Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

Jag hänger regnskyddspåsen på ramen framför bakhjulen, har just nu regnskydd på ena sidan o solskydd på andra :)
Ang benen så sitter M sällan med benen rakt fram hon brukar sitta med benen i kors o knäna mot utsidorna (svårt att förklara) men hon trivs toppen i sin vagn o verkar inte besväras av det :)

Justja. Jag har inte fått ihop det igen sen strömsholm :o Vette tusan hur det ska vikas för att få plats i påsen. Men när dom sålde vagnen så hade dom bild när både påsarna hade satts fast i en av ramarna på sidan så dom hänger brevid korgen. Fast nu ligger båda påsarna i korgen och själva regnskyddet ligger i hatthyllan :)

Men fy vilken dagen du har haft. Hoppas du får en bättre och lugnare dag imorgon!
Tur att ni har ett till hus att fly till iaf nu när det blev så. Hur kunde ni få brand i pannrummet?

Haha, är för trött för att fatta hur du menar, men jag ska kolla imorgon hur det ser ut. Först hängde jag den på ramen där ihopfällningknappen sitter, men då när jag vecklade upp vagnen hängde påsen utanför där benen ska vara. :rofl:

Jag öppnade regnskyddspåsen och tänkte det samma, hur ska den kunna vikas ihop sen?! :eek: Jag ska nog titta extra noga den dagen jag använder det första gången.

Mms:ar en lite snabbt taget bild till dig! :)

Du får gärna ta kort och vis mig hur jag ska få ihop allting igen ;) Jag rev ju bara upp det eftersom vi höll på att bli dyngsura :)

haha, enda gången jag är glad över att ha enkelregnskyddet :D även om det med är lite trixigt men jag börjar vänja mig nu.
annars vart jag lite avis när jag såg ditt dubbelregnskydd, så mycket mer praktiskt :D

Oregano - jag kan fota min vagn imorgon så kan du se hur jag satt det :)

Ja det va väldigt enkelt att sätta på faktiskt! :) Klart dom måste göra så när det är ett helvete att få ihop :devil: hehe.

Iofs har jag aldrig orkat mig på att få ner ELas regnskydd i den minimala påsen heller utan det har hängt på tork tills det har behövs igen :p Har nog på tok för lite tålamod för dessa måttanpassade regnskydd :grin:

Svar till flera
Till hösten pluggar jag 100% igen (när denna föräldraledighets omgång år över) och förhoppningsvis så jobbar jag lite utöver det.

NI som gjort böcker
Har ni bara foton eller skriver ni lite också? Vi gjorde en fotobok på T i julas som faktiskt blev riktigt bra.

Ang att få saker
Jag har lite svårt för att få saker. Mina föräldrar lärde oss från ganska tidig ålder att ta ansvar för vår ekonomi. Vilket var jättebra! Men då jag då jag red på ridskola tre dagar i veckan och sen hade fodervärdshäst så satte det sig kanske lite väl hårt. För jag har som sagt svårt att ta emot saker och hjälp. Även om jag skulle behöva den. Och jag vet att både far- och morföräldrar har mer än en bra ekonomi och älskar att köpa saker till sitt barnbarn.

Lottch
Svårt att få sig en bild utan fotografier. Men jag gillar idén på en häck. Hoppas att både du och Selma kryar på er.

Shit! Hade jag kunnat ge dig en kram så hade du fått flera. För det låter som om du hade behövt dem. Beklagar sorgen.

NI som gjort böcker
Har ni bara foton eller skriver ni lite också? Vi gjorde en fotobok på T i julas som faktiskt blev riktigt bra.

Jag gillar fotoboksformatet, det är lätt att få det att se rätt proffsigt ut! (Nu har jag ju inte fått E:s bok än, men jag har gjort andra böcker tidigare som jag blivit väldigt nöjd med). Jag har inte direkt skrivit texter, utan mer korta kommentarer - tätare i början (när varje dag gjorde skillnad ;)) och glesare mot slutet av året/boken - så att man ska fatta ungefär hur gammal han är på bilderna. Hur gjorde du?

*kl*
Bara för att jag skrev att E inte reser sig utan stöd så gjorde han det idag :D. De första femtioelva gångerna valde han dock att göra det i soffan, så mina applåder kom av sig lite ;)

Att jag skulle må dåligt är jag inte ett dugg förvånad över. Jag får alltid alla kända biverkningar plus några okända. Medicineringen är ett gissel. Känns som om det blir fel hur man än väljer.

Vi hade inga kommentarer. Till de första sidorna kom vi på bra saker att skriva men sen tog det tvärstopp. Så insåg vi att det bara såg illa ut att ha text halvvägs så vi tog bort allt. Dessutom såg det mer proffsigt ut utan text. Men om 20 år kanske man inte minns när, var hur ett foto togs. O det känns lite trist.

Gud vad du ska vara petig då. Soffan är väl ett utmärkt ställe ;). Hur mjukt som helst… Du ska dock vara riktigt stolt över din son. Det är inte lätt att ställa sig på den sortens underlag.

*kl*

Just nu är jag väldigt tacksam över att ha flera sovrum! Sambon har druckit öl ikväll så nu kommer han stinka öl hela natten. Så då blåste jag i lite extra luft i madrassen som står kvar sen syster va här och så har jag portat honom från stora sovrummet. Så slipper jag och Milton ligga och sova i hans ölstank. :bow:

Hoppas bara att han kommer ihåg det när han går och lägger sig. :grin:

*kl*

Min dag
Får besked om att sambons morfar dött
brand i pannrummet, tur att sambon var hemma och kunde släcka
bråk med pappa

återkommer imorgon när jag har tillgång till datorn, är i andra huset pga röklukten.

Låter som om du behöver en stor kram. KRAM

H har en lösenordsskyddad blogg för nyfikna, längtande, långväga släktingar. Så jag gör nu om bloggen till bokform. Tycker inte att de behöver få ta del av varenda detalj i vardagen utan lite mer updates och milstolpar, men det blir låååångt ändå!

*kl*

Min dag
Får besked om att sambons morfar dött
brand i pannrummet, tur att sambon var hemma och kunde släcka
bråk med pappa

återkommer imorgon när jag har tillgång till datorn, är i andra huset pga röklukten.

KRAM på dig Mikan! Fy sjutton vad illa det hade kunnat gå om sambon inte varit hemma :crazy:
Och stackars sambon som förlorat sin morfar. Alltid lika ledsamt när nån går bort :(

Oj, allt på en gång... :( Vilken himla tur att ni var hemma och hann släcka! Man tror ju aldrig att sånt ska hända, men nu när du skriver att det hänt er så är jag så glad för att i tog oss råd att installera brandlarm. Även om man inte är hemma om det händer så får man iaf veta på en gång och kan engagera grannar osv.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
572
· Visningar
19 810
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar