Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

Förr sa jag alltid att första barnet bestämmer vilket kön syskonet ska ha. Jag har alltid tänkt att antingen vill jag bara ha pojkar eller bara flickor. Idag så står jag och är lite kluven, primärt så vill jag ha ett friskt barn nästa gång. Sekundärt vill jag jag nog ha en pojke bara för att det skulle sticka så förbannat i ögonen på svägerskan :o så nu är jag lite orolig att de ska skaffa en trea för då kommer det garanterat bli en pojke och vi kommer då få en tjej.
Egentligen skulle jag inte bli besviken om vi fick en till tjej, inte det minsta men visst vore det roligt med en pojke bara för att.

Usch stackars din granne :( Håller alla tummar och tår för hennes del att hon blir bra igen!!

Men nu när ni får två pojkar, skulle dom inte kunna dela då? Eller vill ni inte det alls? Tänkte eftersom ni iaf planerar att flytta innan dom hamnar i tonåren?
Nä, jag tycker att de ska få egna rum. Jag tycker så synd om min man som fått dela rum med sin bror ända till tonåren, så det kommer liksom inte på fråga. :o Fast min man led inte av det ska jag tillägga, det är bara jag som lider för hans skull. :p

Här är en till som vill ha samma - fast pojkar! Vill absolut inte ha en tjej (med glimten i ögat, kommer älska lika mycket ändå, yadayada den där visan man måste dra för att intyga att man inte är en sämre människa)

Kan bara tala om hur min "statistik" ser ut. H föddes på bf, ingen vattenavgång, var inne på förlossningen i 9 timmar. A föddes bf+11, ingen vattenavgång var inne på förlossningen 7 timmar.
Det var precis sån statistik jag ville ha! :D Dock inte födelse bf +11 förstås. :angel: Att det startar med vattenavgång är väl ganska ovanligt egentligen. Ca 10 % är nån siffra jag läst. Måste fråga bm om det är vanligt att nästa startar på samma sätt. Även om det säkert går fortare om det startar med vattenavgång så känns det ändå som att jag föredrar det. Då vet jag att det verkligen är på gång liksom och jag känner igen förloppet sen förra gången..

Aha! Det måste vara ganska ovanligt med en tjej som inte vill ha en dotter faktiskt. :idea: Jag får intala mig själv att två killar är det bästa för de är säkert mer okomplicerade än killar. :D

Samma bekymmer här. Vet inte vart jag skulle husera ett eventuellt syskon. För jag vill inte att de ska behöva dela rum då jag gjorde det när jag va liten och gillade det inte alls.

Vilken tur du hade då som fick två tjejer! :laugh:
Maken var väldigt tydlig med att säga när vi gick därifrån att det inte skulle bli något tredje försök. :rofl: Men där är vi ju fullständigt överens. Två är fullt tillräckligt för oss.

Jag tror pojkar är lättare att uppfostra (tänk prepubertet och pubertet) än flickor men jag tror som vuxen att man har mer gemensamt med sin dotter än sin son som mamma. Iaf om man ska titta på mig och min mamma.

Fast det är bara funderingar från mig...

Det som "bär" emot med att ha en pojk är nåt så långsökt som barnbarn.
Känner på mig att tjejer mer tyr sig till sina mammor när det gäller graviditet och när barnet växer upp. Som farmor blir man nog mer som en åskådare.
Så är det säkert inte, men man vet ju aldrig. Vill så gärna få en tös så vi kan prata graviditet och lite diverse när hon är stor nog samt att jag vill ha en liten hästtjej (precis som att inte Oscar skulle kunna bli en toppryttare:D)

Den tanken har förespeglat mig också. Jag har inte pratat alls om min graviditet med svärmor mer än svarat på direkta frågor, jag har gått till min mamma så fort det har varit något.
Så så långsökt tycker jag nog inte det är för det har som sagt jag också tänkt på.

Det är så jag tänkte också.. typ.. jaha, nu blir jag bara farmor :cry: jag vill ju ha en egen flicka..
Men sen är det ju så att bara för att man väl får en tjej så är det inte säkert att hon vill/kan/kommer att skaffa barn alls.. Men ändå tänker man ju så. Lite knäppt faktiskt

Oj, så långt har jag inte tänkt alls. Å andra sidan har jag inte pratat med min mamma om graviditeten eller frågat henne om råd när det gäller Vilgot. Så V:s farmor och mormor är nog precis likställda i det här fallet.

Både jag och gubben vill ha en tjej till! Men ändå en pojke bara för att få en av varje. Men helst en tjej till!!!

Doris: NEEEEJ!! Blev precis påmind av min kompis som jag träffar alltför sällan att vi skulle ju till Ikea i morgon vid lunch. Har sju mil dit och att vi kommer slå ihjäl några timmar där, så jag är nog inte hemma förrän framåt kvällen :(:(

Hon är en sån där arbetsmyra som satt upp sig på att jobba hela sommarn så jag får passa på att sno henne när hon har tid.

Men, vad skoj för dig och O :)
Trist för mig, men som jag nämnde.. Inte alls helt säkert att jag ens kommer att åka ner. Är ju lite tveksam. Men OM vi åker ner, så hör jag ändå av mig utifall att.

Skoj för mig som får nya saker, tråkigt för min plånbok och roligt för oscars gudmor som får se honom igen på hur många månader som helst :)

Men hör du av dig, jag är ju lite nyfiken på hur de va borta på Grevagårn;)

Garanterat superindividuellt, men jag har halvt växt upp hos min farmor och är jättenära henne än idag, medan jag haft ytterst lite kontakt med min mormor.

Fast ska jag leka amatörpsykolog så beror nog mycket på att min mormor bara var 36 när jag föddes och rätt "mitt uppe i livet", antar jag. Idag är hon väldigt intresserad av H och följer hans blogg med många små kommentarer, men vi kommer ju aldrig ha relationen jag + farmor har.

Men nog kan jag känna igen "rädslan" för framtida svärdöttrar och att stå utanför! Tänker ofta att jag hoppas att H´s blivande inte är som jag :angel:

Ja, det är nog så. Fast det låter lite.. hemskt?

"Förr" ville jag ha en tjej. I min ungdom :angel: Mest för att hon skulle kunna bli hästintresserad, räknar krasst med att det blir svårare att få H intresserad - åtminstone en bit upp i skolåldern. Talar från egen erfarenhet som ridlärare, det var få pojkelever och de flesta slutade omkring åk 5-6.

MEN! Egentligen är jag ju en pojkmamma. Vilket jag insett och omfamnat. Klockan är på tok för mycket för de ingående förklaringar jag skulle ge mig in på, så jag skippar det :angel:

Och idag känner jag snarare att ååååh så skönt att få ha stallet för mig själv, inte vill jag ha någon unge med mig där :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
43 44 45
Svar
886
· Visningar
27 702
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar