Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

Äsch, ni var för sega. ;) nu köpte jag champagne och jordgubbar istället. De får nöja sig med det. Tänkte köpa asti, hihi, och hälla det i en gammal finchampagneflaska och se om min sambo märkte någon skillnad, men jag fegade ut. :D

Nu ska jag in till storstan Nynäshamn och handla allt till midsommar. Laddar med en utölimpa med skagenröra, älskar verkligen sommaren och havet. :love: nu har solen kommit fram också, men det blåser stoooorm.

Nä nä! Det var du som var för snabb :p champagne och jordgubbar är ju aldrig fel, känns lyxigt och jag blir alltid gladare för ett glas sånt (även mousserat) än en välkomstdrink även om det blir det enda jag dricker i alkoholväg resten av kvällen :)

Här har åskan kommit och gått hela förmiddagen och ösregn :(

Vi slapp åskan här, men inte vinden. Jag höll på att göra iordning alla sovrum (alla och alla, två stycken) och satte in myggfönster och rev ut lakan. Nu när jag skulle gå upp och bädda så gick det knappt att få upp dörren för att vinden tilltagit så mycket. :eek:

Jag som tänkt prova våtdräkten sambon köpte igår, rosa såklart... :grin: kul att se att utvecklingen gått framåt med färger där... ;) men hur kul är det när det går gäss 5 meter från stranden? I-landsproblem deluxe.

Tack o lov så har det inte blåst så mycket här men åskan ger mig alltid ångest, tror alltid att blixten ska slå ner i både huset och hästarna :crazy:

Tycker det är super-intressant att läsa era andra tankar kring kön och önskningar kring detta, speciellt din Bollen, då jag verkligen känner igen mig i det förutom att jag nu fick en pojke (och jag hade verkligen inte kunnat få något finare!).
Mina tankar kring just detta har förändrats enormt nu sedan vi fick Milton och jag är så tacksam över att vi fick en så fin, frisk och glad liten skitunge :D

Filmade Milton när han badade häromdagen, på tal om glad skitunge :D Men vet inte om jag kan länka den från facebook? Klicka HÄR och testa om ni vill, Milton ääääälskar vatten!!!

Härligt det såg ut :laugh:

*kl*

Är lite småsur på sambon just nu :mad: imorgon ska vi ha midsommarfest. Vi blir ca 25 vuxna och 10 barn i åldrarna 8 mån - 7 år. Partytältet kom upp igår, handlingen avklarad, bara gräslök o dill och potatis som ska tas ur landet. Men all städning är kvar och han har gått och lagt sig :devil: Jag kom nyss hem från göteborg med lill-vovvan. Måste hinna till ett apotek innan de stänger och hämta medicin åt henne, fixa det sista med sill-inläggningen, duka, ta tag i städningen, plocka bort leksaker och andra saker vi är rädda om nu när det kommer massa barn. Med andra ord vi har jättemycket att göra och han går och lägger sig :mad: Jag har sovit skitdåligt de senaste nätterna för han snarkat så, han har inte hört när Iggy vart orolig så jag har fått ta honom på nätterna och så har jag jobbat på det. Jag kommer vara helt död i övermorgon när fest och annat är avklarat, för innan det hinner jag inte vara död. Nu är ett sånt tillfälle då jag önskade att jag drack kaffe!

Förstår att du är sur, det hade jag också varit :mad: Dessa sambosar, ibland undrar man verkligen hur de tänker alltså.
Hoppas han tar sitt förnuft till fånga och vaknar till liv snart igen, annars hade jag "hjälpt" honom lite :devil: :D

Men varför har han gått och lagt sig då? Ska han jobba natt eller vad är frågan? Hade det varit min karl hade han varit uppjagad ur sängen för att hjälpa till så länge det inte är frågan om nattjobb för annars så ska han väl sova i natt?

Men varför har han gått och lagt sig då? Ska han jobba natt eller vad är frågan? Hade det varit min karl hade han varit uppjagad ur sängen för att hjälpa till så länge det inte är frågan om nattjobb för annars så ska han väl sova i natt?

Samma här. Fine, om man behöver ta sig en kort powernap på 20 min men that´s it. Viv, gå och lägg dig du med.

Baccardi Razz med spite, limeskivor och hallon är supergott, somrigt och plättlätt!

Ni är faktiskt inte snälla! :mad: Tänk på stackars mig som sitter här och är sugen på sommardrinkar men som inte får dricka sprit... Jag vill ha sprit! :crazy:

Tack förresten för alla fina kommentarer om bilder på min myskisse. :love: :bow: Hon är verkligen finast och mysigast i världen. :laugh:

Oregano
Vad mysigt med UL. Är lite avundsjuk.
Fina bilder allihop. Men första bilden var ett strå vassare.

Lottch
Låter som om det blir en kanonfest. Förutom musbajset då.

Modett
Vilken fin inbjudan. Om sanningen ska fram så har jag aldrig varit så långt norr ut någon gång.

Michaellan
Underligt folk. I en sån stund så hade jag snarare gjort tvärt om. Avbokat om jag var upptagen med annat. O erbjudit mig att fixa fikat. Och att pika om det så här i efterhand… Det finner jag knappt ord för.

Medicinen
Var på sjukhuset för spruta igen. Denna gången fick T följa med. Med var också min lillebror som skulle passa henne under tiden. Min dotter är ungf lika förtjust i sjukhus som jag är. För hon skrek. Jävlar vad hon skrek. O försökte kasta sig emot mig hela tiden. Så min stackars bror fick ta henne i famnen och gå ut från rummet. O man hörde henne på lång väg. Så det gör vi inte om.

Mådde skit igårkväll och inatt. Har lite ont fortfarande och är riktigt, riktigt trött.

Renoveringen
Det artar sig. Tyvärr så blir det ju uppenbarligen inte klart innan midsommar. Men jag tror nog att vi kan få börja flytta tillbaka möblerna nästa helg. Men vilket jobb de har gjort. 12 säckar gammal tapet har försvunnit ut. Taket som varit riktigt risigt är omgjort från grunden. De har rivit bort ledningar och kopplat om telefonen… Gud vad skönt det ska bli när det är klart.

Nej jag och M tittade bara på varandra och sa inget. Vad ska man säga?! :confused:

Kul att renoveringen går framåt, här har den stannat för rörmokarn kunde inte komma den här veckan så nu försvinner två hela dagar som vi kunde ha renoverat på till ingenting :mad: Enda positiva är väl att det blir en familjehelg för oss.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva om eländet du genomgår med medicinering och allt.. Kanske "jag lider med dig", även om det känns lite futtigt.

Usch ja... Den verkar vara riktigt elak den... Kommer jag inte att gå över till :/
Förhoppningsvis vänjer du in dig lite Svartfot. Jag känner ju inte alls av min på samma sätt som första halvåret. Positivt i det stora hela iaf...

Lottch- Om ni får jordgubbar o glass över imorgon så mixa det med lite mjölk :) Lite snäll rom eller gin i det funkarfinfint till Lyxdrink på efterfesten :)

Tycker faktiskt att sortimentet på bra juicer att blanda drinkar med har exploderat i vanliga mataffären :) De e kul att mixtra lite men jag är ju så dålig på att dricka själv ;)
Tur att jag har kunder som dricker ;)
Men nu har jag ju inte det iofs... hmmm

knapp

Passar på att skriva glad midsommar till alla er redan idag för jag tror inte jag hinner imorgon, hoppas det blir en bra dag med nära och kära! :)

Han hade lagt Iggy och sen kände han sig också trött och tyckte att det var en bra idé att sova :grin: Han har vänt på dygnet nu när han är pappaledig. Jag går o lägger mig runt 23 o sen sitter han uppe någon-några timmar till och spelar tv-spel eller tittar på tv. Jag förstår att han vill ha lite "egentid" när man går hemma hela dagarna, men det funkar inte att ta den egentiden på natten när man har en familj. Nu är det mesta klart inför imorgon iaf, ska bara ut o plocka blommor och fixa det sista med dukningen. *phhuuu* Det är ett heltidsjobb det här med att fixa fest.

Usch vilket helvete det verkar vara :( Om jag har fattat det rätt, har du och EmelieR samma sjukdom?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
46 47 48
Svar
947
· Visningar
29 694
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar