Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

Mathilda tackar för alla grattis!
Hon gör som Harry, tar något steg själv och står länge, men vågar inte riktigt än. Jag gissar på att hon helt plötsligt bara går iväg någon dag.

Lottch, vilken jobbig dag du har haft! Vad jobbigt med infektionen, men samtidigt skönt att det inte var hennes ord som framfördes, och nu vet du ju och behöver inte fundera.

Shit, nu är jag i vanlig ordning vaken alldeles för sent, ska ju jobba imorgon! Jaja, nu hoppar jag i säng och hoppas på att M gör en favorit i repris och sover 10,5 timmar i sträck, men det kan jag nog se mig om i stjärnorna efter...

Kl

Oj, vad ni hunnit skriva medan jag sovit gott. :D Lovade att hälsa på Armani som jobbar nu. Hoppas att det känns ganska bra iaf. :laugh:

Nu är det dags för mig att pallra mig upp ur sängen. Idag på em ska vi åka och titta på vår lilla bebis i magen! :banana:

Ha en bra dag, alla!

Godmorgon, godmorgon, hör fåglar sjunga glatt, godmorgon, godmorgon i kör (eller hur den nu går, lalalala...)!! En och en halv timme kvar på mitt pass, sen är det min tur att sova ;)
Hoppas ni andra har sovit/sover gott, oregano är väl snart uppe kan jag tro ;) Kram på er!

Nu lät det konstigt såg jag, jag menade att jag vill vänta och se om mensen kommer först den här veckan och att jag vill vänta med att använda testet.

Nu vaknade jag med världens mensvärk, så jag verkar inte behöva ta testet... :(

Åh vad roligt med ultraljud!

Själv fick jag äta upp att jag säger att Selma sover bra, för inatt vaknade jag och sambon av ett vrål halv sex. Tror dock att hon drömt en mardröm, för hon somnade om på 1 sekund, på mig... :p

Sambon har åkt till jobbet och jag och Selma ska åka och handla grejer till sillinläggandet och posta trikinprov. Jobbig dag med andra ord... ;) ska plocka ihop ett survivalkit till Kattis också. Tidningar, choklad och lite pocketböcker. Hennes man är i Frankrike på kurs till på torsdag, så hon är helt ensam. :( utom svärfar, svärmor och sin svägerska... :p

Ingen fara jag fattade det så! :) hoppas det är kroppen som luras bara och du slipper mensen nu till midsommar!

Vi hade två nätter i helgen när han sov hela natten - ja, med undantag för att han flyttade över till vår säng vid 00. Men nu är det mer vanlig ordning igen, vaken igår mellan 02-02.30 och inatt 02-03.30.

Pigg som en spigg. Så det är inga sura miner, förrän jag försöker hålla honom stilla dvs. Underliga unge.

Hur kan du hålla dig? Om du nu köpt ett nytt test och inte fått mens? Det hade jag inte klarat av. ( Mikan som testade sig på sjukhusets toa 2 min efter inköp av test och på väg till föräldrargruppen på bvc :angel:)

Glömde att säga grattis till Mathilda i efterskott :bump: Läste här igår men fanns ingen tid eller ork till att skriva.

Hur mycket pratar era barn? A säger fortfarande bara mamma, titta dä, isa, kise, och så favvo ordet MUUUU :D
Däremot så har han blivit en klätterapa, igår lärde han sig att klättra upp på stolen och just nu kämpar han med att ta sig upp i fotöljen. Tänker på AKB som har haft en klättrande Oscar i flera månader :crazy:

Idag börjar jag jobba kl 11 och nu passar jag på att vila benen en stund. A springer runt och leker med hunden. Måste ringa försäkringsbolaget och kolla om man kan få hjälp med att sanera huset efter branden. Syns ingenting inne men det luktar fortfarande mycket i matrummet. Röklukten sitter förmodligen i isoleringen i ytterväggen och så luktar det såklart från golvbalkarna och trägolvet. Ringde och beställde en ny brandsläckare igår..rekomenderas!!

Vaddå bara? Det där var ju jättemånga ord! Vilgot säger bara "hej" och ibland när han är missnöjd kan det komma nåt ma-ma-ma-ma, men inget regelrätt mamma. Universalordet för djur är "aoooow" som egentligen är mjau. Annars är det "öööhhh" som gäller för allt annat.

Oscar snackar inte överdrivet mycket. Men de ord han kan är Hubbe och Douglas, fast kanske inte klockrent uttalat då. Men jag vet att det är hundarna han menar eftersom han pekar på dem.
Haallååå säger han med, låter mer som aalllååå.
Mamma kan han haspla ur sig ibland, men det är sällan det är riktat till mig verkar det som, bara ett kul ord att säga.

Kaka säger han med :o (fikar inte alls ofta;))

*kl*

Gahhh blir tokig. Har lagat 2 tänder, en förra fredagen och en i torsdagas. Och det ilar och gör så ont när jag äter :( Michellan hur länge ska det vara så?! Självklart är det en tand på var sida i munnen dessutom :mad:

Theo har börjat få i hop en del ord faktiskt, dock inga som är direkt klockrena i uttalet förrutom mamma å pappa, men man förstår vad han menar

Mamma å pappa så klart
Häst (äst)
Fisk (isk)
Klocka (glock)
Får (bääää)
Åka (gåka)
Knacka (kacka)
Klappa (låter snarlikt knacka men han klämmer in ett p nånstans)

Säger även nåt som vi tror betyder traktor och när han ser katterna så pressar han som fram nåt typ uttav falsettljud. Vi brukar skämta om att han aldrig kommer veta hur en katt låter eftersom mainecoon har lite speciellt "mjau", iaf våra. kunde även lampa men det har som kommit bort :confused:

Åhh va kul för er att komma iväg och se bebis! Hoppas allt är bra med den lille!! Jag längtar tills det är våran tur om 3v ca! :)

Jo, det ska bli jättekul! Ser verkligen fram emot det. Är bara så nervös för att fråga om könet. De är ju som sagt lite griniga i Västerås och vill inte säga. Jag är inte den som är påstridig eller vill vara besvärlig, men jag har verkligen inte lust att åka till Stockholm bara för att göra ett ul. Det är liksom minst tusen spänn på en gång även om vi gör billigast möjliga ul. Och dom pengarna lägger jag hellre på annat.

när han ser katterna så pressar han som fram nåt typ uttav falsettljud. Vi brukar skämta om att han aldrig kommer veta hur en katt låter eftersom mainecoon har lite speciellt "mjau", iaf våra. kunde även lampa men det har som kommit bort :confused:

hihihihi, så är det här också. Vi har ju också en coonis :p
De mjauar ju inte direkt

*kl*

Gahhh blir tokig. Har lagat 2 tänder, en förra fredagen och en i torsdagas. Och det ilar och gör så ont när jag äter :( Michellan hur länge ska det vara så?! Självklart är det en tand på var sida i munnen dessutom :mad:

Ila och ömma kan det göra med lite otur i ett par veckor eftersom det blir spänningar i tänderna av kompositen. Blir det inte lite bättre för varje dag eller att det blir sämre så tycker jag att du ska åka tillbaka och se så inte fyllningarna är för höga.

Komposit är ett jäkla otyg! :mad: Jag har två rotfyllda tänder pga att jag inte "tål" komposit. Kunde inte tugga med de tänderna för det gjorde jävulskt ont av att bara tugga mjukt bröd. Två tänder hann alltså rotfyllas innan en annan tandläkare tog bort en tredje kompositfyllning och la dit amalgam. Fleråriga besvär försvann i samma ögonblick. :grin: Gissa om jag fick panik när min nuvarande tandläkare meddelade att amalgam inte får användas längre, men han ville prova en annan fyllning som hette ketac(?) och den funkade faktiskt på mig. Lite dyrare sa han, men set måste ha varit marginellt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
40 41 42
Svar
820
· Visningar
25 223

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka