Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

jag saknar de där fästinghalsbanden som fanns fram tills förra året. De var verkligen skitbra för våra missar. De är ju ute katter nu och den ena hade miljoner fästigar varje dag, tills vi satte på honom ett halsband. Då hade han inga alls. Med dem runt halsen på katterna hade jag inte varit orolig för Sammy. Han är ju inte så att han klänger å så på missarna, eftersom de är ute katter. Frontline vågar jag dock inte ha på dem.

AKB
Funkar det inte då om du sätter mördarlampan i ett rum. O så ikväll tänder du upp där inne och släcker ner i övriga huset. Sen låter det som om ni behöver myggnät till dörrarna om du ska överleva sommaren.

Lottch
Hua… En geting i munnen är ingen höjdare. O ang bromsarna så får de mig varje år att längta ”hem, hem” till Blekinge för att slippa de djävlarna.

Ang fästing medel
Jag fick i början av graviditeten ringa till giftinformationen. Vi var nämligen på en fest långt ute i skogen. Alla myggorna förföljde mig vart jag än gick och jag var helt sönderbiten. Inget stoppade dem. I ren panik tog jag till slut hästens flugmedel, som låg i bilen, och dränkte in mig i. Blev av med de värsta myggorna men insåg att det kanske inte var en hälsokur för bebisen.

Svartfot- var är du ifrån? JAg har för mig att du har berättat innan men jag har glömt...

Ang fluglampa så gör jag som du säger. Har en tänd i hallen nere och där håller de sig oftast. Jag har tur att de flesta flugorna håller sig nere. Inte ofta vi har myggoslugor i sovrummet trots öppet fönster.
En kompis till min kompis har en häftig flugstopp till dörren. Det är lisom lameller men de går att dra till sidan när den inte behövs. Mkt smart. Undras tro var hon har hittat den...

Lottch- det är inte receptfritt.. Men prova med vanlig allergimedicin med antihistamin i om du inte vill gå till läkare för att få ut det. Det är sjukt jobbigt att det svullnar så mkt. Det värsta är att det kliar så man mår illa samtidigt som det gör ont :/

Jag har svårt för anthistamin i tablettform, finns det någon receptfri salva? Mitt ben har svullnat ännu mer, suck, får trava iväg till läkaren kanske. :/

Vi gör allt själva, för att spara pengar. Men det betyder inte att det är det bästa för förhållandet.... Många fina irritationsmoment uppstår. Fast vi har tagit in hjälp till vissa saker förstås, t ex den nya trekammarbrunnen som skulle ner!

Att försöka renonvera och ha en ettåring som vill vara med/ivägen gör det inte lättare...En blir lixom låst hela tiden... Tur att hon sover två gånger fortfarande, i ca 1½-2 h varje gång!

Haha vilken skum styling!!! Kanske tänkte man kunde gå runt och ta en bit vid visning? Mysfaktorn var helt borta, tända lite ved i brasan hade nog gjort mera.

Haha hur tänkte dom där. Inte skulle då jag vilja kolla på en lägenhet med polistejp utanför.
Jag avskyr sånna där onödiga bilder som på bara godiset eller ljuslyktorna. Det är ju lägenheten jag vill se inget annat.

Men vad roligt de måste ha det på jobbet :D

*kl*
E är supersnorig, stackaren. Funderar på att ge honom Nezeril till natten i förhoppning om att vi ska få sova lite mer. Någon som vet om Nezeril är slemlösande? För det största problemet är inte att han är täppt ytan att det blir så mycket snor och slem. Eller hjälper den avsvällande effekten mot det också?

Hahaha!!:rofl:
Det va ju mer "konst", än bilder för att visa en lägenhet:D

Fast godiständerna i badrummet va skoj!;)

Fast denna var nästan värre :D. Hade varit lite tveksam till att duscha i duschen.

http://www.fantasticfrank.se/visa-bilder-hemnet.php?objekt=OBJ17365_1123267189

Många av bilderna är ju grymt snygga. Men inte riktigt vad jag vill ha ut utav en annons.
Håller med, men det var snyggt inrett! Så skulle jag gärna bo! :d

Sitter och iPhonesurfar på jobbet, så jag har inte kollat, men det verkar vara denna mäklares "grej" att styla på udda sätt? Idén är ju lite kul, men den sista var lite extrem kanske. Och godiset, njaej... Jag föredrar nog normalt stylade hem. Även om det är så uppenbart att hemmet är stylat så gillar jag ändå idén. Här i krokarna finns det allt för många hem som ser för j-----a ut att man inte ens vill kolla klart på bilderna. :eek:

Haha oj vilken annorlunda typ utav märklarannons! Fattades bara att det skulle ligga en död blodig människa i badkaret :eek:

Verkar vara väldigt vanligt med vad kallas det "Home Styling"?! i Sthlm i samband med försäljning??!! Här uppe existerar det typ inte alls. Skulle dock vars skoj att få huset stylat men med risk att man skulle vilja bo kvar :D

*kl*
ni pratade lite tidigare om att träffa gamla bekantskaper. Gjorde en sån grej idag....
Hittade en säkerhetsväst på Blocket som jag bestämde mig för att köpa. Tjejen skulle skicka den med sin pojkvän in till stan idag så ja kunde hämta den. Åkte ut till pojkvännens jobb för att hämta den och tadaaaa denna pojkvän var ingen mindre än min fd pojkvän sen högstadiet :o som jag inte sett typ sen dess. Kan ja säga nåt mer än att affären snabbt blev avklarad. Vi fick inte så vidare bra slut på vårt förhållande så ja...liiite stelt kanske från bådas sida.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 298
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar