Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

AKB, när (tid på dagen) fick du hämta Douglas på Blå stjärnan för att kunna göra en direktreglering med försäkringsbolaget? Vår lilla "vavva" ska opereras där på onsdag nämligen och ska hämtas på torsdagen.

Hämtade honom vid tre, men jag har för mig att de reglerade mellan 9-16:30.
Stackars vovven! Hoppas operationen går bra:)

Senast ändrad:

10 min efter att jag skickat smset, så ringer min underbara granne och gråter. :cry: hon har alltså åkt in akut igår, med inflammerat bindväv från underlivet upp till naveln, hon är helt svart. Läkarna vågar inte öppna upp henne igen och titta, så hon blev hemskickad med jättestark medecin. Hon ska tillbaka på torsdag för att se vad som ska hända. :(

Oj hjälp vad otäckt :eek: Hoppas verkligen det går bra för din vän. Tokigt bara att hennes far inte fick fram dom rätta orden från första början :(

Oregano
Jag ska kolla igenom skinnen igång till, minns inte riktigt hur dom såg ut :o men jag tror jag vet hur du vill det ska se ut. Synd att bebis kommer ut innan vi fått hem skinnen från årets lamm, dom kommer det nog vara rätt mkt grått i (b la några stålgråa Ia* ;))

Armani__
Trist att du inte gick vidare :( Hur har det gått att jobba, och ffa hur har det gått med din, ursäkta uttrycket, bitch till svägerska?! Ibland är det rätt skönt att sambon bara har en bror :laugh:

Sist men inte minst
Grattis Mathilda!!!

Stackars din granne :( Kan inte ens föreställa mig hur jag skulle klara av att leva med vetskapen om att man är så dålig. :( Hoppas verkligen att hon kryar på sig!

Synd att pappan tog ut sin oro och ilska över hennes sjukdom på dig :( Men bra att ni har rett ut det hela nu iaf. Önskar att jag kunde bli lika rak och ärlig som du har lyckats bli!

Här hemma har kvällen blivit lite knasig. Milton somnade i bilen(väntat) påväg hem från babycafet och målaraffären. Somnade om i sängen direkt. När han sovit en timme så gick sambon och jag också och la oss i sängen. Jag skulle bara vila ryggen lite men vi slocknade båda två. Kl 18 vaknar jag och båda sover som stockar än. Surfar lite och tillslut så vaknar Milton till liv :) Så har lekt med honom och grejat för att trött ut honom så han skulle kunna somna nu ikväll igen så strax innan 21 somnar han trött som en gnu igen! Hoppas att han sover hela natten men det tror jag.
Sambon sover än, inte så konstigt då han va vaken hela natten innan han gick och jobbade fm + "kris"möte efter jobbet. Får se när han vaknar men förhppningsvis sover han tills han ska till jobbet imorgon bittit igen.

Tanken va att Miltons rum skulle bli spacklat idag och jag skulle handla och sen måla taket igen i M´s rum. Nu har jag iaf hunnit fixa disken och få i mig lite mat och ska försöka masa mig upp och måla det där taket nu.

Varför skäms du? Hade hon bett fadern att ringa och säga det som han sa hade din reaktion inte varit konstig. O att hon ringer och förklarar visar ju bara att hon bryr sig om vad du anser om henne. Ödsla inte energi på att skämmas utan på att ta hand om in kompis. Att du skickade messet gjorde ju att det blev en långt mycket bättre situation än om du inte gjort det.

Men fy vad hemskt. Stackars tjej.

såg att ni pratat lite om det här med att få saker från föräldrar & dyl.

Vi fick en del begade kläder från sambons gamla klasskompis när Theo var plutt. Sen har vi även bytt kläder mellan varandra jag och mina systrar. Vagnen fick sambon tag på så gott som gratis lika så vår reservbilstol. Annars så kommer det ibland nåt klädesplagg, blöjpaket eller så från farmor/mormor, inga mängder alls, resten köper vi själva, då oftast begat men inte blöjor :D. Fick faktiskt en slant av Theos farmor att köpa möbler till hans rum för men det är väl som det. MEN då ska jag tillägga att han har världens bästa mor och farföräldrar (och morbror/farbror och mostrar) när det gäller omtanke, kärlek, bus å lek. Det betyder så otroligt mkt mer för oss än kläder och saker. Barnpassning är heller sällan något problem de gånger vi behöver vilket dock är sällan.

Inte skulle jag tacka nej till att få vagnen eller liknande av våra föräldrar men jag vet att det tyvärr inte är möjligt från något håll rent ekonomiskt och då ffa från mina föräldrarssida då vi är 5 syskon och hittills 5 barnbarn i familjen. Mamma sa t om det när systrarna berättade att dom också skulle få barn samma år som vi. Skulle vi be om bidrag skulle dom nog inte säga nej, men vi har inte riktigt hjärta att göra det.

Jo jag vet. Men jag känner mig ändå lite skeptisk. För det är ena sidan av gruppen (våra vänner) som kan tänka sig att ta det lite lugnare och anpassa plats o likn. De andra känner jag inte så bra. Maken har träffat dem några gånger och då har det varit rejält blöta fester. O andra sidan är det ju bara att gå hem om det inte funkar…

Jag tror att min tveksamhet beror på mig. Jag är helt enkelt inte upplagd för den typen av fest som det finns risk för att detta blir.

Jag är precis som du, tveksam till att åka på såna fester om Selma ska med och annars också för den delen. Håller väl på att bli gammal tant, men fylla och ligga bakis en hel dag lockar inte ett dugg.

Du har rätt, jag borde inte skämmas och hon var inte arg, bara ledsen. Det är bara det att Kattis (jaja, nu blev det riktiga namnet) är den starkaste människan jag känner. Att se henne och höra henne såhär skär i hjärtat och att veta att jag kanske gjort henne ännu mer upprörd var inte rolig. :( men jag kände att det var bäst att säga som det var, för som du skrev, efter det telefonsamtalet jag fick så visste jag varken in eller ut och helt ärligt då var jag väldigt, väldigt ledsen och söndergråten. Kändes som en kniv i ryggen. Min sambo är fortfarande arg på vår grannes pappa som ringde, han ville ringa upp och skälla, men jag sa att det var en dålig idé, tror inte att han tänkte klart och hade väldigt mycket på hjärtat som inte fått komma ut. Jag gjorde ju själv misstaget att fråga vad han hade på hjärtat... :p

Sen att jag gråter är inget nytt, jag grinar till allt. :o

*kl*
sambon är ute och jagar med sin kompis, så jag ligger ensam i vardagsrummet, har tänt en brasa, massa ljus och läser en deckare för första gången sen Selma föddes nästan. Så. Skönt.

Sen att jag gråter är inget nytt, jag grinar till allt. :o

Fast har du inte grinat extra mkt på sistone? Eller är det bara tråkiga sammanträffanden som kommer samtidigt? Fått någon mens? Köpte du hem test så att du har?

Jag är också en sån som grinar till allt och tycker att det är skitjobbigt :mad:

Skönt att höra att det löst sig, men vad läskigt med inflammationen :crazy:

Vad jagar de för något nu? Är det inte mörkt?

Förstår hur du tänker. Jag gillar inte alls att ha alkohol påverkade runt Milton. Sambon får knappt peta på M efter 2 öl. Nu ska vi hem till ett par i våran egna mammagrupp på midsommar och vi blir flera par. Alla har barn utom ett(dom ska ha i sept) men dom ska väll dricka något glas men hoppas inte att det blir någon som blir aprak, framförallt eftersom det kommer vara 3 barn där. Som tur är så ska sambon jobba natt så han kommer inte dricka och det blir tidig kväller för oss då vi åker hem när han måste iväg då han behöver bilen. Men jag är ingen utemänniska alls längre så jag åker gärna hem och nattar Milton i sängen och kramar kudden!

De sköt ett vildsvin precis när jag skrev och nu håller de på att ta ur det och hänger upp det. Hundarna fick komma ut när det var skjutet, det är ju hundförbud nu, så jag antar att vår rottis kommer att kräkas inälvor inatt. Alltid lika fräscht. :grin: :p

De kom på att de ville helgrilla vildsvin på midsommar, suck, alltid ute i bra tid.

Väldigt obehagligt med infektionen, det är svårt att förklara, men det ser verkligen ut som om någon misshandlat henne brutalt över hela buken. :crazy: pratade med henne nyss, men då var hon så hög på morfin att hon inte aaalls hade ont. Hon skulle ringa inatt om det blev akut iaf, känns tryggt att veta vad som händer. Jag fick ju en liten infektion i mitt snitt, men det var ingenting om man jämför med det här. Tydligen är det en väldigt vanlig bivekning, men hon borde åkt in förlänge sen, men hon visste ju inte bättre. :(

Jag grinar alltid såhär mycket. :o jag är en väldigt, jag vet inte, snabbt skiftande i humöret. Jag är svinförbannad i två sekund, skrattar och är glad en sekund senare och grinar 1 sekund efter det, ungefär. Jag behöver ingen alkohol för att verka berusad eller för att visa mina känslor. ;)

Fortfarande ingen mens, till och från knip i magen och ett gravtest inhandlat. :)

*kl*

Vi är inte ute i svängen nåt vidare. Är inte så sugen på att ha med mig yrvädret på fest heller.
Jag råkade väl gå på en hembygdsfest i januari, då fick gubben vara hemma med Oscar medan jag gick och blev helt pilo :o
MInns att jag ringde och sluddrade i stil med:
Asså, schpriiiten äj ju alldeles fööj billig, så jag jååkade djicka *hick* lite för mycket. Men du få apseluut inte hämta mej än *klick*

Gissa om sambon stod utanför efter en kvart och fick släpa ut mig till bilen:o:o:D

Men va sjutton. Nästa gång det lär hända är väl nästa millennieskifte:D

Låter otroligt exotiskt att bara sticka ut och skjuta sig ett VILDSVIN! ;) Har som svårt att komma ihåg att sådana ens finns i Sverige.

Duktigt! :) Har du det hemma? För i så fall beordrar jag dig att testa dig imorgon bitti med morgon urin! :D ;)

Haha! De är nästan som våra husdjur. Vi har en foderautomat 4-500 m från vårt hus, ute på åkern, och det är samma vildsvin, samma tid, varje kväll. :) först är det två mammor med en massa kultingar :love: och sen så är det en större flock som kommer fram. Väldigt kul att titta på.

Förra året hade vi en knäpp liten gris som var totalt oskygg. Jag kunde vara på väg ur till hästarna i stallet och höra ett grymtande 10 m bakom mig. :eek: den nästan tvingade jag dem att skjuta, jag blev helt livrädd varje hån jag gick ut tidigt, likaså hästarna. Det skär litet i hjärtat, då den var ganska söt, men den var väldigt god. ;) ville inte att den skulle bli större och utgöra fara för hundarna heller.

Haha! Nerru, ni får hålla er till på fredag. ;) ska hålla på det sålänge som möjligt tänkte jag. :p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
39 40 41
Svar
816
· Visningar
25 031

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat