Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

asch.. Trist med mensen :( Men nu får ni ju anledning att öva på det där med att avla barn igen ;)

Michaellan: Var det så att folk som eg skulle kommit avböjde bara för att det inte blev något fika efteråt?? Fy fan vad uppnosigt! Hmf.

AKB: Tyvärr blev det ingen tripp neråt i landet. Insåg ju i natt (innan jag skulle somna) att vi ju bara ha en gardin bak på släpet, och man får (vill inte heller) köra föl utan lucka.. Så hela förmiddagen gick åt till att ragga fram ett nytt släp som passade för ändamålet.. Så vi var sent iväg, och sent framme i Askersund, så vi valde att strunta i hästarna som ändå kändes lite "halvdana" typ.. Men någon gång skall vi väl ses? På Lottch stora bjudning -12 kanske? hi hi

Modett, nog för att jag inte hade haft nått emot att hälsa på om jag varit i krokarna, men stugan vi har ligger ~5 mil väster om storuman (fågelvägen. Bilvägen 9 mil) Å det är ju på "fel håll" från vars ni bor. Och dit skall vi nog inte i sommar tror jag. Kanske nästa sommar.

Precis folk som hade tackat ja, kom inte när det blev ändrade planer pga Isabellas välbefinnade när vi hade flängt fram och tillbaka till uppsala. De enda som vi verkligen har förståelse för är två vänner till M som bor i Sthlm utan bil och som vi bokade träff med två veckor senare i stället. Alla andra har ju nära till kyrkan och skulle kunnat komma för att visa delaktighet.

Kl

Här kommer de utlovade bilderna som jag visade på vårt vernissage.

Min :love:-kisse
DSC_0033.jpg

Min lilla odåga ;)
2010aug31007.jpg

Grannens föräldrars hund som bara är så himla söt!
Loke006_redigerad-1.jpg

Det var "valfritt tema" och ingen var väl förvånad över mitt val. :D Nån hade naturbilder, nån hade sommarbilder och en hade lite blandat. Vi bjöd på bubbel och snittar och hade väl kanske 20 besökare, inkl Vilgot med pappa. :banana:

Okej. Ja, lite lång resa kanske om det inte är superintressanta hästar.

*kl*
Knallat runt på Ikea halva dan och köpte bl.a en skötväska. Vet inte alls varför jag köpte den, har inte behov av den eftersom jag är nöjd med den jag har. Men den va så bra med stort ligguderlägg och termosfodral (Oscar som inte ens dricker ur flaskan längre)
Nån gång så kanske den kommer till nytta.

Får väl erkänna att jag är lite Sotis på Lottch som ska avla barn :o
Vill så gärna men ändå inte...

Ikväll är jag ledig :banana: :banana: Trodde att jag skulle kunna skriva lite till er under nätterna under arbetstiden, men det har varit lite stökigt på just mina avdelningar, så det har inte gått :mad: :D

Oregano; den översta bilder är helt underbar!! Ååååhh, vad jag vill ha katt nu när vi bor på landet och allt! Funderar på att kika lite hos katt-kommando-syd i stan eller vad det heter. Vill så gärna hjälpa till, men det är kanske svårt att hitta en katt där (är ju oftast vuxna va?) som passar att vara både ute och inne, fungera med hund och barn.. Men de har kanske kattungar också ibland?

Bollen; Läste vad du skrivit om att du/ni verkligen ville ha flickor och.. Kommer inte ihåg mer vad du skrev :o, men jag kände verkligen igen mig i det du skrev. Jag har alltid sett mig som flick-mamma och gör nog egentligen det fortfarande, skäms lite över att känna så.. Nu kommer det där klassiska: jag älskar inte Milton mindre för att han är en pojke, men jag har alltid sett mig i samma roll som min mamma, att ha två flickor, och kan fortfarande tycka att det känns konstigt att det inte blev så. Detta är något jag verkligen skäms över, så ha överseende med detta...
Samtidigt är jag så himla glad över att vi har just Milton, det hade inte kunnat bli bättre och jag älskar honom så obeskrivligt mycket. När jag väl fick veta att vi fått en pojke så var det verkligen så självklart, även om jag hela tiden hävdade att "visste" att jag hade en flicka i magen..
I början kunde jag vid några tillfällen nästan känna mig avundsjuk. Alla våra närmsta vänner (i föräldragruppen, vänner som fick barn tre veckor efter oss och min ena svägerska som fick barn 3,5 månad innan oss) och bekanta vi har lite kontakt med, fick töser, verkligen alla och vid ett par tillfällen sved det.
Tyck nu inget illa om mig på grund av detta, för "såhär i efterhand" eller hur jag nu ska uttrycka mig, är jag så obeskrivligt glad och stolt över att vi fick en pojke och jag hoppas nästan att vi får en pojke till, vid nästa föda-barn-tillfälle :D, även om jag blir jätteglad om det visar sig vara en tjej givetvis.

Gud vad mycket svammel, men har gått och tänkt på det du, bollen, skrev och velat skriva av mig lite kring just detta. Det har jag velat länge, men har faktiskt inte vågat :o

*kl*
En fråga om FP och a-kassa

Stämplar 100% nu. Veckan efter midsommar åker vi bort så jag tänkte ta ut FPdagar då bara för att slippa tjaffs. Men visst har jag förstått rätt när det gäller att säkra sgin genom att ta ut FP måndag-fredag?! Det är ju minst 5 dagar som det står på FKs hemsida. Kryssar ju vanligtvis också i att jag är arbetslös lördag å söndag på kassakorten men får ju inget betalt för dom dagarna.

FP måndag-fredag och sen kryssa i arbetslös lördag-söndag. Eller ska jag ringa kanske för säkerhetsskull?! Isf, Försäkringskassan eller A-kassan....

Nån som fattar vad jag menar??!!

Ang det här med kön...
Jag har aldrig sett något annat än att jag skulle få en dotter, så när jag blev gravid och började fundera lite så slog det mig att tänk om det är en pojk :o och eftersom de då inte talade om kön på gotland så hoppades vi på en tjej och det var nog vad jag trodde det var men jag försökte "ställa in" mig på att det var en pojk för att förbereda mig ifallatt... inte för att jag tror jag skulle älskat en son mindre utan bara för att jag kännde att jag behövde förbereda mig lite isåfall... vad det gäller ev syskon så vill jag gärna ha en dotter till men har lite lättare nu att tänka mig en son... lite svamligt kanske, hoppas ni fattar :)

Idag sov min unge till 8 :eek: och då väckte jag ändå henne... men hon vaknade iaf på ett strålande humör!
Men jäklar vilka humörsvängningar hon kan ha, när hon inte får som hon vill så börjar hon riva/bita/dra i vad hon kommer åt, inte så kul och när hon får tillsägelse om hon tex drar i/river mig sä kan hon dra sig sj'lv i håret/riva i ansiktet, men hon verkar inte reagera på att det gör ont... vet inte riktigt hur man ska hantera detta :confused:

*kl*

Trist Lottch att det inte blev nåt denna gången, men rätt som det är :laugh:

Jag säger som AKB, jag är avis på er som jobbar på ny bebbe, jag vill vara gravid, känna sparkarna, förväntan och allt det där..men en liten bebbe till är jag inte redo för..än...;)

Men guud vad sugen man blir, speciellt nu när man vet vad man får:love:
Nelly är ju helt underbar nu! Ta inte det fel, hon har alltid varit underbar, men det växer för varje dag tycker jag!:) När man tror att man inte kan älska henne mer, så gör hon något extra (som att hon lärt sig flörta, helt på egen hand)så hjärtat svämmar över!:love:

Såg livet på BB går också..Och det är så mysigt att se, samtidigt som man känner aj!
Dock började jag STÖRTGRÅTA i slutet..När sista mamman fick bebisen och dom fotade, snackade och mös..Jag fick aldrig göra det, den där första stunden..Jag låg på ett jävla uppvak i 6 timmar, för en "operation" som tog 10 min....Jag missade vår första stund, visst, hon var på mitt bröst i nån min, sen togs hon bort och jag skickades till operation..jag känner mig så bitter, och fruktansvärt lessen över det..och så här i efterhand tror jag det var d som gjorde mycket att jag hade svårt att ta henne till mig, och blev deppig..

Sambon och jag pratade om det, vi känner oss så snuvade, han blev ju lämnad ensam med lillan, dom bara gick..han var rädd, osäker och orolig för mig..Han somnade med henne på sitt bröst,han var ju helt slut ha med..tänk om han appat henne??Dom hade så mycket att göra, så vi blev lixom bortglömda, jag tror dom glömde mig på uppvaket också, om jag ska vara ärlig. Sen amningsproblemen som dom inte tog på allvar, sambo fick inte stanna trost att jag svimmade och grät efter operationen.. Tiden på BB var rent sagt skit..Nä, nästa gång blir det Ystad! Aldrig Malmö igen..

Förlåt svammel, men igår kom det, på riktigt, hur besviken jag var på allt. Nu känns ju allt igenom underbart, och jag börjar fundera på syskon..väl därför det dök upp, ..dock vill jag vänta något år..och jag är livrädd för att det ska bli samma :(

Jag tycker att ni borde gå och prata om det. Jag och sambon har pratat om det och vi ska få hjälp inför nästa förlossning. Vi fick ju en ganska orolig förlossning och har inte ventilerat det tillräckligt, vi är båda två livrädda och min sambo hade inte velat ha fler barn om det inte vore för att jag ville. Han drömmer fortfarande mardrömmar om att jag ska dö tex.

*kl*

Jag är i vårt sommarhus och håller på att städa och fixa inför midsommar. Det har varit en jävla mus här som tuggat sönder våra trishia guild- filtar, är så ledsen för det mönstret säljs inte längre. :( sen är det musbajs och kiss överallt, till och med i spritskåpet ovanför kylskåpet??

Selma är jättetrött för att hon sov dåligt inatt, hundarna är jättegnälliga för att det regnar ute. Fick dra ut min rottis imorse. :grin: min sambo lämnade vagnen ute inatt också, så den står och håller på att torka, så vi kan i te gå på promenad heller. Suck. Så är stämningen här. ;)

Nu ska jag googla fram en bra fördrink som jag kan bjuda på imorgon. Någon här som har ett bra tips? :) jag kan bara blanda cosmopolitans och det tror jag inte alla vill ha. :D

Usch, jag har nog helt glömt hur din förlossning var eller du kanske inte berättat?! Lät inte alls något vidare :(

Jag låg ju på BB mitt i flytten till det nya, Theo föddes på söndan och tisdagmorgon flyttade vi till det nya huset. Trots att det var rätt struligt och så där borta så kände jag mig nog aldrig direkt bortglömd, var nästan själv på hela BB. Huvva vad jag lider med er som fått dåliga erfarenheter av er förlossningar, det är ju nåt som man vill ha som ett fint minne ju!

Förstår trots svammel :D

Jag tror att i dagens samhälle är det lite förbjudet att tycka saker om kön överhuvudtaget och det gör mig så matt.
Jag uppfostrar inte mina barn annorlunda bara för att de är tjejer (eller det kan jag ju inte veta egentligen). Självständighet, ansvar, uppförande är viktigt oavsett kön. Vi spelar fotboll, gräver med traktorer i sandlådan, ritar, leker med dockor, håller på med djuren (kaniner och hästar) och det skulle vi ha gjort oavsett för det är vårt liv.
Nu är Alice så stor att hon har egen vilja (ja, ni fattar) och väljer själv vad som ska lekas, ha för kläder.
Ungen är galen i tatueringar, gärna sådana med drakar eller sjöjungfrur... :eek:

Jag vet egentligen inte vad som fick mig att få panik över att det kunde bli pojkar, skumt det där.
Ang mormor/farmor så tror jag att det blir vad man gör det till. Min mamma har lika bra relation till mig som till min bror. Min bror är dessutom otroligt familjekär och har behovet att träffa oss i familjen ofta. Det har inte jag. Så när han får barn så kommer min mamma vara minst lika delaktig som med mina barn, om inte mer. Mormodern i det fallet kommer nog inte vara så aktiv om man ser till det barnbarnet som finns....
Vi får gå in med en öppen inställning till våra svärdöttrar/söner i framtiden ;)

Det är skönt och viktigt att kunna vara öppen med sina tankar och känslor, för det är just ett barn som man ska (hoppas jag) leva med resten av sitt liv!

Haha, nu var det min tur att svamla! :angel:

En "drink" som jag tyckte var väldigt gott innan graviditet och allt var Sourz Sour Apple (likör enligt bolagets hemsida) med melonbitar (samt ev. isbitar om man vill ha riktigt kall) och fruktsoda :d väldigt somrigt och giftigt grönt. Den har jag blandat i ganska små glas på ca 2-2,5dl och 4cl på likören.

Denna midsommar blir nog ganska vit för mig (som alla andra högtider nuförtiden :cool: ) har handlat med mig lite alkoholfria viner så känns det lite roligare än cola i glaset :)

Baccardi Razz med spite, limeskivor och hallon är supergott, somrigt och plättlätt!

Vilka jättefina bilder!! :love:
Missen på första bilden var ju bara så underbart fin!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
46 47 48
Svar
942
· Visningar
29 414
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar