Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

AKB... Jag behöver din hjäääääääääääälp.
Ang traktor.. Jag skickar ett PM
Please help :)

+Armani
Mathilda tackar och tycker själv att hon börjar bli stor nu :D Hennes mamma har mest vart nostalgisk hela dagen och tänkt tillbaka timme för timme. 13.59 såg hon dagens ljus för ett år sedan.

Åh vad jag känner igen det där, timme efter timme-tänket :love:

Vad tråkigt det är med folk som inte bara kan säga rakt ut vad de vill eller inte vill. :mad: I grunden handlade det väl om att de inte ville göra er besvikna, men det blir ju så himla fel när sånt här uppdagas. Det påminner lite om när jag och grannarna skulle åka på spa. Först kunde den ena inte pga att nån av hennes mans föräldrar fyllde år, så jag bokade om allt. Sen var de ändå hemma hela den helgen hon inte kunde. :grin: Sen helt plötsligt hade hon inte råd att åka.

Tråkigt är det. Men att be pappan att ringa känns verkligen helt sjukt.

jo, vi får se om vi hittar något...
Problemet annars är att vi bor totalt off och att jag inte har bil så jag kan inte träffa någon på dagarna alls :(
Troligen blir det inte mycket bättre när vi flyttar men förhoppningsvis får ju Mikaela dagisplats och jag ett jobb då så då blir både ekonomi och det sociala bättre. Jag har ju sökt ett jobb jag hoppas mycket på och ansökningstiden går ut nu i slutet på juni :)

håller tummarna för att du får jobbet!!!
Vad är det för typ av jobb som du söker?

Butiksjobb, då jag har lite erfarenhet och gillar det :)
Har sökt till CityGross som ska nyöppna i höst :D

GRATTIS MATHILDA!!!

EmelieR
Jag vill också ha en liten vit ponny hos grannen som vi kan hälsa på… Men jag tror inte tanterna på samma våningsplan som oss vi ha en häst på balkongen.

Lottch
Knepigt agerande. Men kan det inte vara så att ”Lisa” bara bett sin far att höra av sig till er så att ni vet att de inte kommer att dyka upp. O att han i, oron över sin dotter, lägger fram det på ett dumt sätt.
Du är inte en person som är påträngande. Och jag skulle ha svårt att tro att de har uppfattat det som det bara för att du erbjuder dig att se om ni kan lösa hundfrågan.
…………….
Läste nu att du ”skyller” på mig för att du är ärlig. Vet inte om jag ska vara hedrad eller skrämd.

Western_Ivy/ midsommar
Jag förstår hur du känner dig. Vi kommer nog att gå till närmaste park och se vad som händer. Det borde finnas fler barnfamiljer som inte är på midsommarfest.
Vi hade eg tänkt åka söder ut till en större fest. Men eftersom jag får nästa spruta just innan midsommar så pallar jag inte. Maken har ju inte körkort så jag får ju köra hela sträckan själv. O med tanke på hur dåligt jag mådde och hur trött jag blev så känns inte det som ett trafiksäkert alternativ. Vi är även bjudna på en fest här i Sthlm. Men i det gänget brukar det drickas lite väl bra och inga andra har barn så ant skippar vi det.

Men det hela känns lite underligt. Både att vara ensamma och att vara i stan…

Jo, det är knepigt, hade vi varit "hemma" hade vi vart ut till min mamma då dom brukar ha helgrillat just runt midsommar :d

Nu sitter jag och funderar på om vi kanske ska åka till Eskilstuna och Parken zoo, bara för att göra något annat :)
Någon som varit där? Är det värt?

Så blev det bara därför bestämt att vi ant går till Sthlms festen ändå. De ville väldigt gärna att vi skulle komma o anpassade sig gärna för att festen skulle passa T lite bättre. Så vi bestämde att vi går dit. O blir det för mycket så är det ju bara att åka hem.

Idag är midsommarsolståndet. Sen blir det bara mörkare :cry:. Nu ångrar jag inte att vi gifte oss som vi gjorde. Men hade jag kunnat handplocka dagen så hade det blivit midsommarsolståndet.

Parken zoo är jättemysigt! Nu var det iofs några år sen jag var där, men det är helt klart värt ett besök.

Kl
Jag är lite rädd för att jag fått cravings.... :crazy: Jag var jättesugen på salta bilar och åt upp hela påsen nästan helt själv på 5 min... :o Och jag har försäkrat mig om att maken köper mer bilar till mig imorgon när han handlar. Jag vill inte ha nåt sånt sug. Inte på godis iaf. :crazy:

Grattis Mathilda!!! :banana::banana:

Din stackare, vad du råkar ut för folk som verkar ha ett stort behov av att ta ut sina frustrationer på dig :( (tänker bla på "lupinpolisen" också)

Hoppas faktiskt att det bara är pappan som är orolig och pyste ut det, och inte tjejen som ligger bakom. Gissar att det senare alternativet påverkar din vardag mer, eftersom ni umgås..

*kl*
GRATTIS MATHILDA!!

*kl igen*
H har börjat nosa på att ta ett steg här och där - när han glömmer bort att han inte håller i sig :D Känns som att det är rätt nära..

AKB: Gur är det med Douglas och hans rehabilitering? Såg på Facebook att han rehabiliteras för fullt!

Tack som frågar :laugh:
Det går superbra! Han hatar att stå i vattnet på gåbandet, men han biter ihop. Han går jättebra i skritt, men snubblar jättemycket i trav och galopp. Men huvudsaken är att han inte verkar ha ont nånstans (mer än när Oscar vid två tillfällen lyckats sättas sig rakt över ryggen på hundstackarn)

Parken Zoo brukar få ett besök varje år av oss. Det är mysigt, och det finns massor för barnen att göra. Många många olika klätterställningar och lekparker.
Sånt som AKB´s Oscar och mina 2 små skruttar skulle hamna i 7:e himlen av bara åsynen av ;)

Lite synd att de vita tigrarna inte finns kvar. Men de har ju gott om andra mysiga djur. Geparderna tycker jag bäst om.

+Armani
Mathilda tackar och tycker själv att hon börjar bli stor nu :D Hennes mamma har mest vart nostalgisk hela dagen och tänkt tillbaka timme för timme. 13.59 såg hon dagens ljus för ett år sedan.

:banana: GRATTIS TILL STORA TJEJEN! :banana:

Precis så där var jag också när Iggy fyllde ett :D

AKB, när (tid på dagen) fick du hämta Douglas på Blå stjärnan för att kunna göra en direktreglering med försäkringsbolaget? Vår lilla "vavva" ska opereras där på onsdag nämligen och ska hämtas på torsdagen.

Du ska bara vara hedrad! :) för mig har det bara blivit bättre sen jag vågar säga ifrån och vara ärlig.

Och jag sitter och skäms som En hund. :o

10 min efter att jag skickat smset, så ringer min underbara granne och gråter. :cry: hon har alltså åkt in akut igår, med inflammerat bindväv från underlivet upp till naveln, hon är helt svart. Läkarna vågar inte öppna upp henne igen och titta, så hon blev hemskickad med jättestark medecin. Hon ska tillbaka på torsdag för att se vad som ska hända. :(

Hon hade bett hennes svärfar ringa för att säga vart hon var så att jag inte blev orolig när hon inte svarade. Jag sa att han sagt ungefär allting förutom det, men att jag förstod att han varit orolig osv. Så nu känns det så mycket bättre.

Fast nu är jag sjuk av oro för henne istället. Hon grät halva samtalet för att hon var ledsen, hade ont och var livrädd. :cry:

Haha, jag hade nästan glömt lupintanten. Jag vågade knappt gå dit igen. :o

Jag tror jag låter så snäll att alla känner att de kan ta ut sin oro och ilska. Det är samma sak när jag går i stan, alla frågar mig efter vägbeskrivningar och jag hittar verkligen ingenstans.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
36 37 38
Svar
748
· Visningar
23 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka