Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Usch då! Vilken tur att du inte hämtat hem honom då :( Håller tummen vidare....

Även för dig såklart Armani- Va tråkigt :(
Verkar han ha ont även när han tar det lugnt? Alltså i hagen?
Eller kan du ta flytten innan du måste ta tag i det?
Vart brukar du åka?

När jag åkte med min 4de gången på hältutredning (efter otaliga återbesök och friskförklaringar) så hittade de ju skräp i leden... Efter det var han superfräsch. INGET syntes på röntgen men därimot på ultraljud...
Iaf det jag skulle skriva... Jag var helt säker på att han skulle dömas ut precis då... Men nä :) Sen att han gick den vägen senare iaf var ju iaf inte benens fel...

Tråkigt om det händer något nu när du flyttar för att kunna ha dom hemma ju :(

För att muntra upp tråden lite så var min inhyrda 3åring bästa idag på 3årstestet :) Så jag håller andra tummen för de inblandade där imorgon ;)

Nej han verkar inte alls ha ont i hagen och jag har inte märkt något när jag bara ridit rakt fram i skogen utan vidare ansträngning. Men medryttaren har nu vid två tillfälle fått bryta träningen p.g.a att han går orent (och igår ordentligt orent) efter uppvärmning :(
Han kan nog gå och skrota i hagen tills flytten har lugnat ner sig och så, det tror jag faktiskt inte är någon större fara, förutom att han blir tjockare och tjockare och det blir pinsamt att komma ner till kliniken ;)
Åker alltid till Stenestad, tycker de är kanon! Men har hört att "min" vet. inte är kvar, Anna Wachtmeister. Tyvärr för hon var verkligen kanon! Deuutom har ju min vanliga veterinär på hemmafronten gått bort, så jag kan inte ringa och rådfråga henne heller dessvärre.

Vad roligt med 3-åringen!! Roligt med lite positivt i tråden också!!

Grattis alla underbara vår- & sommarmammor på Morsdag! Hoppas ni blir ompysslade lite extra idag! :)

Tack detsamma :)

Ja...Grattis alla mammor!

förra året fick jag en magnolia från Isabella via sin pappa, den har en fin mörklila knopp och jag väntar med spänninng på att den ska slå ut. I år blir det nog ingen present till mig för M jobbar och senare ska vi på födelsedagsfika så jag får fika iaf (även om det inte är för mig) ;)

Grattis alla Mammor :laugh:

Själv ska jag få valfri behandling på en skönhetssalong här i stan i morsdagspresent, sitter just och försöker bestämma mig för om det ska bli ansiktsbehandling med massage eller något annat skönt.

(braziliansk vaxning röstar maken på, aouch!)

Åh, inte illa!
Själv har jag inte fått något alls, inte ens sovmorgon. Däremot ska jag ta mig en tur till stallet nu och vem vet, kanske M hittar på något bus under tiden ;) om inte annat ska jag ha det lite extra bra i stallet!

kl

Åh jag sitter på styleroom's hemsida och dregglar över andras hem! Jag har upptäckt att jag gärna faller lite extra för de hemmen som är inredda i vitt och tänker så vill jag ha det, men det blir nog aldrig så ;) attans att man inte är ensamstående ibland :p :o Längtar efter att köket är klart, jag har en vision men vi får se om det blir så som jag har tänkt mig, blir nämligen sällan så

Mitt kök i skrivande stund:
pict0203_150087970.jpg

Oj, stampat jordgolv! :D Förstår att du längtar tills det är klart, det är jobbigt att vara utan kök.

Vi har precis varit och tittat på radhuset i hamnen. :banana: Det var jättefint men inget boende för oss just nu. Och som du sa Michellan, så blev ju allt väldigt smalt och det är ju insyn från alla håll. Det kändes väldigt fritt och luftigt liksom när vi kom hem. Här är det ju egentligen bara en granne som ser in till oss. Jag undrar om inte en etagelägenhet med takterass skulle vara bättre. Vi får väl gå på en sån visning också. Men vi har tid på oss, vi är helt överens om att vi bor fantastiskt bra och barnvänligt just nu. Men om 10-15 år, då flyttar vi till hamnen! :love:

Jag fick blommor och en mugg med en Vilgotbild på av Vilgot imorse! :love: Jag blev jätteglad, ska bli mysigt att dricka kaffe ur den på jobbet varje dag! :love:

Senast ändrad:

Allt är så muppigt med det här huset men det blir bättre och bättre ju mer vi får hålla på. Allt är så konstigt för alla socklar är det typ 10 spik i per meter, det är oftast överdimensionerat dessutom. Golvets isolering är ju under all kritik men det kanske var vanligare förr att man hade skor på sig inomhus så det gjorde inget att golven var kalla. Vi renoverar verkligen långsamt men så hinner vi med att plocka inspiration från många håll också :)

Fast lite orolig blir jag ang. köket och det är att det blir relativt likt ett par kompisar kök fast ändå inte... kan inte förklara men det blir likadana luckor, samma färg på golv och väggar (inte kaklet dock eftersom de har vitt kakel och vi ska ha mosaik med "färg") så jag är lite orolig att de tror att vi har kopierat deras kök fast vi inte har gjort det.

Jag tror att en lägenhet skulle vara bättre om de inte hinner bygga något bättre radhus eller liknande på 10-15 år, bara för att de är ju oftast luftigare med öppna planlösningar (säger jag som bor i ett gammalt hus med icke öppenplanlösning).

Åh! vilken ångest jag fick nu, så där har vi hållt på på hela nedervåningen. Rivit upp och skottat ut allt. Lagt nya balkar och så. Vi la in golvvärme, helt underbart att ha. Innan var alla golven kalla på nedervåningen. nu är de sköna att gå på.

M hade hittat på bus och tömt sin spargris och sprungit till centrum och köpt en kanonfin sommarbukett, dessutom hade hon skrivit så fint på pappret! Snabb i utvecklingen är hon allt ;)

letar en hoppehäst, för klasser till 120 bara. (130 är ju bra det med) Men det skall vara en klippa att hoppa med. Lite brall och bus spelar ingen roll eg. Eller kön på kusen. Men den skall vara säker på hinder. Ålder kvittar faktiskt det med. Hade ett trevlig sto på g, men hon gick inte genom besiktningen. Å ännu ett sto i Eskilstuna med trevlig stam och temprament, men hon är bara 160 i mkh, och det funkar ju för pyttelilla mig, men inte för syrran som är längre. Vi börjar bli ridhästlösa här...

Äger 4 pållar, varav den ena fölade i morse. Sen valacken som varit min tävlings häst är utdömd och skall märkas å lånas ut. Å så syrrans ponny som skall säljas efter att de tävlat klart de inkvalade cup´erna som de är med i. Kvar är bara unghästen, å henne kör jag till seminstation om en vecka för att betäcka med Canterbury. Så jag har inget att rida på, än mindre att tävla med. Å syrran behöver ju nått efter sin ponny.

*kl*

I morse fick ju föl igen, fy fan så nervösa vi var :crazy: Vi missade iaf inget och kunde vara med och se allt. Det var iaf en pigg liten tjej som tittade fram. Slänger in en bild eller två här för att visa Michaellan (å Modett??) som inte har FB. Men jag kan inte pusta ut än, är så orolig för att nått skall gå fel.
1_DSC00258_red.jpg

DSC00271.JPG

1_DSC00245_red.jpg

Lottch, vilken hingst blev det nu? Är ju skitnyfiken ju. :angel:

Åhhh så söt :) Det kommer säkert gå jättebra :)
Ni har ju sett att den fått mat i sig. Av bilderna att döma ser den både frisk, pigg och rätställd ut i benen :)
Men visst- jag förstår verkligen att ni inte slappnar av...

Vilken prisklass letar ni i? Alltså på ett ungefär....

Suck, måste vi prata hingstar? :p Jag har fortfarande ingen aning. Lyssnar på va alla säger, problemet är ju bara att alla säger olika saker. På bröllopet igår var ju Jan Brink där och efter några glas vin, cigarrer och hockeysnack så fann han och min sambo varandra och då börjar jeppe att fråga om hästar och hingstar, så inte ens igår slapp jag våndas. :p

Han tyckte att careful (?) borde passa vår Blanca, på det sättet vi beskrev henne, men han var ju inte så insatt i hoppaveln, men likväl i aveln. Det slutade med att vi blev nedbjudna till hans gård, tullstorp heter den va? Och ska få lära oss hur vi ska få fram bra hästar. Gulligt! Så nu är iaf sambon på och pressar på att det ska bli careful (det är sjukt att det hittills bara är hingstar på C ). Jag velar mellan cabachon, Canterbury, careful och careme, som Cyllene tipsat om också.

Att det ska vara så svårt!

Åh! vilken ångest jag fick nu, så där har vi hållt på på hela nedervåningen. Rivit upp och skottat ut allt. Lagt nya balkar och så. Vi la in golvvärme, helt underbart att ha. Innan var alla golven kalla på nedervåningen. nu är de sköna att gå på.

Vi funderade på golvvärme men valde bort det pga kostnaderna nu när vi fick göra om grunden på huset (när vi byggde altan) så pengarna försvann till det. Vi intalar oss själva att vi inte kommer sakna något vi aldrig har haft ;)
Som tur är behöver vi bara isolera om golven inte byta ut något :laugh:

Doris: Gulligt av dig att lägga in bilder här också :) vilken fin liten en :love:

Förmodligen är det så, att man inte saknar något man aldrig har haft. Jag har blivit fruktansvärt bortskämd med vår golvvärme och jag får nästan panik när jag kommer hem till någon som inte var det, mina föräldrar t.ex. Det är så fruktansvärt obehagligt. Men jag bodde ju i över 20 år i det huset utan att ens reflektera över att golven var kalla. :p

Vilgot åker till sin farmor och farfar idag med pappa och kommer inte hem förrän på onsdag kväll. Kramade jättemycket på honom innan jag åkte till jobbet, och jag saknar honom redan... :crazy: Fast det ska bli rätt skönt också att vara ensam hemma! :p

Jag älskar golvvärme! Skulle vilja ha det i hela huset (nåja bv iaf) men den där jäkla grunden satte käppar i hjulet för värme i köksgolvet. Är ju inte helt omöjligt att ta upp golvet i köket i framtiden om än omständigt om man ångrar sig.

Fårskinnstofflor är mina bästa vänner :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 289
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 067
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 021
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar