Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

Usch ja... Den verkar vara riktigt elak den... Kommer jag inte att gå över till :/
Förhoppningsvis vänjer du in dig lite Svartfot. Jag känner ju inte alls av min på samma sätt som första halvåret. Positivt i det stora hela iaf...

Lottch- Om ni får jordgubbar o glass över imorgon så mixa det med lite mjölk :) Lite snäll rom eller gin i det funkarfinfint till Lyxdrink på efterfesten :)

Tycker faktiskt att sortimentet på bra juicer att blanda drinkar med har exploderat i vanliga mataffären :) De e kul att mixtra lite men jag är ju så dålig på att dricka själv ;)
Tur att jag har kunder som dricker ;)
Men nu har jag ju inte det iofs... hmmm

:d det lätt gott! Måste testas!

Säger lite som modett att allt man säger känns så fjuttigt. Jag hoppas det blir som för EmelieR för dig att du mår mindre dåligt av medicinen framöver. Jobbigt att T skrek så mkt :(

Oregano: Första bilden va verkligen speciell :love: Hade det varit min katt och mitt kort så hade det garanterat blivit en förstoring att ha på väggen.
Ang. sprit. Jag är inte den som dricker i vanliga fall men nu har till och med JAG blivit sugen på någon god cider eller drink. Speciellt när det va sådär varmt. Så tipsen här i tråden gjorde inte suget mindre direkt. :grin:

Michellan95: Glad Midsommar till dig och din familj också!! Ni får passa på och njuta av familjetiden och låtsas att köket ser ut som ett kök och inte bry er i det! :)

Annars då...

Inatt när jag kom i säng vid 01 så började Milton stöka och böka. Till slut ställde han sig upp och hojta på mig. Jag la ner honom och då låg han en stund innan han ställde sig upp igen. Så fortsatte det fram till 3. Försökte även natta honom i famnen eller ha honom i våran säng och sova. Men nej inget funka. Så vid 03 gick vi upp så iaf sambon kunde få sova. Då skulle det lekas och dansas men efter en halvtimme fick jag honom att sova efter lite högljuda protester. Sen sov han till halv 8 iaf och det tackade jag för då jag varit vaken i 22h när jag äntligen fick somna. Varför jag inte gått och lagt mig tidigare? Håller på och sliter med Miltons rum för fulla muggar. Skrapade tapet och spacklade igår. Nu ikväll har jag slängt på en vit grundfärg på dom mörka och fläckiga delarna så att vi(troligen bara jag) äntligen kan tapetsera imorgon! Jag är ganska nöjd då jag gjort allt helt själv även fast jag igt överlåtit spacklingen och slipningen på sambon men då han va så seg så gjorde jag det själv ist så det blir klart någon gång.

Nu funderar jag på om jag ska åka till Ikea någon dag eller vänta tills efter ullared. Men igt så är det viktigáste jag ska ha är bokhyllor och det kommer jag inte köpa där iaf. Har faktiskt inte varit på nya Ikea i västerås än så tycker att jag kan få åka dit bara därför också ;)

Sådär lite svammel från mig avklarat. Har velat skriva hela dagen men orkade inte skriva allt jag ville få ur mig på iPhonen.

Ja! Kom till Ikea så kommer jag gärna och sällskapar.... Vi brukar ha utflykt till Ikea barnen och jag :D

Vad du är duktig med renoveringen. Slipa är så grymt tråkigt, så det får min man göra. Spackla är kul, men det kommer oftast min bror och drar med sina stora verktyg, byggföretagare.....

om jag adopterar AKB´s pappa, kan jag få adoptera din bror då med?
Jag behöver spacklingshjälp!!
Nötterna som renoverat här har ju gjort sådan där vägg med sand/stenar som är borstad eller nått. För i trappen så är det vassa vassa väggar som barnen skrapar sig mot i parti och minut. Tappar man balansen i trappen så kan man räkna med skapsår delux :(
Det är ju ett ganska tjockt lager med spackel som måste på, och väggen svänger (blir en triangel typ) eftersom det är i trappen och jag vet inte hur jag skall fixa till det där.

Glad Midsommar på er alla goa tjejjer :banana:

Idag skall jag först iväg och prova en pållehäst, sen skall vi ha lite familjemys.

Michaellan, håller med Aneka där. Du får ta tillfället i akt att ha en riktig myshelg i stället för renovera. Men jag förstår din frustration! Har själv samma dilemma typ. Bygghandeln stängde 15 igår, och vi var där vid 15:30, skulle köpa lite skivor till köket i hus 2 som vi håller på att renovera. Så vi får se om det är nått öppet i Örebro idag då, så får vi handla det när vi ändå skall ut och åka. För att bli stilla en hel helg i bygget känns så fel. Vi har "bara" skivsättning och sen skall det tapetseras och sen kommer rörmokaren och drar rören för elementen. Sen skall vi bygga upp köket. Det finns en ljusning i den långa tunneln.

Svartfort Jag lider med dig. Vet inte alls vad man skall skriva, men det låter inte roligt att gå igenom det där. Hoppas att det lugnat sig lite inför idag eftersom ni skulle iväg på festen. Skönt med renoveringen att den nog blir klar i veckan. Hur blev det på väggarna nu då? Du visade ju en bild med en massa olika nyanser som ni funderade på. En fin mörk blå ruta där du skulle ha foton om jag inte minns fel?

Hej fina vänner!! Hoppar in snabbt med superdålig teckning och önskar er en underbar midsommar! Vi hörs senare i helgen, kramar från en camping i Blekinge :)

GLAD MIDSOMMAR ALLIHOP

blommor.jpg

Tack allihop. Jag är bara så sjukt bitter för tillfället. O därför gnäller jag en hel del.

Doris
Vilket minne du har. Vi har flyttat in sovrummet i rummet vi tänkte måla rutan i. Det är eg lägenhetens vackraste utsikt och hopplöst som sovrum då det är rakt söderläge. Men det ligger ganska avskilt. I vardagsrummet och matsalen blir det grått. Lite ljusare än vad jag planerade. Men maken som ville ha vitt e nöjd.

Michellan95
Surt med renoveringen. Försök att njuta.

Behåller min bror!

:eek: För grovt spackel? Trist för det kräver ju ganska mycket jobb att åtgärda. Är det inget ni kan prata med de som gjorde det? Om det blev fel menar jag....

Vilken midsommarbild!!! Här har vi inte en vallmo- de är redan överblommade...

Jag fick leta fram en jag med... Men den låg bara på fb :/
34636_1489531754961_1133984997_1368876_8382627_n.jpg

Hoppas att ni alla får en trevlig midsommar :) Själv ska jag på kalas hos min systers ena barn :)

*kl*

Varför kan karlar bara inte ta nätter ibland, han vaknar inte ens, inte ens en rörelse, för han vet att jag alltid tar det,.två nätter som varit kassa nu, inte bara pga Nellan dock..Men jag hade behövt sova lite längre idag..sen from imorrn har jag Nellan själv i stort sätt i två veckor, han ska jobba Falsterbo..är irriterad på att det inte kan flyta..men skulle jag säga något så skulle jag får höra: ja, men jag gör ju det o det.

Får väl ångra att jag kräkte av mig här, för han hittar väl o läser detta med ;)

Så, slut GNÄLLT!!

Glad midsommar på er alla fina tjejer och barn som inte längre är bebisar!:eek::D

KRAAAAAAAAAAAAAAM:bump::bump:

Glad midsommar alla

Idag ska vi nog in en sväng till Örebro, handla lite och så...
Får se vad som händer :)
Imorgon blir det troligen en tur till Eskilstuna och Parken Zoo, hoppas på bra väder bara :)

*kl*

GLAD MIDSOMMAR ALLIHOPA!:laugh::laugh:

Kommer inte hända nåt särskilt idag. Har varit ute och ridit lite. Vi ska till mina pärons sommarställe och grilla lite. Saknar de vilda festerna vi gick på förr:grin:
Men men, de kan väl vara trevlig detta med.

Haha, lät lite tveksamt :D Fast sånahär helger får dig också att minnas forna partyn..

Vi ska till några kompisar, bara barnfamiljer där. Blir nog trevligt. Fast H är på konstigt humör, hoppas han inte håller på att bli sjuk.

Glad midsommar till er alla!

Vi har haft en toppendag. Sol, god mat, dans kring midsommarstång, tennisturnering, skvallerblaskläsning osv. Selma blev supertrött vid halv sex efter att ha sprungit med tre andra småtjejer och lekt, men hon lyckades hålla ut till nu. Hon somnade i princip innan huvudet nuddade kudden. :)

Nu ska jag ta koftan och babywatchern och gå och grilla lite, ska komma ihåg myggljusen också... Hoppas ni andra också har en toppendag!

Här är vi på väg hemåt - dvs sen kväll i småbarnsfamiljmått mätt :D Och jag slapp köra, så jag har druckit både välkomstdrink och 2 glas vin. Nice! Nya familjeregler säger att vi kör varannan gång. Egentligen tycker jag att min sämre hälft är skyldig att köra ett antal gånger med tanke på allt jag kört under graviditet och amning, men jag är inte den som är den ;)

Här har vi precis kommit hem från firandet. Barnen somnade i bilen och det var bara att bära upp dem till sängarna.
Jag är lite småtrött efter att ha dekorerat 100 muffins igår kväll och sista piffet i morse.
Vi har åkt traktor och vagn, plockat blommor till midsommarstången och dansat och umgåtts med mina barndomsbekanta. Så kul att vi som var barn då nu kommer med egna barn.
Bjuder på lite muffinsbilder
CIMG4570.jpg

CIMG4563.jpg

Meloncheesecake
CIMG4579.jpg

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
47 48 49
Svar
979
· Visningar
30 595
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar