Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Haha oj vilken annorlunda typ utav märklarannons! Fattades bara att det skulle ligga en död blodig människa i badkaret :eek:

Verkar vara väldigt vanligt med vad kallas det "Home Styling"?! i Sthlm i samband med försäljning??!! Här uppe existerar det typ inte alls. Skulle dock vars skoj att få huset stylat men med risk att man skulle vilja bo kvar :D

Nej, det är inte särskilt vanligt, det är ju rätt dyrt så det ska vara om man säljer nån väldigt fin lägenhet då kanske att det kan löna sig. De flesta fixar till själva istället, plockar bort möbler och annat så att det ser större och ljusare ut.

jag saknar de där fästinghalsbanden som fanns fram tills förra året. De var verkligen skitbra för våra missar. De är ju ute katter nu och den ena hade miljoner fästigar varje dag, tills vi satte på honom ett halsband. Då hade han inga alls. Med dem runt halsen på katterna hade jag inte varit orolig för Sammy. Han är ju inte så att han klänger å så på missarna, eftersom de är ute katter. Frontline vågar jag dock inte ha på dem.

De har precis fått ett nytt halsband godkänt och det borde snart finnas i affären. Min kompis skulle ringa så fort de kom hem.

*kl*

Hej alla i värmen! Idag är sista lediga dagen, imorgon börjar jag jobba!
Börjar rätt vecka med med långhelg och en anstormning turister. Undrar hur kroppen kommer må efter ett par dagar :grin:
Men först ska vi på RUL på morgonen och titta på lillasyster/bror.

A trivs bra på förskolan, ungefär en halvtimme efter att vi lämnat så kommer han på att vi inte är där och letar lite. Detta är ungefär när han brukar sova på fm. Då går de ut i vagnen en stund och sen leker han ute tills det är matdags och sen sover han ca1,5 timme.
Idag har han badat ute i sin pool för första gången, väldigt uppskattat :laugh:

AKB. vad härligt att lille vovven är hemma, håller tummarna för att allt ska gå bra nu.

Och fölbilder fick vi ju med se, nu måste det väl ändå ha vänt för oss alla? Nu ska vi må bra och njuta av sommaren :)

Oregano,Aneka. säger bara en sak, ni är inte kloka ;)

Igår var jag i stallet och hjälpte förra inackorderingen med dressyren, sen red hon min pålle lite med. Gissa om jag blev sugen på att rida. Förnuftet togs dock till fånga i sista stund. Har jag inte ridit på 8 månader behöver jag inte börja i v 20 :angel:
Fodervärden ska ev vara med i liten "fälttävlan" nästa helg. Valfria höjder och terängen rids i grupp över enkla hinder, ska bli spännande att se den gamla bocka loss :D
26 år, tjock som en tunna men fräsch och hel :love:

Fast vi är runt och tittar mkt på hus just nu och då måste jag nog säga att det är vanligt med home styling... Inte tematiska dock, men det är flera mäklare som har påtalat vilka som stylat osv. Men i det stora hela är det kanske inte så vanligt. Jag kan ju inte tala för all försäljning i Sthlm...

Hehe ska bli så spännande å se hur det går och kul att ha ett mål att satsa mot!

Jag är bara i v.13 (12+5) så jag har inte ens fått hem lappen om ul än :( lite nervigt då jag är nervös över om det ska krocka med jobbet. Då jag skrivit på att jag absolut inte får ta ledigt och byta tid mitt i semestertider är nog ingen hit. Men hoppas att jag hinner med det innan.

Mikan+oregano: ska ni tjuvkika vad det är för nått?

Fast vi är runt och tittar mkt på hus just nu och då måste jag nog säga att det är vanligt med home styling... Inte tematiska dock, men det är flera mäklare som har påtalat vilka som stylat osv. Men i det stora hela är det kanske inte så vanligt. Jag kan ju inte tala för all försäljning i Sthlm...

Här uppe exesterar det inte på ett enda hus. Här ser 95% av husen ut som f-n så en styling skulle inte ens hjälpa. Ännu mindre chans att man skulle tjäna in dom pengarna. Lite synd då det är mysigt att gå på visning där man brytt sih lite mer om försäljningen.

Gör du RUL i v. 20, är inte det väldigt sent? När brukar man göra RUL förresten? Kanske vara jag som var tidig i v. 17

Haha satt och klurade på om jag skulle skriva så eller kön på bebis. Men tyckte det lät så hårt. Jag förmodar att dom har en människobebis var i sina magar och att dom förstod att jag förmodade det! ;)

Tror säkert att de förstår men du lade upp det så fint :D jag kunde inte låta bli! :p
Ska ni tjuvkika om det blir/är en bror eller syster? :)

Ja det blir nog så. Jag är så sjukt nyfiken av mig så kommer nog inte kunna hålla mig. Milton va inte blyg av sig utan visade gärna upp att han va en pojke. Så får hoppas att mini inte heller är blyg! Jag är lite hemligt nervös över vad det är för kön :o men det är som sagt hemligt att jag är det.

åh, om jag hann så skulle jag. Men måste dra snabbt som ögat hem igen (om jag inte får körförbud så klart :p). Har som vanligt för mycket för mig :( Men snart kommer det att lätta lite på jobbfronten och det skall bli så skönt!!

Åh, hojta till så snabbt som din kompis har ringt. För jag vill så gärna slänga på katterna halsband igen.

Jag skall klura på om det blir någon träning nästa tisdag för syrran. Hon skall till strömsholm och tävla på måndagen. Men skall hon till Stina så kommer jag med och svänger förbi hos dig (om jag törs, jag är världens fegis ju). Annars får vi boka in en träff så snart du fått fölis så kan jag komma och då ta med mig Sammyboy så kan han å Alicia peka på varandra medan jag kollar in hästarna, hahahha.

Mest sekelskifteshus som är till stor del tillfixade. Varken jag eller sambo är några fan av renoveringsobjekt... Vi tittar dock mest nu, för att få en bra bild av vad vi letar efter och vill ha. Vi kan också tänka oss att låta bygga i New England stil. Men då måste man ju hitta den perfekta tomten... Inte så enkelt, eftersom vi är ordentligt geografiskt bundna...

Jag kommer definitivt tjuvkika igen om det blir en tvåa, och om tvåan vill visa. För mig gjorde det massor för anknytningen, det blev en Han istället för en Den. Men alla är vi ju olika!

..fast nu blir jag ju nyfiken på varför du är nervös?

Kl

Hej alla! Känner mig så låst utan internet nu i flytten, tur jag har älskade iphonen :D Såhär bor vi nu!! En liten tjuvkik, fler bilder kommer när internet är installerat :) kram och godnatt!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 301
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 076
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar