Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

Så söta! :love:
Prövade lite på mina ponnys igår när jag hade dem inne. Oscar fick knata lite vid dem och de rörde inte en fena. Han fick sitta på stoet en liten stund, gick fint det med. Men jag väntar nog med att gå lite tills nån kan hålla i honom.

*kl*
Tänk att lilla jag ska rida en clinic i western med min kuse!
Tränaren kommer ifrån USA och har tränat många hästar som är med i filmer och serier. Ascoolt!
Just den endagarsclinicen jag ska på är för unghästar och problemhästar.
Inte för att det är enorma problem med min häst, men hon är brötig och superenvis. Ska bli kul att få hjälp av ett proffs.
Nu ska jag bara damma av engelskan och lära mig lite hästtermer:D

Kul med clinic! Jag längtar efter att min häst är igång så att vi också kan börja. :) :bump:

*kl*

Är sjukt trött idag. Sov dåligt inatt och kom i säng sent, för att vara jag, tror vi domnade vid 12 och vaknade av sambons alarm kl 6. Har bara legat kvar och dragit mig i sängen, även fast jag borde ha gått upp för längesen, suck. Selma har precis vaknat nu och ligger och pratar med sina snuttisar, så nu är det slut på friden. ;)

Vi har ruggigt dåligt väder här idag med, regn regn regn, men jag ska ta mig ut och ta lite bilder på min paddock så får ni experter hjälpa mig. ;)

Åh vad kul med clinic, det är något jag saknar väldigt mycket...

kl

Vi har inte haft en rolig natt här...
M vaknade flera gånger och jag blev mer och mer irriterad när jag inte ens hann somna mella gångerna, flyttar över henne i vår säng och vad händer då jo hon kräks ner halva sängen vid 1-tiden, kännde mig lite taskig som vart sur på henne...:crazy:
så det var bara att byta sängkläder och stoppa ungen i duschen, sen var hon pigg och satt i vår säng och lekte med napparna och en bok fram till 3, stackars sambon som var tvungen vakna vid 5.30 för jobbet, jag fick iaf sova till 8. Jag undrar dock vad det kan ha varit för nu är hon hur pigg som helst och har ätit frukost som vanligt och sedan fått en extra dusch.

Däremot blir jag lite trött på sambon som började tvätta imorse, inget fel i det, men han hade mosat hela maskinen full och inte ens ruskat ut vårat dubbellakan så nu fick jag ju tvätta om allt... till saken hör att tvättmaskinen här tar ca 2½timma/tvätt :grin:

Medan Malvas ben alltid vevar på :D Jag gillar små-hästar med mycket driv och vilja, fast inte med barn runt, då får de gärna vara lugna och beskedliga :)

Nu sitter jag på arbetsförmedlingen.. Har aldrig behövt göra det tidigare och behöver egentligen inte nu heller, eller jo typ.. Måste ju hit och skriva in mig eftersom jag bara jobbar 64% och måste stämpla upp till heltid för att behålla min Sgi, så komplicerat och jag tycker detta känns så onödigt.
I eftermiddag blir det till att åka till Malmö för en intervju till en utbildning, håll tummarna!

I eftermiddag börjar förresten svärfar att riva väggar och golv där stallet ska ta form sen, wiiii !! Lottch; ser fram emot bilder på din padock!!

Åh, vad underbart det ser ut med E och den fina vita pållen :love:
Vi var iväg och kikade på en liten pålle till mina killar, länkar in annonsen: http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=486341
Men den stora killen var inte så intresserad som jag hade hoppats på, så jag tror att jag skiter i det fn..

*kl*

På tal om fotoböcker..
Jag håller med om att en fotobok både är roligare och borde hålla längre.
Jag har gjort en bok för varje levnadsår till mina skruttar. Första boken gjorde jag med Snapfish, men vet inte om det finns kvar längre. Men alla böcker efter det har jag gjort med CEWE. Helt perfekt, och lätt att jobba med, och modifiera som jag själv vill ha det. :banana:

Åh vad kul!!!

Till och med jag som är hoppryttare har varit med på en westernclinic. En 2 dagars. Det var skitkul!! Och det hjälpte massor på min då väldigt springiga pålle.
Glöm inte att be någon ta en bild på er två. (även uppradad med full utstyrsel i gröngräset, det är så kul att ha en riktigt fin bild sen som minne)

Armani_: Wiiie vad kul!! Glöm inte att fota och uppdatera oss sen ;)

Ja, det ska bli jätteroligt! :banana:
Ska absolut be någon fota oss:laugh:

*kl*
Jag blir knäpp snart!
Finns ingen pausknapp på Oscar. Han är helt fixerad av att putta fram stolen överallt och klättra upp. Lyckades i sista sekunden hejda honom från att välta ner min guldfiskskål. Köksbänken får jag plocka ner honom ifrån flera gånger om dagen. Ett jäkla sjå blir det att gömma stolar hela tiden :grin:

*kl*

Behöver skriva av mig lite... :(

Var på väg hem från ikea och mio, var på ett riktigt bra humör och så ringer pappan till vår granne ( det är en familjegård med tre generationer som bor där väldigt tätt. Vi umgås väldigt mycket med hans son och fru, frun och jag är ganska tajta, om ni nu undrar varför pappan ringer, vi har en bra kontakt med föräldrarna också och är där och äter middag ibland, jag och sambon) och jag märker direkt att det är något han vill säga och frågar vad han har på hjärtat.

Till saken hör också att, vet inte om jag skrivit det här, men frun, vi kan kalla henne Lisa så blir det lättare, opererades för en magtumör för två veckor sedan. Den var för stor för titthåll, så de gjorde ett bikiniärr, precis som ett kejsarsnitt. Lisa var hemma ensam förra veckan och jag har varit där och fikat och hon har följt med och gjort lite ärenden. Hon har naturligtvis inte fått bära någonting och vi har tagit allting i hennes takt och jag har tvingat henne att vila. Efter mitt misslyckande med ärr som gick upp och infektioner, så har jg väl tagit ut det på henne och varit extra nojjig. De hade, för säkert 3 månader sen tackat ja till en av mannens kusiners bröllop på gotland. Jag tyckte att det var vansinne att de skulle åka, då hon mått riktigt, riktigt dåligt, men de åkte ändå. Lisa är verkligen plikttrogen och envis till synden.

Vi har bjudit med Lisa och Alex till midsommar, innan operationen, och de var jättepositiva och ville jättegärna komma och planerade att åka ut med oss på torsdagen. De skulle bara kolla upp hundvakt. Alex pappa, som ringde mig idag, fick höra det här några dagar efter. Sen i måndags, fyra dagar efter lisas operation, så var ju jag och selmis över och filade, efter att Lisa bjudit dit oss. Då säger Lisa att de inte vet angående midsommar, då alex pappa frågat om inte de kunde vara hundvakter åt dem då de skulle till Frankrike. De skulle kolla upp om de inte kunde lösa det ändå.

Sen igår har jag fortfarande inte fått något svar angående midsommar, så när Lisa skickar ett sms så frågar jag hur det ligger till, då vi vill veta hur många som kommer. Skriver att om det bara är hundarna det gäller så hittar vi naturligtvis en lösning till det, i värsta fall kan vår anställda hjälpa er osv och att vi tycker att det vore tråkigt om ni inte kunde komma. För det skriver man väl nästan alltid?

Idag då, så ringer alexs pappa och berättar att de åkt in igår akut efter att de klivit av gotlandsfärjan, då Lisa börjat må så dåligt och hon hade fått en infektion i såret. Förstod jag inte hur ont det gör och Lisa behöver verkligen vila så jag förstår väl att det inte blir tal om något midsommarfirande på vår ö nu? Hon har så ont, blablabla, det förstår du väl att de inte kan åka osv. Han sa säkert det 10 ggr. Till slut ledsnade jac och sa att jag vet precis hur det känns, jag har varit med om samma sak. Jag sa till henne att det var vansinne att åka iväg på bröllopet ( det var minsann inga problem tydligen, men att åka och ligga i en soffa hos oss hela midsommarhelgen var tydligen för hemskt) och inte vara hemma och vila. Då blev han tyst i någon sekund och så sa han att det nog inte hade spelat någon roll på infektionen. :grin: nä, men man bekämpar lättare en infektion om man är pigg och utvilad kanske...

Jag kände mig påhoppad och skyldig, som om det var jag som hade hetsat Lisa till att vara dålig. Jag har alltså frågat två gånger på två veckor. Sen så vet jag inte om hon bett honom ringa eller om han ringt på eget bevåg för att jag ska sluta "tjata", men har hon bett honom ringa och har de använt hundarna som bortförklaring så blir jag ledsen och besviken. Vi har haft en helt ärlig relation med dem och när de frågat om vi ska göra saker, trodde att vi hade en sån relation.

Känner mig på något sätt sviken? Vet inte om jag överdriver för att jag haft en dålig helg, fortfarande inte har fått min mens osv, men jag kan känna att pappan inte har ett jävla dugg med deras midsommar att göra och jag kan känna att det är sjukt dålig stil om de ljugit för oss och bett andra gå mellanhand. Jag tycker inte att vi stressat och tjatat, ångrar verkligen att jag skrev att vi kunde lösa hundfrågan, för det var väl dumt att vara så påträngande. :grin:

Jag vet inte vad jag vill säga med det här egentligen, känner mig bara så, vet inte, less, det här fick på något vis bägaren att rinna över. Som pricken över iet somnade Selma till i bilen och vägrar somna om och jag är helt död med migränliknande huvudvärk.

fyy vad tråkigt att bli "anklagad" på det sättet.
det är väl inte så konstigt att ni vill ha ett svar och dessutom om de orkar med ett bröllop med en relativt lång resa...
förstår att du blir ledsen och besviken då!
kramar till dig...

Puh, det låter stressande att jaga så hela dagarna! Går det inte att sätta fast stolarna istället för att gömma dem, tänker jag spontant?

Åh, Mathilda tackar så mycket!

Hon firade med att sova 21.30-8 nonstop så hela familjen är pigga och på bra humör idag :D

Tack. :)

Nej, det tycker inte jag heller är så konstigt. Min sambo är skitförbannad och vill inte ha något med de och göra. Han har sagt från början att det känns som om de inte ville komma, att Alex hellre ville vara hemma, men jag har väl blåögt sett förbi det. Nu känner jag mig ganska korkad. Det är inte det att hela midsommar hänger på dem, det är ganska många andra som kommer, men jag tycker fortfarande inte att det är så konstigt att man vill få svar och då vill jag ha det av personerna man frågat, inte av mannens pappa i fråga.

Men, "jag borde ju förstått" att det inte var fallet... :grin:

Håller på att bli galen här hemma. Har inte fått i mig någon mat idag, skulle äta när Selma somnat. Tror ni hon gjort det än? Jag sitter och grinar vid hennes säng, är så trött och ledsen, jag orkar inte mer skit. Märkte ett bildörrsjack på vår bil idag och det känns sådär kul att betala dyrt för att någon annan inte kan vara ärlig och säga till att man bucklat på någons bil.

Trisst med folk som inte kan säga rakt ut direkt!

kl

Det är nu man skanar "hemma" lite... just när det är påsk, midsommar mm, för då kunde man alltid hitta på något, nu blir det bara att man sitter hemma som vilken dag som helst, har ingen koll på vad som finns att göra och känner ingen att göra något ihop med :(

Det tycker jag med. Skrev ett långt sms till henne nu och öste ur mig, skev att hon kunde höra av sig när hon mådde bättre längst ned, haha, får se om hon ens orkar läsa till sista raden. Det är svartfots fel som gått på om att vara ärlig, nu kör jag hela linan ut hela tiden. ;)

Jag förstår att det känns ensamt, så kände jag mig i början i åre också tills man skaffade sig nya vänner och kom in i det livet. En av orsakerna till att jag flyttade var just till att komma närmare familjen igen.

Kan ni inte kolla på senior/äldre ungdom här på buke om det händer något? Visst borde det finnas något stort firande någonstans dit man kan åka så att dotra er har något att titta på och ni kanske träffar någon mer föräldraledig att kunna gå promenader med? :)

Grattis mathilda!! Hon håller på att bli så stor, känns konstigt, Selma är ju fortfarande likadan som när vi sågs ute på lida. :angel:

Men vad ledsen jag blir när jag läser ditt inlägg, förstår inte varför man ber sin pappa ringa och hur man på något vis kan tolka din fråga som något negativt och/eller som tjat.. Herregud man måste väl få fråga utan att det vänds mot en?! Och du som dessutom tagit hand om tjejen på bästa vis efter hennes operation, är inte det värt något undrar jag :( kram!

Grattis Mathilda på födelsedagen!!! Stora tjejen :)

Kl
AKB: Gur är det med Douglas och hans rehabilitering? Såg på Facebook att han rehabiliteras för fullt!

+Armani
Mathilda tackar och tycker själv att hon börjar bli stor nu :D Hennes mamma har mest vart nostalgisk hela dagen och tänkt tillbaka timme för timme. 13.59 såg hon dagens ljus för ett år sedan.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
36 37 38
Svar
740
· Visningar
22 899
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar