Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Oavsett när och varför dödsfall i förtid sker så finns det nog sällan en tid som är "rätt". Man får helt enkelt tänka på att visa sin uppskattning till nära och kära mer än vad man kanske gör i det dagliga livet. Men jag lider verkligen med dig, jag kan inte ens föreställa mig hur det är att vara med om en sån förlust...

Vad duktiga ni var som la golvvärmen själv! När sånna saker ska göras är jag väldigt lycklig över att sambon har egen rörfirma, vi klarar knappt av att sätta ihop Ikeamöbler tillsammans utan diskution. :p

*kl*

Strålande väder idag, 15 graderi skuggan redan. Jag och Selma tänkte åka till den lokala blomsterodlarn och köpa lite blommor till krukorna ute och en planteringsstege att ha ute och ställa orkidéerna på i sommar. Ska bli så skönt att ställa ut dem och slippa vattna. Tyvärr öppnar de inte förrän nio, så vi har lite dötid. Hatar att vänta på att något ska öppna när man vill göra det nu nu nu. :p

vi klarar knappt av att sätta ihop Ikeamöbler tillsammans utan diskution. :p
Haha! Det är precis samma sak här. Här är det en av oss som monterar/fixar/bygger eftersom vi inte kan göra det tillsammans. Jag är supernoggrann, systematisk och läser ritningen/bruksanvisningen 3 ggr för många gånger och tänker 3 steg före hela tiden. Maken bara gör. :crazy: Trodde det nästan skulle bli skilsmässa inför uterumsbygget, men jag var projektledare och arbetsledare och maken fick skruva och hamra där jag sa att han skulle göra det. Vi har områdets mest välbyggda uterum nu. ;)

Jag tänker aldrig på det hemma, men när jag är hemma hos folk som har kalla golv minns jag hur hemskt det var... Det kostade en slant och det var "skilsmässoprojekt" att lägga rören i golvet... Inte böja till rören och självklart skulle det göras klockan 23 på kvällen efter jobbet :crazy:

Ja det är fruktansvärt med kalla golv men finns inte pengarna så får man intala sig själv att det går bra ändå :) Sedan har jag nästan alltid tofflor så det blir mjukt att gå på golven så jag skulle nog inte märka golvvärmen så mycket ändå.
Fast i badrummet går man aldrig in barfota hemma hos oss, jag la Isabellas badtermometer på golvet nu här under våren; 16 grader har vi på det kalla klinkergolvet :crazy: Ännu kallare på vintern förstås, där kan vi snacka hemskt golv!

Lottch: På tal om att vattna blommor! Kom på att jag skulle ha vattnat en blomma åt mamma i söndags som tydligen är jätte känslig så jag har väl haft livet av den nu :o

Vad var det för tesort som du saknade?
Såg att det fanns rabarber/vanilj på Ica och fick för mig att det var det du ville ha. Men mitt minne sviker mig då och då!

Persika :d rabarber-te brukar inte vara någon höjdare. Jag har ett löste persika-grädde men det är inte riktigt rätt, det smakar inte rätt ;)

Kl

Åh vad roligt jag har det på jobbet.... :cool: Tredje veckan och jag vet fortfarande inte vad jag ska göra. :eek: Första veckan var chefen sjuk och förra veckan var det konferens. Och hela den här veckan är han borta. Håller på att dö av tristess. Visst, det finns massa saker jag skulle kunna göra, som var mina tidigare arbetsuppgifter, men av princip vill jag inte göra dom nu. Iaf inte på eget bevåg.

Jaja, bara att härda ut. Om lite drygt 4 veckor är det dags för 5 veckors semester med mina älsklingar!! :love:

*kl*

Alltså, ibland blir jag så less på mig själv. Hade förberett allt. Packat in hundarna och Selma i bilen, snott pengar ur hushållskassan och bytt blöja och kissat själv. Far iväg med bilen mot blomsteraffären och är framme kl 9 när de öppnar, trodde jag... Naturligtvis öppnade de 10. Suck! Blev så sur att jag åkte hem igen, haha. Så nu ska jag och Selma åka och köpa blommor i eftermiddag. ;)

Nu håller selma på med sin favoritsyssla, riva ut alla mina högklackade skor ur hyllan. :p jag sitter och tycker synd om mig själv med bultande finger och ett ben som är dubbelt så stort som vanligt, fick bromsbett igår och är allergisk (bra när man bor på landet med hästar...). Som pricken över iet har solen gått i moln också.

*Kl*
Blir galen snart!!! Vi har säkert 100 flugor inne nu!
Och sen jag fick hem Douglas igår så kan jag inte smälla dem heller. För på nåt lustigt vis så är han rädd för flugsmällaren (han som aldrig, nånsin blivit slagen av den) Vill inte stressa honom i onödan. Och spruta med Kill-it känns alldeles för giftigt med en toddler.
Det är tamejfan färre flugor utomhus:devil:

Kan ni inte köpa en mördarlampa in då? Eller kommer lille O åt allt nu eller?

Hur är det med Douglas? Hur har det gått? :)

*kl*

På tal om flugor... Min sambo och pappa har alldeles för mycket att göra, så nu har helt plötsligt jag (och Selma) blivit ansvariga för två lägenhetsbyggen. Idag när vi var på morgonrundan och kollade och pratade med elektrikerna så ville Selma ned och stå och titta i fönstret. Sen hör jag hur hon börjar jollra glatt och tittar dit, trodde hjärtat skulle stanna när jag ser att hon står och leker med en halvdöd geting. :eek: Försöker hålla mig lugn när sånna saker händer, men nu kunde jag verkligen inte hantera min rädsla utan rusar fram och rycker undan henne med gråten i halsen. Varvid Selma såklart blir livrädd och vrålar, men hon fick inget stick iaf och hon förstod inte vad det var som var farligt, så jag hoppas att jag inte förstört henne för alltid.

Fy, vad rädd jag var. Nu har hon punktmarkering, tänk om hon hade stoppat den i munnen? :eek: :cry:

Där kom du med ett bra förslag! En mördarlampa (eller krematorie som vi kallar dem:D) Men frågan är om det räcker med en? Det är ju flugor i alla rum.
Oscar skulle ju garanterat göra precis allt för att nå den, men jag får hänga upp den i taket.

Ja du, Douglas då... Hmm, vet inte riktigt hur det går för honom. Han går förvånansvärt bra. Vingligt, men det är bättre än vad jag trodde han skulle göra. Men när han blir trött så släpar han bakbenen. Det är att övertala honom att kissa som är svårt. Vet att han kan, men han bara tjurar när jag bär ut honom.
Har hans stora bur på golvet, öppen med en hage av kompostgaller utanför. Så han får röra på sig lite, men ändå vara i fred.
Det svåra är att man ungefär 100 ggr per minut måste ajabaja på Oscar eller lyfta honom därifrån. Är livrädd för att han ska välta gallret över min lilla hund.

En liten fråga till er som kan detta om försäkringar.
Allt som allt gick det på 37500:- Betalade ca 8500:- av detta med självrisk och de där 20%. Så bolaget gick in med ca 29000:-
Han är försäkrad upp till 40 tusen i veterinärvård. Räknas det så som att de tagit 37500:- eller är det 29000:- som räknas?
För är det 29 så kan jag ju får lite hjälp till hans rehabilitering.

Hoppas ni förstod min luddiga fråga:D;)

Alicia kom gåendes och gav Danne en fästing som hon hittat på golvet..... (saknar kräkassmiley)

Inget föl ännu, dock inte beräknad fören p måndag och gick över tolv dagar sist.

Idag måste vi åka till Västerås och bestktiga bilen.... 5 mili onödan bara för att sambon inte kunde få tummen ur och boka tid här i stan. :mad:

Fy sjutton för det där med getingen:eek:
Undra om det finns något test man kan ta på dem för att veta om de är allergiska? För själv är jag inte särskilt rädd för getingar då jag blivit stungen fler gånger än vad jag kan räkna till utan att det blivit någon reaktion.
Men man är ju såklart rädd för att han ska regagera och svälla upp och inte kan andas och hela baletten.

//Anna, som i skrivande stund fick avbryta för att trycka ihjäl en vilsen influgen geting :D

Jag har egentligen ingen aning, men jag skulle tippa på att självrisken ingår i de 40000 kr. Annars skulle de ju kunna ha en avgift bara. Självrisk är ju självrisk så att säga. Det är bara min teori. Hoppas för din skull att jag har fel. En sådan frågeställning borde nästan gå att googla på, du är säkert inte den första som undrar.

Det måste iaf vara jätteskönt för dig att ha honom hemma igen! :love:

:eek::eek: Fyfarao! Hatar fästingar!
Vi har som tur är inte så mycket fästingar här ute hos oss!
För jag har inget skydd mot dem på hundarna i år.

*kl*
Hur har ni övriga med hund/katt gjort med fästingmedel i kombination med ungar som klänger på djuren?
Vågar inte ha på nåt på labben i år, för Oscar är på honom på mycket.
Lillhunden har jag inte använt nåt på alls på flera år. Han får epilepsi av dem:crazy: Oavsett vilket medel jag har.

Du! :idea: Vad är inne nu när det gäller hårfärg? Jag har verkligen ingen koll alls. Ska färga håret nästa vecka och jag vill gärna komma med förslag själv. Har du någon idé? Jag är inte rädd för någonting när det gäller färgning. :p

TYVÄRR tror jag att det är så att det är den höga som räknas. men jag kan ha fel...
Hoppas att han blir bättre snart så att ni kan ha det bra igen... Såklart att Douglas tycker det är mycket intressantare än vanligt med hunden när den är instängd... så är det väl alltid ;)

Lottch- kul med lägenhetsbyggena- mindre kul med getingen... Hur ska man kunna hålla koll på det alltid? Man borde ju iaf köpa hem lite kol till när de äter ngt olämpligt.. Det har jag sagt i 5 år med hundarn ;)

Förresten- jag tål inte heller bromsbett. Har betapred att ta när de biter mig och jag märker det i tid... Är sjukt jobbigt med lårkakor ;)

Är det receptfritt? Jag brukar smeta in betten med xylochain, men det lindrar ju bara svedan. Blir verkligen tokig, ser ut som om jag varit i fight och fått en spark på benet. Förra sommarn fick jag ett bett på ena skinkan och fick knappt på mig några byxor för att ena skinkan ökat 50% i omkrets. :grin: jävla odjur!

Ska man ge kol? Har jag aldrig hört. :o

Jag vet inte heller hur man ska göra med fästingmedlet i år, försöker att bada hundarna så mycket det går och det fungerar hyfsat, har kanske tagit 10 totalt och nu går de helt utan medel. Selma är ju också på dem hela tiden så jag vågar inte ha xspot. :/

Jag skulle också vilja kolla. Både jag och min pappa har varit allergiska när vi var barn, men det ha blivit bättre som vuxen. Skulle vara hemskt om hon fick en allergisk reaktion hör ute på landet där det är långt till hjälp. :(

Skönt att han kan linka fram, vaje litet steg måste kännas som en trissvinst. :)

Inget fästingmedel på katten av två skäl och det ena är isabella och det andra är att han får stora sår efter betten om vi har på han något medel så det är bara att plocka.

*kl*

Känns ganska lyxigt att behöva gå in för att svalka sig när man har suttit ute :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 298
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar