Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Åh, åker ni ner till fina Skåne och Tullstorp så kan vi ses, vi bor bara 2 mil därifrån ungefär :D

Kl
Sådär ja, nu har vi sovit första natten i huset!! Så jäkla underbart och härligt! Det första Milton sa när vi gick husesyn igår var "tattaaa" (flagga) som är hans stora favoritgrej utomhus och nu har vi en egen "tattaaa", till Miltons lycka ;)

*kl*

Hoppas alla fik in fin morsdag?! Min blev väl si så där. Sov i husvagnen hos syrran i Vindeln lör-sön och det var trevligt bortsett från att gubbarna var ap bakis går. Firar visserligen inte så allvarligt med en trisslott kunde man väl fått iaf.

Armani__
Gud va trist med Armani :( förstår till fullo att du målar fan på väggen, var likadan själv när Frans var halt! Hoppas iaf att kliniken hittar ett lätt lagat fel! Sen betalningen, jag fick faktist dela upp på 2 månader en gång, var inga problem ringde bara dit först så klart!

Doris
Grattis till fölis!!!!

AKB
Men lilla Douglas då, ni som skulle få hämta hem honom idag, hoppas han börjar kissa snart igen!!!?

Nä nu är Theo skit sur för att han inte får all uppmärksamhet!

Hej så länge!!!

Fick precis ett samtal ifrån djursjukhuset. Han kissar själv och får komma hem idag!! :banana::bump:

Nu ska vi till vårdcentralen på återbesök om Oscars tå..

Lycka till med allt idag :)

Själv sitter jag o surar för att näsorna rinner här hemma.. Sista ÖF dagen idag... :( Men det kletar tom i Ebbas öga idag så jag vågade mig inte dit...
Jättetråkigt :( Men det ser ut att bli bra väder så vi får väl ta en långtur med vagnen lite senare idag...

Hoppas allt går bra för er idag! :)

*kl*

Lyckades få en spricka i höger långfinger igår, önskar att jag kunde säga att jag gjort något "häftigt" som tex: "jag hoppade bungyjump och kom så nära marken att mitt långfinger slog i, hade tur som bara kom undan med en spricka" eller: "skulle hoppa 160 med hästen men det kom in en älg på ridbanan så hästen väjde och jag kom undan med bara en spricka i fingret", men nej. Jag lyckades få en spricka i fingret för att jag gick och slängde med armarna och lyckas slå i en vägg i full fart. :grin:

Svinont gör det också! Bu! :p

Duktigt jobbat!! :D Undra om inte jag också fick spricka i fingret då jag skulle släppa ut en ardenner i hagen och vederbörande inte hade tid att vänta tills jag stängde hagen efter mig. Han drog iväg i full fart utan att jag hann blinka och på något sätt kom mitt långfinger i kläm. Det var jättetjockt och blått i en vecka och i över ett halvår gjorde det ont vid belastning. Man har inte så mycket att sätta emot då 1 ton ardenner får för sig något. Otäcka hästar egentligen, jag har alltid varit jätterädd när jag tvingats leda dom till eller från hagen. :o

Tsst! Skratta ni bara, tills det händer er. ;)

Håller på att lägga Selma, har suttit här i 40 min, men hon är på vågsvägrasova-humör idag. Hon har varit såhär sen förra veckan, allt är lite upp och ned när hon vaknar på nätterna pga tänder på g (kan de inte bara komma ut snart???) och dålig i magen. Har bytt så många bajsblöjor så att jag blir tokig snart. Idag var hon bättre, så förhoppningsvis gör det inte lika ont längre, hon sov hela natten inatt också, peppar peppar. :)

Var och handlade förut och köpte på mig massor med ingredienser, så nu ska Selma få göttiga hemgjorda burkar. Läste på vad köpburkana innehöll och vilket dåligt näringsvärde de hade, blev lite deppig, så nu ska jag ta tag i det här och ha egna burkar till S när vi äter mat hon inte kan äta (pizza, sushi osv).

Men ta mig sjutton, nu verkar hon faktiskt ha somnat, ska smyga ut och se om hon håller sig i det här tillståndet...

Armani: ligger tullstorp i Skåne? Perfekt för en buketräff ju. ;)

kl

Ska räkna ut exakt hur många kvm kakel vi ska ha, hur högt upp brukar fläkten sitta i relation till spisen? Litar inte alls på måtten i köket idag men idag är det 47 cm mellan spis och fläkt. Är inte det lite eller är det normalt?
Kan någon eller några mäta mellan fläkt och spis hemma hos er?

jag vet att de flesta fläktar kräver ca 60 cm mellan häll/plattor och fläkt

Själva fick vi dock kompromissa lite, och har 56 cm ;)
Vi har ju gjort precis som er, jag har lite bilder från när mitt kök såg ut som ert. Men nu är det fint minsann.

tack alla :love: goa för orden om fölis. Hon mår bra även idag, jag är fortfarande nervös och där och kollar henne i parti och minut :crazy: Jag orkar inte med ett bakslag igen..

Prisklass för hopphästen är helst gratis ;) vi har ju ingen fet plånbok alls. Därför letar vi just nu lite äldre hästar, som är stabila på banan. Vad vi kan betala beror ju mycket på vad vi får för pengarna. 40-70 kanske.

du har ju glömt Contender :love:, Cardento, Camaro M och Capriano i din lista på fina hingstar på C ;) hi hi hi - Nä vi behöver inte snacka hingstar alls. Men hojta till när allt är klart så att vi får veta vad det blir sen bara.

Men människa :eek: vad känner du för människor eg?? Värsta kändismagneten ju, vem är du? Sedin, sedin*2, Brink :o

Fick precis ett samtal ifrån djursjukhuset. Han kissar själv och får komma hem idag!! :banana::bump:

Nu ska vi till vårdcentralen på återbesök om Oscars tå..

wiiie vad skoj att Douglas får komma hem igen!!! :bump:

Hoppas att Oscars tå ser bra ut.

Men jag känner inte brink! Haha! Han var på bröllopet, hon som gifte sig har jobbat hos honom, jag har bara en full sambo som lyckas tala omkull alla, suck. :p

Camaro M var faktiskt en av de första, men han står inte med på listan längre. Contender får jag kolla upp, har hört flera prata om honom (alltså, jag kan verkligen INGENTING om avel och hingstar, eller kända ryttare för den delen, så ni får skratta ;) ) men jag har inte kollat på honom. :) prata Järna hingstar, tänk om jag missar någon. :eek:

Sundin är en lång historia, men jag måste säga att ödmjukare och snällare människa får man leta efter.

Just 60 cm är något som lurar långt bak i minnet. När jag snabbräknade förra veckan räknade jag på 50 cm men det är ju bra om vi köper hem rätt mängd mosaik ;)

AKB
Vad skönt att han kissar, så han får komma hem.

Doris
Vilken sötnos grattis

Lottch
Fusk, FUSK, FUSK!!!! Alltså inte sprickan i fingret utan inbjudan till Tullstorp

Å cagliostro, som min lilla herre är efter ;) Men han är inte så het längre (om han någonsin var det??)...

Jag är oxå lite starstrucked på dig. Det närmaste jag kommit Sundin är att vi växt upp i samma kommun ;)

kl
Min kisse, min kisse, min älskade katt… Han ser ju till att vi inte saknar spänning i livet i alla fall.

I torsdags var blodsockret nere på 4.1 EFTER FRUKOST och en halvering av insulindosen gjordes på stört. Nu sitter jag återigen o väntar på samtal från veterinären då blodsockret låg på 6.1 innan frukost idag. Något som innebär att dosen eg ska sänkas. Men igår så låg han på 25 vid samma tid vilket pekar på att dosen skall höjas :confused:.

Åh, guuud så skönt!!!! Har precis slagit mig ner i solstolen på baksidan och det finns absolut ingenting som hindrar mig från att sitta här precis hur länge jag vill. :bow: Vädret är perfekt, alldeles lagom varmt för att sitta mitt i solen. :love: Jag bara älskar dom här stunderna för mig själv, även om jag älskar precis lika mycket när busungen kommer hem igen. :laugh:

Träffade en bekant på affären idag. Eller hur man nu ska säga. Det är en lång historia, men i grova drag var det som så att vi gick samma utbildning på högskolan. Vi fann varandra direkt och hade mycket gemensamt, bl.a ridningen. Under sista året hände något. Jag fick genom en annan kompis reda på saker om den här tjejen som gjorde mig väldigt sårad. Jag bröt helt enkelt kontakten med henne. Jag förklarade varför, men hon hade inte så mycket att säga. Jag vet fortfarande inte vad som egentligen sagts eller gjort. Det här hände för 10 år sedan.

Jag är inte långsint av mig utan släppte det där relativt snart. Idag skulle jag uppriktigt tycka det vore kul att få kontakt med henne igen och hört vad som hänt under dom här åren som gått. Vi var ju trots allt nära vänner i ett par år. För några månader sedan hittade jag henne på Facebook och skickade en vänförfrågan till henne. Inget svar. Ett par månader sedan råkade vi vara på samma plats och jag sa "heeej!" så där som man gör när man plötsligt råkar få syn på någon man inte sett på länge. Jag fick ett jättekort hej till svar, hon tittade ner i golvet och det såg ut som att hon bara ville försvinna från jorden.

Nu sågs vi alltså i affären idag. Jag såg henne först och sen efter en stund möttes vi i en gång så vi omöjligt kunde missa varanda. "Hej hej!" sa jag glatt. Hon verkligen blängde på mig och sa ett hej tillbaka som verkligen var "varför hejjar du på mig för? :devil:"! Lite senare var vi på väg att mötas igen, men då gick hon snabbt åt ett annat håll.

Jag har undvikit att dra upp detajer, det finns såklart alltid två sidor av en historia. Men jag är verkligen förvånad över att man man vara så otroligt långsint! Det måste verkligen vara tärande. Det var ingen jätteallvarlig grej egentligen, det som hände då. Det hade säkert gått att lösa då om vi pratat med varandra, men utbildningen slut då och vi "behövde" inte träffas mer. Tråkigt är det iaf. Jag undrar verkligen vad hon tänker...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 295
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 070
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 021
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024