Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

Åh vad jag känner igen mig i er (pojkmammors) tankar. Just det där med barnbarn och ev framtida flickvän eller pojkvän. Jag har alltid velat ha en kille och nu kom världens finaste kille till oss. Nu är jag mest glad om det ens blir syskon. Är så sjukt osugen på att vara gravid eller föda barn. På jobbet (sitter mycket med familjeliv och libero) läser jag dagligen om graviddiskussioner och frågor etc och jag bara känner: "Nä fy fan" Men jag känner inte alls så när jag läser härinne. Men en bebis vill jag gärna ha :D

Hur var det nu, vilka gillade att vara gravida och föda barn? Kan jag hyra er för den uppgiften. Jag ammar gärna och tar hand om bebis! :laugh:;)

Har förövrigt precis vinkat av tre trötta män, sambons pappa, sambon och Iggy. De rullade upp mot Göteborg och Blå stjärnan nu med lill-vovvan. Hon ska opereras för patella-luxation idag. Första benet nu och det andra till hösten. Kommer bli en lååång konvalescens. Även om det är en rutin-op är man ändå orolig när det kommer till sövningen. Och så rädd och ensam hon kommer vara när hon vaknar upp i en bur på stall-avdelningen :cry:

Ha en fin dag alla, nu ska jag bege mig till jobbet!

Klart man är orolig! Minns mycket väl hur nervös jag var när maken opererade bort gallan. Och det var ändå verkligen en in-ut op, inte många timmar han var på sjukhuset.

Hur var det nu, vilka gillade att vara gravida och föda barn? Kan jag hyra er för den uppgiften. Jag ammar gärna och tar hand om bebis! :laugh:;)

Jag!! Skulle kunna vara gravid jämt, i si sådär 7 månaden hela tiden.
Lagom många krämpor då.
Men fasen säger jag för fler ungar, räcker gott och väl med Oscar:D

Hoppas det går fint med vovvens ben! Kan säga att de är suveräna på stationärsvårds avdelningen. Va med jätterädd att Douglas skulle känna sig ensam och rädd. Men de tillbringar massor av tid med djuren.

Senast ändrad:

Jag är nog också mer en pojkmamma tror jag eller så inbillar jag mig det eftersom det i sambons familj endast verkar finnas manliga spermier :D spelar ingen roll egentligen vad nästa bebis blir för nåt, viktigast är att bebis är frisk. När jag var yngre ville jag bara ha flickor, men när vi väntade Theo så va vi så säkra att det var en kille redan innan ul! Självklart skulle en av varje vara kul också, men jag har som ställt in mig och förväntar mig nästan att nästan bebis också blir en liten spjuver :love:

Är fascinerande, hur ofta det verkar stämma med mammans magkänsla. Visste ju också, så fort jag blev gravid, att det var en pojke. Och det kändes såå rätt.

Absolut är ju detta med könsönskning bara "i-lands-svammel", ett friskt barn är allt som spelar roll. Men ibland är det bara roligt att bara icke-pk och outa sina inre önskningar :D

*kl*
Ska försöka adressera 14 inbjudningskort till H´s kalas. FÖRSÖKA, eftersom vilden river ut hela köket under tiden och antagligen längtar efter lunch :D

Ni vårmammesötnosar får ett digitalt, även om jag inte tror att någon kommer åka alla milen uppåt ;)

enkelt-kort_154010257.jpg

OP hade gått fint. Sambon som hade pratat med veterinären så mer detaljer fick jag inte :mad: Men det känns som en hel evighet tills imorgon nu. Hoppas natten går fint och hon inte har allt för ont lilla skruttan.

Vilka fina inbjudningskort du gjort! Det är fasiken, rent ut sagt, att vi bor i ett så avlångt land. Tror jag har ca 110 mil upp till er. Skulle jag köra lika långt söderöver skulle jag komma en bra bit in i Europa. Men någon gång ska jag ta mig upp till Norrland och då får du baske mig bjuda på en kopp te ;)

AKB då kan vi dela på ungarna. Tar du graviditeterna så tar jag hand om de första året så kan vi lotta om vilka vi vill ha sen :D :laugh:

Vilken skillnad det kan vara, jag var helt övertygad om att det var en mini-jeppe i magen, men så var det en tösabit. Inte för att jag blev besviken. ;) måste säga att jag innerst inne hoppas på att få en tjej till, såklart att jag skulle bli jätteglad för en kille också, men känner mig mer som en "tjej"mamma. Sambon vill hellre ha tjejer, haha, mest för att han vet vilka rackartyg han själv gjorde när han var ung...

*kl*

Idag är jag på hemskt dåligt humör, Selma också. Jag har väldigt svårt för väderomställningar och det känns som om vi inte haft något annat senaste tiden, suck. Sen så går allt jag försöker göra åt skogen. Tömmer jag diskmaskinen, är selma där på en sekund och kastar runt alla saker. Hänger jag tvätt, drar Selma systematiskt ned den, osv. Som pricken över iet så rymmer min rottis upp till husse och två andra hundar så fort hon får chansen och jag håller på att få tokryck på henne.

Gah! Nu sover Selma, så nu ska jag hinna göra allting, även fast jag helst av allt bara vill krypa upp i soffan och sooova. :(

Jättefin inbjudan, vi var så kreativa att vi skickade sms till Isabellas gäster ;)

och på tal om inbjudningar så fick vi oss en känga i lördags av M's faster att vi inte haft dopkaffe än, hmm, nej men sen så är det ingen som brytt att höra av sig till oss heller när vi hade det som jobbigast med alla sjukhusbesök. Så vi kan inte påstå att det har varit prio att höra av sig till alla.

Nja, du kan ta dem tills de är arbetsföra vid tio års ålder. Då kan alla komma hit och plöja ;)

OP hade gått fint. Sambon som hade pratat med veterinären så mer detaljer fick jag inte :mad: Men det känns som en hel evighet tills imorgon nu. Hoppas natten går fint och hon inte har allt för ont lilla skruttan.

Vilka fina inbjudningskort du gjort! Det är fasiken, rent ut sagt, att vi bor i ett så avlångt land. Tror jag har ca 110 mil upp till er. Skulle jag köra lika långt söderöver skulle jag komma en bra bit in i Europa. Men någon gång ska jag ta mig upp till Norrland och då får du baske mig bjuda på en kopp te ;)

Skönt att det är avklarat! Hon får säkert allra bästa vård under natten :)

Och jag hoppas verkligen att du (och andra!) har vägarna norrut någon gång. Själva är vi inte så rörliga av oss med hästar på gården.. De gånger jag ber medis om hjälp så "måste" vi fara och hälsa på alla släktingar som bor ännu längre norrut.

Nästa vår/sommar ska vi dock ta en weekend och se MotoGP :bump: Bilade ner till Tyskland 2008 och såg ett race, men troligtvis blir det flyg denna gång. Tyvärr, eftersom vi annars hade kunnat ta vårmammeturné på vägen :angel: Men tanken är att H ska vara hos farmor då så jag vill inte vara borta längre än precis nödvändigt.

Jättefin inbjudan, vi var så kreativa att vi skickade sms till Isabellas gäster ;)

och på tal om inbjudningar så fick vi oss en känga i lördags av M's faster att vi inte haft dopkaffe än, hmm, nej men sen så är det ingen som brytt att höra av sig till oss heller när vi hade det som jobbigast med alla sjukhusbesök. Så vi kan inte påstå att det har varit prio att höra av sig till alla.

Visst är det den k*rringen ni haft "problem" med förr?

Då skickar jag H med bussen imorgon? En elvaåring med begynnande tonårsbeteende kan behöva bli av med lite energi och humör :D

Vi hade släktfritt på Selmas dop... :angel:

*kl*

Fick min mens idag :( vilket förklarar mitt fruktansvärda humör. :o så om 10 dagar är det bara att sätta igång att göka järnet. Nya friska tag!

Vi hade nästan släktfritt ;) det var många som tacka nej med konstiga undanflykter när vi ringde och tog ifrån folket dopfikat eftersom vi hade varit på akademiska på tisdagen innan samt återbesök dagen innan.

Jätte tråkigt med mensen :(

Nej va trisst. :( men bättre lycka den här gången! Nu har du iaf ett test hemma till nästa gång! :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
43 44 45
Svar
892
· Visningar
27 869
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar