Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

Segt att dom ska vara så envisa i västerås. Här berättar dom gärna vad det är för kön på barnet. Men jag tycker att det är lite pinsamt att fråga :o vet inte riktigt varför men får för mig att dom inte tror att jag bryr mig om mitt barn. Fjantigt jag vet. Så sambon kommer få ställa frågan. :)

Undrar om det är något sådant maken har.. Han lagade sin första tand för några veckor och klagar på att det ilar.

Eller, förhoppningsvis är det väl "bara" spänningar i tanden och inte att han inte tål fyllningen.

Haha, och jag sa att vi ville veta i samma sekund jag la mig på britsen :D

Sen var ju H rätt övertydlig..

Jag kom mig inte för att fråga innan förra gången så jag frågade när vi va klara. Då sa hon att oftast lägger dom inte könet på huvudet Men milton va tydligen väldigt duktig på att dansa :banana: så att hon la på minnet att han va en kille :D

Sluta prata tänder och lagningar, tänk på oss som är livrädda för det. :eek:

Jag har aldrig haft ett hål och har aldrig behövt göra någon lagning och jag har ångest inför varje gång jag sätter mig i stolen och väntar på att få domen. :eek:

*kl*

På tal om könet på ul så frågade vi direkt också, nyfikna dårar som vi är. När hon sa att det till 99% var en tjej, så kände både jag och Jesper att det var en liten Selma vi hade där inne. :love:

Har precis lagt Selma, tvättade hennes snuttisar innan och nu ligger hon och håller stenhårt i alla tre efter att ha stått med händerna mot tvättmaskinen och tittat på dem när de snurrat runt, haha. Nu ska jag lämna min prinsessa, hänga upp en tvätt och börja lägga in sill. :)

Fortfarande ingen mens och nu ingen mensvärk heller? Jag förstår ingenting.

Jag är så härdad efter otaliga besök i ung ålder (pga dessa kompositfyllningar) att det nog inte finns en enda grej hos tandläkaren jag är det minsta orolig för. Jo, att ta röntgenbilder! Det är det värsta! :eek:

Det blir säkert + på stickan på fredag! ;)

men va?? Åh, vad jag önskar att jag vore du.
Härdad av många besök. Nä, här är det tvärt om. Helt tvärt om. Det blir värre och värre för varje besök som jag måste genomlida. Jag är så rädd för att gå till tandläkaren, och det blir inte bättre av att jag redan varit där 200 gånger typ. Lagat varenda tand som finns i munnen, säkert flera gånger om också. :cry:
Det gör så ont, det är så otäckt, det är vidrigt, de är så hårdhänta osv..
Nä, jag går hellre runt och han ont och mår dåligt än att gå dit..

I skrivande stund har jag 1 hål i en/under en gammal komposit lagning som jag skulle varit och lagat.. Men har bokat om tiden för 5:e gången nu :o, jag vill inte gå dit, jag vill inte gå dit, jag vill inte gå dit, jag vill inte gå dit.

Sist jag var där och de upptäckte hålet under mina lagningar, där jag har haft ilningar i 2.5 år nu så berättade tandläkaren att komposit håller typ i 7-8 år om man hade tur.. Jag har haft många av dem i 15 år... :angel:

jag håller också tummarna för ett + på fredag, men vill inte skriva för mycket ifall du känner dig pressad på nått sätt. För det är inte så jag menar iaf.

Vi frågade inte om könet på UL:et, och jag upplevde att det förvånade BM en del för hon frågade flera gånger om vi inte hade några frågor :D. Sedan gjordes det ju hur många UL som helst de dygn jag låg inne innan E föddes, och då fick vi också reaktioner på att vi inte visste/ville veta kön.

Ang midsommar:
En av mina vänner har bjudit alla småbarnsföräldrar i hennes bekantskapskrets på en heldag, så i år ser jag verkligen fram emot midsommar :). Annars har jag inte ens direkt firat det varje år :p

Vet inte om du haft otur eller om jag haft tur, men ingen av de tandläkare jag haft har varit hårdhänta. Tvärt om har alla varit snälla och försiktiga. Och med bedövning gör ingenting ont alls! :idea:

Det verkar vara betydligt mer vanligt att fråga om kön i Stockholm eftersom de berättar där också. Här är det ju allmänt känt att de inte berättar, så då törs man ju inte fråga heller... Men i höstmammetråden har jag fått namn på en bm som kan tala om ifall man frågar. Hoppas jag får henne! :idea:

Men bedövningen gör ju dö-ont och är asläskig! Typ 30 cm lång spruta och så spänner det i hela munnen. Jag måste alltid få bedövningssalva innan men det gör ont ändå :cry: :crazy:

När jag är hos tandläkaren får de alltid be mig att andas, jag håller krampaktigt i stolen och kan inte andas. Nu har jag inte vart hos tandläkaren på fem år :o Michellan: kan man inte få bli sövd? Eller hur gör ni med patienter som är riktigt rädda?

Det finns nått lugnande som man kan få så man blir lite lullig. Men dom vill helst göra det utan något sånt. Sa dom till sambon iaf. Bara att bli sövd kostar 8000 sa dom när han ville det och måste då få en remiss skickad och sen kunde man få tid på stora sjukhuset om 1 år ca :/ tror han ska ha en remiss skickad men än har ingen tid kommit. Jag tycker allt att han kan bita ihop och gå och få det fixat utan sövning :cool:

Jag själv har börjat hoppa bedövningen. Den gör ondare än hela lagningen tycker jag. Sen är det inte smärtan som skrämmer mig utan det är deras förnedrande kommentarer som får mig att inte vilja gå dit. Men nu har jag fått världens snällaste tandläkare så det känns inte så hemskt att gå dit om ett år igen. :bow:

jag håller också tummarna för ett + på fredag, men vill inte skriva för mycket ifall du känner dig pressad på nått sätt. För det är inte så jag menar iaf.

Håller med dig i det du skriver här och håller en tumme lite i hemlighet till Lottch :)

Kl
Fy fasen vad jag är trött idag.. Sov till 14,30 idag och somnade väl runt 8 imorse så ändå helt okej. En natt till framför mig och sen fyra lediga. Blev tillfrågad att jobba midsommarafton idag, natten alltså, på det hemmet på den avdelningen var där ju baaraaa fyra boende ;) En vanlig natt hade jag tagit det, men nej tack, midsommar har jag andra planer för. De får locka någon annan med de där baaraaa fyra boende :D Förstår iofs att de försöker locka med något, svårt att få in någon en sådan natt med såhär kort varsel.
Sambon är i skogen och fixar torn så Milton och jag gosar. Tänk om han bara kunde lägga sig här och sova med mig, vad skönt det hade varit!!

Hur har det gått?

Det gick bra! :D Allt såg bra ut och jag blev flyttad från 13/11 till 15/11, vilket stämmer bra med tanke på den långa menscykeln jag hade. Chansen att det iaf blir 11111X är ju rätt stor. Den 11:e får jag väl gå på värsta långa (typ 2 km :angel:) morgonpromenaden så kanske vi har en lillebror före kvällen.

Ja, vi fick veta. Det var lite lättare nu än vad det varit tidigare. Men jag ska ärligt erkänna att jag känner mig lite smått besviken. :o Missuppfatta mig inte, men jag hade så gärna velat ha en av varje. Det blir såklart jättebra ändå, Vilgot är ju världens bästa, så klart att den här killen också blir det. :idea:

Skönt att ni fick veta så att ni slapp ta en tripp till sthlm bara för ett till Ul. Jag förstår din besvikelse kommer att bli likadant här. Givetvis kommer man älska det barnet lika mkt men man måste få drömma och önska lite ibland! :)

Helt ot: Milton tog precis tre väldigt försiktiga steg alldeles själv på helt eget bevåg!! Stoltaste mamman ever är jag iaf! :D :love:

Grattis till lillebror! :laugh:
Vi ska komma hela bukegänget och jaga på dig 11/11-11 med elpådrivare så du kalvar på rätt datum ;);)

Tänk vad coolt om vi kunde pricka det datumet! :banana: Dagen innan Vilgot föddes gick jag på "långpromenad", drygt 1 km och samma dag han föddes sprang vi i affärer. Kanske ska upprepa den proceduren. :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
42 43 44
Svar
876
· Visningar
26 986

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka