förstår faktiskt att du inte vill lämna Selma till henne, fy vad hon visar dig lite respekt
Så nej, jag tycker inte att du överdriver, inte det minsta
Kl
Vet ni, idag fick jag besked på ytterligare en utbildning
Så nu har jag möjlighet att välja om jag vill
Förresten Juzzzen: KLART att jag vill ses, glömde nog att skriva det igår kom jag på senare
Hade varit skitroligt ju och är jag ändå i Malmö så är det ju nära och bra!