Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

Mms:ar en lite snabbt taget bild till dig! :)

Du får gärna ta kort och vis mig hur jag ska få ihop allting igen ;) Jag rev ju bara upp det eftersom vi höll på att bli dyngsura :)
Åh, tack för den!! :bow: Så den hänger utanför liksom, med hade jag inte kommit på själv. Ska genast gå ut och testa!

När jag tog upp regnskyddet lite snabbt konstaterade jag att det var vikt först i en lång remsa som var smalare än vad fodralet var högt. Därefter var det vikt som ett dragspel. Det kanske blir mindre skrymmande när man viker så än åt olika håll varje gång. Sen vart du exakt viker spelar nog mindre roll så länge du börjar med ganska mycket mindre mått än vad fodralet har och såklart är noga med att pressa ut all luft vartefter. Men jag kan vara snäll och mms:a tillbaka en bild! :D

Yes den hänger utanför. :) Så kan du välja att ha dom på samma sida eller en på varje.

Åh tack ska se om jag kan lyckas få ihop det hela i em! :)

Jag tycker helt klart att ni skall sätta en snygg, låg (max 1 m) häck på sidan ut mot vägen :) (en häck som inte fäller löv)
Sen bänkar och blomkrukor på de andra 3 sidorna.

*kl*
Mikan: Nä, fy fan vilken otur ni har. Usch vad jobbigt med allt som hänt. Det hade ju kunnat gå riktigt illa med branden, usch å fy!!

Här kommer bilder :)
sufletten ser lite skum ut för jag har bara vikt upp solskyddet däröver.

DSC03149.JPG

närbild
DSC03150.JPG

Bak på ryggstödet har jag satt fast en däckpump med öppningsbara stripes istället för att ha den löst i varukorgen, där den kan trilla ur vid ihop/uppfällning :)
DSC03152.JPG

Senast ändrad:

Idag är det sista dagen på min föräldraledighet..
Fy fasen alltså vad allt känns orättvist just nu. Otacksam, jag?! Nähä :p
Men usch det är precis så det känns. Jag vill verkligen inte börja jobba. Nu jobbar jag ju i och för sig max 3 dagar i veckan så vad har jag att klaga på egentligen? Men jag vill inte... Största och enda nackdelen med att ha köpt hus, hade vi bott kvar i lägenheten över sommaren så hade jag varit hemma tills studierna (om det nu blir några..) tar vid. Men rent ekonomiskt och för att jag vill spara lite föräldradagar så är detta det bästa och det känns verkligen som en stor sorg :cry:
Alla tycker jag är skitlöjlig, men jag kan inte hjälpa det..

Jag förstår dig! Jag kommer också sörja den dagen jag måste gå tillbaka till arbetet fullt ut. Tur nog så är det ca 2år dit så förhoppningsvis kanske jag har börjat längta efter att jobba då! :) ska jobba lite i sommar men jag vet att jag får gå hem igen sen så då kan jag gå till arbetet nu och njuta lite av lugnet :D

Tack för bilderna! Nu har jag också teg skyddet hänger på sidan! :D

Kl
Precis innan vi skulle åka till Ikea på fm så ringde telefonen. Det var en kompis till maken som meddelade att en kompis till dom (39 år) hade dött hastigt igår. :( Jag har ingen relation till honom, men har träffat honom som hastigast ett par ggr. Så nu står frun ensam med stort hus och två barn som är i ca 10-årsåldern. Tragiskt hur livet kan förändras på ett ögonblick...

Nu är vi hemma från Ikea. (Vi köpte salladsbestick, en potta och två fleecefiltar för sammanlagt 70 kr! :D) Vilgot sover och maken åkte till golfbanan, så jag sitter ensam i uterummet och myser. Sällan man får såna här egna studer.

Det är när man hör sånna saker som man inte förstår varför man bråkar om vilken affär man ska åka till osv, man vet verkligen aldrig när man förlorar någon man älskar. :(

Sambon drömde att jag ramlade nedför taket (? Vad jag nu skulle göra där) och dog inatt. Han har varit helt förkrossad och gullig hela morgonen efter det, "hur ska jag och Selma klara oss utan dig?". Sen vi fick Selma har jag varit mycket mer rädd för att något ska hända sambon, det finns inte i min värld att förlora honom och att Selma ska förlora sin pappa. :(

Jag förstår dig. Jag bröt ihop totalt när Selmas dagispapper kom och jag insåg att det inte skulle vara vi två hemma längre. Hur ska jag klara mig utan min pärla? :cry: det kommer ta lång tid innan jag klarar av att slappna av när Selma är på dagis, helt klart. Jag kommer bli en av de där jobbiga morsorna. :o

Jo precis... Jag är vän med frun på Fb och bara 18 timmar före samtalet hade hon skrivit typ "ska jag måla naglarna eller inte?". Känns liksom helt sjukt att man ena stunden funderar på det och i nästa ögonblick raseras livet... Jag lider verkligen med henne.

Det är inte bara elände här iaf. Kommer ni ihåg att jag berättade för ca en månad sen att ett par grannar på gatan separerat? Det verkar som att hon har flyttat hem igen! :banana: Är inte helt säker, men helt klart är något på gång. Jag råkade höra ett samtal eftersom han gick ute i trädgården och pratade i telefonen och dessutom är hon här nästan varje dag och sover kvar. Är så glad för deras skull och jag hoppas verkligen att de kan börja om på nytt blad och få det bra tillsammans igen! :love:

Emmah: var det dig jag skulle få köpa lammskinn av? Har helt glömt bort det, men kom på det nu när vi fick nya vagnen och jag började fundera på hur bebisen ska ligga.

Jag vill egentligen ha ett skinn med långhårig fluffig ull som är gråmelerad. Finns det såna av svenska får eller är det bara nya zeeländska skinn som ser ut så?

Men jag är öppen för förslag, inte bara från Emmah. Känns roligare att köpa från nån av er än från nån annan. :idea:

+ aneka

Skönt att ni förstår mig, det verkar ingen annan göra ;)
Jag är verkligen oerhört känslig för förändringar i livet; att flytta hemifrån tog mig ett år (!!), jag blev inte glad över graviditeten de första månaderna eftersom det var en så stor omställning, eller skulle bli en så stor omställning, nu har jag varit hemma länge med Milton och det blir en enorm förändring att inte vara hemma längre ju, att fylla år är jobbigt tycker jag, att bli äldre och äldre... Jaja, bla bla bla var jag ältar detta känner jag...

Förstår hur du kände, Lottch, med dagispapperna. Jag kände inte riktigt så eftersom jag blev så lättad över att vi fått där vi ville, men ju närmare vi kommer augusti, desto jobbigare känns det även här :cry:
i förrgår låg jag ute på trädäcket och lekte samtidigt som jag grät en skvätt :o medan Milton lekte med mig, på mig och vid sidan om mig. Tycker detta är enormt jobbigt. Nä, helst skulle man jobbat under koliktiden och sedan få vara ledig nu ;)

*kl*

Tac för eran omtanke igår, hade inget tålamod att skriva något svar igår kväll då mottagningen på mobilen är värdelös i andra huset.

Det som hände när det började brinna var att det var en anslutning till värmepatronen som det blivit glapp i. Jag skulle vara lite lat och slippa elda för varmvatten och satte i sladden till värmen. Sa till sambon att han skulle byta kläder på A medan jag åkte ner till mina föräldrar för att släppa ut deras hund. Som tur var så blev jag kvar där längre än planerad för de kom hem och vi pratade en stund.
När jag kom hem så springer A barfota på gräsmattan i regnet och ur källaren kommer en lätt panikslagen sambo. Han reagerade först inte på röken för han trodde att jag tänt i pannan innnan jag åkte, men när det började att ryka genom golvet i matrummet så förstod han att något var fel. Tur att vi hade brandsläckare i källaren och att vi inte hunnit iväg eller att det hände på natten. Det brann rejält i utrymmet där tankarna sitter och det hade börjat sprida sig i golvbalken.
Nu luktar det fortfarande rök men det går iaf att vara här. I veckan ska vi riva ner resten runt tankarna och sanera golvet underifrån källaren.

Sambon hade inte jättemycket kontakt med sin morfar, men vi träffade honom förra året när vi var där med A som bäbis.

Oregano, Aneka Jag har inte ens börjat att titta närmare på syskonvagn och jag ska ju ändå ha före er. Ska kanske börja titta mig omkring;)

Men jäklar vad dött det var här inne idag! Vad gör ni? Har nu regnat bort eller? ;) För en gångs skull är jag jätteglad för regnet eftersom jag gödslade gräsmattan igår. :banana:

Imorgon har vi vernissage på jobbet. :D Jag halkade med på ett bananskal, så nu är vi fyra st amatörer som ställer ut tre fotografier var. Chefen köper bubbel och en annan gör snittar. Dessutom har jag bjudit in Vilgot med pappa. :bump:

Imorgon har vi vernissage på jobbet. :D Jag halkade med på ett bananskal, så nu är vi fyra st amatörer som ställer ut tre fotografier var. Chefen köper bubbel och en annan gör snittar. Dessutom har jag bjudit in Vilgot med pappa. :bump:

Vilken häftig grej! :)
Låter ju toppen.
Kan du visa oss vilka bilder du skall visa sen? :angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
28 29 30
Svar
592
· Visningar
20 148

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka