Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

delvis knapp eller nåt

Jag kommenterar nog ingens mage just av den anledning för att man inte vet hur någon reagerar. En del blir säkert ledsna att man inte säger något och en del blir nog ledsna om man säger något. Däremot kan jag kommentera någon om man pratar om magen, som i måndags så talade jag om för min Sara att hon var inte direkt stor utan alldeles lagom :) Och hon höll med så jag tror inte jag gjorde bort mig.

CAD är ett ritningsprogram där man konstruerar ritningar. Skulle passa mig perfekt att sitta och hålla på med. Jag blir nog inget speciellt av att plugga kurser i ett år, så det bästa vore väl att se till att plugga upp så jag kan ta ut en civilingenjörsexamen. Är ju bara högskoleingenjör idag. Men jag jobbar ju på ett stort företag, så det finns nog möjlighet för mig att göra nåt annat bara jag har rätt kompetens. Det är nog svårt annars tyvärr.

Apropå att vara imponerad så är jag allra mest imponerad av Svartfot. Hon är i mina ögon en riktig supermänniska som pluggar juridik! :eek: Grekiskans grekiska liksom!! Jag skulle bryta ihop efter en vecka på en sån utbildning tror jag. ;)

För att förtydliga så är det en kommunal plaskdamm. Den är stor och fräschare än de flesta andra dammar jag sett. Men det gör också att det kan vara VÄLDIGT mycket folk. Men på förmiddagarna brukar det vara överkommligt.
http://www.stockholm.se/-/Serviceenhetsdetaljer/?enhet=5c7fa65ff5274c3ab2e7976c59b8988b

Vad det gäller badblöjor så finns det en variant som man köper i vanliga butiken som mest ser ut som en blöja. Sen så finns det en tvättbar variant som man köper i babybutiker och med ser ut som en badbyxa.

Mig spelar dagen ingen större roll. Men då medicinen slår ut mig rätt rejält så kommer jag behöva hjälp med fixandet. Det får bli någon knytis variant.

Det beror så mycket på vem som säger något och på vilket sätt det sägs. Jag skulle inte ta det minsta illa upp om någon av er säger något om mig eller min mage på en träff. Er betraktar jag som mina vänner och ni vet hur jag känner och ni har alla varit i samma situation. Likaså min granne :love: hon förstår mig fullständigt. Det är just onödiga kommentarer som folk slänger ur sig för att de antingen inte har något annat/bättre att säga eller så tror de att de måste kommentera.

Det är stooor skillnad på när person X som man inte träffat på flera månader frågar om det är ny bebis på gång mot när folk som man ser på jobbet varje dag slänger ur sig onödiga kommentarer varje dag eller vecka.

Och jag har inte det minsta problem att prata om hur jag ser ut med folk som jag själv väljer att prata med. Fast det är ju såklart omöjligt för andra att veta hur man tänker. :D

Det var inte planerat. Utan var bara en lycklig slump att det rimmade. Jag misstänker att det kan upplevas som lite väl aggressivt. Men funkade gjorde det. Så pass att personen bad om ursäkt. Både då och nästa gång vi sprang på varandra.

------------------------------------

Nix pix ingen stuga. Makens semester har hängt lite på en skör tråd. Inte för att han varit dum utan tvärt om. Han fick ansvaret för en utredning som är osäker hur långvarig den skulle bli. O eftersom jag kom med i medicinstudien o behövde vara i stan med jämna mellanrum, så kännes det som ett bra tillfälle att tacka jag till ett sådant uppdrag. Det var dock innan vi visste hur mycket biverkningar jag skulle få.

Så eftersom allt blev så hattigt så kom vi fram till att det blir en sommar i stan. Nu kan vi kanske äntligen komma i ordning i lägenheten. Vi har ju bara bott här i tre år.

Jag tror att det är en jättebra idé att plugga när man har små barn, det är ju lite mer flexibelt än ett jobb (och små barn kostar mindre än stora barn ;)). Och med tanke på dina önskemål om inriktning på jobb låter det också som en bra grej att göra!

Så tänker jag också. Kan tänka mig att ta ett års studieuppehåll och få en liten mitt i utbildningen. Nu är ju i och för sig dessa utbildningarna bara på två år (precis lagom enligt mig!), men jag kan ändå tänka mig att bli gravid i höst/vinter för att få barn nästa sommar. För då pluggar jag ju fortfarande när nästa barn börjar på dagis och kanske kan gå lite kortare dagar på dagis än om jag hade jobbat heltid direkt från barnets dagisstart.

Tänker samma sak om dig. Förstår inte hur man frivilligt kan välja att plugga teknik. Snacka om svårt! Jag behöver ju sällan prestera nått själv. Utan det gäller bara att rabbla vad andra har sagt. Det viktiga är att hitta RÄTT utalande av RÄTT mossiga professor.

... ang att bryta ihop så gör nog alla juriststudenter det med jämna mellanrum. Har haft en föreläsare som sa att alla andra yrkeskårer medicinare, ekonomer, tekniker o s v drivs av stolthet för sitt yrke. Jurister. De drivs av ångest.

Visst är det så men jag tycker nog oftast inte det finns någon anledning att tala om för folk att de har stor/liten mage för oftast vet man ju om det själv ändå. Det är skillnad som nu när vi pratade om hennes mage, då blir det relevant att säga något men jag säger inget bara för sakens skull.
Jag fick mage gräsligt fort, hade ju en patient som klappade mig på magen i v. 14 och undrade när jag skulle ha barn, och den blev väl kommenterad av en av mina kollegor. Mycket tvillingkommentarer som är en av min stora skräck. Det var mina värsta kommentarer och tjockis-kommentarer, därefter brydde jag mig inte men just tvillingkommentarerna och 'hej tjockis'/'här kommer en tjockis'.

Det är himla konstigt varför folk känner sånt behov av att yttra sig om just gravida och ibland rent elaka saker.

Det som stör mig med juridik är att det är så himla grått. Matematik/teknik är oftast rätt eller fel och det gör livet så mycket enklare. Har läst en kurs i miljörätt och det var på håret att jag klarade den.

Att jurister drivs av ångest är inte så himla konstigt tycker jag. Min grannes kompis jobbar som jurist på en advokatbyrå i Stockholm. Hon jobbar minst 60 timmar i veckan för en skitlön. Hon drivs väl förmodligen av att hon efter tre (?) år får en bra lön. Det skulle jag aldrig palla med. Ofta får hon uppdrag sent på fredag em som ska vara klara på måndag morgon. Bara att jobba hela helgen med andra ord. :crazy:

Hoppas verkligen inte att alla arbetsplatser inom yrket ser ut så.

Ja du där sa du något, tjockis-kommentarerna gick varma, framför allt från sambons familj/släkt.. Det tycker jag är lite.. inte komiskt, det är fel ord... Men flera i sambons familj/släkt är gravt överviktiga och säger detta till lilla mig (för i jämförelse med dessa så är jag superliten). Sambons syster, som fick barn 3 månader innan mig, är mest överviktig, sett till BMI. Tror ni det var någon som kallade henne tjockis under graviditeten? :grin:

Sorry! :o ;) Men har du varit på Powermeet och sett cruisingen? De fina bilarna åker ju inte den och det har faktiskt mest varit grisar som åkt runt. Vill minnas att det från förra året skulle införas regler för vilka bilar som fick delta, så det kanske är lite bättre. Det är iaf mycket fylla och högljudda och stökiga människor som deltar. Och så många nakna stjärtar som man ser under den helgen har jag typ aldrig sett i mitt liv annars. Sånt kan jag vara utan. :laugh:

Det är lugnt :) Jag tror jag vet vilken typ av raggare du tänker på. Tyvärr ses och hörs ju dem mest :grin: Våra vänner är mer åt Rockabilly stuket och är mer intresserade av sina bilar, deras bilar är riktigt fina! Många utav de där stökiga raggarna gillar säkert bilar men mest att supa skallen av sig tror jag.

Precis som AKB sa har vi en egen cruising här i stan, tror till och med det är helgen efter er. Här finns "regler" om bilens skick, ålder osv. Så på själva cruisingen är det faktiskt ganska ordnat. Vi brukar gå ner och kika om vi själva inte åker med, det brukar vara en riktig folkfest. Men runtomkring kan det vara ganska stökigt.

Jag är dock lite kluven till hela arrangemanget Wheels and Wings (som det heter här i stan). Miljötänket i mig säger att det är helt fel men samtidigt gynnar det många av våra lokala entreprenörer...

Ja märkligt nog är det alltid de tjocka som har behov av att tala om att gravida är "tjockisar".
Svärmor sa så bara en gång och jag förklarade lugnt att jag inte vill bli kallad så för jag har skev kroppsuppfattning och den behöver inte späs på.

*kl*

Viv va det va som kunde tänka sig att träffa lilla mig och M i GeKås?
Någon mer av er där nere som vill ses en snabbis? Vi kommer ner den 8e och åker hem den
10e juli. Vi kommer att bo på deras camping. :)

Jag tror helt enkelt inte att tjocka personer förstår hur hemskt det kan vara för en smal person att plötsligt bli tjock, eftersom man fortfarande är mycket smalare (förutom magen) än vad de är. Sen finns det en annan grupp, smala/normalviktiga personer som tycker det är jättelustigt att man blir tjock som antingen aldrig varit med om det själva alternativt faktiskt vill lägga på sig. En av de som kallade mig tjockis var en jättesmal person som nog såg mitt tillstånd som en kul grej. Hon har själv två barn, men jag vet inte hur hon såg ut under grav. Hon kanske gillade att lägga på sig, vad vet jag.

Fast jag såg inte mig själv som tjock men om någon sa tjockis (som hela juldagen med M's släkt) så trodde jag på dem också att jag var tjock. Vågen talade däremot om för mig +14-15kg innan förlossningen och ingen viktuppgång alls från v.10-25!
Kan man inte säga något snällt så kan man hålla käft, faktiskt. Brukar tänka på det när man läser i trådar och i bloggar, shit vad elaka människor är mot varandra.

*kl*

Viv va det va som kunde tänka sig att träffa lilla mig och M i GeKås?
Någon mer av er där nere som vill ses en snabbis? Vi kommer ner den 8e och åker hem den
10e juli. Vi kommer att bo på deras camping. :)

Ja vi kommer gärna förbi och säger hej :) När på fredagen kommer ni ner? Tror den dagen är enklast för oss nämligen. Vad kul med lite semester :) Är det familjen bara eller vänner också?

Jag är tjock, men förstår likväl att en smal person kan må dåligt över att få stor mage. Men det är ju för att det är en bebis i den och inte att man suttit och trökat i sig mat (som i mitt fall)

Fast jag såg inte mig själv som tjock men om någon sa tjockis (som hela juldagen med M's släkt) så trodde jag på dem också att jag var tjock. Vågen talade däremot om för mig +14-15kg innan förlossningen och ingen viktuppgång alls från v.10-25!
Kan man inte säga något snällt så kan man hålla käft, faktiskt. Brukar tänka på det när man läser i trådar och i bloggar, shit vad elaka människor är mot varandra.

Håller med! Läser mycket skit på jobbet. Och det är alltid samma människor, och de är överallt med och kommenterar. Precis som de tycker det är roligt :crazy:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 023
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar