Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

Nämen, dra mig baklänges!!!! AKB, nu behöver jag din hjälp igen!!!
Trädet, är det inte där du bor? ;) Låter som om du bor i ett Träd.
Hästar i Börstig, Grevagården är det nått att ha? Funderar på att dra dit på en blixtvisit i morgon...

Ja, vi fick veta. Det var lite lättare nu än vad det varit tidigare. Men jag ska ärligt erkänna att jag känner mig lite smått besviken. :o Missuppfatta mig inte, men jag hade så gärna velat ha en av varje. Det blir såklart jättebra ändå, Vilgot är ju världens bästa, så klart att den här killen också blir det. :idea:

jag hade rätt :banana: jag hade rätt :banana: jag hade rätt :banana:
hihihi. Och jag håller helt och fullt med dig! Klart man är glad för en grabb till, Men en liten tjej hade inte suttit fel. Jag önskade ju länge att S var en tjej, och blev liksom du besviken när så inte var fallet. Klart jag inte älskar S mindre för det, men jag ville så gärna haft en tjej.

Vad skönt att UL gick bra och att ni slapp åka till Stockholm för ett könsul :)
Jag är helt inställd på att detta med blir en pojke, kommer det ut en tjej så blir jag glatt överraskad :p
Jag har ju med chans på 111111 nu när jag blev framflyttad till den 26/10. Fast ska erkänna att jag inte är så sugen på att gå över två veckor denna gången med :grin:

De är mina grannar :D
Men de är såpass nya här att jag inte lärt känna dem.
De får hem en lastbil i veckan med hästar de hämtar i Holland, det är allt jag vet.

Hade jag haft mer välstädat här hemma och om inte gården varit så pinsamt rörig hade jag bjudit in dig på fika :D
Men om du hinner under din blixtvisit så visar jag gärna upp min stolthet, pållen :)

Du får börja smygstarta träningen inför halvmaran dagen innan! :)

Ja det förvånar mig inte ett dugg om så är fallet att han springer runt som ett yrväder på sin födelsedag! :)

Senast ändrad:

Och H avancerar varje dag, nu tar han 5-6 steg åt gången och nosar på att släppa och gå iväg utan fast mål att hugga tag i i närheten :)

Vad skönt att jag inte är ensam om att känna så här. Det visste jag iofs, jag och grannen har pratat om det och hon vill också helst av allt ha en tjej nästa gång och skulle bli besviken om det inte blev så.

Det skulle vara intressant att höra hur ni tjejmammor tänker. Skulle ni bli "besvikna" om ni fick en till tjej?

Hade jag fått en tjej först så hade jag lika gärna velat ha en kille nu som jag nu med en kille vill ha en tjej. Jag vill helt enkelt ha en av varje! :)

Hur ska ni göra med det extra rummet ni behövde? skulle ni bygga ut?

Nä, jag förstår att du inte vill gå över så länge. Vilken jäkla plåga det måste vara!!! Finns det förresten nån, officiell eller inofficiell, "statistik" på om grav två/tre varar ungefär lika länge som den första och om förlossningen startar på samma sätt? Jag är så inställd på att den här förlossningen kommer att starta några dagar före bf med vattenavgång, men det behöver ju verkligen inte bli så. Undra hur vanligt det är att det blir ungefär samma.

Men du, kila över å kika på en pålle åt mig ;)
Nä, skämt å sido.

Äh, jag bryr mig inte om du har välstädat eller inte! Jag kommer ändå :D hi hi hi
Så du har ingen aning om de är vettiga hästar heller då?

Vi kommer inte att kunna bygga ut nu. Vårt hus är ju fullbelånat förutom de ca 100 000 kr som vi hunnit amortera av, så med de nya bolånereglerna så får vi garanterat inget lån. Fast nu luter det ju mer åt att vi vill tillbaka till hamnen än att bygga ut. Vi får helt enkelt fixa och trixa och avveckla vårt "arbetsrum". Alternativt bygga vägg i vardagsrummet.

Sen får vi börja amortera som bara den, så vi kan köpa vårt etagelägenhet/radhus i hamnen sen! :banana:

Vet inte riktigt hur mycket man får skriva om andra här.
Men enligt ryktet så är de typiska "hästhandlare". Men det behöver ju inte vara skithästar för det. Men frågan är hur mycket de själva vet om varje häst. Tror de har 40-50 stycken hemma just nu och det kommer folk och köper hästar varje dag, så rulljans har de allt.

Så du kommer inte flina åt nedkladdade fönster och midjehögt gräs på "gräsmattan" då? :D

Men nu när ni får två pojkar, skulle dom inte kunna dela då? Eller vill ni inte det alls? Tänkte eftersom ni iaf planerar att flytta innan dom hamnar i tonåren?

Kan bara tala om hur min "statistik" ser ut. H föddes på bf, ingen vattenavgång, var inne på förlossningen i 9 timmar. A föddes bf+11, ingen vattenavgång var inne på förlossningen 7 timmar.

När jag kom hem från jobbet kvart över sex så var det helt tyst i huset, tänkte vara snäll och låta sambon och A vila lite till och cyklade en sväng med hunden. Men de sover ännu :eek: Har A somnat för natten eller vaknar han snart och är uppe till midnatt? undrar hur sambon tänkte egentligen.
Kommer sambon ner mer ikväll eller ska jag sitta här ensam :cool: H stannade kvar hos mormor och morfar.

Nä, om det är skithästar eller inte är ju svårt att veta faktiskt.
Men shit, det var verkligen mycket hästar :o

Haha, nä du AKB, här hemma har vi ogräsplan i stället för grusad gårdsplan. Dammtussar stora som möss som gärna tar sig en svängom på golvet, och kladdiga fönter, HA! det var för ett halvår sedan.. Nu är det igenkletat med barngojs :angel:

Tänk vad coolt om vi kunde pricka det datumet! :banana: Dagen innan Vilgot föddes gick jag på "långpromenad", drygt 1 km och samma dag han föddes sprang vi i affärer. Kanske ska upprepa den proceduren. :D

Oj oj oj vad vi ska peppa dig då den 10, heja heja heja!!!
Grattis till pojke!! Förstår din tanke ändå till att vilja ha en flicka och klart förstår vi att ni inte älskar denna pojke mindre på något vis på grund av detta =)

Om smuts och en icke perfekt trädgård hindrar någon härifrån att komma så är det ingen idé att ha en buketräff här... :D :angel:

Usch, jag är så sjukt orolig för min granne. Vi var förbi idag och skulle säga hej och lämna lite skvaller och choklad, när hon fick syn på mig började hon att störtgråta och bara satt och kramade mig. :( Hon mår så dåligt, det är så hemskt att se henne såhär. :cry:

Jag var "orolig" att det skulle vara pojkar båda gångerna... :grin:
Jag ville bara ha tjejer och har sagt till min man hela tiden att vi är tjejföräldrar. Fråga inte vad skillnaden är, men jag kände att jag kan inget om killar :D
Så när Alice föddes drog jag en suck av lättnad, samma med Vera på Köns UL vi gjorde.
UL-doktorn frågade vad vi hade innan och sa sedan att jaha, men då ses vi om några år igen då för det är en tjej.
Aldrig i livet!!!!

Så nej jag ville inte ha en av varje, jag ville ha samma!

Vad skönt att det gick bra på UL!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
43 44 45
Svar
882
· Visningar
27 120
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar