Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

Kl

Det verkar som att ni haft en bra midsommarafton, ni som tittat in här ikväll. :laugh:

Själv är jag faktiskt ganska ledsen och ligger här och kämpar mot tårarna... Vi har varit hemma hos mina föräldrar och förutom min bror och hans sambo så var även mammas bror med fru där. Dom har jag inte träffat så mycket, men jag har förstått att mamma och han har ganska tät kontakt nuförtiden.

Det är mer som ligger bakom, men det var väl i princip tre grejer ikväll som gjorde mig ledsen. För det första frågade mamma vem av oss som körde och hade tydligen glömt bort att jag är gravid och inte dricker alkohol. :grin:

Grej nr två är att jag frågat pappa flera ggr om han kan hjälpa oss med spaljén/staketet till vår altan, men bara fått svar som att det där klarar vi av själva. (Pappa är snickare och således en rätt bra hjälp för amatörer som oss) Han och mamma har hjälp min bror och sambo att bygga altan nu i vår, de har hjälpt till med renoveringen av hela deras hus mm mm och idag sitter pappa och berättar allt annat som han ska göra med deras hus. Det går alltså himla bra att tillbringa helg efter helg hos min bror och hjälpa som, men ett sketet litet staket är omöjligt att få hjälp med. Det är liksom ganska svårt att bygga staket när man har en liten Vilgot att ta hand om.

Grej nr tre var att mamma uppenbarligen inte berättat för sin bror att vi ska få ett barn till. De sa nämligen inte nånting om det och det var uppenbart att de inte visste. Inte för att jag vill prata graviditet med dom, men jag blir så ledsen över att mamma tydligen inte tycker att det är värt att berätta att hon ska bli mormor igen... :(

I hela mitt liv har min bror varit nr 1 och jag har väl nån gång slutat bry mig om det, men just nu känner jag mig bara så himla ledsen och sämst i hela världen... :cry:

Förlåt för ett trist inlägg, men ni är bara så :love: mina underbara vänner här!

Men usch vilken trisst midsommar du fått :(

Förstår lite hur du känner då jag har en pappa som aldrig kunnat visa känslor, jag är enda barnet och M enda barnbarnet men fruns barn och barnbarn verkar gå före i allt... det glöms bort födelsedagar mm.

Annars så har vi haft en helt okej midsommar, var in till Örebro och köpcentrat där, sedan en storhandel och nu sitter vi i soffan och tar det lungt med varsin Mojito :D (gjord på någon mix och sedan blandad på hum)
Ska nog krypa i säng då vi planerat att åka till Parken Zoo imorgon.

Usch, vad tråkigt. Förstår verkligen inte alls hur de resonerar :( Ska man försöka hitta NÅGOT positivt i det så tror jag att du, vetandes det du vet om särbehandling, aldrig kommer låta något av dina barn att känna sig som nummer två.

Men fy förstår att du är ledsen! :( Skicker en stor KRAM till dig!

Sen jag blev mamma kan jag inte förstå hur man kan göra något liknande mot ett av sina barn. Ok visst jag har bara ett barn ännu men jag tror aldrig att jag kommer prioritera ett av barnen mer än det andra. Visst det kan inte alltid bli jämnt men nån måtta får det väll vara? Jag har turen och har fött fram min pappas 9:e barnbarn och tror nog att han bryr sig om Milton mest faktiskt! Iofs är vi dom enda som bor i närheten men iaf! Så där har vi tur! Hos farmor är alla barnbarn och barn lika värda och det tycker jag är så duktigt av henne.

BOLLEN: Hur vågar du lägga upp sånna frestande bilder när jag sitter här hemma med sovande barn och utan bil. Dessutom så är jag extremt godissugen just nu! :mad: ;) :D

Muffinsarna va verkligen jätte fina! Gulligt med nyckelpigor! :)

Ang midsommar så har jag först tapetserat halva dagen tills jag va tvungen att göra mig iordning för att vi skulle åka iväg och grilla. Det va trevligt men vi hann inte vara där sålänge. Va tvugnar att åka precis när femkampen skulle börja, lite trisst. Men sambon jobbar inatt, dumt att missa den ob:n! :) Jag har tapetserat klart dom sista bitarna nu på kvällen och städat upp i rummet och bytt lampa. Vart faktiskt riktigt nöjd och är lite stolt äver mig själv att jag gjort precis ALLTING själv, fast det har kännts i fogarna kan jag säga :( Men härligt att det äntligen är klart! :)

Men ni får nog vänta med att se lite bilder för jag vill inreda först! ;) Så då kommer det dröja till tidigast söndag kväll! Om någon är intresserad förståss?

(tur att jag skrev det sista det påminde mig om att jag skulle gå ner och lägga gardinerna i tvättmaskinen)

Vad duktig du är. Känns skönt att klara det själv eller hur?
Klart vi vill se bilder sen :D

Bollen: Min postadress är: wwwww 123, 123 45 xxxxxx så kan du bara skicka hit de godbitar som blev över. Jag kan tänka mig att ta emot dem ;)
Fy sablar vad gott det såg ut!!! Mumma

Näe, fy fan vad trist. Man skall aldrig göra skillnad på barnen. Å absolut INTE när de båda är i närheten. Det var lågt av din mamma. Usch..

Å sen din pappa, att han inte kan hjälpa er, usch. Har de något emot din make? Dvs är det någon törn där emellan? Du är ju inte bara mamma till Vilgot utan även gravid med nästa, så det är ju inte så lätt att göra något. Trust me, I know.. Det blir bara ogjort, man får jaga barn, och det tar längre tid att plocka fram för att kunna göra nått än vad man faktiskt hinner med att bygga. :(

Har du berättat för dina föräldrar hur du känner någon gång?
Skickar en kram

Fy vilken tråkig midsommar du har haft, en stor kram!

Vi hade en lugn och trevlig midsommar med ett par vänner, var till stången och hade picknicklunch med, gick hem och grillade och drack något glas mousserande. Lugnt och skönt och riktigt trevligt.

Påminner lite om vår förra midsommar ;)

H hade ju BF då, men iiiinte var det minsta lilla på gång när midsommarafton kom. Så vi målade om i kontoret och grillade lite bara vi :D

Vad snälla och omtänksamma ni är, hela högen!! :love: Idag har jag gråtit ut lite hos min man, så nu känns det väl något bättre.

Näe, fy fan vad trist. Man skall aldrig göra skillnad på barnen. Å absolut INTE när de båda är i närheten. Det var lågt av din mamma. Usch..

Å sen din pappa, att han inte kan hjälpa er, usch. Har de något emot din make? Dvs är det någon törn där emellan? Du är ju inte bara mamma till Vilgot utan även gravid med nästa, så det är ju inte så lätt att göra något. Trust me, I know.. Det blir bara ogjort, man får jaga barn, och det tar längre tid att plocka fram för att kunna göra nått än vad man faktiskt hinner med att bygga. :(

Har du berättat för dina föräldrar hur du känner någon gång?
Skickar en kram

Tror inte att det är pga min make, de gillar honom, utan jag vet faktiskt inte vad det beror på. Jag pratade med dom för 7 år sedan då något hade hänt så jag var jätteleden och min exsambo ringde dom. Då kom dom hem till mig och jag berättade precis hur jag upplevde allt. De menade väl att jag alltid varit så stark och klarat mig själv. Jo visst, men jag har ju inte haft något val. :grin: Efter det samtalet blev det väl något bättre och mycket la jag väl bakom mig då. Nu har det ju gått många år sen dess, men de slutar inte dalta med min bror för det... (Han är 5 år yngre än mig) Allt som han gör är alldeles fantastiskt och det är ju sååå kul att han har köpt hus. Att vi har ett fint nytt hus som kostade tre gånger så mycket som deras gamla renoveringsobjekt har de aldrig tyckt varit nåt märkvärdigt. Värdet på saker och ting har väl egentligen mindre beydelse, men ibland undrar jag faktiskt om det är det som är problemet.

Såga virke och skruva spaljé kan jag göra själv, inga problem. Däremot vill vi gärna ha hjälp med lite hjälp med förberedelserna, vilken dimension på virke vi ska ha, hur vi ska fästa det i golvet osv. Och så med barnpassning såklart. Som du säger så går det liksom inte att få något vettigt gjort när man har ett barn att ta hand om.

De få ggr (3 ggr sen Vilgot föddes) vi bett om hjälp har vi fått det, men de har aldrig erbjudit att hjälpa oss. Men de har väl inte tid eftersom de hjälper bror hela tiden. :grin: Tycker att de borde fatta själva hur viktigt/skönt det är med avlastning eftersom de fick så himla mycket hjälp av min farmor när jag var liten. (Apropå farmor/mormordiskussionen för några sidor sedan så kan jag säga att farmor var ytterst närvarande under min uppväxt och mormor såg jag nästan aldrig trots att hon bodde något kvarter bort bara) Och sen hur man kan lämna sin månadsgamla bebis hos farmor och åka ensamma på semester fattar jag verkligen inte, men det är en annan sak. :crazy: Som jag skrivit förut har farmor skrivit dagbok om mig och i dom böckerna kan jag ju läsa att hon hade mig flera gånger i veckan och flera nätter i månaden medan m+p gjorde annat. Det är naturligtvis inte så jag vill ha det, men ni förstår grejen. Inte konstigt att jag har dålig relation med mina föräldrar...

Det är väl mycket därför jag så gärna ville ha en dotter, för att gottgöra det på något sätt. Att hon ska få allt som jag inte fått. Fast å andra sidan har ju inte jag en aning om hur en normal mamma-dotter relation är, så jag intalar mig nu att det bara är bra att jag får två söner. Vill för allt i världen inte göra samma misstag som min mamma. Som Modett skrev så kommer jag att göra precis allt jag kan för att både Vilgot och bebis nr 2 ska känna sig lika älskade och respekterade. Men jag är verkligen livrädd för att inte lyckas...

Oj vilket svammel... Men jag behöver nog skriva av mig lite...

Senast ändrad:

Oregano, jag tror att du kommer bli en alldeles utmärkt mamma även till lillebror, kanske mycket beroende på din egen uppväxt då du kanske tänker lite extra mycket på att inte favorisera någon och kommer älska båda lika mycket.

Jag säger precis som kaktus, tror inte att det finns en chans i världen att du kommer bli som dina föräldrar. Har man någon gång upplevt det själv, så kommer man anstränga sig till det yttersta för att inte låta sina barn gå igenom samma sak. Jag tycker att du är en fantastisk mamma till Vilgot och är säker på att du kommer att vara lika kärleksfull och omhändertagande till minioregano i magen. :)

På tal om familj, så är jag så sjukt less på min storebror just nu. Jag och mina bröder delar på ett sommarhus, mina föräldrar har byggt ett nytt hus på granntomten så vi har kvar vårat gamla hus, vilket såklart är super.

Mina föräldrar frågar om inte jag och sambon ska bjuda ut några vänner på midsommar. Vi tycker det är ett superförslag och frågar en massa människor och får ihop några vänner som vill följa med. Vi bjuder även mina föräldrar och deras två vänner som är där på lunchen. I torsdags skickar min bror ett sms och säger att han kommer ut på lördag (idag) med 12 st vänner. Vi fick ju ha midsommarafton och då är det inte mer än rättvist att han får midsommardagen. Det tycker jg inte heller, men jag tycker det är sådär att komma tre dagar innan utan att kolla med oss först INNAN han bjöd alla. Jag var förbannad, mina föräldrar var lite lagom less också och erbjöd sig att åka hem så att vi kunde ta deras hus, men det gick vi såklart inte med på.

Min bror tycker att vi överdriver och måste kunna vara "flexibla". Jag var så sjukt irriterad, han skickade en lista på vad vi skulle handla åt honom också :grin: , att jag vägrade vara artig åt hans "snobb" vänner, jag vinkade hej, sen gick jag. Tänk er solsidan med alla "tjena mannen" så ser ni dem framför er. Suck! Min pappa har jävligt mycket pengar, han började från scratch och har jobba ihop allt under vår uppväxt och vi har blivit väldigt hårt uppfostrade och alltid fått mindre veckopeng än våra vänner för att vi inte ska bli bortskämda snorungar. Jag fattade inte att vi hade mycket pengar förrän jag började högstadiet och många visste vem min pappa var, mer än vad jag visste i stort sett. Vi växte upp med Svenssonbilar och lite leksaker, jag var avis på min bästa kompis som hade alla brioleksaker jag ville ha och en pappa som hade en flaschig sportbil, så körde min pappa omkring i en volvo 745. :p

Jag har alltid försökt att inte nämna att jag är rik, jag tycker det är skitjobbigt. Ni förstår inte hur mycket fördomar det finns och hur mycket man måste bevisa att man inte är någon snorunge som aldrig slitit i hela sitt liv. Det var en av de sakerna jag älskade med åre, ingen visste vem min pappa var och jag var som vilken annan säsongade som helst som levde på skitjobb och städade hotellrum. Min lillebror är lite som jag och tycker inte om att hamna bland vissa människor, men min bror har verkligen bejakat det och umgås med människor som jag aldrig skulle ta i med tång. Jag mår dåligt av tanken på att de ska vara i mitt hus. Att de ska strutta runt på vår uteplats som jag har spenderat timmar med att rensa ogräs och planterat blommor på, att de ska sitta vid vårt frukostbord på trädäcket utanför köket som jag fullständigt klätt in med växtlighet, det gör mig galen, jag vill inte ha sånna personer där.

Min pappa tycker precis som vi, han ringde nyss och sa att han saknade oss. Jag sa att jag och jeppe stått och kollat på dem som kommit och att vi aldrig skulle passa in där, då muttrar pappa att han inte heller passar in där. Missförstå inte, jag älskar min bror och det gör såklart mina föräldrar också och de gör allt för oss syskon, men vi tycker verkligen inte om vissa av hans umgängen. Jag blir bara så ledsen, gick omkring där och städade lite efter oss innan vi åkte och de ignorerade mig som om jag vore en städerska ungefär. Sånna människor får vanligtvis inte komma in i vårt hus... :(

Nu skrev jag det här, lite lätt upprörd, på iPhonen, så det är säkert osammanhängande och mycket blaj, det är bara så skönt att få ur sig all skit ibland.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
48 49 50
Svar
985
· Visningar
30 885

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka