Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

Det kan jag göra, fast inte idag. Två av bilderna ligger på jobbdatorn, så jag måste maila hem dom.

Oj vad roligt!! Jag vill också se bilderna sen :)

Kl
Nu är det 24 timmar och 30 minuter tills jag börjar jobba........ :(

Tror du inte att det kommer att kännas bättre när du väl kommit igång och jobbat ett tag? Du har det ju dessutom så lyxigt som bara ska jobba tre dagar i veckan. Visst var det så? Det måste ju vara jätteskönt att slippa jobba heltid iaf när du känner som du gör.

Börjar du jobba kl 21?!?! :eek: Herre gud människa, då förstår jag att du hellre vill vara hemma. ;)

Börjar du jobba kl 21?!?! :eek: Herre gud människa, då förstår jag att du hellre vill vara hemma. ;)

:rofl: :rofl: :rofl:
HAHAHAHAHA, du är för härlig :D Japp det gör jag 21-07. Passar mig så mycket bättre, fast inget jag vill göra i längden, somrarna är precis lagom.
Så om någon är uppe imorgon natt så är jag tillgänglig hela natten här inne *blink, blink* Ja, dig oregano kan jag ju säga godmorgon till på tisdag och onsdag morgon :D

Jo, det känns säkert mycket bättre när jag väl kommit till jobbet imorgon kväll och jobbat någon timme, men fram till dess sörjer jag enormt mycket över att inte få vara hemma längre. Samtidigt är det underbart lyxigt och skönt att kunna spara föräldradagar och tjäna lite mer pengar än vad jag har nu i ett par månader, Milton slipper börja på dagis (eller ja slipper och slipper, ni förstår vad jag menar) och vi får jättemycket familjetid tillsammans när sambon går på semester till midsommar och blir hemma i fem veckor, det är guld!!

Vi hade inga kommentarer. Till de första sidorna kom vi på bra saker att skriva men sen tog det tvärstopp. Så insåg vi att det bara såg illa ut att ha text halvvägs så vi tog bort allt. Dessutom såg det mer proffsigt ut utan text. Men om 20 år kanske man inte minns när, var hur ett foto togs. O det känns lite trist.

Ja, det tar ju TID om man ska kommentera allt. Jag tänker optimistiskt att bilderna ska tala för sig själva när det gäller var och hur, däremot känns när:et knepigare - det märkte jag redan när jag kikade igenom boken nu innan jag skickade beställningen. Vi får hafotoboksvernissage sedan, inspirerade av Oregano ;)

Gud vad du ska vara petig då. Soffan är väl ett utmärkt ställe ;). Hur mjukt som helst… Du ska dock vara riktigt stolt över din son. Det är inte lätt att ställa sig på den sortens underlag.

Jaha, jag hade inte tänkt på att det skulle vara svårare - men nu förstår jag att E såklart bara ville stajla :D. Typiskt honom ;).

H har en lösenordsskyddad blogg för nyfikna, längtande, långväga släktingar. Så jag gör nu om bloggen till bokform. Tycker inte att de behöver få ta del av varenda detalj i vardagen utan lite mer updates och milstolpar, men det blir låååångt ändå!

Haha, E har en likadan blogg :D. Great minds think alike ;) Men däremot använde jag inte bloggen något som underlag för boken, många (men inte alls alla) bilder är i och för sig samma, men texterna på bloggen har helt annan karaktär än de korta kommentarerna i boken.

Jag lovar att säga hej till dig på tisdag morgon när jag går upp! :D

Med dom arbetstiderna så förlorar du ju nästan ingen Miltontid alls. Eller jo, även du måste väl sova, men det blir ju ändå inte samma sak som att jobba heltid dag. Jag åker hemifrån ca 6:45 och kommer hem 16:30, är borta nästan 10 h av Vilgots vakna tid. Fast då längtar jag hem till honom i sluter av dagen. :love:

Senast ändrad:

Förstår hur du kände, Lottch, med dagispapperna. Jag kände inte riktigt så eftersom jag blev så lättad över att vi fått där vi ville, men ju närmare vi kommer augusti, desto jobbigare känns det även här :cry:

Jag förstår hur ni känner det angående dagis... Är glad att det inte är dags för E att börja än på ett bra tag. Men jag laddar för att kunna sysselsätta oss i höst, så att jag inte ska behöva klättra på väggarna när ni alla börjar jobba/plugga ;)

Senast ändrad:

Usch!!! Vilken TUR att ni upptäckte det!!! Och att det ändå inte hann göra mer illa... :/

Idag har Ebba lekt med sin sköthäst för första gången... Det var inte jättekul att sitta på och synd nog så var det vid hennes sovtid så hon orkade inte vänta till hon var klar för lite körning... Det får bli en annan gång ;)
261280_2071863832899_1133984997_2375925_7197850_n.jpg

Jag inser att jag måste sålla litegrann åtminstone, för det blir en hel del inlägg på ett år även om släktingarna tycker det uppdateras alldeles för sällan!

Jag håller just på med inlägg 192 och 193 :angel:, fast det är ju på nästan ett och ett halvt år skyller jag på ;). Vad använder du för fotobokstillverkare? :)

Vet inte om det är någon tröst men Milton hinner ju knappt märka att du är borta.

Nej du har helt rätt. Som oregano säger så måste jag ju med sova, men efter de nätter jag jobbar så sover jag ungefär 8-15 och det är ju som sagt max 3 dagar i veckan. Så Milton kommer ha det super med pappa de dagarna =) Och egentligen är det bara en av dessa passen jag sover så länge och det är när jag har nattjobb natten efter, ska jag inte jobba natten efter så sover jag bara till lunch ungefär så det är ju verkligen ingenting.
Eller ja ingenting för Miltons del, på tok för mycket för mig :D

Men så sött, vad snäll lilla vita hästen ser ut!! Så hade jag aldrig vågat göra med Milton och min lilla Malva, hellre Armani ;)

Det blev Solento, vet inte om de är bra eller dåliga. Hade goda avsikter i att i gooood tid kolla upp det där, men nu fick det bli som det blev :D

Känns iallafall som en kul present att ha kvar. De gamla fotoalbumen från när man själv var liten faller ju korten ur, eller har gulnat.. En tryckt bok borde klara tidens tand lite bättre :)

Jag hade vågat låta Ebba krypa under magen så snäll är hon :)

Precis som Armani då :) Han står alltid väldigt ordentligt, men när där är barn omkring så är han, om möjligt, ännu duktigare.
Malva däremot vet man aldrig riktigt var man har, typiskt ston kanske eller äh din lilla fina är kanske också ett sto, så det kan jag kanske inte skylla på :D

Hihi! DEn är inte min- det är grannens fina sto :)

Den har ett superpsyke... :) Benen vevar på när det behövs men inte annars :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
28 29 30
Svar
592
· Visningar
20 148

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka